Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (07.12.2019 12:51): Ten citát bol skvelý, :D ale celé to interview, páči sa mi, že sa nebál poukázať na pokašľanú poslednú sériu GoT, väčšina ľudí by sa tomu snažili vyhnúť :)
To jsem udělala, dokonce 2x, ale prostě jak před slyšením u cisaře se při tom holení ptá ten generál Geralta na různý věci, mmj i jestli zabil Letha, tak tento dialog se mi tam nechce zobrazit.
Ahojte, jsem tu dnes poprvé, tak nevím ani jestli jsem tu dobře s tímto dotazem:))). Prosím nemohl by mi někdo poradit s mým problémem. Dohrála jsem zaklínače 1, 2 i 3 a do trojky jsem si importovala pozici z dvojky. Všechno super, jako přítelkyni jsem si vybrala Yen. a teď bych to chtěla znovu zkusit s Triss. A teď k tomu problému. Opět jsem si importovala pozici z dvojky, kde jsem Letha nechala žít a v trojce se pak Letho znovu objeví. Jenže když to teď hraju znovu, Letho už tam není. Tak jsem to zase začala hrát znovu a stále tu není. Nemá prosím někdo podobnou zkušenost nebo radu, proč to tak je. V příběhu se mi tato postava líbí a ráda bych ho znovu potkala, jestli mi rozumíte. Předem děkuji za jakoukoli reakci.
@Charllize (25.11.2019 16:04): Ja len, aby nedošlo k omylu. Mne na tom mínuse absolútne nezáleží, to k čomu som sa vyjadroval bola nadhodená téma. :)

@ntz (25.11.2019 15:42): Čo sa snažili Jab & Matt napísať (rôznymi spôsobmi) je, že si sa vlastne zapojil, ignorujúc 99% toho, čo bolo v rámci argumentácie napísané a to napríklad potom aj mne príde zbytočné nejak na to extra reagovať, ak to bolo odignorované a ja mám písať znova to isté. A druhá, možno dôležitejšia vec, čo sa snažili povedať, že naozaj si vlastne príkladom toho, že Witcher 3 vyžaduje pre niektorých ľudí veľa effortu, či už z hľadiska naučenia systému, časovej investície alebo pre niekoho zákysov tam, kde pre iného je to "blbuvzdorné". Ale retrospektívne mi k celkovo k tej debata napadá ešte jedna vec, že ľudia sú tu na DH už tak zvyknutí na svoje hardcore hranie, že jeho mnohé aspekty ani nevnímajú. Ak sa rybár zbalí na 4 dni s tým, že ide chytať niekde ryby na jazero v našom regióne a len sedí na rozkladacej stoličke väčšinu času a chytá ryby, je to casual preto, lebo niekto sa rozhodne chytať lososov v Kanadskej divočine, kde vyskakujú z vody, keď plávajú proti prúdu rieky a je tak oproti nemu HC? Angličtina má také pekné slovo "dedication", ktoré sa dá preložiť do našich jazykov ako nadšenie/odovzdanosť/horlivosť, ale asi najlepší preklad je zasvätenosť a to je vlastne to, čo robí človeka HC v nejakej oblasti a nie to, či práve on vyriešil ten jeden najväčší problém alias prešiel tú (z jeho pohľadu) najťažšiu hru...
@Jab (25.11.2019 10:19): ale prosimte :D

podekoval jsem mattovi za upresneni v ramci zdvorilostni fraze a dal to nerozvadel .. ty prispevky mi neunikly a pokud neni u me nejakej problem v prohlizeci, pak jsem nepochopil, co maj spolecneho se mnou a mym nazorem na witchera ...

psal jsem nize, tahle kategorizace na casual a hc je vec nesnadna a osidna a lide na ni rikaj sve nazory protoze proste `the truth is out there' ...

Celej tenhle handbag fight vzesel z tohodle @Tulareanus (23.11.2019 03:32) prispevku, kterej byl reakce na @Charllize (23.11.2019 03:15). Tvl, to je jak bitka ve skolni druzine, kdyz jedno dite rekne ostanim, ze videlo rodice, jak bali pro jeziska darky a vsichni se tam zacnou rvat, jestli teda jezisek existuje nebo ne ...
@Jab (25.11.2019 08:01): dohral jabe, ale tak dlouho mi to trvalo kvuli casual gaming stajlu, protoze mam typicky cas si neco zasmazit parkrat tydne na dve hodiny vecer kdy u nas v domacnosti vsechno spi ...

dekuju, ze muj prispevek (k w3) radis k tomu nejhloupejsimu co je na DH, zacinam mit pocit, ze jedna-li se o witchera, pak se dostavam do elitniho klubu ..

