Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 0
Původně jsem nechtěl, ale budiž. Tady je můj diskuzní post poupraven do čtenářsky snesitelnější podoby.

Ne, není to jen póza nebo pomsta Blizzardu. Jde o skutečně mou zkušenost z této hry. Reforged jsem hrál hodinu -> refund.

S vydáním této hry Blizzardi rozbili úplně všechno, co fungovalo 18 let a řešením, podle všeho, je implementace všech řešení fungujících z jedné čtvrtiny. Mnohdy ani to ne.

Začnu tím, co se mě přímo týká - hraju customky a jsem členem klanu. Už tak deset let.

Mnoho custom map je rozbitých a vyžadují "opravy" tvůrců těchto map, vzhledem k jejich povaze. Tyhle mapy jsou mnohdy staré třeba deset let a autoři jsou už mnohdy retired. Kdyby Blizzard chtěl, mohl by s tím něco udělat. Místo toho s příchodem Reforged upravuje EULA s tím, že tvořené mapy jsou nyní jejich vlastnictvím. Samozřejmě ještě před příchodem Reforged - aktualizace koncem předminulého a průběhem minulého roku hru taky dost rozbily.

Nefunkční klany. Znám lidi z W3 řadu let, nemám na ně žádný kontakt. Klany v release day zrušeny, nemám jak se s kýmkoliv z kamarádů spojit. Za nick na Bnetu se idiotsky přidává nějaké číslo, jak kdyby to byl Discord, třeba Clorky#4564. Co to kurva je? Jak si mám přidat kámoše, kterého znám leda podle nicku. Zkouším /f add, nefunguje. Zkouším rozkliknout friend list ohavného UI, kde se mi mísí vyblitá směs textu chatu, pozadí a lobby customky, ve kterém aktuálně jsem. Zkouším napsat kamarádovo jméno do lišty pro přidávání přátel.
Nefunguje to, neznám jeho číslo (#xxxx), takže až se možná někdy najdem někde v lobby mapy, kterou oba hrajem, tak to teprve půjde. :-)

Slibovaný cross-platform a cross-realm online play? Ne. Ani jedno.

Místo cross-realm si musíš před zapnutím hry navolit lokaci (Evropa, Asie, Amerika). Tímto Blizzard rozděluje komunitu na realmy/lokace a výsledkem je menší množství hráčů jak ladderu, tak custom her -> nižší kvalita hry -> méně zábavy.

Cross-platform? Píču. Místo toho, aby nechali classic Warcraft tak jak je, splácali Reforged i Classic do jednoho launcheru. Výsledkem tohoto počinu je to, že i když Reforged nemáš ale máš Classic, tak po zapnutí classicu se ti začne stahovat skoro 30GB update, který obsahuje herní data Reforged, které jsou pro classic hráče zamknuté (týká se to, pokud vím, pouze grafických nastavení).

TOTO ZNAMENÁ, ŽE PŮVODNÍ HRA JE MRTVÁ. VŠICHNI JSOU NUCENI POUŽÍVAT NOVÝ (ROZBITÝ) LAUNCHER!!!

Cross-platform si všichni hráči představovali tak, že nezávisle na hráčích hrajících Reforged si můžeš zapnout Warcraft tak, jak ho znáš a hrát zároveň s lidmi z Reforged. To by ale asi stáhlo moc peněz, tak na to jebem a radši to uděláme takhle kokotsky a ty hry spojíme.

K tomu UI. Je to pomalé, debilní, hloupé.
Všechno se nějak překrývá, nevíš vůbec, co se děje. Prostě mess jako prase. Třešničkou na dortu je profanity filter v základu zapnutý. To určitě znáš, typicky chceš napsat "fuck" ale místo toho to vypadá takhle: "@#^!".

Vypnutí tohoto nastavení má účinek do té doby, dokud nevypneš a nezapneš hru, kdy je profanity filter opět zapnutý (ale ne v nastavení, tam je furt off, tak jak jsem ho nastavil). Místo toho to nastavení prostě nemá účinek a sprostá slova, ale i slova jako 'bong' nebo 'booty' jsou cenzurovaná. 'Booty Bay' je přímo mapa Blizzardu a nemůžeš ji založit jako customku, protože v názvu hry nelze použít slovo 'Booty'!!!

