Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam

  • PC 95
Vietnam je podle mě tím nejlepším multiplayerovým DLC co kdy vyšlo a pokud se pletu, štípněte mě. Jak už název napovídá, vše se bude odehrávat ve Vietnamu, k dispozici máme pět více méně skvělých map, u kterých nelze nic moc vytknout, snad jen mírná nevyrovnanost mezi útočníky a obránci na některých mapách v módu rush, ale to je jen výmluva pro lamy. Dále nám Vietnam servíruje nový arzenál, u kterého jsem se těšil na to, jak si všechny zbraně postupně odemknu, avšak pokud už máte u všech tříd v Bad Company všechno odemknuté a máte nějakou tu vyšší šarži, automaticky se vám vše odemkne i ve Vietnamu, někoho to možná potěší, ale mě to docela naštvalo. Vyváženost mezi zbraněmi je znatelná, je jich málo ,ale každá je jiná a každá se hodí na úplně jinou situaci či mapu, víc zbraní by tomu podle mě jen víc uškodilo. Objeví se tu samozřejmě i nová vozidla, které mi připadaly více méně stejné, až na jednu výjimku a tou je vrtulník Huey který se podle mě ovládá mnohem lépe než ty velké létající krávy z Bad Company a navíc je úplně boží. Pokud se s ním naučíte dobře létat a manévrovat, seženete si "přesnou" posádku, tak se stanete naprosto smrtící a z taktického hlediska účinnou zbraní (pozor! ne však nesmrtelnou). DLC sebou přináší také jinou hratelnost, vše je orientované víc na blízko a vše je takové… nebezpečnější. Za zmínku taky stojí velmi kvalitní hudba, která úžasně dokresluje atmosféru drsné Vietnamské války.

Pro: Huey, vietnam, zbraně.

Proti: Ono to má své zápory, ale najít ty opravdu záporné, dá opravdu zabrat.

+11

Battlefield: Bad Company 2

  • PC 80
V době kdy jsem si kupoval Battlefield: Bad Company 2 mi bylo jasné, že si ho zásadně kupuju jen kvůli multiplayeru a né singleplayeru, proč ? Protože ještě před vydáním Bad Company 2 vyšel Modern Warfare 2, a BC 2 měl být přímý konkurent, který měl nadobro sesadit MW 2 z trůnu pomocí kulervoucí grafiky, rozpadajících se domů na kousky a … to je vše. V základu je Bad Company 2 debilní střílečka skoro jako Modern Warfare 2, skoro jsem napsal proto, jelikož singleplayer BC 2 je ještě TUPĚJŠÍ než W 2 (ano, ono to jde).

V čem vás singleplayer BC 2 asi nejvíc překvapí a potěší je krásné audio visuální zpracování a boží model poškození skoro u všeho, a v tomhle momentu všechna překvapení a potěšení končí. Battlefield Bad Company 2 se hraje zhruba jako MW 2, to znamená tupé střílení. Jenomže MW 2 tupé střílení doplnilo o epesní a božsky nascriptované scény a adrenalinový drive, takže se u jeho singleplayeru nudit nebudete, jenomže u Bad Company 2 tohle všechno chybí a vy se jen nudíte, nudíte, nudíte. Celou dobu hrajete v týmu, který je plný ostřílených, nesympatických, nudných vojáků, takže sžití s nimi, ani s rádoby bad-ass řidičem helikoptéry nečekejte. O příběhu vám tu psát nebudu, protože jste si o něm stejně všichni přečetli v popisu hry, nebo u ostatních komentářů a zjistili jste, že je to těžké béčko se vším všudy. Po téhle strastiplné cestě vás ovšem čeká něco, co mě donutilo si tuhle hru pořídit a to je multiplayer.

(teď budu používat termíny které vám možná nebudou nic říkat, jelikož jsem hru hrál s českou lokalizací).

