Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@veselykralicek (24.12.2023 10:51): Byla jen alfa, teď už by to mělo být komplet, akorát není hotová korektura.

Jinak na Steamu to má z nějakého důvodu vyšší cenu než na podzim ve slevách, ale GOG má 80%, pokud se do toho chce někdo pustit.
Kdo jste to hráli, co jste udělali s Ironclad Corditem? Mám chuť ho s tou jeho filozofií rovnou poslat na onen svět, ale zas pokud by třeba měl nějaký zajímavý questy..
Tedy, ta situace kolem Farana Bryga (wink) je slušnej rip-off/homage Junktownu z Fallout 1 :)
Ale baví mě to, po skoro dvou letech vegetění na disku to snad konečně dohraju.
@Charllize: Děkuji. Lockdown mi hodně pomohl, během něj proběhl raketovej skok v seznamu dohraných her. Divine Divinity tedy zkusím.

Bloodborne mi těžký nepřišel, Sekiro bylo peklo. Jedna z mála her, kterou jsem odložila, přestože mě bavila. Myslela jsem si, že je to nad mé schopnosti a nemůžu to nikdy zvládnout dohrát. Zkusila jsem to znovu až na PS5 o několik měsíců později a nakonec jsem to zvládla. Prý je to i trochu lehčí na PS5 díky 60 FPS, ale já jsem zrovna člověk, co rozdíl mezi 30 a 60 FPS nevidí.
@Ronik (12.03.2021 18:03): Hmm. Nakonec jsem si ty dva rangery vytvořil. Holt budu mít jen dva pribehovy. Už tak mě trochu štvou s tema skillama co mají. Bohužel u těch prvních dvou ze začátku jsem jim dal těch skillu zbytečně moc. 
Bude se i bojovat? Pac z těch několika střetnutí jsem se vzasade trochu nechtěně vykecal a nic nebylo. Naopak u dalšího kdy jsem jasne chtěl aby se nebojovalo zase k boji došlo a load :)
Jeden ten companion má ten debilni skill co zruší náhodný souboje na world map, to mě taky štve. Ty souboje mě baví a proste mi není přáno :)

Ale jinak zatím docela dobrý, ani to není tak moc zjednodušený oproti dvojce, jak jsem původně myslel.
Zajimavy je ze když zneškodnim past/minu tak ty expy vidět jsou, ale jinde ne. Jestli to náhodou nebude nějaký bugly. U her západní produkce z kickstarteru si jeden nemůže být jistý ničím :)
@Charllize (12.03.2021 17:51): Jak u kterých. Jeden companion má sidequest, co se táhne skoro celou hrou, jiný zas může odemknout kompletně jiný průběh poslední lokace, ale někteří tam jsou vysloveně jen na komentáře. Dění ale komentují docela často, takže bych to radši hrál s companiony než vlastními postavami. Někdy ale mají dost bizarní buildy a nevím, jak by to s nimi šlo na vyšší obtížnosti než na Wastelander.
Koukám ze Fargo jde s dobou, ackoliv použily Unity přidali HDR, hra hned vypadá docela pěkne. Lodingy na ps4 jsou docela rychle, 10-15 vteřin (ssd). Ale třeba se mi rozesrala kamera, odzoomla někam do výšin a postavy chodily mimo obrazovku, musel jsem přepnout do zamerovaciho módu aby to skočilo zpět.
Jaky mělo přesně význam ze na začátku dělám dvě postavy a zbylé dvě až po prologu? :)
Taky mě štve ze nikde nevidím expy za zabiti a úkoly, to je dneska už nějaká tajná informace ke které hráč nesmí mít přístup ?
@marwel (09.03.2021 09:20): Rovnako, nejaké príbehové DLC s novým obsahom by bolo fajn.

Počas KS kampane také niešo sľúbili, to tam už dodali? Lebo ak nie, predpokladám, že to je práve to, na čom robia.
71 hodin mi trvalo to dohrat, presto bych oznacil Wasteland 3 za relativne malou hru. Nejde rozhodne o kratkou hru, ale rozsahem pusobi proste takovym docela malym dojmem napriklad ve srovnani s Falloutem 2. Je to mozna pocitove na urovni prvniho Falloutu.

