Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

UrbanScytheCZ: "Project has been started on 1st of march 2009. There is no known date as to when it’s going to be complete."
Tak jenom ta PDA verze byla takhle podivně změněná. Windows je naprosto v pohodě - akorát mi tedy šla spustit jen na notebooku, PC mi to totiž vždy restartovalo.
Ještě pár týdnů a přijde první Avenger. Všeho je dost, krom eleria. Tak do jednodušších misí beru laserové pušky místo těžkých plasem, abych šetřil na výrobě nábojů.
Přemýšlím, jestli si do budoucna vyrobím pár plasmových vznášedel. Mají své nevýhody (nezlepšují se), ale zase je fakt, že hodně vydrží a při správném užití minimalizují smrt vojáků. Och, milé to trable. :)
Je fakt, že každé další dohrání pak bylo jen o tom jet dokola to, co jsem měl najeté. Maximálně tak opustit taktiku save/load a nebo chcípne voják s vysokou hodností - jedu dál, koupím nového a trénuji ho znova. I tak to ale nakonec nebyla výzva.
Škoda, že tato verze není na PC.
Dnes jsem to btw rozehrál v Pocket Ufo verzi, abych se utvrdil, že to pro mě nadále není žádná výzva a začal jsem dostávat poměrně rychle kapky. :)
Je teda ale pravda, že tahle verze je dost odlišná. Vše v ní trvá nějak déle (například na vynalezení onoho celoplanetárního radaru už nestačí jen zajmout ufounského navigátora - co je potřeba jsem nezjistil). Druhak de facto hnedle ze začátku útočí marťani na všechny kontinenty. Dále pak radary jsou nějak více crappy (mají houby dosah) a větší ufa létají o dost dříve (což by nebyl problém, kdyby osazenstvo nemělo zároveň naboostované psyonické schopnosti a turbo-plasma rifles). Můj výzkum i vývoj se přitom neuvěřitelně vlekl (a to vím, že do obého se vyplatí hodně investovat - ale i 100 vědců zkoumá neuvěřitelně dlouho).
No, už chápu, proč tam nebyla na začátku volba obtížnosti. :)
Ako som pred casom napisal, pokojne to mohli nazvat Alien Shock a nic by sa na tom nezmenilo. Pripadne by este mohli prihodit podtitul "prequel to xcom" a mozno by tym nasrali menej ludi :)
No vypadá to na pěknou sračku... Kdyby zachovali aspoň ten koncept a ne jen náplň... Střílet do asfaltu, to bude paráda...
Fuj ten novej XCOM vypadá debilně/hnusně (v stylizaci je potenciál, ale..ten trailer prostě působí hnusně).
IMHO uz ten brand X-COM v ty dobe ani nebyl zajimavej, slava cely serie nejen pro me osobne skoncila s Apocalypsou, u ktery jsem vubec nepochopil jak se hraje, a dalsi pokusy se simulatorem apod. to cely pohrbily definitivne. Alliance by beztak nebyla nic jinyho, nez milionta prumerna 3D strilecka.

Je ale trochu zvlastni, ze se na tak skvely a uz v dobe vzniku v podstate legendarni hry vubec nepodarilo navazat. Takovej Terror from the Deep mel atmosferu jako remen.
Karasman - nie som si 100% isty, ale hovorilo sa, ze pocas vyvoja bolo mnozstvo problemov, nedorozumeni, nejaky klucovi clenovia timu odisli a medzitym sa znacka presunula od Microprose/Hasbro Interactive az k Atari... Skratka hru nakoniec stopli.
Ví se vůbec, proč Alliance zrušili? Já si pamatuju, že tenkrát jsem se na to strašně těšil, hltal ve SCORE každý nový obrázek a četl dokonce preview, kde stálo, že hra vyjde tuším za měsíc. Nové SCORE jsem tedy nedočkavostí skoro roztrhal, ale o Alliance ani zmínka. Nu což, tak bude recenze příště, však já si počkám. Ale za měsíc to samé. A pak zase... A pak už jsem ztrácel naději, až jsem se nakonec nějak dozvěděl, že to bylo zrušeno, ale oficiálně jsem o tom nic nečetl.
Docela se děsím dne, kdy se v FPS bude používat pauza na přehození zbraně nebo kouzlení...
Tak jako toho Kasparova můžeš vždycky v rámci "pauzy" praštit přes ruku, ale ty šachy budou furt na tahy...
Pauza sa nepouziva miesto tahov, ale ako uplne odlisny system. Tahy totizto znamenaju striedanie hracov co pauza neumoznuje.
Osobne si neviem velmi predstavit pauzovanych HOMAM.
Hex: Jo, jako třeba v Mass Effectu ne? Když to funguje tam, může to fungovat kdekoliv.

