Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A je to tu! :) Mám úplně chuť nejít na večírek a rovnou to jít bingnout. (Prosím prosím, ať je to dobré!)
@Tarhiel (16.12.2019 09:05): Pusti si ho samostatne. Mne osobne pripadá, tak ako Tulareanovi, z pohľadu kvality jednotlivých skladieb lepší, no môže sa stať, že ti niektoré zanikali v okolitých ruchoch. Prvý diel má soundtrack, ktorý dobre dokresľuje atmosféru, ale skutočne výrazných melódíi je tam pomenej. No, samozrejme, tretí diel je niekde inde ako predošlé dva.
@BINGMAN (16.12.2019 08:19): jakoby jo, ale zrovna co se týče hudby, tak se mi fakt zaryla hodně hluboko :-), ta je nesmazatelná, stejně jako hlášky ve Vietcongu... aby jsi to měl komplet...
@Tulareanus (16.12.2019 01:53): jo, souhlas, Witcher 3 má zatím nejsilnější soundtrack, co jsem slyšel :-), i když možná Mafia v tomhle pořád ještě trochu vede :D, tam ty motivy nezapomenu snad nikdy
@Tarhiel (16.12.2019 01:36): Viem, že Skorupa robil k jednotke. Ja som ho dokonca poznal ešte predtým z elektronického projektu Aural Planet, ktorý mám celkom rád, každopádne podľa mňa hudba tretieho Witchera je už úplne iný level ako tie predošlé. Jednotka celkovo má síce hudba, ktorá úplne neurazí, ale pôsobí (chápem, je to aj budgetom) dosť umelo a viackrát aj nevýrazne. V dvojke je tá hudba už o poznanie lepšia, hlavne som mal rád hlavnú tému, ktorá bola v trojke v ambientnom prevedení ako téma partizánov Temerie. I tak však zapamätateľnosť a rôznorodosť motívov v trojke prekračuje nielen predošlé diely, ale i mnohé iné hry, nielen v rámci RPG. Dosť sa tá hudba odlišuje a zároveň je veľmi melodická. Dávno sa mi inak nestalo, aby som si zapamätal z nejakej hry až tak veľa výrazných motívov.
Jedu sve druhe playthrough witchera na obtiznost 3/4, jsem na konci novigradu a velenu (takze v ~ 66% hry) a muzu rict, ze zelenomodrej build je fakt ultrastrong ...

nevim proc, ale nejak me cerveny skoro nelaka, vic me bavi proste komplexne pouzivat (chce to i trosku skill na to ovladani) na doraz kouzleni a lektvary a geralt je skoro nesmrtelnej a diky kouzleni se daji porazit pomerne snadno i prisery s lebkou, protoze vic nez 50% HP jim ve finale uberete pomoci igni ...

akorat je skoda, ze tu prakticky ne-existuje nic jako rozdilna taktika na prisery .. proste to vse uplne genericky stejne, at je to praso-kuro-liska a nebo obro-trpaslik musite upalit pomoci igni, uskakat pomoci evade a usekat pomoci meciku .. takze strategie se nikdy nelisi
@Adieu (12.12.2019 13:45): ja kdyz jsem tohle rekl, tak po me hazeli kameni :D .. ten casting je naprosto zrudnej .. fujtajbl, to nemuze bejt dobry .... samozrejme ja, protoze mam rad segedinskej gulas, tak si pochutnam i na podradnem segedinu v restauraci IV. cenove, a myslim si, ze v lepsim pripade se tohle stane i s witcherem na netflixu
@Shoggot (12.12.2019 18:12): S těmi svobodnými uměními good point!

Přijde mi, že tam ze "středověku" zbývá určitý díl estetiky; tu módu renesančně imo ucelila v Sapkowského settingu až hra, a architekturu mám v hlavě z dávného přečtení rovněž spíš vertikalizovanou (pokud by tedy ona renesance měla být otrocky napodobena), ale společensky a duchovně je ten setting skutečně především renesanční.

Ještě mě teď napadá Toussaint, který v tom světě působí trochu jako groteskní relikt starých časů, trochu parodie sama o sobě, přičemž právě v renesanci byl zesměšňován žánr rytířských románů.
@Adieu (12.12.2019 18:05): Myslím ale, že je tam naznačeno, že jich ve světě je víc. A Oxenfurt je takovým typickým příkladem světsky pojaté univerzity, které přišly s rozmachem renesance.

Ostatně, sám Marigold říká, že studoval sedm svobodných umění, které sice v našem světě máme zafixované ve 12. století a spojené se středověkým učením, ale oněch sedm svobodných umění se v renesanci začalo přetavovat do něčeho, čemu dnes říkáme humanitní studia (a už tak se jim během renesance začalo říkat).