Multiplayer obsahuje čtyři módy, zteč, skupinová zteč, dobývání a skupinová řežba. V základu se u dobývání (zabíráte vlajky a chráníte je, aby vám je nepřítel nepřebral) a u skupinové řežby (řežete se ve skupině – TDM) jedná o naprostý standard, který dnes obsahuje každý multiplayer, ovšem mód zteč zas takový standard není. V základu je tenhle mód velice jednoduchý, vašim úkolem je zničit 6 tak zvaných M-COM stanic které jsou po dvou rozmístěny po obrovské mapě která je rozkouskovaná na 3 části. Hraje se na 2 týmy, útočníci a obránci, jakmile utočníci zničí první dvě stanice na první části mapy, hra vás automaticky přesune na další část mapy (nebude se nic načítat, pouze vám další část odemkne a tu předchozí zamkne). Celé se to může protáhnout na pořádně dlouhou dobu, ale nic netrvá věčně, tým který zrovna útočí nemůže útočit do nekonečna jelikož má stanovený limit (časový limit nebo limit úmrtí vašich spoluhráčů, doteď to nevim), za který musí včas zničit M-COM stanice na určité časti mapy, po zničení a automatickém přesunu na další část se limit opět navýší a můžete jet dál. Multiplayer obsahuje čtyři druhy vojáků za které můžete hrát – útočník, ženista (engineer), rozvědčík (sniper), medik (u kterých si individuálně odemykáte nové zbraně) a taky jak už je u všech Battlefieldů zvykem ovladatelné vozidla a helikoptéry. Samozřejmě tu nechybí postupné sbírání nových šarží (úrovní, je jich tuším 55), které vám přinesou nové zbraně, pomůcky (kolimátory atd.) a specializace (průraznější střelivo, různá vylepšení pro tanky a další vozidla). Tohle všechno dělá z multiplayeru v BC 2 naprosto parádní záležitost, která vás bude po celé měsíce pořád bavit.

Pro: Multiplayer, audiovisuální zpracování

Proti: Singleplayer

+9

Kane & Lynch 2: Dog Days

  • PC 80
Když jsem poprvé slyšel o pokračování mé oblíbené hry, byl jsem strašně šťastný a plný očekávání, jak to vlastně dopadne. Zhruba 10-15 dní před vydáním se objevila první recenze na OXM s hodnocením 9/10. Následně - zhruba 5 dní před vydáním se začalo objevovat čím dál víc recenzí, ale ty už tak šťastné nebyli, a nesahali přes hodnocení 7/10, navíc se objevil release na warez scéně a objevilo se hodně negativních komentářů od hráčů, a v té době sem se začal bát, a uvažoval jsem o zrušení mé před objednávky. Teď jsem rád, že jsem to neudělal

Single player
-------------
Hned ze začátku vás přivítá stará ostřílená dvojka, která se vůbec nezměnila = je stále boží. Následně vás uchvátí IMHO úžasné grafické zpracování, kde hraje hlavní roli grafický styl, který vypadá jako by vás ze zadu někdo natáčel ruční kamerou, přišlo mi to velice originální a ani trochu mi to v průběhu hraní nepřekáželo. Když už šlo v průběhu misí do tuhého, potřeboval jsem se za něco krýt a tady přišla další skvělá věc – systém krytí, který je oproti K&L:DM dokonale vypilovaný a velice snadný na používání. Ve hře nechybí ani příběh, který ale vyčnívá z průměru jen o chlup, není ničím převratný, ale zajímal mě, a těšil jsem se, jak to dopadne. Dost chválení, teď něco k nedostatkům – Náplň misí je strašně špatná a stereotypní jde o to, že jen jdete rovně, schováváte se, a střílíte do tupých nepřátel, a k tomu všemu tam pobíhá tupý kane, který nikoho nezabije, ale na odlákání nepřátel je dobrý, jelikož je nesmrtelný. Taky vás nepotěší délka hry která je naprosto mizerná (okolo 4 hodin). Po dohrání SP můžete hrát Arcade Mode (singleplayerový fragile aliance), projít znovu hru v online co-opu nebo lovit steam achievmenty . 70%

