Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Call of Duty: WWII

  • PC 45
Úvodem - než se na mě naštvete za nízké hodnocení, vězte že hru sráží multiplayer na PC a níže vysvětlím proč.

Takže CoD se po letech vydal zpět ke kořenům kde začínal - na bojiště druhé světové války, což za mě byl výborný krok. Ultra ulítle divnofuturistické Black Ops mě vůbec neoslovily. I když v posledních letech na poli FPS holduji spíše taktičtějším kouskům (série Arma, Rainbow, SWAT, ...) tak pro CoD jsem právě díky prvním dílům, které jsem na střední pařil v MP donekonečna, měl stále slabost. A teď, po letech, se série vrací zpět. Byl jsem docela nadšen. Když hra vyšla hrál jsem ji u kamaráda na PS4 a nadšení zase opadlo. Killstreaks, skiny a kolimátory na WW2 zbraních se mi docela eklovali, takže jsem hru odložil s tím, že ji koupím až někdy v akci. A to nastalo teď, když hra vyšla v rámci Humble Bundle Monthly. Za 12 usd s dalšími několika hrami? Super.

The good

Singleplayer. Popravdě žádný velký zázrak se nekoná. Naprosto standardní 5 hodinová kampaň na kterou jsme v CoD již zvyklí. Grafika na 2017 vypadá moc hezky, všechno bouchá a ze hry kape filmovost kterou tvůrci nalezli již v těch původních CoD před patnácti lety. Mise se snaží o variabilitu - kromě klasického run&gun v kulisách WW2 hra přidává mírně neohrabané stealth mise, hodně nepohodlnou misi v kůži tankisty a vyloženě divnou mini část mise v roli stíhače chránícího letku bombardérů. Ale hraje se to pěkně. Point du hoc na začátku je fajn a závěr v koncentračním táboře je opravdu emocionální tečka, která je vkusně udělaná. Hra se navíc zaměřuje na "lidské příběhy" vojáků jednotky. Někdy je to fajn a působí to přirozeně, trochu i jako homage k Bratrstvu neohrožených, někdy je to patos až bída. Ale SP jsem dohrál a nelituji toho.
Co je trochu škoda, tak single se nevydává mimo hranice jedné postavy a jedné jednotky v rámci americké Big Red One od vylodění po konec války. Není zde kampaň za Brity, Rusy nebo přesun v prostředí třeba do Itálie, Afriky nebo Tichomoří. Což je škoda. Ale je možné že si šetří náměty na další pokračování. Pokud bude.

The Bad

No a pak jsem se pustil do multiplayeru. Jak jsem psal v úvodu, staré WW2 CoDy byly na střední mode srdcovka. Svého času jsme měli s kamarády i klan a hrály na gameparku jednu mapu za druhou. Dokonce jsme se pokoušeli účastnit Intel ligy. Ne moc úspěšně teda :))
Jak hrozné bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že MP je protkán nehorázným lootboxovým systémem, který nejen dodává do hry celkem hezké uniformy, ale také naprosto rušící skiny na zbraně v barvách neonového poutače, které jsou ve hře z WW2 jak pěst na oko, ale především je v nich uzamčená dobrá půlka zbraní! Chceš nové zbraně. Kupuj lootboxy ! A nebo třeba raritní verze (skiny) i ke zbraním, které normálně získat jde. To bych neviděl jako trabl, kdyby šlo jen o vizuál, tyto verze zbraní však přidávají i statistické výhody (lepší zisk XP a podobně). Po dvou letech v provozu je navíc hra prakticky mrtvá. Kromě nekonečného mlácení se v minimapě shipment (což je pouze reinkarnace stejnojmenné mapy z CoD MW) funguje snad je mód Ground War (což je vykrádačka conquest ze série Battlefield), Team Deatmatch a možná Domination (klasické obsazování a držení bodů). Zbytek módů je mrtvý úplně nebo polomrtvý. To není hezká vizitka.


