Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Vietcong: Fist Alpha

30.01.2004
15.09.2004
76
200 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Datadisk k úspěšné akci z Vietnamu (Vietcong) nás zavede zpátky v čase před události svého předchůdce, kdy se ocitneme v kůži Douglase Warrena (zmíněného již na začátku původní hry) a budeme zase po desítkách likvidovat protivníky. K tomu nám poslouží několik nových zbraní. Náplň misí zůstává obdobná jako v prvním díle.

V modu "Rychlá bitka" si můžete zahrát i za druhou (Vietnamskou) stranu. V multiplayeru se objevilo osm nových map a možnost na některé zbraně připevnit bajonet.


Poslední diskuzní příspěvek

Bože, já už nejsem líná psát jen věci do školy, ale i komentáře... Přitom zrovna k FA bych se fakt ráda vyjádřila, trochu se mi to teď rozleželo v hlavě. Něco tam fakt hapruje neskutečně a kazí to výsledný dojem, ale i přesto mám pocit, že fakt vychytali řadu věcí oproti základní hře. To měl být fakt základ pro VC2...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Datadisk Fist Alpha vcelku zklamal. Hra obsahuje nových 5 misí, ale žádná nijak nevyrazí dech. Grafika je lehce vylepšena, některé textury jsou ostřejší. Datadisk na rozdíl od původní hry nemá žádný výraznější děj a vše točí okolo stavění Nui Peku. Ano, hra se odehrává před původní hrou a hrajete za Douglase, kterého po jeho smrti nahradí právě Hawkins. Hra dále obsahuje nové zbraně a vylepšené xichty hlavních postav.

Fist Alpha je hra velice krátká, první 4 mise se dají dohrát za slabé 3 hodinky a pokud máte štěstí, tak poslední mise taky něco málo přes hodinu. Bohužel se stealth do enginu VC vůbec nehodí a já na této misi ztvrdnul přes 2 hodiny, protože jsem nebyl schopný najít posledního kulometčíka, který byl zalezlý v křoví někde úplně jinde, než by měl být. A vůbec, není fér, že rákosníci všechno vidí i přes hustá křoviska a já ne.

Verdikt: Fist Alpha je v singleplayeru pouze lehce nadprůměrnou střílečkou, která neurazí, nenadchne a některé možná nasere poslední misí. Multiplayer jsem kdysi hrál pouze v původním VC a tak ho tady hodnotit nebudu. 65%

Pro: vylepšená grafika, hlášky, 5 nových misí, nové zbraně, jeden nečekaný zvrat

Proti: už to není ono, bylo to hrozně krátké a přesto mi to občas přišlo trochu natahované, poslední mise je na pěst :)

+23 +25 −2
  • PC 75
Vietcong je bezesporo výborná hra. Perfektní atmosféra vietnamské džungle. Větší důraz na filmovost a celkově charaktery postav. Sideckikové ve hře nejsou jen do počtu a v boji opravdu pomáhají. Hra se s váma ani moc nemazlí, když v rámci zvolené obtížnosti máte jen určitý počet savů. Kongové nejsou moc vidět, vaše postava moc ran nevydrží a ještě jsou po džungli rozeseté pasti.

V datadisku obtížnost ještě stoupla. Už v první misi je to docela hardcore. Všude pasti, nepřátelé splývají s okolím a k tomu ještě vůbec nejsou blbí. First Alpha jsem poprvé rozehrál prakticky vzápětí, co to vyšlo. Skončil jsem někdy v předposlední misi. I na obtížnost normal jsem dostával hrozně na zadek. Nervy byly na pochodu a trpělivost malá. Kdybych věděl jak blízko jsem byl ke konci.

