Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@BINGMAN (15.05.2015 07:19): První vlaštovka byla Onlive a ta selhala.
Vyšší latence a nízká kvalita obrazu je něco, co zůstane dokud nezačneme místo fio používat kvantově zapletené částice. :P Toto zkrátka je a bude doména příležitostných hráčů.



@7c (14.05.2015 22:55): Japonsko je úplně jiný trh. Nemá cenu srovnávat Japonsko se zbytkem světa.
Ano, mobilní platformy mají velkou základnu hráčů, nicméně nemají takové příjmy a rozhodně se nedá říct, že by hráči přecházeli na mobilní platformy - mobilní hráči jsou v podstatě nově vzniklý trh, nikoli trh který by hráče tahal odjinud.
Způsob, jakým se konzumují hry na mobilních platformách je podstatně jiný než jak se konzumují na těch stolních.
@LIUWIL (14.05.2015 22:32): I když jsem to nenapsal, mluvím o budoucnosti 10 let a více, nemyslím pozítří :) Ale první vlaštovky už jsou teďka (že by to bylo podobné jako s virtuální realitou?)
Momentálne mastím uši soundtrackom :P
A hej, ten nový trailer s rusovláskou je peckoidný.
@orromis (14.05.2015 22:18): však jasně, to nikdo nepopírá, exkluzivity na jakoukoliv platformu můžou být vždy vyladěné nejlépe. Ale irelevantní mi porovnávání nepřijde, v době kdy je architektura konzolí prakticky kompletně převzatá z PC (a poskytuje podobný výkon jako podobně stavěné PC). Schválně jsem si zkusil postavit mašinu na czc na i3+750Ti kombu a komplet mi vyšla na 12232Kč, což není už tak daleko od PS4, přitom výkonem je na tom podobně až lépe a jako otevřená platforma nabízí samozřejmě spoustu benefitů, za cenu vyšší složitosti.
@BINGMAN (14.05.2015 22:15): Onlive se prostě nedokázal zaplatit. Toď vše.

Problém je ten, že toto je jenom v podstatě streamování té hry - ty posíláš údaje o stisknutých tlačítcích a zpátky dostáváš video v nízké kvalitě a obvykle 30FPS.

Nevýhoda je latence, kvalita obrazu a omezený framerate a v těchto ohledech nelze nic zlepšit - bottleneckem jsou fyzikální zákony. Jelikož na PC se ze všeho nejvíce rozrůstají hardcore hráči a trh s HW roste jako nikdy předtím, nedovedu si dost dobře představit, že by se to ve větší míře ujalo na PC.

Pak je tu to "science fiction" o tom, jak budeš mít grafickou kartu v cloudu a zbytek se bude počítat u tebe doma, což je prostě blbost. Interní komponenty jsou v jedné bedně, aby spolu mohly komunikovat co nejrychleji. Není možné dosáhnout praktického zrychlení tím, že to hodíš přes internet :D
@LIUWIL (14.05.2015 21:40): s tím onlive byli i nějaké jiné problémy pokud se nepletu. Já zase v cloudu vidím budoucnost. Možná se opakují, ale NVIDIA grid na svém tabletu si nemůžu vynachvalit a kdyby něco takového bylo i na PC jako ze za chvíli něco podobného bude? Bomba
@orromis (14.05.2015 21:22): v současných konzolích už je v podstatě klasický PC hardware. X86 na CPU (na PC od roku 1985), GCN na GPU (na PC od 2012). Že tam lze optimalizovat lépe je pravda, ale v praxi už to takový rozdíl nedělá (viz digital foundry - prakticky všechny hry které testovali jely stejně nebo lépe na lowend kombinaci Core i3 + GTX750Ti než na PS4). Až vyjde DX12/Vulkan a vývojáři je začnou používat jako default, tak se ten rozdíl smaže prakticky úplně.
@Tvojematka (14.05.2015 21:35): O hraní na mobilu se hezky rozepsal Kotick když opouštěl Activision. Je to parádní na zabití volné chvíle. Zabaví to malé děti a několik málo hračů to může mít i jako hlavní platformu. Nicméně rozhodně nikdy nesvrhnou současné stolní platformy.