Příchodem Reforged dávám za vinu i zabití botů.
Nějaký kretén se se mnou na Redditu hádal, že je dobře, že boty zakázali, protože to je cheating a celkově prostě zlo.
Borec asi hrál moc WoWka, protože boti byli jediná věc, co tu hru drželo dlouhá léta naživu.
Jak se komunitě Blizzard odměnil? Boty zakázal, tím zakázal i cross-realm play, competitive customky, banlisty, automatický refresh her a podobně.

Spadne ti hra? Nepřipojíš se. Nemůžu do PÍČI KURVA pochopit, že vydali Reforged bez možnosti znovupřipojení do hry, když ti spadne net!!!

NEMŮŽU TO POCHOPIT. TOHLE VYŘEŠILI BOTI ZA NĚ PĚT LET ZPÁTKY!!! ZADARMO A FUNGOVALO TO!!!

Cheating ani nekomentuju. Kdokoliv si může stáhnout customku, odemknout ji prográmkem, najebat si tam cheaty které nejdou ostatními poznat a pohoda. Blizzard tohle neřeší - i když možná by měli, když si od novějška připisují customky jako své vlastnictví. Zajímalo by mě, jestli bych ty zmrdy mohl zažalovat za mapy jako Caterparty nebo Revenge of the Niggers. Když je to teď jejich a maj v té mapě fotku hitlera, porno, židy v plynu a podobné ujetiny, možná bych na tom něco vydělal.

Oukej, bylo by pár dalších věcí k customkám ale asi takhle stačí. Customky mě omrzely, tak mě napadlo, že si zahraju kampaň...

... mou nejoblíbenější kampaň vůbec.

Zapnu první misi za Lidi.
Fajn cutscéna, nostalgie ve vysoké kvalitě. Pecka.
Cutscéna končí, probíhá loading mapy, bum - DEFEAT.
Prohrál jsem aniž bych se na tu první misi podíval.
Pokud to zapnu znovu, stejný výsledek. Zkoušel jsem to třikrát.

Fajn, napadlo mě, že si postěžuju ostatním hráčům, jestli náhodou nesdílí stejnej názor, že je to prostě cashgrab a plivnutí do ksichtu všem hráčům a komunitě.
Píšu píšu, čekám na odpověď a nic. Po minutě si říkám - je tam 200 lidí, přece někdo musel napsat.

!!!!!!!!!!!!!!
CHAT... NEMÁ... AUTO-SCROLL.
!!!!!!!!!!!!!!

Ne, nedělám si prdel. Musím scrollovat chat, abych si mohl číst, co lidi píšou. Je rok 2020 a chat ti sám nescrolluje. Nevím jak na to ještě víc upozornit. Chat nemá auto-scroll.

Oukej, wutever. Ladder jsem nikdy nehrál, moc mi to nikdy nešlo - dělá mi problém micro. Ale co jsem chtěl říct je to, že chat nemá auto-scroll.

Ne, dobrý, teď vážně. Chat ale fakt nemá autoscroll.

Co jsem se ale dočetl - ladder nefunguje, spojení starého profilu s novým, kde maj borci třeba tisíc her, profilové ikonky které roky odemykali - nefunguje, borci prostě ztratili svůj progres třeba za deset let. A k tomu jim nefunguje chat, kterej nemá autoscroll. Představ si, že hraješ WoWko a Blizzard se rozhodne po deseti letech udělat wipe a smaže ti postavu, které jsi věnoval několik tisíc korun a stovky dní herního času.
STEJNÁ SITUACE, JEN JINÁ HRA, ALE NAVÍC TI NEFUNGUJE CHAT !!!!!!!!!!!!!!!!

To, že downgrade grafiky z Blizzconu neproběhl jenom u Reforged, ale i u Classicu... to je pro mě opravdu no comment. Zhoršili grafiku hry z roku 2002 (stíny a efekty kouzel). Cítím se jak v epizodě Black Mirror.
Je to tři dny a pořád tomu nemůžu uvěřit.
Už jen za tohle si zaslouží nulu, nakopat do prdele a pověsit za koule do průvanu.

Nějaká komunikace s komunitou? Nic. Silent treatment jako u No Man's Sky. Tentokrát je mi ale fakt jedno, že tu hru za tři roky opraví.
Mělo to prostě vyjít funkční. Lidi jsou ovce a hlupáci, kteří na tohle těmhle firmám skáčou.
Je to multi miliardová společnost a ne indie studio.
Jsem znechucen.
Je to plivnutí do tváře jak veteránům, tak nováčkům.
Je to hnus a minimální hodnocení je za mě naprosto na místě.
Prostě té hře nedám ani 5%. NENÍ ZA CO!!!!!!!!!!!!

