Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Remake nebo reboot?
Steam

Už jsem zakoupil :)

A i dohrál. Zatím je hratelný jen level doly - Mines. Ještě musejí pár chybek vychytat, ale je to docela pěkný remake. Nepochybujete se po políčkách, ale máte volný pochyb. Jinak zápletka a rozmístění předmětů je stejné jako v originále. Je přidaná otrava plynem a sbíráním jídla a doplňování zdraví. Ukládá se to jen na starých telefonech rozmístěných v bludišti. Zvuky ok, rozhovory by chtěli zlepšit, je tam vidět, že to dělají v pár lidech. Chtělo by i zlepšit animace a zasekávání monster.
@mazar1234 (13.10.2019 17:45): rozprasovac sa da pekne doplnat benzinom, takze sa daju cele doly prejst len s nim, fyzicke utoky vela efektu nemaju, je to nadlho aj s krompacom. Jedine co mi vadilo ze na max 10 level sa da vyboostovat len v pyramidach a na cintorine. Cintorin sa mi inak svojim sposobom pacil, useknes rucicku, druhu rucicku a potom hlavicku...
@666joxer (komentář): Pre mna bolo Mines jeden z najkrajsich zazitkov v hracskom zivote, lebo tento level som si cely postupne vymasteroval a presiel, ostatne som pouzival obcas (v ripperovi vela) navod v nejakom case, ale Mines som si uplne poctivo nekonecnymi restartami namasteroval este aj s rucne kreslenou mapkou.

Ono ked to hras dost dlho tak zizstis ze tam existuje optimalny postup kedy kam ist a co urobit aby si na max vyuzil kapacitu sprejera/plamenometu, samozrejme ze pri prvych 30-50 pokusoch to neprejdes....

Ale napr. urcite tam existuje nejaky "critical hit", lebo viem ze toho prveho mutanta som par krat zabil tym prvotnym srobovakom na jednu ranu!
@zxretrosoft: Dík za link na ten nový trailer. Vůbec jsem o něm neměl tušení. Jsem zvědav, zda to bude remake nebo "new version", jak se píše v traileru nebo vůbec, co od toho očekávat. Hry od Horrorsoftu měly svoje kouzlo i v grafice, což asi jen těžko dokáží noví tvůrci realizovat. I zda tam budou ty rpg prvky, co v původní hře. Ale tak musíme doufat :)
@filozof (10.07.2019 09:53): Na prvních místech jeho žebříčku máš ale samé hry, které se z větší či menší části odehrávají v kobkách :)

@hanak_v_exilu (10.07.2019 08:08): No já tu jeho kategorii chápu (a ty ostatní taky), mám pouze problém, že dá 0 hře, ve které nejsou peníze a předměty si nekupuješ, ale pouze nacházíš. Jak jsem psal, volil bych spíš stupnic -5 až + 5.
@filozof (10.07.2019 00:19): A proč by měl panovat nějaký výsměch kobkařům? Navíc u kategorie, kterou v kobce nepotřebuješ a vesměs nepoužíváš? Co si tím kdo dokáže a čeho docílí? Uspokojí nějaký mindrák? Nechápu, proč si někdo pod pojmem RPG představuje hned tržnici a chtěl by ji mít i ve stokách.
@hanak_v_exilu (09.07.2019 23:03): Tak nějaké schéma hodnocení mít musí, já tohle naprosto chápu. To, že tam pak dá jiné body než bych dal já, je prostě dáno subjektivním pohledem. Já mám problém akorát s tou ekonomickou kategorií a jejím dopadem na celkové hodnocení.
@mazar1234 (09.07.2019 19:38): Já ho občas čtu a má zajímavé postřehy. Je ale fakt, že to jeho lpění na očividně stupidních hodnotících kritériích nechápu. Sám musí vidět, že je to k ničemu. Jako kdyby posuzoval krasobruslení podle držení míče a střel na bránu.
Problém je v tom, že i když se Waxworks dungeonovsky hraje, tak je to z 95% akční zapuzzlovaná adventura. Je to jakoby chtěl RPG gimletem hodnotit třeba Shannaru a pak Death Gate. Zákonitě to musí skončit pro jednu katastrofálně a pro druhou ještě více. Nikdy nepochopím, proč to zařadil do seznamu. Tohle si měl bokem zahrát jako jiný žánr a ne to podrobit téhle zkoušce.
Tak Chet hru slušně zaříznul :-D Já si stejně myslím, že to je spíš akční adventura než cRPG. A samozřejmě opět klasika Economy = 0. Fakt blbá kategorie tohle.
Souhlasím s komentářem, level v pyramidě je opravdu nejlepší, zbytek jsem ani moc nehrál, neboť mě nepřitahoval. Hodně zabrat mi dal ten hlavolam na konci 1. podlaží.
Tak já musím říct za sebe že se mě líbil level egypt, londýn a nejmíň doly a hřbitov, jinak jsem to začal hrát na amize a po dlouhých letech dohrál až na pc :)
@mazar1234 (06.11.2012 19:11): at to bude jak to bude, myslim si ze minimalne Elvira1 ma stejne postaveni jako EoB1, byla proste prvni, takze se s procentama a komentarem pekne snaz! :)) ach jo, vy vsichni jste to dohrali a ja jeste ne, toliko restu a tak malo casu..
@Phoenix (06.11.2012 18:35): Ale navnadil si ma, planujem komenty k celej "horror trilogii" tak ako ty, uvidim co to spravi. Minusky to istia (aj ked asi nie od teba).