The Ugly

Opět multiplayer. I když teda člověk zatne zuby a řekne si, že vydrží s nižší variabilitou zbraní, nějak vydrží ty otřesný skiny i všudypřítomný lootbox systém kterým vás hra fackuje ze všech stran, přijde poslední rána do hlavy. Hackers. Ano, hra je naprstý free-for-all pro hackery všeho druhu. Prakticky v půlce zápasů člověk narazí na hackery, kteří se tím nijak netají. Střílí vás s chirurgickou přesností, mají šílené K/D nebo i jen stojí na jednom místě a zabíjí přes celou mapu. Naprostá anarchie. Někteří hackeři šli dokonce tak daleko, že to mají napsané v profilu a vysmívají se tam necheatujícím hráčům. U dva roky staré hry, která se stále prodává za 60usd je to komedie. Navíc od jedné z nejbohatších firem na herním trhu. Ano, každý oblíbený kompetitivní titul má nějaký ten problém s nepoctivými hráči, to je fakt. Activision ale naprosto rezignoval na jakékoliv řešení. Hráče prakticky není možné ani nahlašovat, v matchi není report tlačítko. Když to srovnám jak to funguje třeba v R6:Siege...no tak to srovnat nejde.

Multiplayer teď zažil trochu vzestup kdy do hry najeli hráči co to koupi za výhodnou cenu na HB (jako já), ale toto si myslím rychle opadne a hra bude mrtvá. Dva roky po vydání. Pokračovatel CoD 1&2, které se hrály mnoho let po vydání (snad i dnes je možné najít servery). To je smutné. Velice.


Závěrem

Pokud hru hrajte kvůli SP nebo Zombies (které si ale moc neužijete pokud nedáte dalších 40 USD za season pass kde jsou další příběhové kapitoly) asi budete spokojeni. Možná. Ale má kvůli 5 hodinám slušného singlu smysl dát 60 USD? Pro mě by asi nemělo.
Pokud jste měli v úmyslu hrát MP, pak vás důrazně varuji. Je docela dobře možné že budete zklamáni. Hořce.
Pokud jste hackeři, tak asi popřeji příjemnou zábavu.
Je to celé takové...mrzuté.


PS: Na PS4 a možná i na Xone je situace s hackery prý lepší. Tak to bude v pohodě třeba tam :)

Pro: grafika, SP kampaň (do jisté míry)

Proti: lootboxy, rušivé skiny, hackeři, nulová vůle inovovat v rámci žánru i série

+15 +16 −1

Remember Me

  • PC 60
Na začátek je potřeba říci, že jsem se na hru poměrně dost těšil. Jsem velkým fanouškem cyberpunku a unti-utopisktická Paříž vypadala prostě lákavě. Hra se navíc nesnaží jen uchopit klasickou šablonu, ale přichází s poměrně novým tématem úpravy lidských vzpomínek, které nabízí velkou řadu možností jak pro příběh, tak pro herní mechanismy. Problémem Remember Me je ovšem fakt, že tato šance zůstává promarněna. Viděli jste v traileru efektivní úpravu vzpomínky ? Zaujalo Vás to? Mě také! Ve hře se s tímto prvkem setkáte jen asi čtyřikrát. Váš mozkový implantát Vám kromě hrátkami se vzpomínkami umožňuje také jisté upravené vidění světa ve stylu "augmented reality". Poku jste hráli "nový" Sindicate (ano, tu střílečku, která se taky nijak zvlášť nepovedla), víte co Vás asi čeká. Prostě popisky na okolních věcech a dodatečné informace. Kromě těch několika málo momentů, kdy se hrabete někomu v hlavě prostě nic, co už by to nebylo a ani to není vytvořeno nijak skvěle. Občas pozlobí kamera, kdy prostě nevidíte nepřátele.

Stejně tak soubojový systém. Vytvoříte prostě několik komb (které se skládají buď z úderů pěstí, nebo kopů - nic víc, nic míň) a které jsou zamřeny na větší sílu úderu, léčení, nebo snížení času na opětovné použití jedné z pěti speciálních schopností. Zhruba v půlce hry začnou být boje neskutečně repetitivní a nudné. Prostě poskakujete kolem nepřátel a občas jim dáte pár kombo-pecek. Vyloženě nasírací mě pak přišli QTE, které zakončují KAŽDÝ boss fight.

Hra se tak časem smrskne jen na to, aby jste prošli několik málo minut v prostředí pak odnikud vyskočí parta nepřátel, ty musíte vyřídit abyjste se dostali dál. Pak zase kousek popojdete a situace se opakuje. A tak dokola až do konce hry.

