Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battlefield Play4Free

2011
04.04.2011
62
25 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

S blížícím se vydáním válečné akce Battlefield 3, jedné z nejočekávanějších FPS roku 2011, vydala EA tuto „free to play“ verzi Battlefieldu pro získání co největšího počtu zájemců o svůj hlavní podzimní blockbuster. Tento Battlefield se od běžných online her zdarma liší zejména vysokou produkční hodnotou. Znát to je na grafice i herních mechanismech, této čistě multiplayerové záležitosti. Jako u každého Play4Free titulu se očekává, že hráč dá vydavateli vydělat, až během samotného hraní a to kupováním různých balíčků vylepšení, protože za samotné stažení hry nezaplatí nic. Finanční přínos hráče, kterého si tento titul získá tedy není jednorázový, ale dlouhodobý, prostřednictvím nákupů uskutečňovaných přímo ve hře prostřednictvím mikrotransakcí.

Uzavřená beta probíhala od 30. listopadu 2010 do 4. dubna 2011. V návaznosti na to začala otevřená beta. Od té doby se hra dá považovat za vydanou, neboť autoři neoznámili žádné další datum. Mikrotransakce i bitvy hráčů probíhají v normálním režimu. Takzvaní „Battlefield Veterans“, tedy hráči mající na svých účtech zaregistrované všechny základní hry, z Battlefield univerza, měli do hry přístup již 31. března.

Play4Free Battlefield si notně vypůjčuje ze svých předchůdců. Engine, zvladatelný pro naprostou většinu PC a notebooků své doby, byl vzat z Battlefield 2, stejně jako populární mapy Strike at Karkand, Gulf of Oman, Sharqi Peninsula, Dragon Valley, nebo Basra. Systém ranků byl zase kompletně přebrán z paralelní série, Battlefield: Bad Company. A konečně nápad být Play4Free hrou pochází od nejmenšího z Battlefieldů, Battlefield Heroes. Z této hry od stejného studia pochází rovněž možnost úpravy vzhledu hráčovy postavy od barvy vlasů po vzhled uniforem. Tyto úpravy si hráč hradí, stejně jako třeba nákup nových zbraní, v Play4Free Store skrze mikrotransakce. Počet stran konfliktu se zúžil na dvě tradičně nejznepřátelenější, tedy USA a Rusko. Každá z map pojme až 32 hráčů bojujících v módu „Conquest“, nově nazvaném „Assault“.

Dne 14. července/júla 2015 byl provoz hry a herních serverů ze strany EA ukončen, oficiálně pro malou popularitu hry mezi hráči.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 35
Hodnocení BFP4F tady na DH je podle mňa zastaralé. Ano na začátku to byla skvělá f2p hra.

Čtyři herní třídy všecky zábavné a odlišené jak schopnosťama tak arzenálem. Zajímavé mapy, nutná a na hraní s náhodnýma luďma poměrně častá spolupráce. Různé zbraně s různým chováním a různě silné. Ty nejlepší sice jedině za peníze, ale nebyly nijak overpower. Docela dost různých vozítek: bugina, jeep, dodávka, APC, tank, bojová a transportní helikoptéra, stíhačka (s kerů jsem sa nikdy nenaučil pořádně hrát :D) a pozděj taky littlebird (malý vrtulníček se silnýma kulometama može nést 2 pasažéry). A využití majů všecky, od buginy až po stíhačku. Mapy různých typů nejmenší Sharqi se 3ma vlajkama a bez vozítek slibuje intenzivní zážitek a největší Oman kde je techniky dost. Taky statické zbraně jako AA a TOW, které sa spawnujů na určitých místoch po obsazení vlajky. Pár zajímavých nápadů. Lůbily sa mně stopy po výstřelu ze sniperky, díky kerým camping nebyl pohodová věc. Taky nožík kerý nešlo zvolit, ale enom použit a zásah znamenal smrt. S ním jsem si užil kopec srandy.
Už tehdy měla hra věci, keré mně na ní trochu vadily. Nebyl jsem úplně spokojený se systémem skillů, ale chápal jsem, že motivace pro levelování a nákup boosterů na XP je u takové hry potřeba. Přehnaná balistická křivka postihujíci enom recony (ostřelovače) a naopak nevídaná přesnost zbraní ostatních tříd na dálku. Nevím lesti to způsoboval špatný hitbox nebo latence, ale když sa člověk před palbů schová za roh a tam ho zastřelíja je to dost nepříjemné. Z pochopitelných důvodů hraní bez friendly fire, díky kterému vznikaly smešné situace, ale bylo to prostě něco s čím moseli obě strany počítat. Hra taky měla nejaké ty bugy. Projektil z RPG proletí skrz tank, bug postavy který znemožní hraní a opakuje sa aj po několik restartů hry, divně fungující zvuk kdy občas nebylo vůbec slyšet kroky (ani prudký sprint) protivníků a další. (Problémy způsobované demenců nekterých hráčů do hodnocení nezahrnuju a že jich je požehnaně.)

