Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Fragments Of A Mind

  • PC 80
Docela se divím že se o této hře podle mě moc neví, jelikož na Steamu aktuálně nemá ani dostatek recenzi na vypočítání hodnocení a to je škoda. Rozumím tomu že každý má rád určitý tip her ale je smutné že se o vás neví. kritiku i chválu stou se každý muže nějak poprat ale když nemáte žádnou zpětnou vazbu tak se z toho nemůžete ani radovat ani poučit a proto jsem moc rád že jsem se k této hře dostal.

Hra Fragments of a Mind je z dílny loneWolf Games a vyšla 25.03.2022 a je tvorbou Skoro jednočlenného týmu. Také berte v potaz že hra je za 10Eur a uvádí délku zážitku 4-6h, no mě to trvalo asi 10h:) Fragments of a Mind je dobrodružství Kassandry hlavní hrdinky které se odehrává v jejích snech. Hra obsahuje i drobné prvky vylepšování schopností které využíváte v průchodu jednotlivými úrovněmi. Úrovní je zhruba 9 a každá nabízí jiné prostředí a druhy nepřátel. Hratelnost je plynule dávkovaná a učíte se postupně svoje dovednosti. Ve hře narazíte i na souboje z Bossama a v průběhu hry se vše postupně ztěžuje. Hratelnost je vyvážená a nekolísá. Obtížnosti jsou 3 Lehká, Normální a těžká. Také zde jsou výzvy jak projít bez úmrtí danou úroveň a také hra disponuje formou plnění achivementu na Steamu.

Fragments of a Mind je na PC a na Steamu jak už jsem zde psal. Hra sice není některak dlouhá ale možnosti opakování zde jsou a odkrývání zakrytých častí v každém kole je také výzva a donutí vás to si úrovně zopakovat i po dohrání. Osobně jsem z trávil hraním víkend a po práci si ještě zaskočím něco vyzobat. Hra která má cenovku 10Eur a je z tvorby našich českých ručiček a určitě si zaslouží pozornost. Snad vás potěší mile jako mě i když jsem si i trochu zanadával. Abych nezapomněl fragment of a Mind je výrazně graficky stylizovaná hra takže nečekejte reálné zpracování ale to patří podle mě k celkovému zážitku ze hry.

Na závěr trocha kritiky, ve hře bych uvítal v úrovních více hudby, jinak hra má krásny soundtrack akorát nejvíc jsem ho slyšel v menu. Také jsem zde narazil na drobné bugu v přeskakovaní na určitá místa ale nic strašného. A to že mi občas někde něco nešlo projit na poprvé to byla spíše moje chyba, takže opakování matka moudrosti. Každého nebaví malé tituly ale pokud rádi zkoušíte něco nového myslím že zklamáni nebudete.

Pro: Stylizace, zasazení, hratelnost

Proti: Délka

+14

Vampyr

  • PC 70
Začnu tím že jsem nevěděl vůbec do čeho jdu jen to že je to hra z upírem a čekal jsem nějaký příběh a akci. musím říci že hra mě překvapila a byl jsem zní dost unešený do určité chvíle ale také tomu předcházela hratelnost jak na houpačce. tak to si postupně rozebereme a na začátek dodám že jsem to hrál na Epicu a s českým překladem zato jsem moc rád protože bez češtiny bych z hry nemel vůbec nic a pokud nevládnete nějakým podporovaným jazykem hru nemá smysl vůbec hrát.

