Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Marvel's Spider-Man 2

  • PS5 90
Insomniac Games se zase předali. Vytvořili něco, co je po všech stránkách lepší, jak předchozí jejich Spider-Man díla z let 2018 a 2020.
Do hry se vrhneme hned po hlavě, kde se Peter s Milesem vydají zastavit Sandmana, ničící město New York. V tu chvíli můžeme pozorovat město v podobě, v jaké bychom ho nečekali - rozpadlé v písečné bouři.

Pokud bychom se zaměřili na New York, ten se rozrostl z původního Manhattanu i na Queens a Brooklyn. Takže mapa se stává oproti minulým hrám asi tak dvojnásobně velká. S tím souvisí nová možnost přemisťování a to pomocí web wings. Když tato funkce byla oznámena v prvním gameplay videu, byl jsem z toho rozpačitý a říkal si, jestli to nebude nuda jen tak přelítnout přes město na místo vzdušnou čarou - A ono ne. Jde o perfektně vytvořenou funkci, která se výborně kombinuje s klasickým přemisťováním pomocí sítí. Jestli opravdu chcete letět přes celé město, musíte využít větrné tunely, které vám dodají rychlost. Tunely jsou rozmístěny po celém městě a několik jich můžete využít i přes East River. K tomu skvělá jemná haptika a zvuk z reproduktoru ovladače Dualsense dodává plachtění to, bez čeho by to byla asi jen z poloviny tak zábavná část hry, jako tomu tak je s tím.

Celkově haptická odezva je taková, jakou byste si představovali od exkluzivní hry pro Playstation 5. Musím zmínit i výborné využití adaptivních triggerů, které v některých činnostech musíte zmáčknout jen na tolik, na kolik je ukázáno.

Celou dobu hry, jsem hrál v režimu "věrnosti", která nabízí tu nejlepší a nejdetailnější grafiku s plným rateracingem s "pouhými" 30FPS. Nevědět, že hraju v tomto režimu, který nabízí 30 snímků, klidně bych si myslel, že hraji na 60. Pokud přímo neporovnáváte plynulost s režimem výkonu, který nabízí 60FPS, tak to myslím nepoznáte ani vy. V režimu věrnosti můžete vidět nádherné odrazy z kaluží nebo skel mrakodrapů v celém New Yorku, také máte vyšší hustotu lidí na ulicích a dopravy na silnicích, která dělá pravou atmosféru kolonama zacpaného New Yorku. Atmosféru dodává také skvělé počasí, hlavně deštivou noc si můžete splést s tou reálnou, až tak to vypadá. Něco na co bych u druhého Spider-Mana také nedal dopustit je skvělá hudba. Jestli se jedná u hudbu v cutscénách, při prolétávání města nebo v soubojích, všechna zapadá do temnějšího tónu hry.

V soubojích se nově budete bránit ne jen pomocí vyhýbání, ale nově i vykrytím na tlačítku L1. Tomu, čemu se musíte vykrýt a nebo uhnout uvidíte nad hlavou útočníka. To se týká hlavně bossů a větších nepřátel, u ostatních soubojů zůstává klasický styl, jak tomu bylo z předešlých titulů. Ale občas se mi nepřítel zasekl někde a já ho musel hledat, abych ho ukončil a mohl pokračovat dál, což by se asi dít nemělo. Bossů je ve hře dost, ale v každém děláte vlastně to stejné, což by nevadilo, kdyby aspoň bylo méně fází těchto soubojů. Peterovi s Milesem můžete vylepšovat jejich schopností díky třem stromům dovedností. Jeden je Peteruv, druhý Milesuv a poslední otevírá schopnosti pro oba. Na rozdíl od předchozích her, nové obleky, které si můžete pořizovat, za plnění úkolů vám nepřidají žádnou speciální schopnost. Souboj nezůstává jen u čtverečku (útoku), kolečka (vyhýbání) a tlačítka L1 (vykrytí), ale můžete využít i vynálezů, které mají obě postavy stejné a jejich speciálních schopností, které samozřejmě mají svůj cooldown. Není tajemstvím, že Peter na sobě bude mít i symbionta Venoma, který mu dodá nové schopnosti a v některých chvílích se se symbiontem cítíte opravdu neporazitelně. Symbiont samozřejmě Peterovi začíná měnit jeho povahu. Další hratelná postava MJ mi přijde hratelně určitě zábavnější jak v prvním díle i když vesměs plní podobné úkoly jak v první hře. Ale sekvence, kdy si zahrajete za samotného Venoma, je opravdu skvělá, tam je člověk opravdu skoro neporazitelný a můžeme vidět masakrující scény, které chybí i samotným filmům o Venomovi s Tomem Hardym. Opravdu příjemné zpestření hry. Nesmím opomenout to, že se můžete přepínat z Petera do Milese a naopak během pár vteřin a někdy to vyžaduje i samotný příběh.