Ještě jedna věc, co mě sere do nepříčetnosti - seznam custom her.

Podle všeho můžeš třídit buď podle počtu hráčů, pingu, názvu hry nebo názvu mapy.

NEMŮŽEŠ. NEFUNGUJE TO. KLIKNEŠ NA PING A ZPŘEHÁZÍ TI TO TY MAPY NÁHODNĚ, KLIKNEŠ NA POČET HRÁČŮ, OPĚT NÁHODNĚ. BLIZZARD NEUMÍ ANI IMPLEMENTOVAT ŘADÍCÍ ALGORITMUS DO SEZNAMU HER!!!!!!!!!

Prostě nic nefunguje. Nic nefunguje. Nic nefunguje. Nefunguje nastavení, nefunguje hra, nefunguje kampaň, nefungují customky, nefunguje UI, nefunguje komunikace s hráči, nefungují klany, nefunguje chat, nefunguje profanity filter, nefungují chat příkazy, nefunguje ladder, nefunguje třídění her, nefunguje nic. Ani nemluvím, že je to brutálně špatně optimalizované. Seká se to na RX580 a i5 8400 s 16GB RAM.
JAK TOMU MŮŽE NĚKDO DÁT JINÉ HODNOCENÍ, NEŽ 0? Tři dny od releasu, žádný patch, žádná komunikace ze strany vývojářů.

Místo toho abych tady trávil čas obhajováním nulového hodnocení stačí fakt mrknout třeba na tohle.

Ve hře je 16 let starý bug, který znovuobjevil TEN SAMÝ HRÁČ dva dny zpět.
Tento bug byl fixnut v roce 2003 hned následující patch. Je rok 2020.

Chat nemá auto-scroll.

Rozbili co šlo. Není co víc bych dodal.
+68 +69 −1
  • PC 10
Rok 2020 se vůbec nevydařil, vypukla totiž pandemie, která všem skalním příznivcům Warcraftu III pěkně otrávila život. Vznikla uměle v laboratořích Blizzardu, ze zámoří se rozšířila do všech koutů světa. Tento obludný vir zasáhnul všechny hráče Warcraftu, kteří nedodrželi „3-N“ (nikdy neinstalovat novoty). Stačilo onoho soudného dne 28.01.2020 odkliknout povinnou aktualizaci původního Warcraftu III a stali jste se při nejmenším přenašečem. Přenašečem děravého síťového kódu, zabugovaného menu, nefunkčního žebříčku, smazaných týmů a statistik a nefunkčních chatovacích místností. Autority se snaží touto nákazou ovládnout naše mozky, tvrdit nám, že nový Battle.net je lepší než ten starý, a tak bylo opět na prostém lidu, aby vlastními prostředky a zadarmo vyvinul vakcínu v podobě vlastního alternativního battle.netu zvaného W3Champions.

Svůj komentář jsem odkládal rok, protože jsem dával Blizzardu šanci jejich paseku napravit, ale po roce je bezpečné říct, že sliby zkrátka nebyly dodrženy. V roce 2018 vyšla pro klasický Warcraft III nečekané série patchů, která vnesla do skomírající komunity svěží vánek. Souběžně s tím byl oznámen Reforged a hráčům bylo slíbeno modré z nebe. Nechci výslednému produktu zazlívat, že nedodržel to, co bylo honosně prezentováno na konferencích, tedy např. nově animované/hrané cutscény v kampaních, které se nakonec do hry nedostaly. Mohu však remasteru zazlívat to, že nedodržel ani sliby své vlastní – ve hře najedete myší na ikonu klanů a přečtete si hlášku, že už brzo, brzičko budou do hry implementovány. Nestalo se. Chci remasteru zazlívat, že výrazně zhoršil herní zážitek hráčům, kteří s remasterem nechtěli mít nic společného. To je krok vskutku nevídaný, od minulého roku už zkrátka není možné zahrát si Warcraft III v jeho původní podobě. Proč?