Příběh hry je zasazen do Anglie po první světové válce období je to temné a špinavé kde probíhá epidemie. Hrajete zde za upíra co vlastně na všechno musí přijít a postupně odkrýváte příběh a příběhy postav na které narazíte. Hlavní příběh není špatní jsou místa kde věci překvapí. Vedlejší postavy už tak nepřekvapí tím co se jím stali. V této hře je postav poměrně hodně a myslím tím že jsou jich desítky a mají na výběr nespočet otázek na kteří se můžete zeptat a vše ovlivňuje postavy jim příbuzné nebo na ně navázané. Toto je jedna z věcí která mě osobně moc nesedla toho textu je tam opravdu hodně, zvláště když přijdete do nové lokace a musíte si z každým promluvit. Bavím se zde o tom kdy po hodině nepřetržitého čtení jsem měl chuť začít přeskakovat dialogy a to když návrhy na otázky byli stereotypní a opakovali se u každé postavy dokola a vesměs mě už ani nebavili informace o tom co se těm lidem stalo. Je to jedna z hlavních mechanik hry a mnoho z vás to sedne já osobně bych uvítal o něco méně zbytečných otázek. Jelikož jsem hru hrál jen jednou nemohu říci jak moc konec hry ovlivní vaše rozhodování ale určitě dialogy otevírají cestu k vedlejším misím kterých je opravdu pár na každou část města.

Pokračovat budu soubojovým systémem líbí se my poměrně jednoduchý systém ovládaní z několika abilitamy ke speciálním dovednostem a pár druhu zbraní. Zbraně jsou tu jednoruční obouruční a dva druhy střelných zbraní, vše jde vylepšit v pěti úrovních a k tomu některé úrovně mají na výběr ještě drobnou úpravu třeba zvednutí dmg nebo ochromení. Na mapě se nachází par druhu nepřátel jsou zde zastoupeni jak nemrtví tak lidé. Za získané zkušenosti můžete vylepšovat postavu v několika směrech jak v útoku tak sebe samého. je to slušně zpracované jen my vadilo že se zkušenosti nedali získávat i po vyčerpání Q neboť zabíjením nepřátel je zisk tak malí že se zato moc nevylepšíte a to nebýt slabý se hodí. Ve hře můžete hrát volbou že nebudete zabíjet civilisty a nebo naopak budete a tím si přijdete na slušné expi no volba bude na vás. Já osobně jsem se snažil hrát systémem nezabíjet lidi bohužel asi jsem ne moc zkušený a dostal jsem se do fáze kdy nešlo zdolat část která mě posune jinak než abych získal zkušenosti na vylepšení zabytím nevinných, kdyby byla varianta udělat další Q a nasbírat další zkušenosti určitě bych ji využil. Vlastně aby jste odemkli všechny úrovně vylepšení nemáte moc možností jak získávat potřebné expi.

Zde se dostanu ke kritice a to je pocit ze hry. Prostředí bylo super zpracováno vyváženost souboje a příběhy tak nějak ale vše se to tak prapodivně dávkovalo a to mě vadilo. bylo to jak na houpačce samé čtení nebo samý souboj vlastně v určité fázi mě přestali bavit rozhovory a souboje na mapě také. Největší problém bylo penalizováni za neúspěch ve hře máte možnost použít injekce na doplnění zdraví nebo krve na použití speciálních útoků jenže když je při souboji použijete a neuspějete tak jste o ně přišli tudíž opakovaní dalšího pokusu už je se snížením, munice i injekcí a také bez kapacity krve a to nebylo moc příjemné. Také zde není žádná možnost z rychleného cestování a spon z jedné strany mapy na druhou všude jen po svých takže když pak jste se chtěli někam podívat a bylo to daleko už tam člověk raději nešel jen pokud tam byl úkol. Je zde také poměrně málo surovin a získávaní materiálu na výrobu léku je také dost těžké pokud chcete město jako Lékař upír spravovat.

Závěr je taková že hra má své pro i proti a každý ho asi spatří v jiných mechanikách já vám svoje napsal. pokud se k této hře dostanete zkuste ji stojí zato ale zda vás nadchne nezaručím ale určitě si nebudete říkat že to je blbost.

