Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

World War II GI

01.03.1999
46
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

3D střílečka využívající Build engine. Hra nepřinesla téměř nic nového a nezískala nějak výjimečné hodnocení, nejspíš proto není mezi hráči příliš známá.

Hrajete za jednoho výsadkáře za 2. světové války, první mise se odehrává při vylodění v Normandii 6. června 1944. Na výběr máte z klasických zbraní používaných za 2. světové války, například samopal Thompson, puška BAR, bazuka, plamenomet... Proti vám většinou stojí nepřátelský voják se samopalem, občas ale můžete narazit i na výše postavené nacisty, kteří jsou vyzbrojeni pouze pistolí. Nepřítelem, ale nejsou jen prostí vojáci a tak po cestě potkáváte tanky nebo letectvo.

V téměř každé misi je vaším úkolem dojít z bodu A do bodu B. Po cestě můžete hledat skryté lokace.


Poslední diskuzní příspěvek

Zdravím vespolek. Prosím, pamatuje si někdo v E1L4 Hunt for the 88's, jak otevřít dveře na konci levelu? Hlásí mi to, že "ne všechny 88ky jsou zničeny", ale oba tanky na konci levelu jsem odstřelil TNT (tank nemá věžičku, jen pásy, a nestřílí) a o žádném třetím, o kterém mluví breefing, nevím. Z jedné stodoly před koncem levelu se ozývá motor, ale je zamčená a není možné se do ní nijak dostat. Navíc v obou walkthrough na internetu se dveře otevřely přestože oba tanky byly stále v provozu! V levelu jsem postřílel všechny Němce, prošel vše, co se dalo, ale dveře k exitu zarputile drží zavřené. Dík moc, Londo.

Edit 8.11.: Takže 88ky byly ty děla, ne ty tančíky. OK, o druhý světový vím pendrek. E1L4 dohrán.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Poslední komerční hra na Build enginu je volné pokračování o rok starší hry Nam. Jde o téměř totožnou záležitost, tentokrát ve 2. světové válce. Technicky je bohužel slabší než Nam. V době vydání to bylo velmi špatné prodávat tak zastaralou záležitost. Jediná výhoda oproti Namu je podle mě level design a především přehlednější prostředí.

Hra obsahuje dvě kampaně, Den D a Francii. Obě mají 7 levelů průměrné délky. Hrál jsem na nejlehčí obtížnost, ale v pozdějších misích bylo i tak dost nepřátel. Nábojů je tak akorát, musel jsem dost střídat zbraně, ale nedostatkem jsem netrpěl. Zbraně jsou divné, většina má skoro stejný účinek. Hratelnost je klasická, a pokud vás bavil Nam, klidně tomu dejte šanci.

Steam verze obsahuje i rozšíření Platoon Leader. Tři levely jsou nápaditější než v originální hře. Musíte dobývat území obsazováním klíčových bodů nebo bránit danou oblast. Bohužel jsou velmi krátké. V menu je na vybranou i čtvrtý level (prázdná položka, ale lze ji vybrat), téměř totožný s prvním, po jehož dohrání se zobrazí nejen gratulace.
+17
  • PC 30
Ne nespletl jsem se, tato hra je opravdu špatná, naštěstí ale není moc dlouhá, čítající pouhé dvě kampaně o sedmi kapitolách. Na jednu stranu se tento nevrlý kousek tváří docela opravdově, němečtí vojáci pobekují svým rodným jazykem, level design svým pojetím (s přimhouřením obou očí a při použití oboustranné klapky) připomíná prvního Medala AA – dovádíte v rozbombardovaném městě nebo v lesích nasáklých válkou, vylodění v Normandii máte z první ruky – o podobnosti některých úkolů ani nemluvě. V dálce jsou slyšet hlasy boje, tu a tam nad hlavou přeletí (leč nespatřena) 109ka, se svým typickým řezavým zvukem, ALE...