apropos Jabe, pokud jsi tou narazkou na me,zeo jsem se stal jinym skvelym prvkem argumentace proc je w3 hc myslel tohle @AlieN (23.11.2019 04:16), tak tady se opovazuju rict, ze muj drahy kolega AlieN tim naopak chtel rict, ze si mysli, ze w3 je casual :D a demonstroval to na me malickosti ... ty uz v tom tvem honu na carodejnice vopravdu vidis dabla v kazdem parezu .. LOL

mam pocit, ze tahle debata vyvolava ve spouste lidi strasne negativni emoce .. nechapu .. sak se bavime, ne ? dyk si argumentujme a vymenujme nazory, nechapu ale proc to nejde bez tech osobnich vypadu ..

@Red (25.11.2019 07:42): to jsem nevedel, ze polovina lidi, co rozehraje w3 skonci na prvnim gryfovi ...
@ntz (25.11.2019 00:32): A co takhle si přečíst argumenty ostatních, než sem vletíš se svojí mantrou, která je neskutečně ohraná a vysloveně debilní? :)

Jeden z nich dobře osvětluje, proč si tuhle "rubačku" měl takový problém vůbec dohrát a trvalo ti to roky. Sám si se tím mimochodem někomu jinému stal skvělým prvkem argumentace, proč je Witcher 3 HC. Gratulki. Bez tebe a tvého dření (a záseků) by to nešlo. :)

Tvůj příspěvek řadím k tomu nejhloupějšímu na DH. A zároveň nejvtipnějšímu. Normální člověk by se asi chytl za nos, když píše takové kraviny a zároveň hrál hru roky a každého tu s tím otravoval. Ale ty ne... Blbuvzdorná arkáda... Nj. Však si ji taky nakonec dohrál, že? :)
@ntz (25.11.2019 00:32): No jo jenže Diablo se ovládá jen myší (vše ostatní je dobrovolné). U W3 casual polovina hráčů skončí u ovládání a polovina z tý zbylý poloviny na tom prvním Gryfovi, kde už je nutný všechno nějak zkoordinovat a vůbec souboje jsou málokdy typem quicktime eventů jako v casual střílečkách/mlátičkách, kdy by se ti ukazovalo, co kdy a jak stisknout.

@Tulareanus (24.11.2019 01:28): Tak něco kolem milénia.
@Paul (23.11.2019 22:50): prosim neberme to nijak a vazne a neberme si to osobne, ale umim cist .. viz prvni odstavec

A casual game is a video game targeted at a wide, mass market audience, as opposed to a hardcore game, which is a game targeted at a more niche audience of hobbyist gamers. Casual games may exhibit any type of gameplay and genre. They generally have simpler rules, shorter sessions, and less learned skill than hardcore games.[1]

witcher 3 je absolutne blbuvzdorna 105% arkada, co te vodi za rucicku ze i zaostalej zak prvniho stupne, co si to ani neprepne z anglictiny, proste nemuze mit zasek :D .. witcher 3 je proste hack and slash jako diablo, akorat to ma bozi cutscenes a nejakej pribeh navic .. to uz je snad tezsi pochopit skill tree a jeho kombinace ve vyse zminenem diablu nez ve witcherovi ...

nerikam, ze to je spatna hra, witcher je bezvadna hra, ale 95% jako diablu (LoD) jsem mu nedal .. me spis zarazi jina vec, me zarazi, jaktoze HC gamer mu je schopen dat 100% a do krve se tady hadat s kazdym heretikem, co na to ma jinej nazor ...
@Red (24.11.2019 00:42): A v ktorom roku to bolo? Pretože my sme nič také nikdy nemali. :) Ale stále to nemá prepojenie na základné skilly a znalosti pre hranie hier. Písal som to aj nižšie, čítanie Pána Prsteňov ťa hry hrať nenaučí.
Neriešte číčoviny a radšej si užite nadupanú ženskú.

Síce to skôr patrí do kultúry, ale nemám už silu čítať túto diskusiu.
@Charllize (23.11.2019 21:48): Jasné, že sa nemôžeme zhodnúť, keď máme každý odlišné východiskové kritéria. Navyše oscilujeme na škále, ktorá má len 2 limitné body s opačnou polaritou. Buď je hra casual, alebo hardcore. Jvempire celkom právne podotkol, že nám chýba nejaký stred. Orientačný bod, ktorý by definoval herný štandard. Hry ktoré by herné mechaniky zjednodušovali, by smerovali smerom k casual hrám a naopak, náročnejšie, ťažšie a komplikovanejšie hry by si sa radili k hardcore.