Jakozto "expert" na hry Waxworks a Elvira2 a "Master" na hru Elvira mozno mam co povedat k veci. A budem objektivny ale percenta hodnoteni uz menit nebudem :-) .
@Wolf (06.11.2012 18:01): Já netvrdím, že bestiář nemá oporu ve Forgotten Realms, ale nepřátelé mně nesedli už vzhledově (což je samozřejmě můj problém, stejný jsem měl ve vizuálně obdobném Dungeon Hacku). Je to samozřejmě věc názoru a netvrdím, že se mi EOB III nelíbil (a dám si jej rozhodně někdy znovu).
@Phoenix (06.11.2012 09:29): s tou Amiga verzi to je moje chyba, jednalo se samozrejme o PC verzi v te recenzi..

Co se tyka bestiare (cerpam z manualu a clue booku) v EoB3 prijde mi to takova klasika sveta forgotten realms, duchove, nemrtvi rytiri, hamburgery :) (dobre jsi tu masozravou kytku prejmenoval), mame tady jeste minotaury, chimery, misto obru tu jsou zase elementalove .. nevim, bestiar mi prijde ruznorody a nenudny a hlavne, myslim ze oproti dvojce narostl...

ale vubec, zatim nemam co s tebou debatovat, jelikoz jsem eoba zatim nedorazil, tak az ho budu mit uspesne za sebou tak teprve pote budu moci hodnotit :) Zatim se mi ale libi!
Už jsem se těšil, že Waxworks vydrží v TOP5 nejnavštěvovanějších her dneška, ale bohužel už je vystrnadil nějaký assasincreed nebo co to je :)
@Phoenix (06.11.2012 09:39): Mozno ze smrtdrive (ano bez "a") to robil, ale ja som pouzival nejaky iny program, lebo principialne - smrtdrive bol od Microsoftu co hovori za vsetko :-). Nazov ineho programu sa mi nevybavuje ale s nim to islo uplne bez akychkolvek problemov.
A ano EOB 3 je najslabsi diel serie.

@Richmond (06.11.2012 09:17): Jo, mas vsetky 4 otvorene od zaciatku a ides ako chces.

@Phoenix (06.11.2012 09:39): Myslis ten s nemrtvymi - Kryptu? no ten bol pekne hutny akurat tam hrooozne chybala skratka na zaciatok (z konca), pritomna v ostatnych dungoch.
@mazar1234 (06.11.2012 08:37): Použití smartdrivu byla jedna z možností, ale pokud mě paměť neklame, tak se pak hra často zasekávala a padala. Ale možná se pletu, už je to dost dlouho.

Elvira 2 mi přišla o něco slabší než jednička, atmosféra středověkého hradu je proti filmovému studiu holt výrazně lepší (a výrazně více "RPG"), nicméně Elvira 2 obsahuje spletitý šestipatrový dungeon, který se opravdu povedl. Napíšu komentář, dokud mám Elviru 2 v živé paměti.
@Richmond (06.11.2012 09:17): v Excaliburu tomu dal tehdy Andrew 74 procent, coz si myslim odpovida, je to takovy nadprumer.