A o hraní v Cloudu promluvilo nedávné ukončení OnLive. Tudy cesta dle mého nevede.
@orromis (14.05.2015 21:22): Toto už není pravda. Výrobní cena PS4 má být $381 (dnes už pravděpodobně podstatně méně). Oproti tomu PS3 se vyráběla za $840 v době, kdy se prodávala za $599.
@LIUWIL (14.05.2015 21:31): No, hraní na mobilech, to je zas kokotina. Já se tady rozčiluju nad svým malým 23" monitorem, tak proč bych proboha měl někdy chtít hrát na mobilu/tabletu?

Každopádně budoucnost konzolí je spíš v cloudu. Takže fyzicky ani žádné nebudou.
@Tvojematka (14.05.2015 21:06): SONY na PS3 prodělali 5 miliard doláčů a Microsoft na Xboxu necelé tři. U Xboxu to byla vina RROD, u PS3 zase špatné politiky Sony.
Jejich rozhodnutí má pádné opodstatnění.
Leč to teda zarytí konzolisti nevidí (nebo nejsou ochotní vidět), není vůbec jasné, jak to do budoucna s konzolema bude.
PS4 se sice daří, ale Sony jako celku nikoli. Xbox je na tom neslavně a Nintendo ohlásilo, že se pouští do mobilů.
@orromis (14.05.2015 21:22): Uvědomuju, ale fakt mi nepřipadá, že je to na konzole nějak dobře optimalizované, když se podívám, jak na nich ty hry vypadají a jak běží.

To je taky pravda. No, přijde mi dost zhovadilé něco prodávat pod cenou, abych pak mohl prodávat předražené hry.
Uvědomujete si, že HW v konzoli není to samé jako HW v PC a taky že optimalizovat SW na jednu konfiguraci je mnohem jednodušší? Pro konzoli je možné napsat mnohem efektivnější kód, šitý na míru jejímu HW.

Jinak konzole dražší být nemůžou, protože jejich prodej (bavíme-li se o PS a xboxu) je ztrátový - náklady na výrobu jedné konzole jsou mnohem vyšší než 11k (přičemž při větší ceně konzole by se rozhodně značně snížily prodeje).
@Paul (14.05.2015 20:52): Já mám bohužel Phenom, ale aspoň je na 3.6 GHz a na 960 mi stačí (a dx12 to snad dost vylepší).
Navíc u konzolí je ještě problém, že dost z těch RAMek používá systém. Takže z 8 GB RAMek je na hry dostupných tak 5. A jsou sdílené, žádné další paměti pro grafiku tam nejsou.

Vtipné je, že ty grafiky jsou teď u nás díky ČNB děsně předražené a v zahraničí je třeba taková GTX 960 považovaná za levnou kartu, zatímco tady stojí skoro tolik, za kolik jsem kdysi kupoval HD 6950, což tehdy byla nějaká karta..

@Tvojematka (14.05.2015 20:41): ono hlavně z těch 8 jader je na hry dostupných jen 6, a ještě jsou neuvěřitelně pomalá - 1.6ghz, přičemž Core i5 by i na 1.6ghz bylo o 50% rychlejší. Ale naše i5 běhaj kolem 3.6ghz a výše, zanechávajíc ten jaguar strašně daleko za sebou.

@Tvojematka (14.05.2015 20:49): ČNB mě taky sere neskutečně, komponenty zdražujou fakt nechutně.
@Borghal (14.05.2015 20:38): Kdo má PC za 50.. I PC za 20 konzoli roznese na kopytech. Nebýt zkurvené ČNB, díky které zdražují počítače jak svině, zatímco cena konzolí je pevně daná, dalo by se takové PC složit i levněji.
@LIUWIL (14.05.2015 20:30): Asi vyjde, každopádně narážel jsem na něco jiného, kvůli čemu lidé chtějí PC.