Pak ale přišly různě nepříjemné downgrady, keré vyvrcholily prachsprostů zlodějinů na platících hráčoch.
Dočkali jsme sa nerfů všeckého možného. Snížení kreditů za výhru (potřebných na nákup free zbraní na omezený čas), oslabení skillů a okamžitý vznik boosterů které to oslabení kompenzovaly, ohromné zvýšení počtu zkušeností potřebného na další úroveň a konečně neslavný příchod upgradu zbraní. My keří jsme naivně čekali další kustomizacu zbraní jsme byli velice zklamaní. Napřed přišlo velké znehodnocení a mírné slevnění starých zbraní (hráčom jejich kůpené zostaly v podobě elite upgradů na trvalo) kromě brokovnic a pistolí, přičemž nové upgrady šly za reálné peníze kůpit enom na časově omezenů dobu. RIP play 4 free. Oslabené zbraně bez upgradů sů skoro nepoužitelné. Dávajů poškození jak airsoftové, ale kopů jak kůň. Samozřejmě taky majů menší počet nábojů v zásobníkoch a míň zásobníků. Kdo si myslel "No dobře pos**li si to a noví hráči sa jim nepohrnů, je to jejich problém." toho čekalo velice kruté probuzení. Přišel downgrade kerý hráčom odebral elite upgrady a nahradil jich zbraňama +3. Číslo +3 je směšné samo o sobě, ale reálný bonus těchto zbraní byl +2. Došlo k jednomu vrácení peněz a pak to EA okamžitě zatrhla. Ten jeden šťastlivec do hry investoval myslím 100$. V další verzi byly upravené podmínky použití, kde nově přibylo základní krytí proti obraně hráčů. Představte si, že oni tento svůj krok ospravedlňovali balancováním hry. Oni balancovali hru tím, že dali hráčom neco co už nejde nijak získat, je to silnější a vylepšovat to jde stejně (tzn je to nevyvážené). Jediné co tím srovnali je míra dojení nových a starých hráčů. A za této situace přibyly nové overpowered boostery a ve hře zůstaly výrazně silnější pistole a brokovnice (i když s tímto sa myslím nedávno začalo neco dělat. Nevím lesti už je balanc ve hře, protože jsem po tejto aféře přestal dění kolem sledovat).

Velice smutný příběh zlodějiny a zrady, kde na začátku parádní hra "zadarmo" klesla hluboko pod úroveň Battlefield Heroes.

Pro: Drobná podobnost s BF2, nový obsah má vzácně aj hodnotu (mapy)

Proti: Je toho dost... viz komentář.

+12
  • PC 75
Musím říct, že zadarmo to rozhodně není málo muziky. Ano BF2 je lepší a ano pokud chcete lepší výbavu než základní déle než na 3 dny tak musíte utrácet reálné peníze, ale co už. Slušně hrát se dá i se základní výbavou. A hlavně pozor ! Srovnávat B4F s jinými Battlefieldy je tak trochu mimo mísu. Na místě je spíše srovnání s jinými play4free MMOFPS (Sector 7, hry od Nexusu...) a tam teda battlefield těžce kraluje. Kdyby už jen proto že nikdo jinej nemá vozidla :)
+4
  • PC 100
Na odreagování je tato hra celkem dobrá, ale musíte se smířit s tím, že se občas bojištěm prožene nějaký super hrdina(platící hráč). Je to samozřejmě celkem laciná zábava(teď nenarážím na to, že je to free to play) určená unaveným mozkům. Občas ale dokáže příjemně pobavit. Hře by rozhodně neuškodilo větší vybalancování. Z módů mě nejvíce baví rush and push(nějak tak se to jmenuje), přijde mi nejzábavnější.