V takom prípade by sa aj ten nešťastný Witcher 3 blížil skôr k stredu. Rovnako ako aj Baldur's Gate či Albion, čo spomínal Red. Určite sú to menej hardcore hry v tom striktne ortodoxnom ponímaní, ako povedzme Dragon's Dogma: Dark Arisen alebo prastarý Darklands.
Žádný pojem neodráží přesně realitu. Dokonce se ujímá konstruktivistické pojetí pojmu jakožto weberovského ideálního typu. Příkladem je třebas pojem "středověké město". Naplníte jej nějakými základními body (právní systém vzniku, nutné budovy, rozloha atp.). Případné rozdíly (či i absence nějakého bodu) slouží pro komparaci (nikoliv nutně k vyškrtnutí z nějakého pomyslného seznamu "středověkých měst"). Tím řečeno, a teď už zpět přímo k tématu, vyjmenujte si, co považujete za prvky HC RPG. Pomůže to diskuzi více, než nicneříkající poukazy, že to myslíte "po staru".
@Red (23.11.2019 22:55): Ale to boli práveže relatívne začiatky subkultúry a fandomu a nie niečo mainstreamové. Ani teraz ti ľudia, čo s tým nemajú osobné skúsenosti, nebudú poznať Dračí Doupě.
@Tulareanus (23.11.2019 22:38): No tehdy se Československo otevřelo světu, přišly k nám hry na hrdiny (třeva vzniklo dračí doupě), začaly vycházet gamebooky a další fantasy knihy a filmy ve velkém.
@ntz (23.11.2019 22:00): tak to máš asi nějaký problém se čtením, protože Witcher 3 opravdu podle toho článku casual není. Jen proto že není až tak HC jako Kingdom Come s hardcore módem neznamená, že je TW3 casual - ať už mele Charlize nesmysly jakékoliv :)

Samozřejmě tady jde prostě o to, že každý si ty pojmy definuje jinak, a proto shoda není možná. Podle Charlizeho patří TW3 do stejný kategorie jako Peggle, což je samozřejmě nesmysl a jakákoliv kategorizace pak postrádá smysl. Proto se mi líbí co tu psal Frank, hry jako Witcher trilogie nejsou ani Casual, ani hardcore, ale prostě core.
@Red (23.11.2019 22:30): Stále sa točíme okolo toho istého, vždy tam bola nejaká learning curve, samozrejme pri voliteľnej náročnosti a rôznych herných mechanizmoch, človek nemusí v každej hre ovládať úplne každý aspekt, aby ju prešiel (hoci je otázne, ako ďaleko sa dopracuje). A opäť to nijak nedokazuje ani nevylučuje, koľko taký človek hral hier predtým, prípadne koľko sa do danej hry dostával. Samozrejme s dostatočnou trpezlivosťou a priemernou inteligenciou sa asi človek do BG dostane, ale ten proces učenia jednoducho nepreskočí.

A podľa čoho usudzuješ, že to nie je nerdovský žáner už 30 rokov? Čo urobilo pred 30 rokmi zmenu? Ja každopádne tvrdím, že aj keby si si pozrel x high fantasy filmov alebo prečítal nejak knižky, tak ťa to nenaučí ovládať žiadnu RPG hru, lebo je to iné médium, s inými parametrami. RPG nie je len mág alebo bojovník, je to komplexnejšie a záleží aj od toho, čo od nás hra požaduje, aby sme dosiahli, aby sme uskutočnili postup.
@Tulareanus (23.11.2019 21:30): Tak high fantasy není žádný nerdovský žánr už tak třicet let, svět zaklínače je méně pochopitelný (aspoň mimo Polsko). A to že mág nepotřebuje sílu a bojovník inteligenci, to taky mi přijde jako obecná znalost, ale samozřejmě pořád je to můj názor.
Co se týče mechanismů, ano jsou propracované víc než třeba v Costume Quest, většina lidí lidí je dohraje i bez těchto znalostí,. Třeba BG dohrála spousta lidí i bez znalosti pauzy, thac0 a počítání obrany. Prostě prodávali levnější předměty, kupovali dražší a klikali nepřátele. S tím by si v Costume quest neškrtli:)
pozoruhodna diskuse ... budu-li vychazet z tohoto (linkoval nize @Paul), pak witcher 3 je imho 105% casual ackoliv ono je tezky a nevdecny skatulkovat timto zpusobem ..
@Tulareanus (23.11.2019 21:22): Možná si nejakou skutečně HC hru zahraj. Ty i Bela. Pak možná nebude nutné mě obviňovat že snobstvi a elitismu. Obecně tohle bývá dost problém, neustále narážet na lidí kterým chybí obecnější přehled a zkušenost. Dohodnout se nemůžem, to je jiste.
Problém je také zřejmě v tom že vzájemně pochopení co to vlastně ten HC je, dost vazne. To co ty povazujes za HC u mne není ani omylem, a naopak. Každopádně pořád jsem si jistý že W3 není HC hra.. Z mě zkušenosti s hrama desítky let hraných a zkušených. Ale pokud je tu snaha o to změnit jak na HC nahlížet, tak se mnou nepočítejme, vidím to jinak, po staru.
@Red (23.11.2019 21:06): V poriadku. Lenže na zvládnutie Tetrisu na najvyššej obtiažnosti potrebuješ postreh, zručnosť a nevyhnutnú dávku šťastia. V prípade trebárs práve posledného Witchera musíš vedieť utilizovať všetko, čo ti hra umožní.

