Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (14.04.2022 19:49): Za mne je z původního, ano next gen patch bude brzy, na, odkladame na neurcito, odpiskani.

Ono když mas rande a přijde ti sms ze to slečna odkládá na neurčito tak si budeš taky myslet ze je vše ok a neodpiskaka to ? :)
@Paul (14.04.2022 18:31): Odpiskali next gen patch na neurčito. Což znamená ze třeba bude ale třeba taky nebude. Což jsou sice dvě rozdílné věci, ale tvarit se ze se jakoby nic neděje a vlastně dělají správne mi akorat tak přijde typické pro tohle vlákno, jinak to je samozřejmě další pruser cdpr.

Ale prodali už 40m kusu, což je velký úspěch, to se kromě Nintenda povede málokomu.
US based firma, ale vývojový tým v Rusku. Tipuji že to chtěli udělat už dřív, ale byli zaměstnaní next-gen updatem pro Cyberpunk, a teď se jim z něj uvolnili lidi kteří s novými konzolemi mají zkušenosti.

Btw z Ruska i Běloruska už se úplně přesunuje i Wargaming. Zbytek herních společností to bohužel moc nezajímá, a Rusáky nechávají hrát dál - ta ignorance je dost bizarní, když jinak u všech společností se tak moc řeší jestli v Rusku dál dělají bussiness.
@Charllize (14.04.2022 17:31): no minimálně přesněji, vzhledem k tomu že to jsou dvě různý věci.

@Jab (14.04.2022 17:40): předpokládám. CDP byli jedni z prvních (ne-li první) co tam přestali prodávat hry. Přesouvat vývoj se jim asi moc nechtělo, ale když se válka táhne a konec v nedohlednu..
@AlieN (07.04.2022 11:06): Valhalla má bezva úkoly/eventy, moc by se ti to líbilo. Třeba hledat prsten v hromadě hoven nebo dat někomu po hube :)
Ale ty hlavní dejovy linky jsou často fajn a i v těch eventech občas něco zajimavyho je.
@AlieN (07.04.2022 09:40): Len technická - v drvivej väčšine Assassins Creed hier vôbec nemusíš plniť vedľajšie questy, aby si sa posunul ďalej. Prítomné to bolo len v jednom dieli - Origins a  do istej miery v Odyssey, kde však stačilo ísť po ďalších dvoch hlavných líniách. Jo a vedľajšie questy sú tam občas celkom dobré. Len toľko som chcel, môžete pokračovať :))
@Jab (07.04.2022 09:07): Tenhle přístup nechápu - co ti brání jít jen po hlavním příběhu a mít z toho tu třicetihodinovou špičkovou hru? Když se ti tam openworld nelíbí, tak... proč ho prostě neignoruješ, proč ho považuješ za nějaký zápor? Připadá mi to velmi absurdní. Tohle není jak debilní Ass Creedy, kde nutně musíš plnit mizerné vedlejší questy, aby tě hra pustila dál.

Já tedy do současného hraní šel taky s tím že půjdu jen po hlavním příběhu, že nechci teď věnovat hraní tolik času... no ale nedalo mi to, zas plním kdejaký zapadlý gig protože mě to prostě baví :D
@AlieN (07.04.2022 08:37): Pokud máš cítit onu ztrátu, tak ano. Půlku, třetinu. Místo té fast forward animace s ním, co všechno jste spolu provedli, tam má být normální gameplay. Viz ten můj zmiňovaný komentář k dalšímu.

Jinak Deus Ex není má modla a Cyberpunk mi až tak podobný nepřijde. Nicméně to důležité... Jim se ten open world rozpadl pod rukama. Je tam strašně vidět, že měli příliš velké ambice a pak to látali jednou záplatou za druhou. Jak jsem psal, s herní dobou třiceti hodin by to byla lepší hra.
@Jab (06.04.2022 09:20): No tak to už je něco jiného - jestli takové detaily jaké jsme oba zmiňovali bereš za polevu a uznáváš že Cyberpunk takovou polevu má taky, tak na tom se shodneme. I na tom že Cyberpunk nemá tak propracované hlavní questy (příběh samotný má C2077 imho výrazně lepší a originálnější - W3 jen doťukl témata z knih - ale tak to už může být věc názoru).
Cyberpunk stojí spíš na tom světě, existenci v něm s větším množstvím menších úkolů - víc než jako Witcher je jako openworld Deus Ex, a to je geniální samo o sobě.