Co se technického zpracování týče, nevypadá Remember Me špatně, ale rozhodně si z něj na zadek nesednete. Design hry je dobře vymyšlený, prostředí dokáže překvapit a je to rozhodně jedna z těch lepších věcí, co Vás ve hře zaujme. Hudební doprovod mě oproti tomu vyloženě zklamal. Ne že by Vás hudba otravovala, jen není prostě dobře spojená s prostředím jako třeba v Deus Ex 3.

Ale abych jen nekritizoval. Hra má své dobré momenty, které se především skývají v jejím příběhovém pozadí, respektive v pozadí světa, kde různé detaily sbíráte v průběhu hry a dozvídáte se tak něco o historii Neo-Paris, důležitých lidí , nebo technologií. Panoramata Neo-Paris vypadají taky leckdy docela podařeně a hlavně ze začátku se člověk rád podívá. Co je rozhodně výborný nápad, je ono výše zmíněné remixování vzpomínek, ale toho je holt moc málo.

Pokud vám nevadí, že je hra naprosto lineární mlátička (z cesty většinou neuhnete ani o metr), s průměrným příběhem, ALE odehrává se v nápaditém světě, běžte do toho. Pro ty, kteří hledají inteligentní cyberpunk u kterého musí zapojit to co mají v prostoru mezi ušima...ti ať se podívají jinde.

Pro: Design Neo-Paris, remixování vzpomínek, několik momentů příbehu

Proti: linearita, souboje, repetetivnost, kamera, QTE, chyby v ovládání

+18

Botanicula

  • PC 90
Botaniculou nám Amanita design už poněkolikáté v řadě dokazuje, že hry mohou být uceleným uměleckým audiovizuálním dílem a přitom si zachovat svůj gameplay. Botanicula je v zásadě jednoduchá adventura (oproti Machináriu poměrně klesla obtížnost), která však disponuje několika výborně zpracovanými komponenty:

- originální a úžasně zpracovanou vizuální stránkou hry s mirádou různých charakterů - od chodících semínek, přes různé fantaskní brouky až po celkový mikrosvět celé této "přírodní" hry
- velice poetický vyprávěcí styl veze slov (na což jsme ovšem u her od Amanity celkem zvyklí)
- výborné ozvučení a soundtrack od skupiny DVA, který hře dodává další rozměr

Jedinou nevýhodou titulu (krom několika málo menších bugů, ty ovšem najdeme prakticky všude) je pak délka hry. Ta u mě dosáhla něco okolo 4-5 hodin (pokud umí Steam počítat), což na adventuru, pravda, není mnoho. Délce hry ovšem odpovídá i její cena která je v současnosti někde u 8 eur na steamu a v době uvedení hry nepřesáhla 10 eur. Což za tak originální počin není mnoho. Dovolím si délku hry obhájit ještě jedním způsobem (i když nezastírám, že by hra měla být o chlup delší). Spousta dnešních FPS a akčních her nepřesáhne o moc herní dobu Botaniculi přitom jejich cena je několikanásobná. Ano hry byly o mnoho dražší na vytvoření nicméně nepřináší často zdaleka tolik originality a invence jako právě hry od Amanity.

Závěrem: Botanicula je překrásná herní jednohubka ke které - pokud máte rádi adventury a poetický styl vyprávění se jistě vrátíte. Hra je také svou větší jednoduchostí (jak puzzlů tak ovládání) a poetikou vhodná i pro Vaše potomstvo.

Pro: originalita, hudební doprovod a ozvučení, originální vizuál, cena

Proti: délka hry

+17

Operation Wolf

  • PC --
Je velice těžké takovéto hře dát jakékoliv objektivní hodnocení. Operation Wolf byla první hra u které jsem rozbil klávesnici. A to u tatova služebního počítače. Byla to také jedna z prvních her které jsem na té 286-ce vůbec hrál. Takové hry se prostě oběktivně hodnotit nedají, ale vzpomínám na ni rád...
+14

Syndicate

  • PC 70
Víte co mě na tomto Syndicate vadí úplně nejvíc? Název. Ano název - ten totiž odkazuje na herní klasiku z roku 1993 s kterou však má jen pramálo společného.

Pokud si však odmyslíte název (říkejme hře třeba Etacidnys) pak dostanete ucházející kyberpunkovou střílečku s ne moc zajímavým a nedobře vyprávěným příběhem odehrávající se ve vcelku hezkých kulisách.