A som si vedomý toho, že keď tento sémantický argument osekám na kosť, tak to isté môžem povedať o Tetrise. Ale snáď súhlasíš, je rozdiel pochopiť, ako treba natočiť dvojrozmerný objekt, aby niekam zapadol, a pochopiť a naučiť sa možnosti, čo ponúka komplexná hra.

Edit: Tak Tul reagoval skôr.
@Red (23.11.2019 21:06): Pointa ale nie je v tom, či je ťažšie dohrať Tetris ako Witcher 3, ale pochopiteľnosť herných mechanizmov (jadra) a herného settingu (obalu) s priamou úmerou v časovú investíciu. Človek čo nikdy nehral hry, pochopí tetris za pár minút, lebo jeho mechanizmy vieš zhrnúť do 2-3 viet. U Witchera 3 je to otázka niekoľkých hodín.

Inak som teda prescrolloval dole a jediné, čo si napísal bolo:
"Každej hráč umí klikat, každej ví co je síla obratnost, odolnost, každej ví co je elf nebo trpaslík. Přesně jak je v tom odkazu, dnes už to lidi hrajou na mobilu v cestě do práce a z práce, nevyžaduje to žádný um či znalosti. S tím Albionem jsem trochu přestřelil, ale jenom trochu. Moje máma co Zaklínače prostě nezvládne obojí bez problému dohrála." To je názor a nie fakt. Sú ľudia, ktorí nevedia, čo je to elf alebo trpaslík. A tí ktorí to napr. vedia z Pána Prsteňov, tak odkiaľ majú vedieť, že taký elf má infračervené videnie v D&D alebo, že v niektorých vlastnostiach môže mať až 19? Jedine tak, že sa to z tej hry naučia. A slovníkovo vieme, čo je to sila, obratnosť a odolnosť, lenže v kontexte jazyku hry je to iné, než v slovníkovom kontexte. Sú hry, kde ti odolnosť zvyšuje počet životov na level. Sú hry, kde sa to nedeje. Niekto si myslí, že mu to zvyšuje obranu. Aj sila ti nemusí automaticky zvyšovať silu útoku, lebo súvisí napr. s konkrétnym povolaním alebo rasou v danej hry. A to všetko si sa aj ty ako hráč musel v každej takej hre naučiť a nie nadarmo má väčšina RPG stále vysvetlivky k jednotlivým vlastnostiam, do ktorých investujeme body, že aký majú efekt na hru.

To, že napr. ľudia hrajú Baldur's Gate na mobile nikto nikde negarantuje, že to nie sú ľudia, čo to nehrali už na pc, prípadne, že nemajú za sebou veľa hier.
@Charllize (23.11.2019 20:42): AK myslíš to, čo si písal nižšie Bellerofontovi, tak to som fakt nevidel. Teraz som si to prečítal.

Moja 1. námietka. Píšeš: "Mam spis dojem ze jde jen o snahu casual hracu za kazdou cenu dostat nalepku HC. Ony tyhle snahy jsou dost poplatne dnesni dobe, plno lidi touzi po tom aby vsichni uznali nejaky jejich statut na ktery uz z principu nemuzou dosahnout, a dost to kvuli tomu ve svete vre. Tim nemyslim nikoho konkretne tady, jen tak obecne. " Ono to práveže z tvojej pozície pôsobí presne tak isto, len na opačnej strane barikády. Ako keby si mal vymedzený zoznam hier, ktoré uznávaš za HC a ľudí čo to hrajú za HC hráčov a chceš za každú cenu bojovať proti tomu, aby tento HC titul mali aj hry alebo ľudia, ktoré tam ty subjektívne máš. Pravdu máš však v tom, že doba sa mení, menia sa herné mechanizmy a rôzne gameplay elementy a sú hry, ktoré idú viac do šírky a hry, ktoré idú viac do hĺbky, jedna kategória však nemá a priori nejakú hodnotovú prioritu pred druhou.