Wasteland 3 jde ve srovnani s dvojkou ve znameni vyznamnych zjednoduseni. Zadne hody kostkou u skill checku (diky bohu, kdyz je ve dvojce nedokazali do dneska udelat bug-free), sdileny inventar bez vahoveho limitu, zbranove skilly take kombinuji nekolik druhu zbrani ze dvojky dohromady (small guns = pistole a brokovnice, automaticke zbrane = utocne pusky a SMGcka, melee kombinuje bladed a blunt), prekopany RPG system (vlastnosti se zvysuji kazdy level, vsechny davaji logicke bonusy, takze zadna neni zbytecna jako ve dojce luck a charisma vyjma u leadera), prekopany soubojak (vymena tahoveho soubojaku zalozeneho na iniciative za tymove tahy zname z XCOMu).

Je to hodne odlisna hra od dvojky, ale bohuzel ne vzdy lepsi. Tak nejak jsem mel mensi pocit roleplaye nez ve dvojce. Dialogove skilly maji malo uplatneni, skill checky na technicke skilly vetsinou date pokud nemate uplne dojebanou skupinu. Ja mel vse krom Animal Whisperer a prakticky vzdy jsem slavil u skill checku uspech. Nejaka meaningfull rozhodnoti jsem nezaznamenal. Ne, ze by tam nebyly volby, jen je to cele v takove na hovno nalade, ze cokoli volite, je to spatne. Ani se to neda povazovat za mensi zlo, je to proste zlo vsechno stejne, jen jine :). Ve hre je take az neskutecny pocet kanibalu. Kdo me zna, tak vi, ze tohle post-apo "klise" me desne sere, ale co se da delat no. Takze otrokar se k vam chce pridat? Zabit! Kanibal? Zabit! Sileni nabozensti fanatici? Vybit! Hrac jako ja tak jde a zabiji na co prijde. Protoze vsechno si to zabit zaslouzi. :) Dobrat se zde dobreho konce asi neni mozne. Colorado je odsouzeno k zahube od zacatku.

Hra je jinak hodne nevyvazena. Na normal je to celkove dost lehke, ale stale plati, ze pokud nemate moznost prvniho tahu, nebo alespon pred bojem sve postavy rozmistit do krytu, tak vam nepritel behem jejich tahu alespon dva rangery sunda. Nastesti v 90 procentech pripadu zacinate souboj vy a mate tak vyhodu prvniho tahu. Coz zase v late game znamena jediny tah souboje. :) Je to nedomyslene. Sakra vdyt ani hlavni boss na me v zaveru ani nevystrelil. :D Zaroven zde ale dochazi k takovemu tomu nesmyslu, ze vase postavy maji max kolem 500 hp, v pripade, ze maji 10 silu, ale pozdeji ma vetsina nepratel 1500+ a bossove 7000. Co takhle si pohrat s temi cisly, udelat to tak, ze nejste schopni sundat nepritele behem jednoho tahu, ale oni toho schopni take nejsou? Pak do toho zamichejte jeste ty specialni utoky, kde davka z Jackhammeru v tomto specialnim utoku sunda pet nepratel jako prd (ono s Jaskhammerem to jde i v beznem rezimu, byt ne na jednu davku) a raketomet vystreli atomovku? Skoro to vypada, ze ten focus na "humor" InXile prelili ve vrchovate mire i do soubojaku a to se mi moc nelibi. Cele to obcas pusobi jako solidni dzouk.
W2 mě po nějakém čase přestala bavit, ale tenhle díl mě chytl naprosto neskutečně. Jasně, jsou tam bugy; jasně, humor je někdy až moc pubertální. Ale questy, lokace, atmosféra, hudba, skvělé tahové souboje, to vše dává dohromady mnohem více koherentní a propracovanější celek než druhý díl. Jestli to neztratí dech, tak budu s hodnocením asi hodně vysoko mířit.
To zas teda proti W2 musim zaklepat, pac kdyz pominu, ze se relativne casto zapomene updatovat interface, tak mi hra za celou dobu jen 4x vytuhla na loadingu.