Ale co ti vadí na Jackiem moc nechápu - to je intro hry, ekvivalent White Orchardu, o tom že zemře jsi věděl z trailerů roky před vydáním, ty jsi čekal že s ním strávíš půlku hry? Jako je to sympaťák, nebránil bych se tomu, ale vyčítat hře že tímhle odstartuje příběh?
@AlieN (06.04.2022 08:37): Mně nešlo o pár dialogů někde nebo konkrétní detail. Mně šlo o do detailů propracovanou hru celkově. Což pro mě Witcher 3 byl a Cyberpunk není. Viz příklady níže a v mém Cyberpunk komentáři. Dialog dvou měšťáků na rohu nezachrání Jackieho fast forward příběh. Naopak rozbití tábora níže dokresluje už jinak vypilovanou hru.

Vymakaná poleva na dortu jej přivede k dokonalosti. Sebelepší poleva na kupce pilin z nich dort neudělá. Ne že by Cyberpunk byl tak tragický. Píši pro ilustraci.

Tohle je gró toho, co jsem myslel už od začátku a prvního příspěvku. Můžeš tomu věřit nebo ne. Ten detail s rozbitím tabora (spolu s dalšími) je pro mě onou polevou na dortu.
@Jab (06.04.2022 07:12): Však já ten komentář dávno četl - to kolečko tady v této diskuzi točím protože jsi s tím, že Cyberpunk takové detaily nemá, začal ty. No a on má, a v mnohém větší ;)

Vůbec nic na tom nemění že jinde ta hra oproti Zaklínači má problémy, které nikterak nepopírám. Taky ho nehodnotím tak vysoko.
(ale maximum nedávám ani tady - kupodivu právě pro ty nedostatky které CD Projekt krásně dotáhl v Cyberpunku, hlavně variabilitu gameplay)
@Jab (05.04.2022 06:47):  No a co? Však říkám že tohle jsou detaily na které ti pouhé dohrání nestačí - stejně jako u toho Witcher 3, tam jsi na to že si postaví kemp taky nepřišel po jednom dohrání, no nejspíš jsi na to přišel až z toho videa, i když jsi to dohrál x-krát.

A i ty banální dialogy na ulici jsou důležité, dokreslují prostředí, atmosféru, ten svět je díky tomu živější - tohle jsou věci kvůli kterým je zábavnější v něm trávit víc času. Spousta minipříběhů a detailů rozesetých po tom světě, které ani nejsou spojené s nějakým questem/gigem, ale prostě tam "jen jsou" aby na ně hráč mohl letmo narazit.
@AlieN (04.04.2022 15:48): Díval jsem se. Dohrál jsem všechny questy ve hře. Viz komentář. S těmi narativními zkratkami a bordelem všude možně smysl pro detail nevidím. Pokud máš na mysli třebas různé dialogy odposlechnuté na ulici, tak ty byly v drtivé většině celkem banální.

Btw Cyberpunk 112 hodin u mě. To byl Witcher 3 jinde. Kór s těmi DLC. I na druhé dohrání btw. Tuším 230 hodin to bylo? Přesně si nepamatuji.
@M.a.t.t. (04.04.2022 15:57): Witcher 3 jsem také hrál extrémně ležérně - a těch 150-200 hodin jsem v něm napoprvé strávil, ale to bylo právě až s oběma DLC. Kde hlavně v Toussaintu to bylo výrazně víc než ukazuje How long to beat, takže tím bych se moc neřídil.

Ale pravdou je že v Cyberpunku jsem asi strávil "nicneděláním" víc času, on ten svět W3 mimo questy moc ke zkoumání nevybízí, není tak detailní - a procházení a projíždění se po ulicích a poslouchání random dialogů postav, hledání easter eggů a nebo prostě jen k přestřelky s random nepřáteli při zkoušení různých bojových stylů, to tam moc nejde.
Ostatně i dialogů má Cyberpunk víc než měl Witcher 3 i s DLCčky.
@AlieN (04.04.2022 15:48): Za normálnych okolností ti completionist priechod Witchera 3 bez DLC zaberie určite viac ako completionist Cyberpunku viď aj How long to beat. Ak si tam nabral 200 hodín, to si musel prechádzať extrémne ležérnym spôsobom/nechávať zapnuté aj pri pauzách a pri podobnom hraní by si u Witchera 3 musel ísť niekde k 300 :)
@Jab (04.04.2022 15:00): Takových detailů jsou tam hromady, stačí se pořádně dívat ;)

Ale samozřejmě taky je zdaleka nemožné najít všechny po prvním hraní, po třeba jen stovce hodin. Z Witchera se na některé věci přichází až teď, a nejinak toho bude u Cyberpunku - ke kterému navíc přijdou DLC.