Není pochyb o tom, že o vývoj se staral jakýsi b-tým, který jistě trpěl nedostatkem času a finančních prostředků. Ať se však snažím výsledný produkt omlouvat zleva i zprava, vyskytují se v něm do nebe volající bugy a nesmysly, které se vůbec v původní, 18 let staré hře nevyskytovaly, popř. byly již před mnoha a mnoha lety opraveny, či překonány fanouškovskými modifikacemi. Proč?

Jestli někde byla odvedena dobrá práce, pak je to v překreslování grafických modelů a vylepšení efektů. Je radostí zazoomovat si na pěšákovy odlesky na zbroji, anebo se podívat pořádně zblízka gruntům na zoubek. Přesto jako celek působí hra až příliš „barevně“ – jakoby někdo přepálil barevnou saturaci na vašem monitoru. Warcraft III porodil Dotu, Dota vychovala League of Legends a nyní tento vyzvrácený koktejl barev vrací úder v podobě W3: Reforged. A samozřejmě i tu špetku dobrého přebíjí hrozná optimalizace, grafické glitche apod. Zatímco v době Starcraft Remastered si Blizzard s trochou fantazie mohl říkat „best in remaster“, tak v roce 2020 to dotáhli až na samé dno. Z téhle pandemie už se nikdy hráči Warcraftu nevyhrabou… Jo a to ještě máma říkala, že prý venku řádí nějaká chřipka a nemám chodit ven. Pche, proč bych měl chodit ven?
+27
  • PC --
Zrovna v době kdy jsem dostal chuť na replay Warcraftu III tak se Reforged konečně objevil ve slevě. A tak jsem si řekl, no tak dobře. Půjdu do toho s otevřenou myslí a vážně se pokusím to objektivně zhodnotit. Z toho důvodů také nedávám číselné hodnocení. Kdybych to hodnotil jako Remaster, bylo by to samozřejmě nízké číslo, ale hra stále funguje ze stejných důvodů jako Warcraft Classic a ne všechny změny jsou špatné. Takže to nechám jako zkrátka proud myšlenek.

Začněme tím, že ono když přivřeme obě oči tak to vlastně není tak špatné. Je to stále Warcraft III a mnohé nové textury působí vážně dobře. On zásadní problém, mimo problémy s připojením a dalším bugy které jsou kapitolou samo o sobě, je fakt, že je to celé spíchnutou horkou jehlou. Jeden krok dopředu, dva kroky zpátky, a to je u společnosti jako Blizzard absolutně neodpustitelné.

Jak jsem zmínil, nové textury jsou dobré. A nejen budovy, ale i jednotky a hrdinové vypadají doopravdy dobře. Někdy je to vážně boží, především pak předělání základen High Elfů do více vlastního stylu. (EDIT: Zde poměrně zklamání v TFT kde mají krvaví elfové naprosto do puntíků stejné, lidské základny) Ale hned k tomu máme druhou stranu mince v podobě naprosto příšerných portrétů. Jak upozornil můj přítel, moje stížnost vlastně nedává smysl, protože portréty jsou fakt jen ořízli textury, ale já to považuji za jádro problému. Textury na dálku mohou vypadat trochu jinak, tak to bylo i ve Warcraftu III, ale na portrétech by mělo být vidět trochu víc práce a někdy je to fakt děs. V každé kampani to někdy odnesl. Za lidi Jaina a elfí kněží. Za nemrtvé Sylvanas, fakt hodně, a smrtonošky. FAKT hodně. Orkové překvapivě celkově dobří, ačkoliv jsem se musel přenést přes jejich šerednost, z lore hlediska orkové takhle vypadají. Což ale pak zcela obrátila kampaň Nočních Elfů, kde jsou ty portréty vyloženě ODPORNÉ. Co to probůh udělali s bludičkami? Proč mají portrét jak kebule z Harryho Pottera? Aneb další důkaz, že někdo v Blizzardu Kal'dorei fakt nesnáší. Jo, ty portréty mi hodně leží v žaludku. Dále démoni vypadají celkově dost špatně.

Už tohle sám o sobě je zásadní důvod těch špatných hodnocení. Blizzard je gigantická firma která měla šanci udělat nezapomenutelný remaster, ale oni se raději rozhodli udělat jen drobné vyhlazení kde některé chyby prostě byli přehlédnuty aby se mohlo jít dát.

