War Mongrels je izometrická real-time taktická akce, a tedy další z variací na slavnou sérii Commandos, z prostředí 2. světové války, konkrétně pak východní fronty. Hru má na svědomí polské studio Destructive Creations, stojící například za kontroverzním Hatred.
Hráč se v příběhu inspirovaném reálnými událostmi ujme role dvou německých vojáků, kteří jsou znechuceni a unaveni nesmyslností války a nacistické propagandy, přidávají se na druhou stranu a bojují proti svým bývalým spolubojovníkům. V průběhu hry získávají na svou stranu další postavy, především z řad partyzánů, kteří doplní tuto multinárodní skupinu svými unikátními schopnostmi a dovednostmi. Hra by měla být obohacena i o správu tábora a zázemí všech partyzánů. Nechybí ani online multiplayer v podobě kooperačního režimu pro dva hráče.
Rozjel jsem hru na druhou nejtěžší obtížnost a jakožto veterán všech Commandos s výjimkou Strike Force a remasterovaných verzí jsem nadmíru spokojen s úrovní obtížnosti. Zpočátku jsem nechápal nižší hodnocení hry, ale už po třech misích mu rozumím. Hra vypadá graficky nádherně a filmečky jsou hodně temné a navazující sklíčenou atmosféru, byť se "Gorillaz" styl do druhé světové války příliš nehodí. Ve srovnání s demem Commandos: Origins je grafická stránka WM i po letech na lepší úrovni. Bohužel, technická stránka hry je největší kámen úrazu. Zejména, co se týče obcházení překážek plížením a zvedání mrtvol. Často se vaše postava zasekne o roh, nebo nelze nepřátelská mrtvola zvednout bez otočení kamery. HUD hry mohl být také o něco propracovanější.
Pro: s důrazem na autenticitu zachycená východní fronta, atmosféru přiživující filmečky, sedm rozdílných postav, více obtížností
Proti: zpackaná technická stránka hry v podobě zásadních bugů a glitchů kazících hraní, nelogická AI