K záporákům, proti kterým budou naši Spider-Mani bojovat mohu říct, že jak Kraven, který si přišel vyhlídnout do New Yorku svoji další kořist, tak Venom, jsou skvělou volbou a jejich příběhy si budete užívat, ale Lizard není vedlejší postavou a má svoje místo v příběhu.

Za asi 20 hodin hry, jsem narazil na několik chyb, které myslím, že budou dodatečně opraveny, ale zamrzelo jedno kousnutí uprostřed hry, které jsem musel vyřešit vypnutím hry natvrdo. Druhá chybka se stala při přechodu do jiné místnosti, kde se zasekla přechodová animace a já se po půl minutě chození někde propadl pod celé město.

V den dokončení hry, jsem hrál něco přes 6 hodin v kuse a říkal jsem si, jak rychle mi to uteklo, když mi najednou hra zahlásila, že mám poslední možnost si vylepšit své vybavení před dokončením hry. Víc asi není potřeba říkat, možná jen to, že se těším, až si budu moct zahrát znovu, třeba v režimu New Game Plus.

Pro: Skvělý temnější příběh, Hudba, Grafika, Skvělé využití možností ovladače Dualsense, Česká lokalizace, Množství vedlejších úkolů doplňující hlavní příběh, Vysoká hustota dopravy

Proti: Nějaké ty bugy nebo záseky, Až moc dlouhé boss fighty

+13

The Last of Us Part II

  • PS4 100
  • PS5 100
Super hra, která by si určitě zasloužila nějakou cenu ohledně grafického zpracování. Líbí se mně motiv příběhu, který je zase jak je zvykem u Naughty Dog vysoce nadprůměrný. Grafika je opravdu skvělá a takovou jsem dlouho v žádné hře, co jsem hrál neviděl. Mimika v obličejích postav a to ne jen v cutscénách, kde je tak realistická, že poznáte jakou emoci postava má i bez toho, aby něco říkala nebo třeba plakala, tak i v gameplayi, kde je mimika taky výborně udělaná. V gameplayi to jde nejvíce vidět, při tichém zabití nožem Ellie. V jejím obličeji jde vidět ta vynaložená síla k zneškodnění protivníka, ale mimika jde vidět i při pouhém postávání a nicnedělání. NPC jsou o proti první hře zase o několik levelů výš, jsou perfektně zpracované a chovají se realisticky, volají na sebe svými jmény, a reagují na to, když někoho ze své skupiny uvidí mrtvého. Nepřátelé Vás dokážou i skvěle obklíčit až tak, že je někdy i těžké jim proklouznout. Nakažení jsou identičtí jak tomu bylo v prvním díle, jen třeba clickeři mi přišli o něco citlivější na zvuk a snáz Vás můžou najít než tomu bylo v první hře, ale to se mi možná jen zdá. (Spoiler k předem oznámenému druhu nakaženého Nové typy nakažených mě překvapili. Jeden je Shambler, s kterému se muselo zase přistupovat jinak než k ostatním typům nakažených. Určitě není na škodu, že ho do hry přidali. Jako svůj útok ze sebe vypouští jedovatou kyselinu, ve které se můžete udusit ). (Spoiler k neoznámeným druhům nakažených Druhý a jediný neoznámený druh nakaženého mně dal pěkně zabrat, neoznačil bych to jinak, než, že to byl boss fight. Je to taková velká slátanina všech možných nakažených dohromady a myslím si, že je v celku i povedený. Boj s ním byl zajímavý v tom, že se na něj spotřebuje snad vše, co máte u sebe. Tím pádem je boj dost těžký a až jsem ho konečně na tak čtvrtý pokus dal, říkal jsem si, že od tam chci už konečně pryč).