Některé mapy byly změněny více než než jen z hlediska textur. Snad nejzásadněji Fall of Silvermoon. Zde musím uznat, že moje srdce dost pookřálo. Fall of Silvermoon je z mnoha hlediska moje oblíbená mise a Blizzard udělal změny aby to více sedlo do lore, a není to špatné. Zároveň je to ale nejlepší příklad pro ukázko toho, jak je Reforged nedokončený.

Na mapě nyní začínáte dole. Výborně, to dává smysl. Při dobývání Silvermoonu také automaticky tvoříte slavnou jizvu nákazy. Bomba. Proměna Sylvanas není nyní vázána na vedlejší quest, což by upřímně vždy v originále tak trochu problém, a nyní jí automaticky zabijete před branami Silvermoonu, což je v souladu s jejím Warbringers cinematicem z World of Warcraft. Zároveň se z ní stane hrdina se schopnostmi podobnými Dark Ranger. Někteří hráči toto kritizovali, ale mně se to líbilo. V Classicu jsem nerad bral Banshee Sylvanas do přední linie, protože byla k ničemu, ale tady je poměrně silná a případně jí mohu oživit. Může být tak svědkem pádu svého města z první ruky. Byl také přidán nový boss hlídající Sunwell - která je nyní v souladu s lore spíše plocha než fontána - a to nikdy jiný než král Anasterian Sunstrider.

Ano, předělání této mapy přineslo spoustu dobrého. A pak je tu to špatné. Za prvé, do dnes a do této chvíle je základna která v Classicu sloužila jako základ Sylvanas označena jako "Silvermoon Guardians" a vnitřní základna Silvermoonu označena jako "Farstriders". Netuším jak se to mohlo stát, zvlášť když chtějí mapu předělat více v souladu s lore, ale tady to máme. Anasterian Suntrisder také nemá absolutně žádné zvukové linky, což je naprosto absurdní. Mohli někoho nechat něco namluvit. A pak tu máme ještě problém, který nesouvisí přímo s mapou, ale je to hlubší. Je to až moc snadné.

Během hraní jsem přemítal, jestli jsem se prostě jako hráč tak neuvěřitelně zlepšil - že hru, která mi dříve trvala měsíc jsem dohrál za tři dny - nebo je chyba někde jinde. A pravda je asi někde uprostřed. Některé mapy, především survival, mají nyní zlomený kód a vlny nepřátel nechodí jak by měly a netvoří na vás tlak. Ve scénáři za lidi, March of the Scourge, jsem vyprskl smíchy když ke konci Arthas mluvil o své zoufalství, a já měl dvě plně funkční a nedobyté základy. Nakonec jsem díky tomu měl i spor se zapálenými hráči Warcraftu III, kteří mi řekli na co si jako stěžuju, když hraju na Normal, že je to lážo plážo.

No, budiž, ale já zkrátka čekám od Normal obtížnosti Normal výzvu. Mimo jiné Reforged otevřeně nabízí Story obtížnost a Normal popisuje jako "nějaké zkušenostmi se strategiemi". Ono Hard je tak trochu uměle vytvořená obtížnost, která zvyšuje sílu nepřátel a vás oslabuje. Já bych prostě chtěl Normal který je fér ale kód a umělá inteligence trochu chytrá, což jsme nedostali.

Tady to asi utnu. Je to zklamání? Je. Ale jako vyhlazení původní hry to funguje a občas to dovede i překvapit...

Jen kdyby odstranili ty portréty bludiček...
+15
  • PC 75
Nejprve to špatné ohledně téhle hry, co jsem si všiml. Je celkem na nic, že mají všichni hráči za nickem čtyřmístné číslo, nechápu, co tím autoři chtěli předvést. Jsou tu taky buggy v editoru, kdy se nezobrazí model a píše to celkově errory. Co se týče grafiky, vůbec se mi nelíbí postavy a jejich avatary.

Teď to pozitivní. Vylepšili editor a vsadili spíš než na normalní rubačku na tvorbu nových map. Grafika vypadá skvěle. Líbí se mi i interface. Kromě postav jsou pěkné i budovy. A na konec jedna hodně zajímavá věc. Když v editoru jakékoli jednotce nastavíte jiný hlas než normálně, jejich rty se pohybují téměř přesně podle toho, co je to za zvuk.

Pro: vylepšený editor, grafika interface a budov

Proti: buggy, číslo za nickem, dlouho nevydaný žádný patch

+8