2. pripomienka "Rozdil mezi hracem co doma rizjizdi z diskety hru z krabice kterou si koupil v roce 1995, kresli si mapu a vetsinu deje si domysli a chodi si o tom povidat na nejake forum kde se schazi 15 lidi stejneho razeni je naprosto obrovsky oproti nekomu kdo hraje Zaklinace 3 nebo Bioshock, tedy hry urcene pro masy beznych hracu. Tech her se prodava miliony a hraje je kazdej jouda, Nic HC na tom neni, vubec nic. Je to uplne to same jako si vecer pustit dalsi dil hry o truny a kroupat k tomu krupky. " Čiže ak je album od Pink Floyd Dark Side of the Moon 11. najpredávanejším albumom všetkých čias, je to automaticky jednoduchá casual hudba? A všetko čo predalo povedzme 1/10 z toho kusov je istotne viac hardcore/komplexnejšia hudba? To, že niečo komerčne úspešné je automaticky horšie, menej komplexné, menej hardcore, pre plebs...to je v podstate len obyčajný pokrytecký snobizmus. Druhá vec je vytrhnúť z kontextu technickú stránku hry, ktorá vyšla napríklad v tebou spomínanom roku 1995 a porovnávať ju s hrou, ktorá vyšla v roku 2015 a porovnávať, že aké ťažké je to spojazdniť a ako to nemá dnes už bežné gameplay mechanizmy ako automapping, to je tiež absurdné. V tom sú jednoznačne najviac HC jedinci, ktorí si doma rozbehávajú originálne verzie Tennis For Two a SpaceWar. A to napriek tomu, že autori týchto hier ich na vedeckých výstavách vytvárali tak a z toho dôvodu, aby boli hneď pochopiteľné návštevníkom, ktorí ich mohli začať hrať bez nejakých tutorialov a komplexnosti.

3. pripomienka: "HC je kdyz nekdo udela maximalni level ve hre kde musel zabit 100 000 priser a udelat 250 ukolu a 50 hodin na to schanel vybaveni a dokoncil ukol s kterym si ctvrt roku nevedel rady a nasel reseni diky tomu ze si precetl nejakou knihu s kterou to melo souvislost. Neni to, ze Olejnik nema na hrani cas, a tak nemuze hrat delsi hru." Čiže je to čisto otázka kvantity a žiadnej kvality alebo niečoho iného, hej? Ono ja som Witchera 3 hral skoro 5 mesiacov, pozabíjal som tam určite niekoľko tisíc nepriateľov a tých úloh bol rozhodne viac ako 250 a vybavenie som zháňal priebežne, pretože aj questy som riešil postupne a nesnažil sa preskakovať na tie, na ktoré som fakt nemal level a vďaka bohu som nemusel zažívať žiadne záseky, kde som štvrť roku nevedel ísť ďalej, lebo som neprečítal nejakú knihu kvôli katastrofálnemu hernému dizajnu.

Každopádne, to čo si písal znie ako absolútny subjektívny elitizmus, kde je dokonca ešte zlý game dizajn a pokazené herné mechaniky považovaný za plus, lebo je to tak ťažšie. Jediný tvoj pokus o argument je už xkrát na internete videné, že komerčný úspech je priamoúmerný sofistikovanosti a kvalite hry. Čo je samozrejme nezmysel.
@Bragi (23.11.2019 20:28): Tak zvolená obtížnost je další zajímavý faktor. Třeba ten Tetris na nejtěžší mi přijde jako daleko větší masakr než Witcher 3 na DM.

@Tulareanus (23.11.2019 20:41): Tak já jsem přihodil spoustu argumentů, pochopil jsem to tak že tento jediný jsi uznal. I proto říkáme to by zvládlo malý děcko no a u dnešních her jsou ty malý děcka naši rodiče. Malý děcko většinou umí hrát líp než my:D
@Tulareanus (23.11.2019 20:41): Samozrejme, kľúčových faktorov je viac. Stále však zakopávame na nedostatočne definovanej terminológii.

A pritom na konci aj tak záleží len na jednom jedinom. Či tá hra dotyčného hráča, ktorý ju hrá, skutočne baví. A je naprosto nepodstatné, či pri nej strávi mesiace, alebo len pár minút niekde v čakárni u zubára.