Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heuristic Park

USA
Založeno 1995
Heuristic Park, Inc. je americké nezávislé studio, které v roce 1995 založil David W. Bradley. Sídlí v Atlantě (stát Georgia).

Na počátku se Heuristic Park celkem aktivně podílel na tvorbě her ve spolupráci se společnostmi jako je Westwood Studios a Legend Entertainment (dnes známou spíše jako GT Interactive). Přičíst se mu tak dá podíl na westwoodském Nox nebo datadisku Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali od zmíněných Legend Entertainment, kde se podílel na grafickém zpracování hry.

Změna přišla teprve s rokem 1999, kdy Bradley oznámil vývoj nového RPG titulu s kódovým označením Swords & Sorcery. Ostatně on sám nebyl žádný nováček, ještě z dob spolupráce se Sir-Tech měl za sebou už tři úspěšné tituly ze série Wizadry - Wizardry V: Heart of the Maelstrom, Wizardry VI: Bane of the Cosmic Forge a Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant. Chtěl dokázat, že RPG ze staré školy má hráčům stále co nabídnout. Komunita se proto mohla k připravovanému titulu vyjadřovat a diskutovat o různých aspektech hry.

Na Swords & Sorcery pracoval ve skutečnosti už o roku 1996, ale nedařilo se mu do té doby získat vydavatele. To se změnilo až počátkem roku 2000, kdy sepsal smlouvu s Activision. Bradley přislíbil, že hra bude dokončena ještě týž rok a opravdu se tak stalo. Na konci léta vyšla pod názvem Wizards & Warriors. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat a dnes jsou Wizards & Warriors po právu řazeny mezi klasiku žánru.

Bradley neváhal a začal pracovat na akčněji pojatém RPG Dungeon Lords. V roce 2004 vydavatel DreamCatcher Interactive Inc. představil demo nové hry na Electronic Entertainment Expo (E3), kde bylo celkem vřele přijato (magazín Gamespot mu třeba předpovídal poměrně vysoké umístění). Hra vyšla s menším zpožděním až v roce 2005 a společně s tím i menší rozčarování. Nikoliv s hrou samotnou, ale s haprujícím technickým provedením a množstvím bugů. Nevyřešila to ani série patchů. Heuristic Park se virtuálně odmlčel a DreamCatcher Interactive Inc. byl mezi tím pohlcen společností JoWood Productions, čímž byla podpora pro Dungeon Lords definitivně ukončena.

Bradley mezitím začal pracovat na pokračování s názvem Dungeon Lords: The Orb and the Oracle. To mělo vyjít na konci roku 2009, ale nepříznivý průzkum trhu a potíže s enginem hry vedly ke stornování celého projektu. Místo toho začal ve spolupráci s Nordic Games pracovat na remasterované verzi původního Dungeon Lords, která vyšla v roce 2012 pod názvem Dungeon Lords MMXII.

Studio v současné době nejspíše stále funguje, ale opět se virtuálně odmlčelo.

Nejlépe hodnocené hry