L.J.: Dneska se místo tahů používá pauza. Ta je mnohem ekonomičtější a uživatelsky přívětivější - můžeš se rozhodovat podle okamžité situace a ne podle situace, která po odmáčknutí tlačítka dalšího tahu už nebude platit. Šachy jsou spíš ekvivalent té pauzy, protože hýbeš vždycky jen jednou figurkou a ne najednou celým polem.
"Tahový systém už je nějakou tu dobu anachronismus" nie, to nie je anachronizmus, to je štýl hry, tak ako existuje šach, tak existuje aj paintball, je to niečo úplne odlišné a nie odvodené jedno od druhého, rovnako ako ťahové boje a realtime akčne arkádové boje.
A já se toho nebojím. V Bioshocku se jim atmosféra podařila na jedničku, takže ani tady by snad neměla chybět. Tahový systém už je nějakou tu dobu anachronismus a zbytečnost. Dneska umíme pauzovat.
Tak to je jedině fér, když hned v prvním infu nahlásí, že kromě jména to nemá s původními hrami nic společného.
Jestli to bude další 3D akce, tak to bude kravina. A pochybuju, že by v 2K dělali nějakou tahovku.
Fakt mě to štve, nevím proč jsem to za tu padesátikorunu nevzal hned jak jsem to uviděl. No co, pozdě Bycha honiti. Alespoň jsem teď koupil Titan Quest s datadiskem za 5 ojro.
Ale neztrácej naději, určitě to bude zase v nějaké jiné akci. Ve vánočních slevách určitě.
TS: Toho jsem si nevšiml. Díky za vyluštění záhady (teda aspoň pro mě to byla záhada).
Tak jsem částečně vyřešil záhadu kolem Steamu. V práci mi totiž zobrazoval ceny v dolarech, ale při koupi X-COM packu mi to zaúčtoval v eurech, takže jsem nic neušetřil a radoval jsem se předčasně a zbytečně. Ale i tak pořád nechápu, proč mi to zobrazuje v dolarech.
90210: "Druhej byl s rozpadem obrazu pri misich na cizackych zakladnach, vcetne finalni mise. Vojaky jsem musel v podstate navigovat poslepu a mohl se s nimi klidne dostat mimo obraz do cernyho prostoru." Jo, tohle mi rozsvítilo. Na něco podobného si pamatuji. Já jsem tam tuším ty své vojáky taky neviděl vůbec. :)

P.S. Resp. občas se tam zkopírovali až příliškrát. :)
ad. bugy - Je jich hodne a v zasade jsou vsechny zdokumentovany na webu, kterej je tem hram venovanej. Hodne zalezi na verzich programu. U Enemy Unknown jsem pri poslednim hrani zazil 2 z nich, a oba byly dost frustrujici. Jeden byl s obtiznosti : at hru zacnete hrat na jakoukoliv obtiznost, tak se po restartu programu a loadu hra chova, jako by ta obtiznost byla nejnizsi, coz je celkem nuda. Druhej byl s rozpadem obrazu pri misich na cizackych zakladnach, vcetne finalni mise. Vojaky jsem musel v podstate navigovat poslepu a mohl se s nimi klidne dostat mimo obraz do cernyho prostoru.