Multi player
------------
To je něco úžasného, IMHO nejlepší a nejpropracovanější multi player který jsem kdy hrál. V MP si můžete vybrat ze tří módů (máte je popsané v popisku hry nahoře), podle mě je nejlepší mód fragile aliance, který vás bude neustále frustrovat, dokonale odhalí vaši chamtivost a bude vás pořád bavit, bavit a bavit. Ostatní módy jsou také dost kvalitní, C&R je spíš na odreagování a u UC se budete bavit hlavně za Undercover Copa, kdy si vaši celou akci musíte dokonale načasovat, ale bez skillu si to stejně dávat nebudete. Naopak trochu zamrzí malý počet hráčů, a absence team chatu. 90%

70%+90%=160%/2=80%
+9

Which

  • PC 95
Tohle je jedna z nejzajímavějších her,kterou jsem kdy hrál. Při prvním spuštění si určitě každý všimne vizuální stilizace, která je velice individuální (také podporuje 3D zobrazení na které budete samozřejmě potřebovat 3D brýle). Místami mi hra připominála sérii Penumbra, někdy ovládáním a někdy zase hororovou atmosférou, která téhle hře rozhodně nechybí. Celá hra je více méně jednoduchá, musíte najít všechny klíče a nakonec opustit dům v kterém se nacházíte. Celá hra mi zabrala okolo 10-20 minut, jelikož jsem měl problém najít 2. klíč. Po nalezení všech klíčů na vás čeká opravdu parádní konec, který se jen tak někde nevidí, osobně jsem takový konec vůbec nečekal, protože mi v průběhu hraní nedošla pointa jedné hádanky.
+11

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 80
S.T.A.L.K.E.R. je výborná akční hra z neokoukaného černobylu, kde se to hemží samými mutanty a ruskou armádou. Hlavním tahákem hry je bezesporu atmosféra celého S.T.A.L.K.E.R.S.K.É.H.O S.V.Ě.T.A která by se dala (klišovitě) krájet. Pokud hru hrajete v originále tak atmosféře rozhodně přidá ruský dabing, ale někomu se to nemusí líbit. Mě osobně dostala grafika, která je celkem na vysoké úrovni. Taktéž mě dostala realističnost hry = hladovíte - najeste se, krvácíte - obvažte si to. Teoreticky by se dalo říct že je S.T.A.L.K.E.R. takový TES IV: Oblivion, teda mě to občas připadalo. Někdy mě však překvapila hodně vysoká obtížnost, teda do té doby, dokud si nekoupíte či nenajdete pořádnou zbraň a nějaké to ''brnění'' (než sem prošel ze začátku pod železničním mostem, použil sem load minimálně 10x)

(btw. Hra je k dostání i s CZ dabingem, ale ten z celého srdce nedoporučuji.)

Pro: Atmosféra, grafika, prostředí celé hry, volnost, rpg prvky (questy, nakupovaní nového vybavení), mutanti (např. ten ječící pošuk v střelcově skrýši, tam mi vyletěl tep nahoru rychlostí světla), pár strašidelných lokací či úkolů.

Proti: Bugy, občas velmi vysoká obtížnost, cestovaní po mapě (poprvé velice přijemné, ale když máte chodit 15x tam a zpět, tak vás to začne nudit)