Jinak souhlasím. Opravdu nepochopím, proč ta konzole nemůže být o dva tisíce dražší a mít aspoň trošku slušný procesor, vždyť je to slabé čtyřjádro. Jasně, blablabla, osmijádro, jenomže v realitě je ten procesor z konzolí čtyřjádrový - má osm modulů a dva dohromady dají jedno jádro. Grafika taky zastaralá, a i tak ji ten procesor podle mě brzdí. A ramek tam dají 8 GB, i když životní cyklus bude několik let a už brzo bude 8 GB minimum. Problém je, že výrobci konzolí nepodřizují HW jen ceně, ale i spotřebě.
Každopádně nejhorší je to nalhávání si, že z konzolí se vymáčkne víc a blablabla. Co se z toho jako vymáčkne? Kdyby tam ta hra vypadal hůř jak na PC, ale pořád jela na 60 FPS, neřeknu nic. Jenomže ona vypadá hůř, jede na 30 a ani těch neudrží a seká se to.
@Tvojematka (14.05.2015 19:07): Protože hraní na PC vyjde levněji.

Downgrade grafiky není klamání zákazníka. Klamání zákazníka by bylo, kdyby i během vydání prezentovali grafiku, která ve hře není.
Jinak je vtipné, jak jsou údajně konzole silné, ale už jsem tam kde jsme byli s X360 a PS3 - konzole nestačí moderní technologii. Do popelnice s nima.
@Tvojematka (14.05.2015 19:14): s tou sběratelkou mě naštvali, taky chci ty karty a mapu. Ale...žíly mi to netrhá, dokoupím později až to nahodí na witcherstore, pokud to bude opravdu dobrý. Co jsem zatím četl tak je ten Gwent prý fakt chytlavý a má dost strategie.

Ještě k tý cinematic...fakt úžasný, zapůsobilo to moc. Překvapilo mě že to nedělali Platige, ale Digic. Každopádně intro dvojky má konečně konkurenci :)
@Paul (14.05.2015 19:13): No zrovna ty nejsi, což vím už z ofic. fóra, když se tam řešila xbox sběratelka. Každopádně jde mi o princip a do takových věcí se prostě musí rýpat co nejvíc, jinak za deset let budou jak Ubi nebo EA.
@Tvojematka (14.05.2015 19:07): To se "smutnou dobou" byla ironie. Naopak dle mě je fajn, když bude hra optimalizovaná (a na PC samozřejmě volitelně nabízet nějaké "Ultra" nastavení), hlavně, když bude propracovaný svět a bude se dobře hrát.
@Tvojematka (14.05.2015 18:32): Ty víš? Tak to potom nemá cenu argumentovat.



@Tvojematka (14.05.2015 19:00): Ano, jejich cílem je překvapivě vydělat a jde jim o to, aby se to dalo hrát na co možná největším počtu PC, PS a XBOXU, ale pořád jsou o dost víc Userfriendly, než většina ostatních studií. Ale souhlasím s tím, že jejich výroky typu "žádný downgrade nebude" byly možná trochu přehnané. Ale jak říkám potřetí a už opravdu naposled: Uvidíme, až to budeme hrát. Howgh.
Jinak mně nejde o můj zážitek teď. Sám si to zahraju možná tak na high. Mám GTX 960. Jde mi o to, že za pár let by ta hra vypadala na ultra furt dobře v porovnání s ostatními hrami té doby.

No a taky mi jde o to, co se stává z CDPR. U dvojky to bylo naopak - hra vypadala z ukázek líp a líp a nejlíp vypadala finální hra. Teď se chovají jako všechna ostatní studia. A není to zdaleka jenom tohle.
@Paul (14.05.2015 18:43): Nezlepšilo, ale nedělali by ze zákazníků idioty, jako ostatně mnohokrát.

"Nehledě na to že oni mají právo nesouhlasit a za grafickou špičku to stále považovat. "
Taky mi můžou klidně tvrdit, že 2+2=5, ale já nejsem idiot a vím, že ani jedno z toho není pravda.

Ale tady se zase projevuje ten fenomén, kdy fanatičtí fanboyové CDPR nedokážou uznat chybu svého studia.