Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (08.04.2020 20:28): Tak to je jasny. Na PC tech kvalitnich AAA her moc neni tak lidi kupuji W3, na konzolich kde je plno AAA exluzivek se k W3 tolik lidi nevraci, maji porad neco noveho a aktualnejsiho. Taky W3 pro pc je prakticky porad nekde za par supu. Uz jen cekam kdy ho zacnou rozdavat zdarma jako dvojku, kterou mi uz vnucovali asi tak 5x. To pak ty cisla rostou :)
A v klidu jo? Vsak vis ze rad vytvarim monstrozni teorie zabalene do alobalu :D

Sakra, co tady zase delam ?
@Paul (08.04.2020 20:53): uvidime ... nechval dne pred vecer a nech kalhoty na sobe, dokud je brod daleko ... a taky bych radsi nerikal hop, dokud bych nepreskocil a uz vubec bych se nesmal tedka, pockal bych abych se smal naposled ....

zaklinac ma ten carrier v podobe knizniho witchera a taky je to serie o 3 dilech ... CP ma sice peknej hype, ale radsi se nechme prekvapit, jakej feeling to nakonec bude mit
@Richmond (08.04.2020 20:45): to očekávání je imho na místě. Nepesimisticky bych si tipl, že Cyberpunk těch 28 mega dá o dost rychleji než Witcher. Keanu pomůže :)

@Fritol (08.04.2020 20:48): Mluvil jsem o acclaim&sales. Samozřejmě že nečekám absenci DRM, Deep Silver není CDP a Warhorse spadají pod Deep Silver, ne přímo pod THQN (ti jsou co se DRM a shitty praktik týče o něco méně dementní). That said, KCD vyšlo na GOGu jen cca o tři týdny později než na Steamu a taky to vydával Deep Silver. Třeba si to Warhorse vyjednaj.
@Paul (08.04.2020 20:43): Tak to jde říct i o Kauflandu ale. :D Ne, chápu...

No s nějakou absencí DLC/mikrotransakcí nebo dokonce drm bych u nich nepočítal, to by se muselo změnit THQ jako celek a bez toho si nějakou extra oblibu jakou má CDPR asi nevytvoří. Aby ale patřili do vyšší ligy by bylo samozřejmě fajn, už by se k té Bohemce někdo mohl přidat.

A mp u Cyberpunku bych oželel i já, ale tak asi chtějí, aby to vydělávalo ve stylu GTA V. Z krátkodobého hlediska je to zdržovačka, ale dlouhodobě jim to může dost pomoct a urychlit vývoj dalších her.
@Fritol (08.04.2020 20:35): Tak vlastní je sice švéd, ale pořád je to český studio (v čechách, kde dělaj převážně češi). Ale tak jsem to nemyslel, prostě chci aby se dostali časem do podobný ligy co se acclaim&sales týče. Už KCD si to zaslouží. Cyberpunk žádné mikrotransakce mít nebude, co se SP týče. A multiplayer mě nezajímá, nejraději bych aby s ním vůbec neztráceli čas ani manpower..
@Paul (08.04.2020 20:28): Počkej jako v čem je mají následovat? Že to bude nejcennější švédská firma v Česku? :D

Ale jinak samozřejmě pěkné, snad nepodělají mikrotransakcema Cyberpunk když se tam chtějí zaměřit i na mp.
Witcher 3 prodáno 28 milionů kopií a CDP je dle market capitalization nejcenější společnost v Polsku...a to aniž by museli používat DRM nebo debilní DLC a mikrotransakční taktiky :)
A hezké je, že posledních pár let prodává PC verze TW3 víc kopií než všechny konzolovky combined.
Snad je budou Warhorse následovat.. :)
Chcem sa spýtať, či pri NG+ zažijem aj niečo nové, čo sa týka vybavenia či tam pribudol nejaký nový gear? Či to NG+ stoji za to, to by bolo prvý krát čo by som NG+ zapol v hre. Ale Geralt si to myslim aj zaslúži
Tak jsem tomu dal ještě šanci, snad mě to tentokrát nepřestane bavit :) Už si to ale moc nepamatuju - neměl byste někdo nějaké rady do začátku? Do čeho se platí investovat, kam nejdřív třeba zajet atd. ?
Tak už mám platinu, doplním jen pár trofejí z dlc a mám 100% komplet hru
@AlieN (26.03.2020 01:22): aha, tak se Ti omlouvám, protože Starflight vede v kategorii Game World. Takže alespoň 7/10 má 17 her, což je tedy docela málo vzhledem k počtu her, které on už odehrál. A asi nepřekvapivě má hodně zástupců série Ultima, ale hodně mě překvapil i Darklands na to, jak velké rpg to je. Ale druhý díl Strflightu má taky 7, takže jsem tak úplně mimo nebyl :)
Jinak link na excel je zde
@AlieN (26.03.2020 01:22): no ale to je v KC:D dobre .. KC:D ti dava moznost to 100% roleplayovat (a chovat se jako NPC - kdyz pouziju tvuj vyraz)