Doba pokročila, můj herní skill se snad o trochu zvedl a já si znova troufl na Fist Alpha. Zas tolik jsem to ale nepřeháněl a hru rozjel na obtížnost normal. I tak jsem, hlavně v první misi, pořád umírál. Neustálé pasti, neviditelní a přesní nepřátelé, malá výdrž postavy a hlavně zbraň, kterou bych si sám nikdy nevybral. Ale, bavilo mě to moc. Bavilo mě to čím dál víc. Možnost vybrat si na začátku zbraň a mít do ní nekonečno nábojů je super. K tomu všudypřítomný zdravotník. Co víc si přát.

Mise jsou opět pěkně filmově napsané. Vrchol pro mě byla obrana tábora a následné ničení minometů. Bohužel, pak se hra pokusila o stealth a moje nadšení trochu opadlo. Pomalu se plížit v džungli, kde nic nevidíte a nepřátelé na vás bafají zpoza listů, není úplně zábavné. Vlastně je to nefunkční a k ničemu. Tam, kde to jenom trochu šlo, jsem radši bojoval z alarmovanýma a donekonečna se respawnujícíma kongama. Radši bych uvítal nějakou osamocenou misi třeba v tunelech nebo tak.

A po tomhle stelth výstřelku hra náhle skončí. Hrozně brzy. Hodně mě tenhle přídavek bavil a chtěl jsem ho poslat do zelených čísel, ale je to moc krátké a k mulťáky mě nikdy až tak moc nebavily. Takže přidanou hodnotu v tomhle nedokážu posoudit. Každopádně, komunita je pořád živá a Vietcong se pořád hraje.

Dabing samozřejmě opět nemá chybu.

Pro: atmosféra hry, návaznost misí, charaktery postav, smrtící a cizí džungle, český dabing

Proti: retardované stealth, hodně krátké

+20
  • PC 60
Vietcong: Fist Alpha? Fist my ass, you slimy bitch!

Ze stoprocentně autentického záznamu v deníku seržanta Hawkinse se můžeme dočíst, že časy ve Vietnamské válce byly super. Seržant jelito Douglas si žádný deník nevede (a ani nesbírá různé intely od padlých Vietnamčíků), a tak se lze jen dohadovat, jaký jeho (je)pičí život tam venku byl. Díky bohu, že zhebl, a já se tak mohl seznámit s Hawkinsem. Díky bohu, že zhebl i Nguyen, zřejmě děda místního pokoutného prodavače s potravinami pokousanými od krys.

Fist Alpha je krátký datadisk s pěti misemi, přičemž z té poslední mi vlasy zvolna přešly na styl "Ondřej Hejma". Nejenže Vietcong vidí ve křoví jako v původní hře, on přes něj i střílí. Pistolkou přes půl mapy tak idiota Douglase ranou od boku zabije v podřepu běžící netrénovaný Vietnamec, který pistol držel v ruce zhruba tolikrát, jako misku s dvěma naběračkami rýže.

Fist Alpha je zbytečný datadisk, který pouze těží ze svého předchůdce, kdy se zde objeví všichni z původní hry včetně Nhuta (pouze poslední mise) se samozřejmou výjimkou Hawkinse. Hru jsem nakonec dohrál, na to to nebylo zas tak strašné, ale zklamání bylo veliké. Grafika se maličko vylepšila, prostředí a atmosféra jsou pořád na skvělé úrovni, ale to ostatní je děs. A taky nechápu, proč chůze postav je zhruba stejně rychlá jako běh v původní hře a běh ve Fist Alpha připomíná Usaina Bolta zkříženého s Tysonem Gayem.

Pro: prostředí Vietnamu, ozvučení

Proti: Vietcong vidí a střílí přes křoví, krátké, příběh

+16
  • PC 85
Je pravda že Douglas už nebyl takovej frajer jako Hawkins,ale pořád to byl frajer. Datadisku se jako datadisku nedá skoro nic vytknout, přinesl nové zbraně,nové lokace a multiplayer, kde hrát za žluťásky byla vcelku sradna:)

Pro: nová vylepšení

Proti: délka hraní

+15 +16 −1
  • PC 75
Jsou datadisky, které se směle vyrovnají původní hře, datadisky, které původní hru dokonce překonají a pak bohužel i datadisky, po jejichž dohrání zůstane jen hořká pachuť v ústech. Fist Alpha není vyloženě špatný kousek, leč naprosto krásně ukazuje, jak stačí pár hloupých nápadů a hra jde do kelu.