Kane & Lynch: Dead Men

  • PC 85
IO Interactive opět nezklamala a opět se vrací k tomu, co umí nejlepe. A toje tvořit brutální, hnusné a násilné hry. Kane & Lynch, je naprosto bravůrně zvládnutá dvojice, tvořená dvěma brutálnímy zabijáky, Kane jako brutální vrah a Lynch jako naprosto šílený psychopat. Dle mého názoru je největším plusem téhle hry již zmíněná dvojka Kane & Lynch, jejich velice vtipné hlášky, a Lynchovo ''Mám to pod kontrolou''. Hra má skvěle zvládnutou první polovinu hry resp. prvních 10 misí, potom kvalita začne rychlou chůzí ustupovat Havana a džungle se nemohli rovnat s misemi ve městě, ale bavit vás to bude pořád, obzvlášť když to hrajete s kamarádem v splitscreenu. Občas se dostaví i mírná frustrace díky neustálému umíraní, protože cover systém nefunguje tak jak má. Po projítí všech misí (věřte že to uteče jak voda, jelikož je hra velice krátká, dojel sem ji za odpoledne) si můžete vybrat ze dvou konců které vás nijak nepotěší, a věřte, že hra zrovna happy-endem nekončí. Po dohrání této hry sem byl rád, že to mám konečně za sebou, (myslím to v dobrém)a že se našla hra která si na hru pro dospělé jen nehraje, jako třeba Dragon Age, ale ona to hra pro dospělé opravdu je!

Pro: Příběh, charaktery, různorodost lokací, multiplayer a splitscreen.

Proti: Grafika, krátká kampaň, krycí systém

+7 +10 −3

Gothic

  • PC 95
Dle mého názoru nejlepší rize akční freeformové RPG. Řeknu vám že akční RPG, s tak parádním příběhem a atmosférou sem nikdy neviděl. O téhle hře se dá říct že vám nedá nic zadarmo, na začátku si nebudete vybírat žádné povolání, hra vám nebude ukazovat žádnou orientační šipku, nedá vám ani mapu, ale něco vám na oplátku nabídne a to komplikované ovládání které si společně s celou hrou budete muset zkrotit. Tahle hra je občas i fakt hard core, napřiklad, ze začátku si jen můžete nechat zdát, že dáte 2 potvoráky zároveň. Tuhle hru doporučuju všem RPG Hráčům, tohle je opravdu klenot mezi 3D RPG.

Pro: !!ATMOSFÉRA!!. Příběh, charaktery, arzenál zbraní, kouzel, 3 unikátní tábory.

Proti: Problémy s ovládáním.

+17 +20 −3

Call of Duty: Modern Warfare 2

  • PC 65
Shrnu tuhle hru pár slovy. Moderní Virtua Cop s možností pohybu a ktomu všemu bez dedikovaných serverů. Tohle je nehorázně vy-hypovaný mainstream, který masy nadchne, ale opravdové hráče co mají něco zasebou, tak akorát naštve, nebo nechá úpně chladným.

TOHLE ŽE JE VÁLKA ?!

Pro: Občas parádně nascriptované scénky, multiplayer.

Proti: Tupí nepřátelé, absencé dedikovaných serverů, krátký singleplayer.

-6 +13 −19

Half-Life

  • PC 100
Legendární hra, dokonalá hra, nejlepší akční hra, těmihle slovi by se dal charakterizovat dle mého nejlepší kousek od vývojářské společnosti Valve.

Tahle hra ve své době byla opravdu revoluční, díky své úchvatné grafice, parádní hratelností, a dokonalím level designem. Ano Half-Life je přeci jen koridor, ale tak skvěle udělaný, že si toho 99% hráčů ani nevšimne.

Tahle hra si mě získala hlavně díky svojí nesmrtelné atmosféře, vynikajícími boss-battly, opravdu špičkovím arzenálem a dokonale vymyšlenému příběhu. Navíc ve hře najdete všelijaké puzzli které sice nejsou nijak obtížné, ale dokonale obohatí hratelnost.

Pro: Atmosféra, arzenál, grafika, příběh, AI (sice skripty, ale vojáci se chovali velice inteligentně), bossové, první část hry (cesta vlakem, první ''seznámení s páčidlem'')

Proti: Slabý konec

+9 +15 −6