on vlastne witcher tu ekonomiku nema rozbitou :D ... on to proste ma nastaveny od zacatku desne arkadovite stylem diablo a nebo titan quest ... pritom kdyz tak o tom premyslim, pokud by existoval mod, kterej by oddalil kameru od geralta, ze by to delalo takovej ten izometrickej feeling jako ve w1, tak (minimalne ja) bych si na ekonomiku nestezoval ..

od izometricke hack-and-slash akce (aka vyse zmineni titan quest a nebo diablo) bych ani na vterinu neocekaval neco jako opravdovou ekonomiku ... vidite, jakej detail staci k vyreseni problemu ;)
@ntz (25.03.2020 21:36): Zmínění KC:D jsem tu čekal - a to je právě příklad toho co je taky blbě.

Říkám taky, protože ekonomiku ve W3 nepovažuju za zrovna dobrou, tam je to arkádová splácanina ušitá na míru hratelnosti a vývoji gearu postavy, což zase stojí na silném power creepu. V té hře nejde najít žádnou "nejlepší" zbraň, všechno se scaluje k levelu postavy - a podle toho tedy ani nemůže být žádná zbraň "nejdražší", celý systém určování ceny předmětů se tím rozpadá. Kdysi při prvním hraní jsem tu na to i dost nadával. Ale zároveň to funguje pro hráče, protože pořád nějaké prachy vydělává, a pořád jich má plus mínus tak akorát aby utrácel, pořád může kupovat lepší věci (pokud se nezasekne na věčnost u nějaké Zaklínačské zbroje, čímž je ta hra taky trochu rozbitá)

KC:D je opačný přístup (nejen v tomhle tedy), to je naopak simulace, ve které ekonomika vypadá bezvadně, a funguje... pokud se hráč chová jako NPC. Ve chvíli kdy se začne chovat jako hráč, a hráči obvykle powergamují, min-maxují a vůbec hledají způsob jak ze systému vytěžit co nejvíc, a začne taky mordovat palcátem po lesích mraky Kumánů a zasypávat obchodníky tunami lootu, tak se to rozpadne a celá ta simulace přestane dávat smysl, nemá už žádný význam.

Proto třeba taky koncept sejvovice funguje jen prvních pár hodin - pak už si ukládání každý nakoupí nekonečno (jen to mírné oslabení statů to trochu brzdí, to je fajn koncept). Vylepšování gearu? Pravý opak Zaklínače, v KC:D nic takového není, po pár hodinách jsem měl výbavu se kterou jsem hrál až do konce.

@Richmond (25.03.2020 22:48): Tak nalinkuj tu tabulku ;)

@Charllize (25.03.2020 22:06): Takže to že ty prudíš a ostatní ti odpovídají že blábolíš je pro tebe "pěkná diskuze"? No tak to ale vysvětluje hrozně moc věcí... :D
@AlieN (25.03.2020 21:04): Dával jsem jeden tip a není to klasickej vesmírnej sim ale rpgčko :) Vzal jsem to z tabulky crpgaddicta podle hodnocení ekonomiky jako vítěze. Určitě jich tam bud víc, které prošly sítem úspěšně. Jako já osobně ekonomiku taky nemám jako velkej ukazatel úspěšné/neúspěšné hry, ale jako někdy to bije do očí (viz třeba goldboxy - aspoň ty první teda).
Docela zajímavé, že jeden si tu stěžuje, že jeho Geralt měl málem leda děravé boty a druhý že si mohl koupit Velen a půl Beauclaire k tomu.