Druhou část hry se hraje za Abby. S Abby se mi ze začátku moc hrát nechtělo, protože jsem ještě nevěděl co ji k zabití Joela vedlo. Po prvním jejím flashbacku, mi to bylo jasnější a začal jsem chápat, proč to udělala, ale pořád jsem cítil soucit k Ellie a bylo mi docela proti srsti na Ellie útočit.
Příběh je zpracovaný dobře, nějaký chybičky by se tam našli. A jak si některá část hráčů myslela, že ta hra bude nějak potlačovat určitou orientaci, tak se opravdu spletl, nic přehnaného tam není. Líbili se mi i občasný pohledy do minulosti, které hru oživili a dávali ji i tu světlejší stránku a pozitivitu, jako třeba hezké slunečné počasí, o proti zamračenému a deštivému Seattlu. Uprostřed hry trochu zaostává tempo příběhu a je tam převaha gameplaye, je to asi i tím, že jsem dost prozkoumával, abych byl dostatečně vybavený do boje, ale myslím si, že i kdybych tolik neprozkoumával, tak by tempo nebylo až o tolik rychlejší. Celkově se mi hra líbí, hlavně graficky, technicky a i ten příběh byl skvělej. Takže můžu říct, že druhý díl The Last of Us je prvotřídní hrou s výbornou hratelností, skvělým příběhem, který si na plno užijete a grafikou, na kterou se i po celé hře nedokážete vynadívat.

NA POPRVÉ - 19-23. června 2020.
Hrál jsem na průměrnou obtížnost.
Hru jsem dohrál za 26 hodin, 18 minut, 47 sekund.

NA PODRUHÉ - 26. srpna - 12. září 2020.
Hrál jsem na průměrnou obtížnost +.
Hru jsem dohrál za 19 hodin, 31 minut, 11 sekund.

NA POTŘETÍ - 25. srpna - 27. září 2024. (PS5 Remaster)
Hrál jsem třetinu hry na zničující obtížnost, zbytek na těžkou.
Hru jsem dohrál za 25 hodin, 23 minut, 52 sekund.

Pro: Grafika, zvuky, hudba, příběh, mimika v obličejích.

Proti: Pomalejší tempo vyprávění příběhu.

+14 +17 −3

Detroit: Become Human

  • PS4 90
Podle mě to je nejlepší hra od Quantic Dream. Ve hře hrajeme za tři hlavní postavy, každý z nich je Android. S každou postavou jsem se dokázal sžít a nechtěl jsem dopustit aby se jim něco stalo i když jsem s nimi často riskoval, abych třeba někoho zachránil. Příběh mě zaujal a dokázal jsem se do něj plně vžít.

Nejvíce mě bavilo asi hrát za Karu a za Connora. Karu si koupil jako služku jeden chlap, který bývá často agresivní. Má také dcerku Alice. Cara s Alice utečou a snaží se dostat do Kanady, kde mají androidi volnost.
Connor je android, který pracuje u policie. Vyšetřuje případy se svým parťákem Hankem.
Poslední hratelnou postavou je Mark, který pomáhá starému Carlovi, Jednou ho chytne policie, když se popere s Carlovým synem a Carl při tom dostane infarkt nebo se bouchne o hlavu a nejspíš padne do bezvědomí. Policie z toho obviní Marka a odhodí ho na skládku plnou rozpadlých andridů..

