Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 65
Už dlouho jsem nehrál tak rozporuplnou hru. Na jednu stranu: Z FEAR 2 úplně čpí konzolizace - na každé změně je jasné, že byla udělaná v honbě za konzolovou audiencí, za mass market appealem a ve snaze, aby se to na konzolích hrálo a hýbalo stejně dobře jako na PC (na rozdíl od jedničky, na kterou byl hlavně na PS3 dost žalostný pohled). Jak jinak si vysvětlit:

- Grafický downgrade v podobě odstranění dynamických stínů prostředí a velké redukci částicových efektů při soubojích
- Svítící nepřátele při zapnutí bullet-time a celkové zesvětlení hry do té míry, že používat baterku je v 95% hry zbytečné
- Velký HUD roztažený na celou obrazovku a zvýrazňování zbraní/lékárniček modrým čtvercem
- Lineárnější a menší úrovně
- Obtížnost na bodu mrazu, předně díky lékárničkám v každé místnosti a nově lobotomizovaným nepřátelům
- QTE mash-F-to-not-die
- Zpomalení pohybu a zvýšená výdrž vás i nepřátel

A dalo by se pokračovat. Na většinu těhle bodů se dá reagovat podobným způsobem: aby to bylo utáhnutelné/líp viditelné/pohodlné/jednodušší na konzolích. Nejsem žádný PC master race purista a nemám ve zvyku při sebemenší změně k horšímu řvát, že za to můžou konzole, ale u FEAR 2 je velmi těžké se té myšlenky zbavit.

Na druhou stranu... mě to nějakým perverzním způsobem vlastně celkem bavilo. Kdyby ta hra nebyla dlouhá pět, ale deset hodin, asi budu podstatně míň shovívavý, ale takhle jsem si tu jízdu na lineární horské dráze užil. Na rozdíl od jedničky se autoři fakt snažili vyhnout se za každou cenu stereotypu - skoro každá úroveň je v jiném prostředí a dokonce i klasickou FPS hratelnost prokládají mezihrami v podobě ovládání mecha a turretových sekvencí, navíc řádně přibylo wtf halucinačních sekvencí. To plus kratší délka dávají dohromady výrazně pestřejší hru, než byl původní FEAR. Asi ne lepší, ale určitě pestřejší.

Hra je pestřejší vzhledem ke skladbě úrovní, ale i doslova. Konečně najdete v prostředí víc než pět barev, což, jestli máte původní FEAR i díky atmosféře radši než já, vás může mrzet. To chápu, ale mě tahle zvýšená barevnost vyhovovala a nepřišlo mi, že by tím nějak výrazně, či spíš vůbec trpěla hororová atmosféra. Naopak lekačky byly dle mého názoru nápaditější, jelikož tvůrci se snažili víc mísit akci a horor a celkem se jim to daří (jednou jsem se dokonce velmi solidně lekl).

Akce je naštěstí téměř stejně zábavná, jako v jedničce. Není to úplně ono, jednak kvůli zmíněné umělé demenci a pak kvůli poněkud vykleštěnému zbraňovému arzenálu, který prostě nepůsobí tak dobře, jako v jedničce. Asi kvůli kombinaci horších zvukových efektů, které zmiňují v komentářích ostatní kolegové, grafického downgradu a jejich snížené účinnosti (chudák brokovnice to odnesla nejvíc). Bullet-time to naštěstí ale pořád slušně drží nad vodou, takže to pořád má co do sebe.

Příběh asi nemá smysl komentovat, snad jen tak, že je velmi výmluvné, že ani jeden ze dvou scénáristů (podle IMDB) není za svým majstrštykem podepsaný v závěrečných titulcích.

Bavilo mě to, to jo, ale víc než těch pět hodin by nebylo vítaných, takhle to bylo tak akorát. Pokud bude FEAR série pokračovat v podobné trajektorii (a podle všeho pokračuje), tak věřím, že trojka v coopu, který mě brzy čeká, bude neopakovatelný zážitek.
+25 +26 −1