Pro: Nápad, délka, zpracování

Proti: mraky textu, špatně nastavený zisk Expu

+15

Comanche

  • PC 50
Tuto hru dělali  NUKKLEAR a Ashborne Games ale co vím tak české studio se k tomu dostalo až později, tudíž na kolik mohli vše měnit a kolik měli času je otázkou. Já jsem se na hru Comanche 2021 docela těšil protože jsem hrával Comanche 4 a dělat mise z perfektním strojem a mít pocit průletu mezi stromy, vynořit se z poza kopce a zlikvidovat pár cílů a zase zmizet by mohlo byt fajn. No a u očekávání to skončilo.

Hra má nezajímavý příběh a formou jen textu jako info k misi, bez filmečku jen povídání, a to otřepané. Vcelku je tu 7 hlavních misí (operací) a každá má několik částí ale jsou to jen časti kde se hra sama uložila tudíž nic velkého a to první dvě mise mají 5 častí, zbytek jen 3 a 2. Vlastně celou hru jsem dohrál za 6,5h. Upřímně zaleží na jakou obtížnost hru zvolíte ale mění se jen výdrž comanche nic víc. Inteligence nepřátel je strašná, prostředí je koridorové i když se hra snaží o pocit rozlehlosti. Hra vás zavede na poušť, ostrovy, hory i zamrzlou část světa ale i tak tyto čísti nijak nezaujmou. Protože prostředí chybí detaily jako více budov, cesty vozidla zkráceně lepší prostředí. Na proletění má lépe zpracované prostředí aktuální COD Warzone Caldera které působí realističtěji než toto. Hra nevím proč má plno základen a budov dělaných futuristicky ale přitom je Comanche reálný vrtulník a prostředí je zasazené do roku 2026 vůbec jsem nepochopil proč. Ovladatelnost je v celku ok jen hra nepočítá z rotorem vrtulníku takže tím můžete narážet do zdi a nic se neděje.

Comanche si užijete v několika verzích podle druhu operace což je zajímavé a také máte k dispozici drona, zajímavé v první misi a pak si uvědomíte že sním ani lítat nechcete ale musíte protože ho používáte na aktivování stahování dat nebo otevírání dveří na průlet častí mise. Nic zajímavého je to repetitivní a bez nápadu, hra v tomto ohledu působí jako narychlo to nějak dodělejme a vydejme. Je zde i možnost zahrát si hru více hráčů ale to jsem po 10min připojování vzdal. je zde ještě varianta hrát konflikty to jsou dodatečné mise kde sbíráte body a za ty si otevíráte další mise, je jich 11 a jsou docela nápadité ale musíte je udělat na jeden život nejsou zde záchytné body.

Hra se neprodávala za plnou cenu, to je třeba dodat a výrazné plus je že má češtinu. Hru jsem hrál na Detaily z označením Epické ale to už jsem zde popsal jak to působilo. Délka hry by nevadila kdyby to bylo zajímavé bohužel to nemohu doporučit ani jako oddechovku po práci, málo druhů nepřátelských jednotek a základny nemají ani připomínku vojenských objektu na tož nějaké reálné strategické rozmístění protiletecké obrany. vím že tohle není simulátor a ani to nečekám ale dalo by to trochu pocit uvěřitelnosti prostředí a vylepšilo herní zážitek. Také dodám to že nemůžete nijak ovlivnit výbavu vrtulníku nebo vylepšování stroje ani dronu nic takového tu není.

Na závěr pokud se ke hře dostanete někde v akci za 200kč můžete to zkusit protože vrtulníkových akci je opravdu málo, jen nečekejte hru která vás vtáhne a budete chtít dělat další a další mise.

Pro: Čeština, cena

Proti: Délka, grafika, zpracování a příběh

+12

Sherlock Holmes Chapter One

  • PC 75
Hrál jsem všechny díly Sherlocka Holmese které vyšli v češtině a pokusím se zde shrnout můj názor na poslední díl. Jelikož studio Frogwares nezpracovává hru inspirovanou Sherlockem Holmese poprvé a mají značné zkušenosti z předchozích dílu, očekával bych že budu vědět do čeho jdu z dalším dílem. Bohužel to tak jasné není a upřímně nevím co si s toho vzít.