Přežili mě do úplného konce hry všechny postavy až na Marka, kterého zabil Connor (Mohl jsem to ovlivnit jedině tak že někam dojdu. V tu chvíli jsem moc nevěděl co mám dělat, do té doby, než jsem se koukl na Youtube, ale bylo už bohužel pozdě. Ve hře jsem se často nemohl lehce rozhodnout a musel jsem hodně přemýšlet. Kvůli nějakým rozhodnutím jsem hrál taky některé části hry znovu, abych zkusil co se stane, když se rozhodnu jinak.

Hratelně se mě hra hrála dobře a dualshock se v této hře využívá opravdu na plno, protože se používá i dotykový touchpad, který se v moc hrách ani nevyužije. Při quick time částech jsem docela obstál, jen málokdy se mě stalo že jsem zmáčkl jiné tlačítko. Quick time eventy mě přišly tak akorát těžké.

Taky bych rád zmínil menu hry, které mě překvapilo, nachází se v něm androidka. Někdy nám pokládá otázky a povídá si s náma. Po dohrání hry mě dala otázku jestli může odejít, což pro mě bylo těžké ale vyhověl jsem ji. V menu se taky nachází bonusy. Například menší filmy a nebo fotky postav nebo míst ze hry a nebo časopisy, které můžu najít v průběhu hraní.

Pro: Kvalitní příběh, možnosti příběhu, prolnutí příběhu mezi postavami, sympatické postavy, grafika, strom rozhodnutí, příjemná hudba

Proti: Kamera někdy blbne, někdy ani nevím co volím za odpověď

+14

The Last of Us

  • PS3 100
  • PS4 100
V Last of Us se vypravíte do postapokalyptického světa plného nakažených lidí houbou cordyceps. Příběh je zasazený do 20tileté budoucnosti. V příběhu hrají hlavní roli Joel a Ellie (ta byla pokousána jedním z nakažených, ale neproměnila se), kteří se vydávají na cestu přes celou Ameriku. Při této cestě potkají Joela s Ellie mnoho překážek, s kterými se budou snažit poprat a také mnoho nových přátel i nepřátel, kteří se snaží v tomto světě přežít. Ve hře se hraje za Joela, (ale ke konci hry si zahrajete i za Ellie). Nakažených je několik druhů, podle toho jak dlouho jsou nakažení a jak se houba v jejich těle rozrůstá. Příroda, kterou putujete je velmi krásná a dokázal bych se touto krajinou kochat hodně dlouho i když po tomto světe pobíhá mnoho nakažených. Ve hře jste rádi i za pár nábojů protože je jich nedostatek a často se vám může i stát, že nebudete mít žádné a budete si muset vystačit jen s ručníma zbraněma a nebo se stealthem. Budete si také vyrábět s pomocí věcí co najdete po světě různé druhy bomb, kudly, lékárničky a vylepšení na vaše ruční zbraně. Celou hru navíc doprovází krásná hudba. Je to hra s opravdu nejlepším příběhem, co jsem si mohl zahrát. The Last of Us jsem hrál na PS3 i na PS4, na kterém jsem hru už několikrát dohrál. Na obou konzolích se hra může pyšnit skvělou grafikou a hratelností. Hru mám opravdu rád a těším se na druhý díl, který mě přijde podle ukázek temnější, takže se budu víc bát, což mě možná odradí od hraní hry.

NA POPRVÉ - leden, únor 2019.
Hrál jsem na normální obtížnost.
Hru jsem dohrál za 14:56:47.
- 547 zabití, 70% úspěšnost střelby, 90 headshotů, 46 úmrtí.

NA PODRUHÉ - květen 2020.
Hrál jsem na normální obtížnost.
Hru jsem dohrál za 11:22:58.
- 478 zabití, 74% úspěšnost střelby, 81 headshotů, 25 úmrtí.

Pro: Příběh, grafika, sympatické postavy, hrací doba, krásné prostředí, hudba

Proti: Nic

+18 +19 −1