Na poměry klasické FPS přináší hra určitý dovednostní systém, kde hráč může v průběhu hry vylepšovat své schopnosti. Ne sice tak systematicky, ale principiálně se toto dá přirovnat k augmentacím právě v DeusEx 3. Kromě vylepšovaní pasivních dovedností, si vylepšujete i své tři (adrenalinem dobíjené) schopnosti aktivní které vám pomohou v lepším likvidování nepřátel. Tyto jsou vyřešeny poměrně hezky.

Vcelku vtipně je vyobrazena tzv. augmented reality - tedy rozšířené informace o okolním světe prostřednictvím vašeho mozkového čipu. Prakticky všechno ve hře má svůj popisek když kolem toho procházíte. A tím myslím VŠECHNO - papírové krabice, klika od dveří, starý kazeťák...všechno. Ač to zní že to musí být děsnej bordel, tak vězte že není.


Graficky má hra svoje mouchy (hlavně co se týče světel), ale nijak mě neurazila. Design sice není tak povedený jako třeba v případě nového DeusExu, ale rozhodně se nedá označit za škaredý.

Po hudební stránce je to standart. Nic co by vás zvedlo ze židle, ale zhnuseně vypínat vypínat zvuk taky asi nebudete.

Co závěrem? Pokud jste od hry čekali rezurekci starého dobrého Syndikátu, dělejte jako by tahle hra neexistovala.
Pokud si chcete zastřílet a máte rádi kyberpunk klidně si zahrejte :)

Pro: kyberpunk, augmentované střílení

Proti: NÁZEV!, lineárnost, boss fighty, světlo

+17 +18 −1

Micro Machines

  • PC 80
Micro Machines asi není třeba představovat. Závody angličáků v různých prostředích byl prostě skvělý nápad. Hra si samozřejmně nehrála na nějaký pokus o simulaci, ale vše vynahrazovala obrovskou spousto hratelnosti a nápaditosti. Spusty různých prostředí od závodu na kuchyňském stole mezi snídaňovým menu, přes závod na dvorku mezi květináči až po závod malých motorových člunů ve vaně kde trasu ohraničí pěna a kachničky. Navíc ve více lidech to byla zaručená zábava.

Pro: Nápad, hratelnost, rozmanitost prostředí

Proti: nevzpomenu si

+8

DiRT 3

  • PC 80
Nový kousek ze série Dirt již nenese jméno tragicky zesnulého Colina McRae, ale stále pokračuje v trendu arkádového ježdění s více disciplínami.

Technicky není Dirtu moc co vytknout. Graficky vypadá velice dobře, zvuky jsou výborné, interiér auta taktéž. Hudba sice není zrovna můj šálek čaje, ale někomu se určitě líbit bude.
Velkým a milým překvapením pro mě pak bylo větší zastoupení historických (60. - 90. léta) rally aut do hry. V předešlém díle sice byli také, ale v podstatně menší míře.
Příjemné je i to že se do hry vrátily závody na sněhu ať již ve Finsku nebo v americkém Aspenu. Mám pro ně slabost.

K negativům. Hrou vás provází několik lidí (mezi nimiž je i rally zavodník Ken Block) z vašeho stájového týmu. Což o to, občasné povzbuzení, rada, nebo poplácání po rameni by bylo fajn a dokreslovalo hru, ale spousta často nudných plků které se nedají přeskočit (!) je decentně otravná. Další pro mě docela zbytečnou a v zásadě otravnou nutností jsou soutěže v "parádičkách" jako je driftování, prorážení bariér, a různé další opičí dráhy pro auta co se závoděním nemají mnoho společného. Ano je to arkádová hra a asi si tyto disciplíny najdou svoje fanoušky, ale za mě palec dolů.
Poslední neduh mi přijde systém bodování. Body zde máte dvojí. Za prvé jsou tu body za dokončení závodu - díky nim si odemykáte další závody. Ty jsou v pořádku, ale skoro by tu ani nemuseli být. Další body získáváte za umístění, plnění úkolů od sponzora a za podobné blbinky. Za ty už dostáváte auta. Auta...ne jen polepky. V každé kategorii jsou totiž jen asi 3 auta (ale je to vyváženo tím že je zde hodně kategorií) a s tím jak postupujete po "fame" příčkách dostáváte nabídky od nových sponzorů, což v důsledku znamená jen to že máte auto jinak polepený. Hmmm motivace žádná po chvilce jsem chalange přestal řešit...