Tento díl je velkou změnou a je to dobře hrozně moc se mi líbí prostředí a inovace které zde jsou. Titul vás vezme na fiktivní ostrov Cordona který je spravován jako open world a vůbec to neškodí. Ostrov je zpracován velmi dobře a dýchá na vás atmosféra 18st. někde ve středomoří. Tohle vnímám jako pozitivum i když grafika není vše podle čeho by se hra měla hodnotit. rozvržení budov a prostředí je super a opravdu mi to připomínalo město která si rádi projdete a budete ho chtít prozkoumat. Hlavní změnou je též věk Sherlocka jste zde jako mladý začínající detektiv. Společnost vám dělá kamarád John a bude vás doprovázet celou hrou. Narazíte zde na velmi skvěle zpracovaný příběh a to je na tomto díle asi to nejlepší. Příběh má zvraty, odbočky a doplňující časti. Máte zde hlavní linii i plno vedlejších úkolu, tohle se opravdu moc povedlo a nebudu k tomu říkat o co jde doporučím si příběh projít a nechat se okouzlit protože je to jako by jste četli knihu a to doslova jelikož v tomto díle je opravdu hodně čtení oproti předchozím dílům. Zůstalo zde několik osvědčených herních mechanik které jste viděli už v minulých dílech a to je paměťoví palác a rozhodování v cestě důkazu a domněnek. Také zde budete mít možnost zjišťování tekutin v laboratoři formou pokusu, rovnic a různých činidel. Přibylo vizuální poskládání běhu události v daném místě nebo případu. Také přibyl soubojoví systém který je zpracován moc dobře a bavilo mě dosáhnout cíle bez zabití protivníku, to bych nechal jako jedinou možnost protože zabíjení samotné my tam nesedělo tak jsem vždy jen využíval systém beze smrti. zavedení soubojového systému osobně vítám ale vím že ne každému to sedne.

Tady končí můj pozitivní vhled a pokud bych hru hodnotil jako samostatný titul byla by to super hra kde je skvělé prostředí, super příběh, krásná grafika i inovativní věci jako soubojoví systém nebo systém dedukce. pro nováčka série určitě krásná hra a vřele doporučuji.

Zde ta kritika proč dávám 75%. Hra se smrskla jen na abnormální povídání kde už jsem myslel že nehraji ale jen čtu nějakou knihu. Také dokola se opakující poskládá váním událostí co se kde stalo a analýzu chemikálii systémem matematického výpočtu a pár soubojů. Ano předchozí pozitiva se z druhého pohledu dají brát i jako negativa protože v tomto titulu nic víc neděláte. jestli jste hrávali předchozí díly každý díl měl plno hádanek, otevírání zámku a různé hlavolamy a to jsem čekal že zde bude také a ono ouhle ani jedna hádanka hra se smrskla na analýzu rozhovoru a pročítáni nekonečného množství dopisu. Také nechápu proč zmizel ukazatel lupy u prozkoumaní prostředí, ano vím že to nepřinesl tento díl ale z předchozího dílu kde lupu nahradilo kolečko zde udělají čtvereček no asi mam v sobě moc nostalgie. Za mě kvalitní hra pro nové hráče a Pro lidi co měli rádi rébusy tu zase trochu něco schází ale pořad je to kvalitní hra co doporučuji a věřím že plno z vás udělá radost.

Pro: Prostředí, příběh, zasazení a soubojoví systém

Proti: Mnoho rozhovoru, žádné hlavolamy a rébusy

+12

Toby: The Secret Mine

  • PC 70
Pokud si přečtete komentáře k této hře dost se tu píše o inspiraci hrou Limbo. Já hned na začátek napíši že nemohu porovnat a dam sem pohled člověka který Limbo nehrál. Tato hra je klasická plošinovka ( skákačka ) doplněna několika hádankami, opravdu několika protože hra není některak dlouhá zabere sotva 3h což není opravdu mnoho ale není to projekt velkého studia o stovkách vývojářů, tuto hru dělal jeden člověk tak by se k tomu mělo přihlédnout.