Prvním průšvihem je zasazení děje před příběh VC. Tvůrci si asi řekli, jak to nebude super vidět Nui Pek, kterak se teprve buduje a kterak si jednotka zdejších šoumenů vytyčuje své teritorium. Jenomže každý hráč dobře ví, co bude následovat – jak Nui Pek po pár měsících padne, jak hlavní hrdina padne, jak se celá ta ejchuchu nálada zhroutí a jak všichni dostanou na prdel. Původní VC na tomhle stavěl příběh. Nešlo o to, jestli se vyhraje válka, ale co bude s těmi lidmi. Nebylo jisté, jak vlastně dopadnou, koho z hrdinů to bude stát život atd. A nakonec byl hráč i rád, že to všichni jeho oblíbení bratři ve zbrani zvládli (a že to tak kolikrát nevypadalo). Ale Fist Alpha tohle všechno postrádá. Ani pokus oživit tým stopařem Nguyenem k ničemu nevedlo. Nguyen nemá prostor na vykreslení charakteru, tudíž si ho lze stěží oblíbit a jeho osud je víceméně jasný už na začátku. Jediné otázky jsou – kdy a od koho.

Nejinak bídně dopadly odpočinkové úseky mezi misemi. Sice je opět možné počíst si v mnoha spisech (o zbraních, vozidlech...), leč ten nejdůležitější zápis chybí – Douglas si nepíše deník! A to krom jiných věcí znamená omezené budování jeho charakteru. Možná by to nebylo tak zlé, kdyby jeho nástupce deník též nepsal. Jenže teď tu máme kontrast pěkně vykresleného Hawkinse (+ jeho vztahu s kolegy) s nemastným neslaným Dougem.

Misí už není dvanáct, ale jen pět a čítají celkem 8 úrovní. Kdekdo si stěžuje, že je hra krátká. Mně zase tak krátká na poměry datadisku nepřišla. Když na sebe nespěcháte, užíváte si prostředí a testujete nové kvéry, strávíte se hrou pěkných pár hodin. Co se akce týče, tam to ideální není. Náplň misí totiž drhne. Třeba obranu Nui Peku už jsme měli několikrát a i když mise má logiku (snaha vykopat Amíky než se na kopci usadí), mě moc neoslovila. Pochválit musím vzdušný útok na chrám - sice krátká, ale moc pěkná mise. Naopak těžkou kritiku si zaslouží mise poslední, která je bezpochyby největším průšvihem datadisku. Pokusit se zakomponovat do hry prakticky vynucené stealth prvky na otevřeném terénu, přičemž nepřátelské entity vidí a střílí skrze textury křoví a stromů... to mohl vymyslet jen... však víte. Tohle prostě nefunguje a ani nemůže. Ve VC jsem nikdy neměl pocit frustrace. Pokud mě zabili, mohl jsem si za to sám. Tady ne, jelikož hra zkrátka nehraje fér.

Fist Alpha bohužel zdaleka nedosahuje kvalit svého základu. Nemůžu říct, že by mě hra vyloženě zklamala, ale ta hořká pachuť šla těžko vypláchnout. Základem je totiž umět k datadisku správně přistoupit a to já tehdy nedokázal. Když to trochu přeženu, řeknu, že série Vietcongu má čtyři části, leč je třeba si už po dokončení VC 1 zvyknout na to, že jedinou opravdu kvalitní část, jste právě dohráli. Čím dříve snížíte nároky, tím dříve můžete pomýšlet na to, že si i zbylé části užijete, jinak vás čeká jen plejáda nenaplněných očekávání a zklamání.

Pro: Další nášup tradiční VC akce, nové zbraně a postavy

Proti: Stealth prvky, slabší náplň některých misí, hlavní hrdina, předvídatelnost děje

+12