Když to vezmu kolem a kolem DiRT 3 je zábavná arkáda, která určitě neurazí. I když má nějakou tu vadu na kráse je to zábavné ježdění na hezkých tratí s hezkými auty. Co si u arkády víc přát?

Pro: grafika, stará auta, ozvučení, zimní tratě

Proti: nepřeskočitelné pasáže keců, body, soutěže v driftování a pod.

+11

Virtua Cop

  • PC 70
Tenhle kousek jsem poprvé zaznamenal jako herní pouťový automat. Měl na svou dobu dobrou grafiku, hudbu, a s pistolí v ruce a v ideálním případě parťákem vedle sebe to byla výborná zábava. K tomuto portu na PC jsem se paradoxně dostal až hrozně pozdě, kdy jsem si ji stáhl snad někdy v roce 2004 čistě z nostalgie. Hra byla 10 let po svém původním vydání a stále mě bavila. Ano je ještě primitivnější než všechny Modern Warfary dohromady, ale je to prostě sranda. I po letech.
+12

Die by the Sword

  • PC 80
Výborné zpracování boje s mečem (jakožto i s jinými zbraněmi) v, na svoji dobu, dobré grafice. Jediná opravdu dobrá a originální hra od Treyarchu.
+6

RapeLay

  • PC 15
Dávám 15% za originalitu :D (sežerte mě, ale alespoň ve Evropě/Americe taková hra snad není ) Žel to je vše. Jinak je hra naprosto příšerná. A nemyslím námětem. Což o to v GTA se taky vydáváte na druhou stranu zákona a i když zrovna neznásilňujete tak vraždíte, kradete a děláte jiný možná i dost horší lumpárny. Ale to zpracování je tak úděsný, že je "hra" prakticky nehratelná.

P.S.: Než mě budete mít za úchyláka, který se plíží ztemnělými parky, tak vězte že jsem si hru stáhnul z 95% ze zvědavosti. A těch 5% je prostě cosi temného ve mě...:D
+14

Bulletstorm

  • PC 80
Je Bulletstorm tupá střílečka? Ano. Bavila mě? Hell yeah ! Bulletstorm dobře vypadá, dynamicky se hraje a má velice pěkně udělaný design rozpadlého sci-fi světa. (Nevím proč, ale nějak mi to evokovalo Aldissův skleník i když tam žádný města nebyly žejo...) A se sniperkou se dá parádně vyblbnout. Osobně hra předčila moje očekávání, jelikož jsem čekal tupou koridorovku kterou nakonec dohraju jen "z povinnosti". Tupou koridorovku jsem sice dostal, ale sakra zábavnou. U mě dobrý.
+12 +14 −2

Battlefield Play4Free

  • PC 75
Musím říct, že zadarmo to rozhodně není málo muziky. Ano BF2 je lepší a ano pokud chcete lepší výbavu než základní déle než na 3 dny tak musíte utrácet reálné peníze, ale co už. Slušně hrát se dá i se základní výbavou. A hlavně pozor ! Srovnávat B4F s jinými Battlefieldy je tak trochu mimo mísu. Na místě je spíše srovnání s jinými play4free MMOFPS (Sector 7, hry od Nexusu...) a tam teda battlefield těžce kraluje. Kdyby už jen proto že nikdo jinej nemá vozidla :)
+4

Mirror's Edge

  • PC 95
Původně jsem se na Mirror´s Edge těšil, jakožto na zpracování Parkouru s kterým jsem nějaký čas koketoval. Říkal jsem si že to bude taková akčnější sportovní hra.
Hra byla nakonec něco jiného, ale nic nemění na tom že mě naprosto uchvátila. Ano příběh je prostoduchý, ale to mě vůbec nevadilo. Takhle dynamickou a perfektně plynoucí FPS kde navíc střílet prakticky nemusíte se jen tak nevidí. Další věc co mě uchvátila byl design. Co se toho týče je to pro mě jeden z milníků her. Takto čistý design levlů laděného vždy do nějaké barvy je skoro až umělecké dílo. Ano hra měla svoje mouchy, ale provedením a designem je naprosto originální a přitom zábavná. To je kombinace která se dnes již moc nevidí a proto mě asi tak přirostla k srdci. Jo a a taky se mě moc líbil soundtrack ;)
+20 +21 −1