Nehrál jsem Witcher 3 tehdy když ještě neměl DLC, ale mám pocit že proti Cyberpunku musel být dost malou hrou, když ten je už bez datadisků víceméně stejně dlouhý jako W3 s rozšířeními, když nejdu jen po hlavní příběhové linii.
@Jab (03.04.2022 23:12): Ale jistě že Cyberpunk je taky takový - třeba tady tohle, Max-Tac s policií přijedou posbírat zraněné a mrtvoly po Cyberpsycho útoku. Ale hráč na to může přijít jen když na pár hodin odejde a na to jinak úplně nedůležité místo vrátí během těch pár hodin kdy tam budou, pak se oblast vrátí k normálnímu životu.

A celý ten quest je krásnou ukázkou toho jak se dá vyprávět prostředím - i bez toho aby hráč všechno polopaticky vysvětlené si po pořádném prohlédnutí okolí poskládá dohromady co přesně a jak se tam dělo. Přitom je tohle jeden z nejkratších questů, jde jen o to sundat jednoho nepřítele.
A hned vedle jsem našel další krásný detail, utahující si právě z největšího failu Witcher 3 :)

Ke Cyberpunku jsem se teď vrátil po roce a i když jsem tam předtím strávil nějakých 200+ hodin, tak jsem hned začal nacházet nové věci. A všímat si i hezkého foreshadowingu některých drobností v příběhu, který při prvním hraní prakticky není možné postřehnout.
@pajmič (21.03.2022 18:23): zatím ne, ikdyž na tom pracujou. Ale nejspíš nebude problém hybridní přístup, koneckonců už v tom demu je nanite aplikován na auta jen v momentě před jejich destrukcí, pak se přepne.

Ale stejně mě to usmrcení red enginu trochu mrzí (jo vím že dělaj ještě C77 datadisk). Chápu to, ale budoucnost kde všechny AAA hry běží na jednom enginu mě dvakrát netankuje, ikdyž budou vypadat fantasticky.
@Paul (21.03.2022 18:11): "Přepínání LoDů a doskakování"

Kápnul si na to, proto se to zdá být jako ideální engine pro hry s veklýma mapama, minimum, ba dokonce úplná eliminace doskakování, to jest něco o čem mnozí snili dlouhá léta. Ale docela by mě zajímalo jak si to poradí s vegetací, zatím jsme jen viděli skály a město. Flora je potvora, kdo ví, zdali na ní naniti jdou také aplikovat.
@pajmič (21.03.2022 18:04): to je taky jeden z důvodů samozřejmě. Je jich víc. Ale to demo podle mě hraje zásadní roli, ukázalo jak fantasticky funguje ten nanite způsob renderování a jak moc to bude šetřit práci artistů..a udělat vlastní nanite v Red Enginu..proč, když to existuje jinde? Trvalo by to roky s nejistým výsledkem.
Přepínání LoDů a doskakování je nejvýraznější vizuální nedostatek jinak brilantně vypadajícího Cyberpunku, tohle problém eliminuje.

@Tarhiel (21.03.2022 18:05): na twitteru se o tom píše, na ten jejich web se nedostanu (overload). Gratulace :)
Zaprvé - gratulace ke 4K! Zadruhé - Ano, na jejich stránce oznamují přechod s Red enginu na UE5.
@Paul (21.03.2022 17:47): A to niekde oznámili, že na svojom engine už nebudú pracovať a prejdú na UE5?

@pajmič (21.03.2022 17:40): Uf, tak neviem, či mám byť nadšený, alebo plakať - podľa mňa je príliš skoro do tohoto univerza kafrať, a obávam sa, že jediný dôvod, prečo by to chcú robiť, sú pošramotené príjmy z C2077 - fakt sa bojím, že kvalita pôjde do kopru.

PS: vidím, že dneska mám jubilejných 4000 :)
@Flowerpot (07.03.2022 00:41)Já to chápal tak, že White Frost sice přijde, ale až za X let... takže když se pak Ciri teleportovala a koukala se zpátky na portál a vzpomínala na Geralta, tak jsem si nebyl jistý, jestli si prostě neřekla "Fuck it, I am going home" a nevybodla se na to :)
@John Mirra (05.03.2022 20:41)Odvrátila, keby nie, tak už nemá moc kde sa stať zaklínačkou, heh. Inak, to, že Sever bol dobytý, je možno mrzuté, ale rozhodne menej mrzuté, než keby tam sedel na tróne fantasy Hitler Radovid. Čo je jediná alternatíva, takže aj keď sa ti to možno nezdá, je to v rámci možností happy end.
Tak konečně dohráno, Ciri se stala zaklínačkou a Sever byl dobit :( Jenom jsem nějak nepochopil, jestli teda Ciri ten White Frost nějak odvrátila?