…ALE na stranu druhou se ve hře vyskytuje pár docela úsměvných prvků (zvráceně úsměvných) a já prostě nedokážu pochopit, jak v roce 1999 dokázal někdo v sobě najít tolik odvahy, že vydal graficky tak neskutečně hnusný produkt. Leckterá historická (myšleno starší) hra má víc všeobecného tvůrčího elánu ve svém menu, než tato hra v celém svém obsahu. Postavy jsou zde neforemnými plackami a vozidla jako by z oka vypadla sestaveným vystřihovánkám abíčkovských miniboxů. Zbraně, mající sice svou relativně skutečnou podobu, vydávají všechny stejně příšerný zvuk a mají také stejnou účinnost. Pokud mě paměť nešálí, tak jsem nenašel možnost, jak kdykoliv přebít (WTF?) a vždy se tak přebíjí ve chvíli, kdy dojde určitý počet nábojů. Také proces uzdravování mě dost iritoval, protože při použití lékárničky bylo vždy nutné stát na místě, než se zdraví zdlouhavě doplnilo - jinak se totiž lékárnička použila, nic se ale nedoplnilo (WTF?).

Tím se dostáváme ke skopčákům (a v podstatě kladům). Nepřátele překvapivě nemají vyloženě inteligenci bublajícího bahna a občas dokážou pozlobit. Sem tam se jim podaří (realisticky přece) odprásknou jeden druhého a to samé se někdy povedlo i mně na mých spojencích. Za klad bych také považoval obtížnost, ztíženou ještě o nedostatek munice a jednu příjemnou změnu oproti dnešním fpskám - když je dán úkol, nic nikde neukazuje, kde a jak ho docílit.

Zmíněné klady však nemění nic na tom, že hra je strašným výtvorem, ba přímo příslovečnou kreaturou.

Pro: krátké, v mizivé míře AI, sem tam humor

Proti: snad vše od ... grafiky, zvuky, level design, nápaditost.....

+15
  • PC 60
World War II GI se z hlediska dobových recenzí zapsala mezi nejhorší 3D akce všech dob. V Levelu recenze nevyšla, dobové Score s recenzí se mi v elektronickém archivu nepodařilo dohledat, ale hra tehdy léta páně 1999 dostala kolem 2-3 z 10. Důvod je jasný - jedná se na dlouhou dobu (15 let) o poslední akční hru založenou na Build enginu. Tuším, že krátce po WW2 vyšla v Rusku jiná hra na nelicencovaném pirátském Buildu, ale to není podstatné. Můj názor je jiný. Hru si sice graficky maže na chleba i takový Quake, ale z hlediska hratelnosti se jedná o celkem zábavný počin. Prostě klasická Builďácká 3D akce, a to ne nejhorší. Ber, nebo nech být.

Oproti ostatním Buildovkám měla hra vsázet na realističnost. Místo intra obdržíme jen hlášku: "A succesful Allied invasion of Europe is the sole decisive factor in the conduct of the war and hence in its final results." Tímto vlastně opouštíme žánr realistického válečného simulátoru a dostáváme se do oboru fantasy. Hlavním nepřítelem ve hře jsou Němci. Jedná se o tým, který v zatím poslední světové válce obsadil slušné druhé místo. Ve hře bohužel funguje cenzura, takže na zdech nenajdeme jediný hákový kříž. Osobně mi tato cenzura historie velmi vadí.

Hlavní hrdina hry, neohrožený americký voják, není žádným supermanem a v křížové palbě přežije asi půl vteřiny. Podobně je na tom i Nácek Obecný, takže bez krytí ani ránu a kdo vystřelí první, vyhrává. Funguje zde i standardní Builďácká prodleva mezi objevením nepřítele a zahájením jeho palby. Doporučuji ji využít. Hra neobsahuje žádné bossy, což dává z hlediska zasazení hry smysl. Cílem hry je standardně projít z bodu A do bodu B s výjimkou dvou levelů, kde máme za úkol cosi vyhodit do povětří. Cíl mise se dozvídáme v briefingu na začátku mise od okolostojícího vojáka. Hra bohužel neobsahuje titulky, postavám je špatně rozumět a srozumitelnosti nepřispívají ani zvuky okolí - tekoucí řeka, bitevní vřava,... Hardcore je sice hardcore, ale tady bych titulky opravdu ocenil.

