Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Wasteland 3

  • PC 65
Každému kdo říká, že takhle měl vypadat Fallout 3, by měli být usekány prsty, ty následně nastrkány do jeho uší a takto zmučená osoba by měl být nahá vypuštěná do ledové zimy s odjištěným granátem nacpaným v zadku. Taková malá ukázka toho, co Wasteland 3 považuje za vtipný a edgy.
Bohužel si asi všichni víc pamatují Fallout 2, který srandičkama opravdu nešetřil, než drsný a uvěřitelný Fallout 1. Všechny tyhle mluvící auta, gang klaunů, uctívači Regana, dokonce i odkaz na film Limonádovy Joe (nápady, které měli být už ve Wasteland 2, ale tenkrát skončili v designerském koši) a jiný boomer humor se pak bijí s dobře fungující hlavní dějovou linkou o stárnoucím vladaři který musí své území držet rukou pevnou a občas ušpiněnou od krve. Respektivě hlavní dějová linka není vůbec obohacená tím, že procházíte haha lokace kde Santa vaří perník a spíš by to chtělo ukázat jinou tvář Colorada. Líbí se mi, že na hře jsou poznat zkušenosti z předchozích Kickstarterů a jistý vývoj celého studia. Máme tu choices nad consequences, skillchecky v rozhovorech které jsou tentokrát svižně napsané a některé z nich jsou navíc obohacené o naprosto skvělé animace, které připomínají mluvící hlavy z prvních Falloutů a dokonce i famózní mimiku NPC z Bloodlines. Tahové souboje ač s partou 6 postav se netáhnou, ale jsou pěkně rychlé a smrtící. Na druhou stranu díky Kickstarteru byly omezené finanční zdroje takže lokace jsou maličké a většina světa působí jen jako slepenec náhodný nápadů. Jen pár míst souvisejících s hlavním příběhem jeví známky větší péče. Nutnost do gameplay nějak zamontovat v crowdfunding kampani slíbený Kodiak jako pomalý prostředek k pohybu po mapě světa a silně omezeného bojového pomocníka nudí. Na pěst je pomalost loadingů, která vyniká ve spojení s klasickým pobíháním mezi zadavateli questů na různých částech mapy.
Wasteland 3 přichází v době, kdy žánr CRPG už nezeje mrtvolnou prázdnotou, ale hlavně díky novým vývojářům kypí životem. A jestli se někdo v tomhle žánru vyzná, má nahráno, tak tahle hra pro něj nemůže být nic extra. A po přívalu nových her ani brnkáním na zaprášenou strunu nostalgie neoslní. Je to dobře odvedená práce, ale nedokázala se vzepřít omezením, které plynou z jejího původu. Na závěr i přes jisté výhrady ale i tak musím zase jednou smeknout před protřelostí Briana Farga. Po dohrání hry se chce klasicky zvolat "ušlo to, ale fakt by to chtělo víc peněz" a ty teď konečně díky odkoupení Microsoftem budou mít. Takže i příště budu poslouchat sliby tohohle týpka. Ale to už nebude za moje prachy, ale za cizí a fakt už čekám CRPG bez kompromisů které slibuje od roku 2012.
+22