Hra mě zaujala vizuálním zpracováním a beru to spíše jako uměleckou tvorbu než vydat hru pro masu hráčů. Ve hře hrajete za jednu postavu a snažíte se zachránit svoje kamarády, příběh moc nečekejte ve hře se nemluví a jak jsem psal spíše to vyjadřuje nějakou formu uměleckého záměru kde si každý muže domyslet o co se asi tak mělo jednat. hra jako taková je opravdu zpracovaná dobře jak kam se dostat vás poměrně navede a délkou úrovní vás i udrží v touze dohrát level. Úrovně jsou nápadité a mění se po dobu celé hry, a abych nezapomněl hudba byla dobře udělaná sedí tam a působí skvěle se zpracováním a hratelností.

Jestli hledáte hry které jsou jen AAA tak toto přeskočte ale jestli vás zajímají malé projekty z uměleckým zpracováním určitě bych tento titul zkusil, nečekejte zábavu na mnoho večeru, je to spíše projekt jako z tvorby nezávislých malých filmařů co se jejich filmy promítají na festivalu v KV Varech a na Primu se nikdy nepodívají. Na hru jsou navázané na Steamu i achivementy a ve hře je i výzva najit všechny kamarády takže se dají úrovně i opakovat aby jste vyzobali co se dá. Obtížnost hry je spíše lehčí.

Pro: Zpracování, hudba

Proti: Délka

+17

Outlast

  • PC 80
Pokud hledáte adventuru u které se trochu polekáte a projdete ji za pár hodin tak jste ji našly. Musím říci že mě to samotného mile překvapilo a jsem za to rád, tato hra má příjemný příběh a velmi dobrou hratelnost. co se týče příběhu tak dokázal na mnoha místech překvapit a nemel jsem pocit že by mě nudil, sice jsou tam stereotypy jako u jiných adventur ale nesmíme zapomenout že se jedná o hru z roku 2013 a od té doby dost her přeci jen vyšlo. Autoři zpracovali hru která vás občas poleká a prostředí je pro dané téma jako dělané. hra se odehrává v Sanatoriu a jeho prostředí autoři využili velmi dobře více nařeknu abych vám ani nenaznačil co vás muže ve starém sanatoriu překvapit.

Zde trochu k hratelnosti, hra je na ovládaní jednoduchá a žádné velké kombinace věcí v inventáři a nebo puzzly nečekejte žádné tam nejsou. hra vsadila na jednoduchost a nijak zbytečně nenatahuje hratelnost třeba zamotanými chodbami a nekonečným blouděním. Hra je za mě spíše odreagováním na víkendový večer než na opětovné usedání. Hra také nedisponuje žádným mechanizmem který by vás tahal zpátky i po dohraní. Ve hře narazíte na několik málo tipu nepřátel a pár neutrálních postav. Zbraně ve hře nemáte ale používáte kameru jako takovou baterku z nočním viděním.

Co tu můžu vyzdvihnout tak je tempo hry, změny prostředí v rámci možností a překvapivé momenty. Vše je zasazeno do zhruba 3.5h normálního hraní tak zde neočekávejte sáhodlouhý komplexní příběh a plno vedlejších postav, Já beru tu hru jako delší filmek na jeden večer a to jsem si užil. Pokud budete hledat hra na opakované hraní tak to nebude titul pro vás. Hru jsem měl ze Steamu a žádné pády jsem nemel optimalizace mi přišla ok. Hra je z roku 2013 a já ji hrál v 2022 píšu to proto že grafika na dnešní dobu také neurazí.

Pokud hledáte starší adventurku za par korun a chcete vidět něco z herní historie vřele doporučuji.

