Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

White Day: A Labyrinth Named School

The School: White Day

11.03.2016
22.08.2017
25.08.2017
58
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jedná se o remake ke hře White Day (2001). Mezitím co originál byl dělaný primárně pro PC platformu, tak tento remake byl zprvu vydán na mobilní platformy a později, formou portu, vyšel pro PC a konzole. Na rozdíl od originálu má hra dost zjednodušenou hratelnost. Co šlo udělat pomocí inventáře v originále už nejde. Inventář tu slouží jen pro vyléčení postavy nebo zobrazení dokumentu/předmětu. Otevíraní dveří a další interakce jsou automatické, kvůli většímu zaměření na mobilní platformy. Hra také dostala nový grafický kabátek, novou hratelnou postavu, nebo také upravenou AI nepřátel či více konců. 

Na lavičce najde Hee-Min ztracený deník, který patří So-Young. Mladík má k ní určitý vztah, a proto jí ten deník chce vrátit ihned jak je to možné. Proto se tajně v noci vplíží do školy, aby jí ten deník vrátil. Ve škole narazí na její kamarádku, a ta ho nasměruje do třídy So-Young. Hee-min ale průchodem školou zjistí, že na některých dveřích jsou podivné pečetě a dveře jsou tudíž uzamčené. Stejně tak se nemůže dostat ven a je uvězněný společně s kamarádkou So-Young. Náhle se objevují paranormální jevy a začíná boj o přežití a útěk. 

Jako student nemáte k dispozici žádnou zbraň, se kterou byste se mohli bránit proti paranormálním jevům. Vaši jedinou možností bude plížení se po škole nebo schovávání se do tříd či záchodku. Hui-Min narazí i na několik dívek, se kterými budete moci vybírat dialogové volby, které ovlivní váš průběh hrou. Pro postup do další lokace školy bude třeba vyřešit několik puzzlů, které se dají vyřešit pomocí dokumentů, které najdete po škole. Občas narazíte i na paranormální jev, který vám může ubrat zdraví či znemožnit pohyb před nepřítelem.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Kultura asijských zemí nepatří zrovna k mým nejoblíbenějším. Většina asijských děl z oblasti literatury, kinematografie a videoher je plná bizarností, které mnohdy nedávají smysl. White Day: A Labyrinth Named School je bizarním dílem, které oplývá potenciálem.

Pokud hru hrajete na normální a nižší obtížnost, nedostane se vám zatouženého zážitku, který White Day ve skutečnosti nabízí. Mrzí mě, že hra okrádá hráče o plnohodnotný zážitek a svůj plný potenciál nabízí tehdy, pokud si hru zahraje na těžší a nejtěžší obtížnost. Na druhou stranu to hráče nabádá k tomu, aby se nebál vyzkoušet jít za hranice svých schopností.

Příběh hry je sám o sobě záhadou. Tvůrci hry kombinují hororový žánr s prvky humoru a romance, které se místy předhánějí v tom, kdo zaujme první místo. Už z úvodní cutscény je zřejmé, že to nebyl dobrý nápad. Tato nesourodá kombinace uškodila finální verzi hry, která místy neví, zdali chce být hororovým survival zážitkem, nebo romantickou procházkou po tajemné škole, kde čas od času na hráče vybafne nějaké to strašidýlko. Finální verzi hry nepomohl ani stažitelný obsah, který nabízí různé „sexy outfity“ pro „zpestření herního zážitku“. Vyvolává to ve mně pocit, že autoři hry úmyslně zesměšňují její existenci. Takový obsah je pro hru tohoto žánru naprosto zbytečný a ponižující.

Model korejské školy je dokonalým místem pro hororovou hru. Nemohl jsem si pomoct, ale všechny prostory školy mě utvrdily v tom, že musím prozkoumat veškerá tajemství a minulost budovy, ve které jsem se ocitl. Čím více času jsem ve škole strávil, tím víc jsem zatoužil po tom ze školy vypadnout. Z každičkého zaskřípání dřeva mi naskočila husí kůže a přesvědčilo mě to v tom, že místní školníci nejsou tím, čeho bych se měl bát.

Perličkou celé hry jsou tzv. „ghost stories“ a „rumors“, které prohlubovaly příběh školy, ve které se hráč nachází. Samotné „ghost stories“ přicházely s nápaditými, děsivými až smutnými příběhy, které kvalitou připomínaly úctyhodné amatérské povídky.

White Day: A Labyrinth Named School je typickou asijskou bizarností, která přichází se zajímavými nápady. Její potenciál podkopává autorské zesměšňování a kombinace nesourodých rozhodnutí, které ze hry dělají něco, co není. Poselství celé hry je tak zastíněné nelogickými rozhodnutími, které se nejen vysmívají samotné hře, ale i hororovému žánru.

Pro: prostředí školy, atmosféra, collectibles (ghost stories), plný potenciál hry nabízejí vyšší obtížnosti

Proti: nevýrazný příběh, stažitelný obsah, nižší obtížnosti hry nabízejí horší herní zážitek

+11