A co se tyka toho WAX, tak hej, vyberes si na zacatku do ktereho obrazu chces vstoupit a hrajes to tak jak chces ty.
@Wolf (06.11.2012 06:30): Mně osobně trojka sedla méně než dvojka nebo jednička z následujících důvodů:

- Grafický styl se mi nelíbil zdaleka tolik jako v předešlých dílech (stejně jako použitý font, ale to už jsem hodně velký hnidopich)
- Design úrovní mi přišel proti předchozím dílům poměrně zmatený, zejména lesní bludiště mě slušně řečeno příliš nenadchlo
- Nepřátelé mi přišli méně zajímaví než dříve, ve dvojce se vyskytují zlí klerikové, kostlivci nebo impozantní obři (prostě klasika), ve trojce občas zhůvěřilosti vzhledu metrového zubatého hamburgeru
- Zvuky jsou opravdu hodně slabé, přestože EOB III používá nově Sound Blaster
- Na PC běžných v době vydání šla hra díky modifikovanému enginu nehorázně pomalu

Nicméně trojce je třeba přiznat nemálo kladů:

- Výrazně více kouzel proti předešlým dílům
- All Attack a útoky dlouhými zbraněmi ze zadní řady
- Více venkovních lokací (mně bloudění pouze v dungeonu nevadí, ale snaha se cení)
- Úroveň pod vodou

Bylo vidět, že EOB III už programovala jiná firma. Pod jedničkou a dvojkou je podepsaný Westwood, který se následně vrhl na geniální Lands of Lore a trojku už vyvíjela notoricky známá firma SSI, která první dva díly distribuovala. EOB III rozhodně není špatná hra, ale podle mého kvalita předchozích dílů nedosahuje.

Ještě jsem si všiml jednoho detailu, Andrew recenzoval v Excaliburu PC verzi, EOB III na Amigu nikdy nevyšel.
@Wolf (06.11.2012 06:30): No ze nic nemas na blogu z hrania EOB3, uz som myslel ze si to vzdal lebo "je to taka priserna blbost"... fajn ze nie.

A inac ja som to hral na 386SX 33 a bolo to dost dobre v pohode - OVSEm trebalo urobit taku primitivnu vec ako je pustit si tam 4MB cache (smartdrive, alebo nieco podobne, ja som pozival nieco ine ale neviem si spomenut na nazov). Vyhoda bola ze som mal 6MB RAM tak som si to mohol dovolit. Tato jednoducha operacia zlepsila celkovy beh hry bezmala o 90%. Ze to vtedy skoro nikoho nenapadlo je uz ale trosku ina vec :-).

Aha este nieco k Wax aby to nebolo tak offtopic, Ehm, mmmm, Hmmm, Ehm, AHA! Wax je este aj lepsi ako Elvira 2 pre mna, hoci E2 nie je nijaka zla hra aby bolo jasne, iba je o nieco horsia (menej zabavna).
@Phoenix (05.11.2012 21:20): nerekl bych ze EoB3 je nejslabsi dil serie, jednicka mela vyhodu v tom ze byla prvni, dvojka zase mnohe zmenila, zvetsila rozlohu a pridala vice NPC, myslim si ze ta trojka je na tom stejne jako dvojka, akorat neprinesla tak zasadni zlom jaky nastal mezi prvnim a druhym dilem a ve sve dobe byl nehorazne spatne optimalizovany, behal docela dobre jen na 486 a co se tyka amigy tak se staci podivat do dobove recenze od Andrewa, kde si stezuje na prodlevy a nahravani.

Co se tyka atmosfery tak si myslim ze nic neztratil, mozna pridal, jelikoz diky digitalizovanym zvukum dokazal opravdu navodit spravnou zlou atmosferu (napr hned ta hrobka valecniku do ktere se da dostat z uvodni lokace hrbitov, ty vykriky v chodbach hrobky mne opravdu desily :) )
@mazar1234 (05.11.2012 21:49): Ja si taky myslim ze Elvira 1 je lepsi nez 2, tu atmosferu stareho hradu a bestii ho obyvajicich zadne filmove studio nenahradi, byt tam jsou take dobre lokace. A mas pravdu v tom, ze je epsi to vzit od horsiho k tomu lepsimu, tak budu nasledovat tvou cestu :)

S tim EOBem, svata pravda, taky ho ted hraju se stejnou druzinou kterou jsem vedl v EoB1,2 a bavim se stejne dobre, akorat docela svinsky level byl ten, kde chodis mezi koreny stromu v lese, to je snad nezmapovatelne!
@Wolf (05.11.2012 20:14): No neviem ci je to dobre, lebo ked si das to najlepsie na zaciatku tak potom uz to bude cim dalej tym horsie (hoci pyramida gooooood). Ked das najprv Rippera potom Graveyard potom Pyramidu a na zaver Mines tak si z toho odnesies ovela lepsi dojem. A Elvira 2 mi lepsia teda neprisla, moje poradie Elvira-Wax-Elvira2.