Pro: Prostředí, Hratelnost a pár leknutí

Proti: Délka, žádné Puzzly

+17

Maneater

  • PC 80
V jednoduchosti je síla tak nějak se to říká. Pokud čekáte od toho titulu kdo ví jak propracovaný mechaniky soubojů levelování a nekonečné úkoly tak jste vedle. Tato hra vsadila na jednoduchost krásné prostředí a oddychové hraní při žraní všeho co najdete v moři, bažinách i na souši. Herní prostředí je zpracované velmi krásně a nápaditě i když brouzdáte v kanalizaci či jeskyních vede vás to příjemně a neztratíte se.

Je tu jednoduchý příběh a vedlejší úkoly v podstatě nejsou ale po dohraní můžete vyzobávat značky či bedny které jsou rozeseté po celé mapě a aspoň objevíte místa na které jste se předtím nedostali. pokud hru budete brát jako Relax po práci kde si požerete co se vám namane a chcete se cítit jako žralok kterého nic nezastaví tak si hru určitě užijete.

Trocha kritiky se ale určitě najde, komentáře od vypravěče po čase začínají lézt krkem a co se týče herní délky tak také není nijak závratně dlouhá ale je možnost si přikoupit DLC pokud si chcete prodloužit herní zážitek. Také soubojový systém se omezuje jen na několik mechanik, dá se to v podstatě dohrát mačkáním dvou tlačítek na myši.

Ještě dodám že mě hra velice překvapila, původně jsem myslel že hrát za žraloka a plácat se na souši nebude moc zábava ale opak byl pravdou na odreagování to bylo super ale z pohledu něčeho co by se mělo stát převratným titulem a oslovit masy hráčů to určitě není. Ještě zde dodám že hra má jen jednu obtížnost a ta je spíše lehká a pokud nasbíráte suroviny na vylepšení už v prvních lokacích projdete hrou opravdu lehce.

Pro: Jednoduchost, krása zpracování

Proti: málo vedlejšího obsahu a délka hry.

+12

El Matador

  • PC 65
Hodnotit dneska tuto hru nemá smysl, dnes máme jiné nároky a úplně jiný vizuál. Hra mě zaujala dřevním dabingem je to úsměvné a místy komické ale pobavilo. Díky herní výzvě jsem se k tomuto titulu dostal a nelituju, jinak bych ani nevěděl že něco takového také vzniklo v Čechách.
+2 +8 −6

Agony

  • PC 20
Tato hra nesplnila ani vzdáleně to o co se chtěla pokusit. Ve hře jsem očekával násilí s explicitními erotickými výjevy a to co se tam objevilo je jen parodie, hra není ani strašidelná a svět je jen několik variací na zamotané uličky nebo mosty. hádanky ve hře taktéž nejsou převratné a kreativní. Příběh není zajímavý a v určité fázi jsem to chtěl mít jen dohrané, než si hru zahrát to si ji raději pusťte ve videu pokud o to někdo má zájem.

Pro: Délka hry

Proti: Zpracování

+4 +5 −1

God of War

  • PC 95
Ke hře jsem se dostal až po vydání na PC v roce 2022, A hned z kraje musím říct že to je jeden z nej titulů co jsem hrál. O hře jako takové mohu napsat že má dobrý soubojový systém a udrží člověka u hraní, také je zde poměrně rozsáhlý svět kterým z poza procházíte lineárně díky příběhu a potom lze jeho lokace využít na prozkoumávání a plnění vedlejších úkolů.

Hra je zasazena do Severské mytologie a Božstev to pak zaleží na vkusu komu to sedne, mě to vyhovovalo. Jelikož hra vyšla na steamu a na ní navázáno 37 achivementů můžete ve hře strávit poměrně hodně hodin i po dohraní příběhu a vedlejších misích. Hru mohu doporučit každému kdo má rád RPG ale i lidem které nechtějí přijít o kus herní historie.

Pro: Výborná hratelnost

Proti: nic

+4 +8 −4