@ntz (25.03.2020 21:36): Ok. Jen nám slib, že nebudeš řešit rodinné finance. Nech to manželce. Nebo si nech občas poradit od pajmiče níže. ;)
Když hra vyšla, ekonomika byla koní průjem, který rozbíjel několik aspektů hry, hlavně obtížnost (viz. my komentář) ale nevím, zda to neopravili, poněvadž jsem na tu hru od vydání nesáhl.
ekonomika funguje naprosto dokonalym stylem napriklad v ja2 ... potrebujes prachy na provoz, je za co ty prachy utratit kdyz mas nejaky navic, neni mozny je vydelavat grindovanim, pac tam chybi obchodnici co nakupujou (resp. nechybi, ale jsou tam chytre implementovani) a ty prachy vydelavas v ramci sve *performance* v hlavnim ukolu (osvodbodit arulco)

ekonomika funguje taky mnohem lip treba v takovem KC:D .. je jasny, ze completionists budou mit nasyslovano, ale u KC:D je proste zjevne, ze u te ekonomiky nekdo premyslel palici a vysledek (finalni hodnoceni necham na vas) tomu +/- odpovida ... i witchera nikdo hlavou nepremyslel a ta ekonomika tam je proste rozbita ukrutnym zpusobem, znamkovano jako ve skole za 5 (ano, slovy za 5)
@Richmond (25.03.2020 15:55): Takže tahle jediná? Heh, no to by dávalo smysl, ekonomické systémy ve space simech bývají nesmírně propracované, nejdál je v tom afaik X4, a sám hraju dlouhodobě Elite: Dangerous, které se taky snaží.

V Elite funguje i proměňující se nabídka a poptávka, to bych po rpg snad ani nepožadoval (resp ne po těch offline), ale hlavně je docela realistická z hlediska toho kolik vydělávají různé herní činnosti - obchod či mining tak vydělávají hodně, zato pirátství se ekonomicky příliš nevyplácí pokud nemáte velkou převahu, protože je sice teoreticky rychlejší v získání nějakého toho zboží, ale riskujete při tom ztrátu drahé lodi. Jako simulace světa tedy dobrý, problém to způsobuje když má dojít na herní zapojení - vytváří to nedostatek ve vybalancovanosti, protože odměny za plnění různých bojových misí jsou sice porovnatelné s jinými typy úkolů, ale už tohle finanční riziko navíc nezohledňují a jsou tak ve skutečnosti dost nízké - což pak vede k paradoxní situaci že je potřeba nějak mírumilovněji vydělat, aby si hráč vůbec příjímání bojových úkolů mohl dovolit.

@Charllize (25.03.2020 15:54): Meh, takže ty fakt umíš jen hloupě a nesmyslně prudit. Tak to sem pak opravdu nechoď, bude to lepší pro všechny.
Ne, on prostě Charllize jen nesnese, jak tady všichni pokládáme své životy za svou nejoblíbenější hru na světě, to je prostě něco, k čemu se on nikdy nesnižuje, tak sem přiběhl a chtěl nám trochu nakopat zadnice, ale jelikož moudřejší ustoupí, tak si jen odplivl a šel zase o dům dál... to je snad jasný! :-)
@Charllize (25.03.2020 15:42): Ještě počkej, než odtud utečeš (zase tak na dva dny), tak mi napiš ty příklady her kde je ekonomika v pořádku. Má jich být plno, tak to sem nasyp.

Aspoň ať vím co si pod tím představuješ, když už to nechceš k diskuzi.
@Charllize (25.03.2020 15:36): hele, takhle jsem nad tím neuvažoval, to je spíš tvoje parketa, kdy vždycky přiběhneš hasit oheň když si někdo dovolí říct, že Bethesda tvoří šmejdy... ale tady už jsem to, pravda, trochu nevydržel, když se tu začínají opět šířit přehnané bludy... navíc z těch RPG, které jsem hrál, jsem prostě fakt neměl pocit, že by tam ekonomika fungovala nějak zjevně lépe, to je celé (konkrétně třeba u toho Falloutu 4 jsem byl taky snadno ve vatě) ...