Všehovšudy to právě ve spojení s módou, nenábožensky pojatou univerzitou, paradoxně vzestupem upalování čarodějnic, období objevování a počátků vědy vypadá, že svět Zaklínače je ve trojce buď těsně na začátku renesance nebo úplně těsně před ní (byť historie tak nefunguje, že by byl přesně jeden jednotlivý bod :)).
@Shoggot (12.12.2019 17:47): Jojo, musím obecně souhlasit. Nevím akorát s tím rozmachem univerzit, vybavuji si pouze Oxenfurt a Císařskou akademii, a masivní upalování stalo se tématem, vzpomínám-li si dobře, až ve třetí hře. Ovšem ty tendence uchopit svět rozumem a odvislá témata jsou tam bezpochyby velmi časté, tedy renesanci odpovídající.
@Adieu (12.12.2019 17:29): Tak současně se tam už velmi rozmáhají univerzity, ženy už mají univerzitní tituly, probíhá masivní upalování čarodějnic a čarodějů, lidé se snaží najít vědecké řešení moru, o mutacích a evoluci se tam baví celkem přirozeně...je na snadě, že Sapkowského svět je na hraně velkého technologického a obecně vývojového průlomu, tak jako byl přechod ze středověku do novověku skrz renesanci.
@Shoggot (12.12.2019 16:41): Pravda, že třeba s těmi lancknechty mi to také tak přišlo, na druhou stranu množství aspektů, jež vnímám jako neodmyslitelné od renesance mi tam ještě chybí, tudíž jsem to vždy vnímal cca jako nějaký zaalpský přelom pozdního středověku a renesance. Ale když nad tím tak přemýšlím, možná máš recht, protože ve hře ty nordlinské zbroje sice odpovídají Evropě poloviny 15. století, ovšem jejich ohniskem byla Itálie. :) A třeba Roche je vyloženě renesančně vymóděný.
@AlieN (12.12.2019 17:15): Skyrim i v tomhle je docela slušný, mám pocit, že farem je tam dost a většina lidí se tam pochopitelně živí zemědělstvím, stejně jako jejich reálný předobraz, nordické kmeny. Samozřejmě, je to jen hra, takže přestože je to chudá zemědělská díra, každý druhý člověk tam je ve skutečnosti bandita :))
@Shoggot (12.12.2019 16:41): Právě na Solitude jsem myslel, v něm jsem taky strávil nejvíc času, než jsem Skyrim odložil - vevnitř působí reálně, je krásný, ale jeho okolí a umístění je z hlediska realismu bizár. Ne že bych si na to stěžoval, je to cool a to mi stačí, Skyrim se nesnaží o to co KCD.

@Charllize (12.12.2019 16:53): Whiterun je uprostřed obrovské planiny kde by měly být pole všude, ne? Ale tak je to drsný sever, asi se tam všichni živí lovem.
@Adieu (12.12.2019 15:51): Zaklínač se už v podstatě neodehrává ve "středověku", ale v rané renesanci.

@AlieN (12.12.2019 15:19): Samotné hrady spíš tam řeší, jmejuje se Shadiversity. Skyrim tam má docela dobrý smysl pro drobnosti, dokonce i hrad v Solitude je docela pěkný, škoda jen že to kazí skutečnost, že je postavený na naprosto nesmyslném místě.
@Adieu (12.12.2019 15:51): Zaklinac 3 působí v tomhle dost reálné, na tu dobu co má připomínat.
Mě právě přišlo že na tak velkou hru ten svět kromě kochani nic moc nenabizi.
Ale těžko rict jak to ve hre řešit, Daggerfall asi taky nikdo moc nechce, kde ty vzdalenosti byli celkem realne.
@Charllize (12.12.2019 15:27): Setting Witchera mi vždy připomínal nejvíce druhou polovinu evropského 15. století, tedy je pevněji spjat s jakýmisi představami o té tobě, určitě tedy v porovnání s high fantasy. Bez zajímavosti ale není, že třeba taková keltská civilizace odskákala, že na oppidech se žilo tak dobře, až málokdo chtěl radši obdělávat půdu. :)

@Charllize (12.12.2019 15:44): Každopádně osobně jsem ve Witcherovi 3 pocit prázdnoty snad nikdy neměl, také je hodně komprimovaný, leč méně výrazně. Naopak bych snesl mnohem delší cesty na koni, aniž by na mě musel za každým pátým kamenem vybafnout bubák a za každým desátým musel jsem narazit na nový quest. :)
@Charllize (12.12.2019 15:05): Nevím, to je klidně možné, nevzpomínám si, že by mi podoba fortifikací ve Skyrimu nějak vadila, ač si je již vybavuji dost zběžně. Také si ale nějak nevybavuji uvěřitelná podhradí či předměstí. Snad každý hrad a město funguje jako solitérní lokalita, uzavřená - pominu-li pár budov u cesty či jednu dvě farmy - od okolního světa právě hradbou. Což je vidět i na té seriálové Cintře, která by dle svého umístění u velké řeky měla být obklopená úrodnou půdou. Přičemž to vypadá spíš tak, že i periferní část města je zastavěná kamennými budovami a obehnána druhou masivní hradbou, za kterou není nic jiného než cesty.

