Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Looking Glass Studios Looking Glass Studios Looking Glass Studios
USA
USA
USA
Založeno 1990, zrušeno 2000
Založeno 1990, zrušeno 2000
Založeno 1990, zrušeno 2000
Společnost Looking Glass Studios byla založena v roce 1990 Paulem Neurathem a specializovala se na vývoj her. Jejími dalšími zaměstnanci byli takové osobnosti jako Doug Church, Randy Smith, Warren Spector nebo Ken Levine. Posledně dva jmenovaní si později založili svá vlastní studia, a to Ion Storm a Irrational Games.

První hrou LGS byly závody Car & Driver - vydané v roce 1992. Výrazným počinem, kterým si udělal jméno Warren Spector, byl ale až System Shock z roku 1994 - cyberpunkové RPG, které předběhlo svou dobu.

Pod palcem toto studio mělo i řadu jiných titulů, např. třídílnou sérii leteckých simulátorů Flight Unlimited, jejíž poslední díl byl vydán v roce 1999. O něco dříve, od roku 1996, už probíhaly práce na revoluční stealth akci Thief: The Dark Project, která se při svém vydání koncem roku 1998 rázem stala zakladatelem žánru stealth akcí. V průběhu vývoje ale změnila dvakrát koncept a název, než byli vývojáři s její finální podobou spokojeni. K níž je svou atmosférou inspirovalo i Jméno růže od Umberta Eca.

Souběžně s vývojem prvního Thiefa započaly koncem roku 1997 i práce na hře System Shock 2, díky jehož prvnímu dílu ostatně Ken Levine do Looking Glass Studios kdysi přišel. Takže v momentě, kdy už byl ve svém studiu a LGS se ho zeptali na jaké další hře by chtěl pracovat, bez váhání za celý svůj tým odpověděl, že na System Shocku 2! Obě studia si práce na něm mezi sebou rozdělila a po osmnácti měsících, jejich usilovného snažení, mohl být konečně v létě roku 1999 vydán.

V témže roce dokončili Looking Glass i re-edici své zlodějské stealth akce Thief: Gold s mnoha kosmetickými úpravami, opravením několika chyb a hlavně třemi novými misemi, rozšiřujícími původní kampaň. Zároveň dotáhli svůj koncept plížení k dokonalosti - vývojem regulérního druhého pokračování, nesoucí název Thief II: The Metal Age – vydaného na jaře roku 2000.

A tím byl osud tohoto kreativního studia zpečetěn! Neboť v důsledku finančních potíží, způsobených zejména slabým odbytem System Shocku 2, bylo jedné květnové středy roku 2000 studio zrušeno. Paradoxně to ale pomohlo řadě pozdějších her, na nichž se lidé, kteří kdysi v Looking Glass Studios pracovali, podíleli.


Zdroje: Hrej.cz, článek Making of.. Thief: The Dark Project z Levelu 10/2006, oficiální český tištěný manuál ke hře System Shock 2, kde se Ken Levine rozpovídal o zákulisí vývoje.
Společnost Looking Glass Studios byla založena v roce 1990 Paulem Neurathem a specializovala se na vývoj her. Jejími dalšími zaměstnanci byli takové osobnosti jako Doug Church, Randy Smith, Warren Spector nebo Ken Levine. Posledně dva jmenovaní si později založili svá vlastní studia, a to Ion Storm a Irrational Games.

První hrou LGS byly závody Car & Driver - vydané v roce 1992. Výrazným počinem, kterým si udělal jméno Warren Spector, byl ale až System Shock z roku 1994 - cyberpunkové RPG, které předběhlo svou dobu.

Pod palcem toto studio mělo i řadu jiných titulů, např. třídílnou sérii leteckých simulátorů Flight Unlimited, jejíž poslední díl byl vydán v roce 1999. O něco dříve, od roku 1996, už probíhaly práce na revoluční stealth akci Thief: The Dark Project, která se při svém vydání koncem roku 1998 rázem stala zakladatelem žánru stealth akcí. V průběhu vývoje ale změnila dvakrát koncept a název, než byli vývojáři s její finální podobou spokojeni. K níž je svou atmosférou inspirovalo i Jméno růže od Umberta Eca.

Souběžně s vývojem prvního Thiefa započaly koncem roku 1997 i práce na hře System Shock 2, díky jehož prvnímu dílu ostatně Ken Levine do Looking Glass Studios kdysi přišel. Takže v momentě, kdy už byl ve svém studiu a LGS se ho zeptali na jaké další hře by chtěl pracovat, bez váhání za celý svůj tým odpověděl, že na System Shocku 2! Obě studia si práce na něm mezi sebou rozdělila a po osmnácti měsících, jejich usilovného snažení, mohl být konečně v létě roku 1999 vydán.

V témže roce dokončili Looking Glass i re-edici své zlodějské stealth akce Thief: Gold s mnoha kosmetickými úpravami, opravením několika chyb a hlavně třemi novými misemi, rozšiřujícími původní kampaň. Zároveň dotáhli svůj koncept plížení k dokonalosti - vývojem regulérního druhého pokračování, nesoucí název Thief II: The Metal Age – vydaného na jaře roku 2000.

A tím byl osud tohoto kreativního studia zpečetěn! Neboť v důsledku finančních potíží, způsobených zejména slabým odbytem System Shocku 2, bylo jedné květnové středy roku 2000 studio zrušeno. Paradoxně to ale pomohlo řadě pozdějších her, na nichž se lidé, kteří kdysi v Looking Glass Studios pracovali, podíleli.


Zdroje: Hrej.cz, článek Making of.. Thief: The Dark Project z Levelu 10/2006, oficiální český tištěný manuál ke hře System Shock 2, kde se Ken Levine rozpovídal o zákulisí vývoje.
Oficiální stránky vývojáře (http://)
Oficiální stránky vývojáře (http://)