Snad ani zadnej pomatenej trigger v ramci questu si nevybavuju... no vlastne jeden - kdyz za mnou prisli otrokari s praci, tak jsem je pobil. Jejich quest nicmene zustal trcet v aktivnich. (Zrejme jejich pobiti nebylo uplne v planu, pac byli silne OP.)
Tak dohráno, ale ten technický stav je příšerný. Co půl hodiny crash, než se zase dostanu do hry, tak kvůli dlouhým loadingům 10 minut pryč. Šílené.
Tak jsem asi dohrál, minimálně do dalšího patche. Nejdou mi načíst savy. Ukazatel dojede až na konec a pak to čeká a čeká a nic. Koukal jsem do fóra a ten problém má víc lidí. Už se mi to jednou stalo, ale z těch tří savů (3x quicksave + autosave) mi jeden načíst šel a ztratil jsem jen pár minut hry. Teď už nejde načíst ani jeden... Technická strana W3 je fakt bída.
[neexistující příspěvek]: uprchlíci, uzavřená čtvrť pro boháče, zkorumpovaná ruka zákona vs. mafiáni v kasínu... been there done that, lepší už ta princezna s drakem.


Aynways, v dobrý kvalitě jsem to včera na YT stand-alone nenašel, tož než si YT všimne a blokne to, písnička
Toz dohrano, Steam říká 52 hodin. Chvili jsem zvažoval dát za 80, ale nakonec to přece jen úplně nesedne....

Dialogy jako takové jsou celkem fajně naspané, ale volby v nich jsou naprostej základ, často záměrně a nesmyslně osekanej, aby se dál v příběhu nemuselo moc větvit.

Úvodní lokace (a že je to dlouhej úvod) je taková sbírka klišé. Zbytek je fajn, komunistický hippie roboti potěšili. V podstatě těch lokací není zas tolik, většina jsou relativně malý dungeony.

Příběh... nic moc, v zásadě to nemá hloubku. Na začátku Rangers dostanou od Patriarcha quest a ten se zbytek hry plus mínus plní, no. Žádný extra zvraty, což teda hlavně ke konci jsem čekal... něco. Finále bylo vůbec dost meh.

Songy jsou zajímavý.

Loading times jsou problém, interface je tradičně nic moc (a nechápu, jak to může kdokoliv po letech praxe nejenže mrvit, ale mrvit to víc jak dřív), character creation je zmatečnej a přeplácanej a souboje zrovna tak - naštěstí jsem byl v podstatě celou druhou půlku hry přelevelovanej s high-end zbraněma, takže celkem pohoda.
Fakt ze kdyz clovek konecne vypadne z Colorado Springs, tak aspon utece od tech nejtezsich RPG klise.

(A vcera jsem asi poprve za dobu co hraju RPGcka byl nucen v dusledku rozhodnuti vystrilet komplet cely mesto, coz uplne nevim, jestli je od autoru zablesk geniality nebo vrchol neschopnosti. (Ale vzhledem k tomu, ze je tim naprosto nesmyslne vyblokovany imo potencialne zasadni dialog s jednou z klicovych postav, se priklanim spis k tomu druhymu.)
Ale jo, zatím je to fajn. Je to celkově takový plynulejší, svižnější, dotaženější než předchůdce. Co mi zatím vadí je nepřehledná mapa světa (respektive nemožnost pohybu s kamerou), občas kostrbatý ovládání a hlavně to, že je to na Unity. Je to hnusný a ještě se to dlouho načítá :)
@Seeker (03.09.2020 00:43): Pozeral som interview s Fargom, kde vravel, že celú W3 koncipovali tak, že nemusíš mať znalosť predcchádazjúcich dielov, ako je dnes zvykom, no sú tam odkazy a narážky pre tých, ktorí hrali predchádzajúce diely.