ale to bude zase kolovrátek, tak to nechme na tom, že každý na to má svůj pohled...
@Jab (25.03.2020 15:24): Jo, ale ja sel krapet vic do hloubky a proste cely ten system co W3 ma je z 90% zbytecnost ktera nikam moc nevede. Kdyby to nechali jen na te bazi co popisujes, tak by to bylo lepsi. Pak se meli zbavit toho open worldu, ktery tam je taky jen jako pekna kulisa, a diky kteremu se jim totalne dosral level zaklad u ukolu/predmetu/vybaveni a zustat u komornejsiho podani ala Witcher 2 a mohla to byt daleko lepsi hra.
@Charllize (25.03.2020 15:18): O to mi právě jde. Odkazy na další RPG nepoukazovaly na to, že by Witcher 3 ekonomika byla nefunkční. To gró funguje dobře. Což je prokázáno tím, že si hráč na primární set a zbraně hraním vydělá. Části jsou kolikrát nesmyslné cenově nastavené, ale pokud z toho hráč vychází s tím, že v každém úseku má obvyklým hraním příslušný gear, tak to dohromady funguje. Nehledě na to, kolik stojí kus kuřete a kolik svíčka.
@Jab (25.03.2020 15:12): Tak snad se aspon shodneme ze tu par lidi napsalo ze v kazdem rpg maji taky rozbitou ekonomiku, to by snad slo ne? :) Kdyz uz teda musime byt na milimetr presni a nejde to brat tak ze tim mysleli ze nefunguje.
Joo ekonomiky ve hrách je škoda ... přitom si říkám, že by teoreticky mohlo stačilo udělat alespoň 2-3 stupně eko .. to nemůže být přeci takový problém něco podobného naimplementovat už v základu do her :)
@Jab (25.03.2020 14:49): jinak souhlasím s tím, že ekonomika je v každém RPG nějakým stylem 'rozbitá'

Tu úplne súhlasím s tým, čo napísal Paul
"Ekonomiku nemá dokonale vyváženou žádné RPG, mimochodem.


Ekonomiku nemá dokonale vyváženou žádné RPG, mimochodem. Protože to snad ani nejde, i kvůli různým playstylům. Completionists budou vždy overpowered zatímco mainlineři budou nadávat že jsou slabí. I KCD na hardcore je pro completionistu příliš snadné.

A cituju az ted, btw:)
V Gothicu 2 celkem hezky fungovala ekonomika. Člověk brečel, když u konce hry dával dokupy 5 000zl na žoldáckou zbroj. :D Nebo na začátku 1 000zl pro vstup do chrámu. To bylo hezké.
Ekonomicka cast ve W3 moc nefunguje, tak se shodneme ze ostatni hry to maji taky tak :D Neuveritelny. Ne, je plno jer kde tohle funguje dobre a normalne.
Geralt práve zbankrotoval, pretože nejaký šulin v CDPR si zmyslel, že samostatná výroba velmajstrovskej zbroje namiesto postupného vylepšenia majstrovskej tak ako to fungovalo od začiatku hry, je skvelý nápad. Kto bol zvyknutý vkladať do slabšej výbavy runy a glyfy s tým, že zavedený koncept s postupným vylepšovaním a zachovaním vložených rún vydrží až do konca hry, dostal od vyškereného poľského decka slušný kopanec do gulí! Ja som dostal dva, pretože do majstrovskej zbroje som vložil špeciálne runy od púštneho vetešníka, ktorému som kvôli tomu nakúpil výbavu za desiatky tisíc plus ďalšie tisíce za samotné runy. Mapky mám vyčistené, truhlíce vyrabované a velmajstrovská zbroj vyrobená, akurát na tú desiatku rún do prázdnych slotov mi chýba dvadsať tisíc dukátov. Bummer.
@ntz (24.03.2020 17:35): s tímhle souhlasím, ze zakázek bys živ nebyl, naopak rabovat všechny bedny ti vynese rozhodně větší obnos... nevím, co si představuješ pod pojmem farmení, ale já normálním průběhem v questech a vybíráním beden, které jsem cestou potkal, jsem měl opravdu velký dostatek lootu na to, abych si vyrobil, co jsem chtěl... popřípadě jsem něco málo dokoupil...

jinak souhlasím s tím, že ekonomika je v každém RPG nějakým stylem 'rozbitá' (soudím z těch, které jsem hrál) a v tomhle směru Witcher 3 rozhodně nevybočuje...

Proč je Witcher 3 tak populární a oblíbený je snad každému příčetnému člověku jasné, ačkoliv s těmi klady rozhodně nemusí souhlasit a na jeho žebříčku se to může pohybovat jinde... Ostatně, není snad žádná hra/film/kniha/hudba whatever, kde by se nenašla nějaká skupinka lidí, která jakože hrozně nechápe, jak to může být tak úspěšně, to mě vždycky dokáže pobavit :-)
@Crash (24.03.2020 21:34): škoda, že třeba nedělá vždy 2 historické roky a pak jeden pokud možno aktuální, fakt by mě to zajímalo. jak by dnešní hry v tom gimletu uspěly. Witcher 3 by mohl mít slušné šance, i když ekonomika a souboje by ho pravděpodobně táhly dolů (alespoň jak znám crpgaddicta).