Pripadne si zahraj IBA Mines a Pyramid a fuknes tomu 90%.

Jo EOB 3 tiez neviem preco je taky hatovany, presiel som ho viackrat, s druzinami co presli od EOB1 a EBO2 do EOB3 a nikdy mi to neprislo nejako vyslovene zle a odveci alebo tak nieco ako sa vseobecne tvrdi. Uplne normalny dungeon nijako zvlast zly.
@Kvasa (05.11.2012 16:59): Díky za upozornění, opraveno.

@Wolf (05.11.2012 17:51): Nebral bych to zase tak tragicky, Waxworks mi sice přišly slabší než Elvira 1 a 2, ale pořád stojí za zahrání. Nemám patent na rozum, většinou bývám hodně přísný (existují ovšem hry, které hodnotím lépe než většina ostatních). Není nad to si vytvořit vlastní názor, směle do Waxworks. Mimochodem, Eye of the Beholder III: Assault on Myth Drannor je pořád hodně slušný, třebaže se jedná o nejslabší díl série.
@mazar1234 (05.11.2012 18:20): snad to nebude takove zle, kazdy taky nadava na EoB3 a jaka je to parba! Takze zapomenu na komentar Phoenixe :)) a vyzkousim, dam na tva slova a pustim se do dolu hned ze startu.
Phonenix: Vyborny komentar! Sice si mi spis potvrdil to, co jsem si o hre myslel, ale stejne me to neodradilo (kdyz uz to teda mam z Gogu) :)
@Wolf (05.11.2012 17:51): Ale ale ale, je!

Zamorena bana je jeden z najlepsich dungeonov co existuju v celej hernej historii, aj keby si kaslal na hru ako taku BANU MUSIS SKUSIT!!!!!

Pyramida je tiez uplne v pohode.
@Bodkin (05.11.2012 15:44): S návodem z Excaliburu je to otázka pár hodin (řekněme šest sedm), protože člověk přesně ví, co má dělat a nebloudí. Pyramida má šest úrovní, zbytek vždy jednu, navíc krom levelu na hřbitově nejsou s návodem zase takový problém boje (tím, že člověk nebloudí, jich absolvuje nutné minimum). V pyramidě nejsou vyloženě těžké a nepřátelé se nerespawnují, v dolech se bojuje výhradně pomocí speciálních zbraní, které nepřátele zabijí na jednu ránu a v londýně je pouze jeden boj na samém konci úrovně.

Jinak jsem hrál Amiga verzi (PC verze se herně neliší, má jen horší audio). Pro srovnání, Evira 2 mi přišla delší (zejména kvůli celkem pekelnému šestipatrovému bludišti, které jsem absolvoval dvakrát tam a zpátky).

Amiga verzi jsem měl od Hoborga a scan návodu z DJ Old Games.
@mazar1234 (28.08.2012 11:03): Díky za info, já prošel jenom pyramidu (docela fajn, bez kreslení mapy to asi nejde) a jack mě nějak přestal bavit už na začátku. Takže až bude trochu čas a nálada, tak na to třeba zase mrknu.
Podla mna je Waxworks hodne podhodnocovana hra. Aj ked je pravda ze ma 2 super a 2 slabsie svety. Slabsie su Jack rozparovac a Cintorin zombie, tie ma az tak velmi nebavia.
Pyramida je naopak suprova a velmi zabavna a nakoniec Zamorene bane, jeden z najvymakanejsich dungeonov aky som kedy v zivote hral a to som teda hral veeela veci. Absolutna atmosfera, to je uplne jasna crta bane. Viacero dost, ehm, "peknych" smrti ale najme skvely level design a niektore zapeklite puzzle. Bana svojou ultra kvalitou daleko previsuje "nekvalitu" roparovaca a cintorinu a preto je moje hodnotenie dost vysoke. Sam si cas od casu len tak pustim new-game a prejdem si cvicne iba banu a vypnem hru, minimalne tento dungeon by si mal kazdy prejst aj keby zbytok hry ignoroval, je to fakt uplna bomba.
Když jsem to před pár lety zkoušel, tak mne to vůbec nechytlo, ale nutno dodat, že to je vyloženě postavené na rébusech, na čemž já moc neulítávám.
@Drolin (16.03.2012 10:22): Těžké, trochu kvalitativně rozkolísané (některé lokace jsou super, jiné už jsou nudnější), ale pořád podle mě stojí za zahrání (já to musím někdy dohrát, hrál jsem to někdy před 16 lety :)