Ja osobne sa teším na to, že po W2 mám šajnu, ako ten svet+skilly funguje a ako si chcem vystavať postavu a som zvedavý, v čom sa posunuli od dvojky.
Včera jsem v základně řešil problém s nedostatkem ubytování pro squattery a rekruty. Možnosti jsou: zjebat rekruty, vykopat squattery, přesvědčit squattery, ať se jich část zabydlí ve vězení.
Meanwhile, čtvrtina základny je muzeum, velký asi jako ubikace a vězení dohromady. Je k hovnu a jsou v něm asi 3 exponáty. Base management.

Ta stovka je vůbec fajný joke, já si po dnešku připouším možnost dát 80. (Ale fakt že dialogy jsou na W3 asi to nejlepší, i když je to místama těžkej hamfisting - hlavně když dojde na podobný rozhodovačky "buď a nebo".)
Teda na to jak to prvni recenze relativne vychvalovaly, tak zatim jediný zásadní plus vidim v plnohodnotnejch dialozích. A měli by si najít někoho kdo jim pořádně zamete UX, páč to je děsnej clusterfuck na vsech frontach.
Je to už nějaký ten pátek, co jsem dvojku dohrál, takže si to nevybavuju úplně přesně, ale trojku jsem včera hrál asi hodinu a kromě detailů je největší změna to, že si na začátku vybíráte dvě postavy a že je to v zimě.
@Red (27.08.2020 23:08): Dvojku sem dohral jak vysla v te vylepsene edici a byla ok. Bohuzel trojka mi ji moc nepripomina.
Je to cele takove zmodernizovane, souboje vypadaji jak kdyby xcomu z oka vypadly, vcetne interfacu. V recenzich ctu jak se zjednodusovalo aby hra byla pristupnejsi a tak dale.
Tak vetsinou se moc nesejdem u her, takze kdyz se ti neco zda ok beru to jako varovani :)
Xenogears jsi dal 70, proste jsme v jinych hernich vesmirech, ja a ty.
Jsem si prošel videa a Wasteland 3 je po všech stránkách evolvnutá Wasteland 2. Rozhodně nevidím nějakou velkou změnu v tvorbě postavy, combatu či jiných mechanismech...ale vidím že je to prostě lepší, i ta kamera. Takže za mě žádný strach:)
@Charllize (27.08.2020 10:22): O puzzle like soubojích teda čtu prvně. Zatím jsem slyšel, že jsou clunky, nepřehledné, zabuggované, časem nudné nebo se moc táhnou, ale nic o puzzle like :D Důležitější je, že všichni zmiňují možnost voleb a jejich následky. Tak uvidíme, jestli je to pravda, nebo jen další bezmyšlenkovité výplňe recenzi RPG her.

Jako backer a i předplatitel gamepassu neřeším zda se do hry pustit, ale jak dlouho s jejím spuštěním počkat. Každé kickstartované CRPG dostalo svojí final, definitive, enhaced edici, která se dost liší od té day one. A nevím, proč by Wasteland 3 mělo být vyjímkou.
Moc se mi to nelibi. V recenzich ctu jak je super ze kde co zdebilneli a je to min ze stary skoly.Pozdejsi souboje spis udajne pripominaji puzzle a maji silnou inspiraci v te nove Xcom serii, coz se podle me moc do rpg nehodi.
Milenialove budou asi hykat nadsenim, staromilci spis asi brecet. Interface a inventare by sedly mozna do nejake mobilni hry a Fortnitu nez do postapo rpg.
Ale asi by to chtelo proste vyzkouset, coz se mi za 1600 moc nechce.

Wasteland 3 je prý báječným oldschoolovým RPG, které bylo zjednodušeno "tak akorát", aby přilákalo i nové hráče, ale zároveň uspokojí i skalní fanoušky žánru.

https://www.youtube.com/watch?v=XFaChohdq0Y