Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown

06.09.2005
27.09.2005
14.02.2006
kompatibilní
59
36 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Lockdown je podtitul v pořadí čtvrté hry ze série Rainbow six která je jako mnohé další inspirována knihami z pera Toma Clanceyho. Pod vývojem titulu je jako u předchozích dílů podepsáno studio Red Storm Entertainment, o vydání se postaral gigant videoherního byznysu společnost Ubisoft.

Lockdown přináší oproti předcházejícím Rainbow six hrám jistý odklon od taktické stránky hratelnosti a zaměřuje se tentokrát více na samotnou akci během boje s nepřáteli. Výrazně zkrácena tak byla taktická příprava před jednotlivými misemi a to na výběr zbraní a výbavy jednotlivých vojáků, krátký briefing a náhled na mapu s označenými stěžejními body ke kterým se hráč musí dostat. Během samotné hry pak mapa ani např. kompas k dispozici není. Zmenšil se i počet týmů které jsou k dispozici ze tří na pouhý jeden, přičemž nyní také nelze přepínat mezi členy tohoto týmu. V případě smrti vybrané postavy tak hra končí neúspěchem. Omezeny byly i pohybové možnosti a nejde si např. lehnout nebo vyskočit. Přibyla naopak možnost vidět dráhu letu granátů.

Příběh tentokrát hráče zavede do nejrůznějších koutů světa včetně ulic nizozemského Amsterdamu nebo Pretorie v JAR. Hlavní postavou je pak velitel týmu, svérázný Ding Chavez v jehož kůži bude hráč čelit závažné hrozbě bioterorismu. Ku pomoci mu budou další členové týmu s propracovanou charakteristikou a čelit společně budou několika druhům různě schopných protivníků. Single player tak nabízí celkem šestnáct misí které lze projít i v režimech Terrorist hunt kde se kromě boje s teroristy neplní žádné vedlejší úkoly a Lone wolf kde hráč prochází, jak název napovídá, celou úrovní odkázán jen sám na sebe. Několik herních variant nabízí i multiplayer a s týmem živých hráčů tak lze třeba znovu projít celou kampaň nebo si zahrát klasický boj o vlajky, soutěž na body za plnění úkolů nebo Free for All tedy všichni proti všem.

Co se technické stránky týče hra běží na jiném enginu než předchůdci a vylepšeno bylo mnoho aspektů grafiky včetně animací pohybů, kontrastu či nasvícení. Nechybí ani ultra realistický ragdoll efekt a pohled hráče je ohraničen brýlemi pro osobitější pocit ze hraní. Nově lze také kdykoliv hru uložit a načíst. Na výběr je pak z více než čtyř desítek zbraní včetně klasických brokovnic, pušek, pistolí ale i těžkých kulometů a jejich příslušenství ve formě laserových zaměřovačů či rozličných typů granátů. K užitku ale jistě přijdou i novinky jako zmenšená útočná puška MTAR 21, beranidlo a detektor pohybu se schopností detekování pohybu i přes zeď.

Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown vyšel nejprve na podzim 2005 na herní konzole šesté generace PlayStation 2, XBox a GameCube, následován verzí pro PC v únoru 2006. Hra vyšla i v mobilní mutaci a sice v červnu 2005 ještě před klasickými herními platformami.


Poslední diskuzní příspěvek

Jsem na to zvědavej. Puvodně jsem nechtěl jít ani do plný R6 3, že mi demo stačí, a pak u toho vytuhl pul roku. Akčnější pojetí taky nemusí být špatný, vidím to u GRAW dvojky. Tipnu si, že to bude něco podobného. Hlavně čekat to nejhorší a ono se to nějak srovná.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
V roce 2006, kdy hra vyšla, jsem zkoušel demo. Už tehdy mě hra moc nenadchla. Když ale nedávno X-Zone přišlo se slevovou akcí na hry s nálepkou Toma Clancyho, rozhodl jsem se rozšířit si herní obzory.
Začnu od příběhu, který by měl dávat do souvislosti jednotlivé mise. Jedná se o klasické klišé, které už jsme měli možnost nejednou slyšet. Přišlo mi, že si páni tvůrci vzali výtah z Toma Clancyho, pořádně ho přežvýkali a naleštili. Sice neurazí, ale rozhodně nenadchne. Ale kvůli příběhu Rainbow Six přece nehrajeme, že :)

Grafika je celkem hezká, pěkné modely postav a zbraní, stylový interface, až doposud všechno fajn. Ovšem pak přichází rána mokrým hadrem. Do mise se mnou můžou jít jen tři další vojáci, které mi ještě hra sama určí. Celkem se mi v týmu protočí asi 10 agentů a agentek, což je ve srovnání s předchozími díly, kdy jsem si mohl vybrat až osmičlenný tým z asi 20 specialistů, nanejvýš trapné. Sami se potom ujímáte kontrolou nad postavičkou jménem Chavez "Ding", známého z knížky nebo z dřívějších dílů, kde míval jedny z nejlepších statistik (ty zde mmj. opět chybí).

I samotné zpravodajství pře misí je okleštěno na nejvyšší možnou míru. Pryč je ta fůra informací a zajímavostí a možnost plánování. Teď si akorát povíme, kam máme jít, koho máme sprovodit ze světa, ukážeme si mapku a hrr na ně.

A jak se to celé hraje? Tvůrci si nejpsíš vzali původní Rainbow Six, libovolnou soudobou 3D akci a udělali z toho takový prapodivný derivát, který i když se nehraje vyloženě špatně, není to ani nic, z čeho bych si sednul na zadek. Například máte k dispozici 4 "životy". Když vás někdo trefí, o 1 přijdete a jede se dál. Asi to má simulovat neprůstřelnou vestu. Trochu mě zarazilo, že si s sebou vždy táhnu pytel plný nábojů do pistole, takže mi nikdy nedojdou. Půlku hry jsem pak prošel v módu "Teď vám ukážu, zač je toho Samuel Colt". Umělá inteligence je paradoxně opět horší než v minulých dílech, kdy teroristé byly stručně řečeno skutečně nebezpeční. Zde vás můžou ohrozit akorát počtem, který jde až do desítek.

Na druhou stranu, když už vypadla možnost plánování, můžeme za běhu "taktizovat" přes akční klávesu. Je to chytré a celkem svižné. Akce typu připevníme na dveře rozbušku, vyhodíme je do vzduchu, naládujeme do místnosti flashbangy a postřílíme teroristy jsou vždy uspokojující.
Mise jsou různorodé. Díky akčnímu pojetí často takové koridorové, ale pořád tu jsou některé moc pěkně nadesignovaké kusy.

Nakonec, za 100 korun jsem od hry moc nečekal a dostal jsem trochu víc :) Osobně mě mrzí kam to série dotáhla, ale nedá mi to a budu muset časem vyzkoušet, jak si povede Vegas.

Pro: některé pěkné mise

Proti: AI, akčnější pojetí

+10