Pravdou však také je, že jeden záběr je jeden záběr, nerad bych se v tom hnidopišsky šťoural. Jak říkám, ta bitva je mnohem větší whatafuq.
@Charllize (12.12.2019 14:43): Já si vybavuji možná tak políčka na 50 tuřínů a pár zemědělských stavení za městy, jež by svou produkcí horko těžko uživily samy sebe, natož města. Ale to je docela jedno, chápu, že jejich world design není realistický a je značně komprimovaný. Pointou jsou ty hradby, kterými město začíná a končí.
@Paul (12.12.2019 14:13): Netflix občas ty trailery hodně pomrví, viz třeba Outlaw King, kterého považuji za velmi solidní středověký film, ale z traileru jsem nikdy neměl chuť to vidět, ba naopak.

Zde ale tuším něco nablble povrchně amerického v samé podstatě. Myslím, že ty hry od CD Projektu dokázaly, že ďábel je v detailech. Nepřekvapuje mě, že Cintra vypadá víc jako město ze Skyrimu, než "skutečné" středověké město s podhradím/periferií a obklopujícími zemědělskými lány, které jej živí, ale ta bitva je stupiditou evidentně hozená rukavice D&D a jejich cool dothraki suicide charge. :D
@Adieu (12.12.2019 13:45): předchozí trailer mě dost navnadil, s tímhle mám některé z problémů co zmiňuješ taky, je zdaleka nejslabší a enthusiasm byl sražen :)

Ale judgement si stále nechám na finální práci..
The Witcher Final Trailer. Já tedy očekávám velký shit, viz dementní zbroje, od pohledu nesmyslná bitva, americuntský casting, korunovaný dlouhodobě nejhorším britským hercem Cavillem v hlavní roli. Yennefer vypadá a působí jak Frida, Ciri se neustále tváří, jako kdyby se na ní vystřídala celá nilfgaardská invazní armáda, Marigold nevypadá nijak. Připadá mi to jak superhrdinská věc mixlá Tudorovci a Game of Thrones. Jakože rád se budu plést, ale nemyslím si, že tomu tak bude.

Sapkowski prý při natáčení plakal, tuším proč. :D
@Charllize (09.12.2019 20:38): ja myslim ze ne ... pan prstenu je jako film hodocenej strasne vysoko a je jedno, ze existuje minorita silenych blaznu, co tomu nerozumi a mysli si, ze to je desna sracka a natoceny tak, ze si vsichni meli jit sednout nepodminene alespon na par mesicu za zprzneni legendy (ja se hrde hlasim do klubu techto blaznu)
Zatím jsem neviděl ani jeden záběr, ale musím uznat, že zatím to vypadá teda parádně :) No určitě si nenechám ujít.
Mimochodem W4 bych si dal taky s chutí :( ... Předpokládám, že už to mají rozpracované a vidím to tak nějak na rok 2022 s tím jak se rozrostli :)
To je stejně děs běs čekat na vydání hry pokaždé 5 let ... A co je horší, že na jaře to bude 5 let od vydání třetího dílu, fakt neuvěřitelné.
@Paul (09.12.2019 19:57): Jo, brnění je hnus, na to se bude těžko zvykat.

Jinak očekávám že bude příběh dost upravený, snad to bude všechno dávat alespoň logiku. Snad to nezmrší, dokážu překousnout to, že bude seriál místy vypadat levně, hlavně ať příběh funguje.
@AlieN (09.12.2019 19:42): Ciri to bude mít změněný asi hodně, už kvůli jinýmu věku herečky oproti Ciri v knihách. U Yennefer vzali tu jednu stránku co Sapkowski věnoval její minulosti a očividně z toho udělaj celej origin plotline, ale osobně tohle kvituju s povděkem, za předpokladu že to nepodělaj.

@Zoltan (09.12.2019 19:13): ten lehce "levnej" feeling z toho mám místy taky, ale v rámci seriálu to snad bude znát méně nebo vůbec. Co mě tedy dostává je furt ten Cahir a jeho brnění a helma, to je tragédie. Ale nešť.