Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warhammer: End Times - Vermintide

75
19 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
23.10.2015 PC
04.10.2016 PS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.vermintide.com/
Warhammer: End Times - Vermitide je kooperativní hra pro 4 hráče, kteří společně bojují a snaží se přežít ve městě Ubersreik a jeho okolí, jež čelí invazi rasy Skavenů (krysáků).

K dispozici je 5 hrdinů, a to konkrétně Lovec čarodějnic, Císařský voják, Trpaslík, Lesní elfka a Ohnivá čarodějka. Každý z hrdinů disponuje rozdílným arzenálem zbraní jak na blízko, tak i pro boj na dálku. Například voják má k dispozici válečné kladivo a na dálku kanón, který svým rozptylem střel připomíná brokovnici. Během hry může získat nové vybavení a orientovat se třeba na boj s jednoruční zbraní a štítem a na dálku přesnější mušketou. Vše závisí na nalezeném vybavení. Hráči úspěšným splněním misí kromě zisku nového arzenálu získávají i zkušenosti a levelují svoji postavu.

Hra se inspiruje stylem Left 4 Dead. Jsou zde obrovská hejna krys, která útočí ve velkých počtech, šplhají po střechách a není pro ně problém se kamkoliv za hráči dostat. Pak jsou zde krysáci, kteří disponují lepším vybavením, mají zbroj a lepší zbraně, a pro hrdiny už představují tužší protivníky.

Pak je tu i kategorie speciálních krysích jednotek, jako jsou vrazi, neviditelní do doby, než povalí hrdinu a začnou ho sekat, dokud jej kolegové nesundají. Jsou zde ještě další tři speciální jednotky, krysák obsluhující rattling gun (obdoba gattlingu) a používající i jedové granáty, potom pack master disponující hákem, kterým dokáže chytit hráče a odtáhnout ho od skupiny. Největší výzvou je krysí obr s obrovskou výdrží, jehož údery dokáží hrdinu odhodit několik metrů daleko.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Fatshark se opravdu vytáhli, po jejich průměrně dobrých hrách, vytvořili dílo které si najde v coop scéně své místo. Díky návykové hratelnosti a zábavnému konceptu tato hra může hráčům vydržet opravdu dlouho.

Postavy hrdinů se přeci jen trochu liší a jejich schopnosti jsou znát. Kdy elfa díky svému luku dokáže poskytnout solidní palebnou podporu(střelivo je ale omezené) kde ostatní postavy mají jiné palné zbraně na dálku které jsou pomalejší, ale mohou mít drtivější dopad na krysáky.

Ale základní boj je veden převážně na blízko, kdy je potřeba se prosekat neuvěřitelnými masy Skavenů, kteří se hrnou na partu dobrodruhů vždy kdy se ozve zvuk rohu který je svolá k hromadnému útoku. To pak lítají jejich kusy těl a hlavy po celém okolí. Kontaktní zbraně mají své statistiky stejně tak i palné, kdy je vidět rozdíl mezi sekerou, kladivem, mečem nebo obouruč zbraní. Tupé zbraně nepřátele odhodí a omráčí, ostré hned oddělí jejich části těl.

Přesto že se hra odehrává převážně ve městě, najdou se zde i mise které hráče zavedou i do přírody. Autoři si vyhráli s každou mapou, a žádná z 13 misí nepůsobí jako kopírka té předešlé. Nabídne i solidní scenérie, kterými se ale hráč moc nemůže kochat, protože by ho nepřátele převálcovali.

Vše zde stojí a padá na spoluhráčích. Já a Maximus jsme to prošli celkem v pohodě, až na některé mise které dali pořádně zabrat, kdy se podařili dohrát teprve co dorazili schopní spoluhráči. Zde se na nějaké sólování nenajde místo, vzdálení od skupiny znamená smrt či v lepším případě ztrátu cenného zdraví. Lékárniček je málo a každé použití je znát.

A v čem vlastně je to kouzlo hry? V atmosféře Warhammeru který působí temně a zdejší nepřátele jinde nepotkáte, v parádním soubojovém systému na blízko a jeho grafické zpracování, v rozdílných charakterech postav a jejich zbraně a loot. Pokud Fatshark budou do hry přidávat i nové mapy, předměty a třeba i nepřátele a postavy, tak se Vermintide udrží na výslunní dlouho, a autorům úspěch po právu náleží.
+16+16 / 0
  • PC 50
Musím se u téhle hry postavit proti proudu a říct, že mě nebavila. Je to zvláštní, ale aniž bych to plánoval, tak je to dneska už druhá taková (první byla Deceit - taky coop).

Prostě se nemůžu ubránit dojmu, že je to kopírka Left 4 Dead 2, a to takovým způsobem, že si někdo řekl: "Uděláme to s lepší grafikou a přilepíme k tomu grindování věcí, to prý hráče udrží déle u hry." Takhle přesně to na mě působí.

Grafika je pravda na hodně vysoké úrovni. Modely i textury jsou parádní, animace se mi líbily taky. Takže tady žádný problém. Jenže právě proto, že je to všechno tak detailní, ale současně buď hnědé nebo šedé, tak jsem se v tom ztrácel. První hodinu jsem naprosto nechápal, kdo je se mnou a kdo proti mě, takže jsem skoro neustále střílel do svých v domnění, že jsou to nějací lepší nepřátelé. Říkal jsem si, že to přejde, že si na ty svoje spoluhráče zvyknu. Jenže během druhé hodiny jsem se naučil trochu lépe ovládat zbraně, což mělo za následek, že jsem do svých střílel ještě účinněji. Ba co víc, kolikrát jsem do nich i řezal na blízko a až po chvilce jsem poznal, že něco dělám špatně...

"Ten Kwoky je ale blbec", říkáte si. No jo, ale proč se mi tohle u L4D2 nestává? Kouknu a vím. Protože tady ve Warhammeru ty postavy pro mě nemají vůbec žádnou osobnost. V L4D2 jsem slýchal vtipné komentáře, ba i příběhy. Tady jsem slyšel jen drsňácké řeči a prázdné plácání. Nepamatuju si dokonce jediné jméno. To se pak snadno stane "aha, ty jsi vlastně se mnou".

Možná v tom hraje roli i to, že po startu hry vás autoři hrnou rovnou do boje - žádné menu, žádný tutoriál, hned výběr mise a plav. Jako by se báli, že když vám hned neukážou něco hustého, tak jim utečete. Tenhle tlak "hraj, hraj, střílej, běhej, dělej" bytostně nesnáším.

Odemykání a vylepšování předmětů mi tady přišlo neskutečně otravné. Pokaždé, když jsem měl dělat něco s itemy, tak jsem protočil oči v sloup. Tohle mě absolutně nebaví a ze hry bych to úplně vyřízl - nijak by tím neutrpěla.

Není to hra pro mě, jdu o dům dál. Konec hejtu.

Pro: Krásná grafika, koncepce převzatá z L4D2, která funguje...

Proti: ..., ale obohacená o nepřehlednost, opruzování s předměty a tlak na hráče

+11+13 / -2