Hra obsahuje dvě epizody po sedmi misích. Dokonce si po vzoru ostatních dobových 3D akcí hrajeme na secrety. Těch bylo v celé hře asi pět. Našel jsem dva. V jednom byla lékárnička, ve druhém plamenomet. Hra se pokouší přinést pocit bitevního pole plného vojáků dvou armád, nicméně skripty fungují divně. Hra obsahuje respawn, zejména když se hráč pokouší jít jinudy, než ho vede autorova ruka. A tak jsem ve hře nalezl křoví generující Němce. Prostě po odstřelu dvou Němců se na stejném místě objevili stejní dva Němci a bum prásk - game over. Občas nepřítel dokáže překvapit a třeba hráči vpadne do zad. AI nepřátel na tom není vůbec špatně. Oproti tomu spolubojovníci jsou úplně k ničemu. Většinou na začátku všichni pokapou a chraň Bůh, aby nějakého nepřítele zastřelili. Když se jim nepodaří umřít, zaseknou se na místě a zuřivě kropí dávno vystřílené prostranství.

Levely jsou zajímavé, většinou se hrají dobře. Hra se však bohužel vůbec nepokouší o křížení chodeb nad sebou, což měl už Duke Nukem 3D a levely svou plochostí připomínají ještě staršího Dooma. Oproti proklamované realističnosti po vzoru Ramba kosíme vlny nepřátel. V poslední misi jsem na nejjednodušší obtížnost postřílel 108 Němců. Zde bych o realističnosti pomlčel.

Co do technologie se jedná o produkt podobný svým starším bratřím. Na Buildovku to není špatné, ale na dobové hry se WW2 nechytá. Není to žádné trojáčko, ale dobře se to hraje. Hra měla smůlu, že přišla v době, kdy retro ještě nebylo cool. Když si člověk vezme, kolik her dnes vychází a úmyslně nasadí co nejhnusnější grafiku a říká tomu pixelart? A jak by se v logice tehdejších pisálků měla hodnotit Ion Fury? Prostě odmysleme si dobové názory a dejme WW2 šanci. Hrál jsem i horší buildovky.

Hra obsahuje rozšíření "Platoon Leader", které bych ohodnotil 10%. Důvodem je neférová obtížnost a brutální časový limit (skrytý), který spolu s tupými spolubojovníky a nedostatkem munice (v levelech Platoon Leader není možné v průběhu hraní munici ani lékárničky doplňovat) činí tento doplněk nehratelným. Ty tři (resp. čtyři) levely jsem hrál na nejjednodušší obtížnost dva dny a zábavy v tom nebylo ani trochu.

Pro: Vojáci nejsou supermani, zajímavé levely zejména ve druhé epizodě, slušná AI nepřátel.

Proti: Tupí spolubojovníci, cenzura, nejasné popisy některých misí (bez titulků), respawn, hra je vlastně 2D, hrozná hudba.

+11
  • PC 20
Bože dobrý, prečo si len PC hráčov v roku 1999 takto potrestal? Pokiaľ som sa v prípade hry NAM vyjadril v zmysle silnej technickej zaostalosti, tak táto hra je už úplne mimo. Nielen že už pôsobí priam neandertálsky na rok 1999, ale dokonca má ešte horšiu grafiku a kompletný engine než o rok mladší NAM. Odporné animované postavičky bez očí, kostičkovaná grafika, hnusný dizajn zbraní a tanky vyzerajúce jak vystrihovánky z ábíčka. Už úvodný level vylodenia v Normandii je prepadák jak hrom. A ďalej sa tu len plahočíte krajinou ktorá silno pripomína dnešný Minecraft. Hudba silno pripomínajúca Wolfenstein 3D. A tie zbrane - slávna M1 Garand tu je degradovaná na granátnícku pušku s jediným nábojom, ako posledná zbraň sú tu dva Colty 1911. Ale treba aj účinnosť zbraní je o ničom. Hlavne Thompson nemá vôbec žiadny účinok. Najväčší FAIL sú tu však lekárničky. Keď ju použijete, musíte zostať stáť na mieste aby sa vám zdravie doplnilo. Akonáhle sa len o milimeter pohnete, lekárnička vám zdravie nedoplní. Je mi z tohto fakt zle. Absolútne nedoporučujem, akurát si zkazíte náladu.

Proti: všetko

+7