Terror from the Deep obsahoval notoricky znamej research bug, pokud jste nepostupovali podle urcityho poradi pri tematech vyzkumu, tak jste hru nikdy nedokoncili, protoze jste nemohli vyzkoumat urcity tema. Opet zalezi na verzich programu, ale tenhle problem melo vic lidi.

4jab - Jo, pro zacatecniky je to dost tezky. Sam si pamatuju na svoje marny pokusy s TFTD hluboko v 90. letech. Proti tomu je prvni Ufo jeste cajicek.
90210: Ufo: EU (heh) je jednoduchý, když to umíš. To právě povídám. :) Nicméně když seš lama, tak se celkem rychle vezeš. Když jsem to hrál jako špunt, tak jsem se nejednou dostal na cestu finančního krachu, kdy mi stále více zemí odmítalo poskytnout finance a uzavíralo dohody s ufouny.
Je to takový začarovaný kruh, resp. spirála směrem do pekla (ovšem na druhou stranu nádherný horor). Nedostaneš dostatek peněz -> nemůžeš zasáhnout proti vzdálenějším výsadkům ufounů -> dostaneš ještě méně peněz atp. Ale ta závěrečná obrazovka oznamující vítězství "cizáků" je super, to zas jo. Ale mohl jsem ji vídat i méněkrát. :)
Btw na bugy si taky moc nevzpomínám. Občas tam asi byly, ale ne nějaké drastické.
No s tou notorickou zabugovaností bych to tak nepřeháněl. Terror from the Deep jsem dohrál nejmíň pětkrát a v životě jsem nenarazil na chybu. V jedničce byla občas chyba v grafice, ale taky nic zásadního.
Když jsem hrál UFO asi před čtvrt rokem, tak mě dokonale odradila "terror mission" v noci. Byl jsem asi mimo, protože nejenom, že mě nenapadlo vyzkoušet (jak jsem našel) světlice a kouřové granáty, ale nenapadlo mě ani prostě počkat do rána. No, tak snad příště...
To "pretekani" statistik byl velkej problem, nekteri vojaci se kvuli tomu na konci hry ani nemohli hnout z mista. Krome toho, kdyz jsem je uz mel vytrenovany na cca 200 casovych jednotek, tak stejne mohli vystrelit jen 2x za kolo, protoze strela vzdycky ubira pulku casovych jednotek. Nevim jestli to nebyl problem poslednich verzi nebo Dosboxem, nebo tim ze jsem to hral pod Linuxem, kazdopadne prvni 2 dily X-Comu jsou znamy svou notorickou zabugovanosti.

UFO : Enemy Unknown je kazdopadne celkem jednoduchy, da se v pohode dohrat. Narozdil od dvojky, tu jsem nedohral nikdy.
Těžké je to po pár dnech hraní, když to člověk ještě moc neumí (několik prvních hraní pro mě bylo peklo). Jinak ale platí, že stačí vynalézt "cizácké slitiny" a pak "osobní zbroje" (ty modré) a "laserové zbraně" (pušky!) a pak už je člověk za vodou.
Co mě na prvním dílu nebetyčně dralo, bylo to "přetékání" statistik. Když pak člověk mohl udělat se svým nejlepším střelcem najednou jen dva kroky, tak to pilo krev. Ale je fakt, že v konečných fázích hry (které naopak byly celkem jednoduché), to už zase nebyl takový problém.
Koupit, či nekoupit, to je otázka. Je to fakt levný, ale když to koupím, budu cítit povinnost to dohrát, což vzhledem k obtížnosti bude dost frustrující...
Bohužel to vybrat nejde. V evropě je to v Eurech. Zajímavý ale je, že v práci mi to zobrazuje ceny v dolarech, tak to zkusím, jestli mi to tak i naúčtují. I když u 2 € nebo 2 $ to není zas takový rozdíl, ale ve vyšších částkách už to jde poznat.
Jooo! Na tohle jsem čekal pěknou dobu. Mám to tam v košíku už pěkných pár týdnů a čekal jsem na slevu. Jde se nakupovat!