Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@rikuhahl (07.03.2022 13:47): Každý preferuje něco jiného. Já psaní komentářů po jednotlivých epizodách nesnáším a zásadně to nedělám. Udělal jsem to tuším jen jednou u Broken Age, což ale nebyla klasická epizodická hra, ale jedna rozseknutá vejpůl.
@Pluto (07.03.2022 12:44): Nesouhlasím. Je lepší ke každé epizodě dát 2 odstavce názoru. Danny bohužel kopíruje celý komentář a na konci přidá pár vět, to je naopak nejnešťastnější řešení.

Právě hraju epizodickou hru a napíšu ke každé komentář, to mi vyhovuje prostě víc. Naopak např. na CSFD (kdybych tam teda něco psal, jakože ale nepíšu) mi rozklikávání na epizody seriálů vůbec nevyhovuje a nepoužívám to.
@danny21 (komentář): Tohle je přesně případ, proč mi tady strašně chybí jeden slučující profil pro epizodické hry. Nemá cenu moc komentovat jednotlivé díly, které jsou si hodně podobné, ale spíš je lepší je všechny odehrát a pak sepsat jeden komentář shrnující celou sérii naráz.
@Hrdlodus (26.04.2021 15:43): No... ještě dokážu pochopit, že umlátil k smrti k člověka, kvůli kterému přišel o domov a jedno oko, ale že surově zmlátí toho mladého ruského klučinu, který jednal ze strachu, to už šlo trochu za hranu. Nemluvě i o jeho závěrečné konfrontaci s Jane, kde byl pevně rozhodnutý ji zabít jen na základě pouhého domnění, že zabila AJe schválně (Čímž se samozřejmě nechci příliš zastávat Jane, ta má také své mouchy). Mně se vlastně ten motiv onoho tragického důsledku jeho hněvu líbí. I mi přijde takové hezky poetické, že ho zastřelila právě Clem, která ho jako jediná dokázala vždy uklidnit.  

No a navíc mi ten konec vyhovuje i v tom, že celkem hezky navazuje na čtvrtou sérii, díky čemuž můžu předvádět, že New Frontier nikdy nevzniklo. :D
@Vurhor (26.04.2021 12:01)Tak mně to právě sedí. Celou dobu měl pravdu a všichni do něj jen neoprávněně ryli. Většina jeho výbuchů byla vyprovokována blbými kecy ostatních. (A ano, on je cholerik.) Taky jsem skoro vždy stál na jeho straně (kromě toho souboje na konci). Zažil víc hrůz kdokoliv jiný ve skupině, přesto to byl on, kdo celou tu skupinu táhl. A když do něj nikdo neryl, dokázal projevit lásku.
A souhlas s tím, že hra to celou dobu tlačila do situace, aby za to zaplatil. Kdybych byl slabší a nestřelil ho, tak bych mu pak Wellingtonský konec přál, protože bych necítil, že z něčeho neoprávněně vyklouzl. No... a pokud to někdo ta cítí, tak hra prostě ukazuje to, co celou dobu - život není fér.
@Hrdlodus (26.04.2021 10:26): Právě ty Kennyho hněvivé přestřely jsou důvodem, proč mi Wellingtonský konec prostě nesedí. Měl by za ně nést nějakou zodpovědnost, plus během hraní jsem z toho měl pocit, že i hra mi tím jakoby dávala najevo, že Kenny za to určitým způsobem v budoucnu zaplatí.
Wellingtonský konec to ale zcela hodil do koše a nevzešel z něho žádný logicky negativní důsledek (jak pro něho, tak ani pro Clementine), který mi do té doby přišel nevyhnutelný. Místo toho za to zaplatily jiné postavy, což bylo ale Kennymu i Clementine vlastně ve výsledku jedno.
@Vurhor (26.04.2021 09:59): Souhlas. Tento konec jsem si vytvořil - takhle mi to sedělo, abych se tak rozhodl. A ano, je to ze všech konců nejvíc lame.
A k té naraci - štvalo mě, jak autoři tlačili na to, abychom Kennyho vnímali negativně. Ale já jsem si udržel svůj pohled a vždycky jsem ho hájil. Bohužel to nešlo v té vypjaté situaci na konci.

@Doomcourier (26.04.2021 07:49): Až odehraješ celou hru, tak si závěrečné rozhodnutí (to první ze dvou závěrečných rozhodnutí) spusť ještě jednou a rozhodni se jinak. Je to lepší, než si to pustit na YouTube - budeš si moct vyzkoušet sám to druhé závěrečné rozhodnutí.
@Hrdlodus (26.04.2021 09:33): Tak to já si třeba nemyslím, že by byl úplně nejlepší. Je rozhodně hezky emočně nabitý a pro většinu hráčů asi i nejuspokojivější, ale narativně mi tam nesedí. Osobně se mi nejvíc líbí konec Zastřelit Kennyho, poslat Jane pryč. Přijde mi to takové hezky tragické a dává imho ze všech konců největší smysl. Byť závěrečná ukázka je docela lame.
@Doomcourier (komentář): Už nevím čím, ale druhá série mi přišla dobrá, ale o něco horší než první. Může to být ale pouhý efekt druhého dílu. Každopádně naopak závěr druhého dílu byl lepší než u prvního (kde byl také závěr dobrý).
@Garret (04.09.2014 02:55): Chapu jak to myslis a nesouhlasim s tim kompletne. Coz neznamena, ze bysme se ve vysledku chovali jinak.

Spoiler alert.

Vsechno co doted delala bylo aby si zachranila zivot, v coz pocitam po tom "napichani Carverem" i jeji nenarozene dite. Primo ona sama nebyla dosud, aspon co jsme videli, primou pricinou neci smrti. Mam na mysli to k cemu opravdy doslo, ne nejake kdyby. To ze neprijali Klem bylo konkretne v jejim pripade prirozene rozhodnuti. Ti, co byli nejvic proti, ztratili nebo mohli ztratit nekoho z pokrevni rodiny. Samozrejme to vnimam jako megasvinarnu a zadnymu z nich to moje Klem nezapomene. To zraneni melo byt osetreno. Jejich rozhodnuti bude samozrejme dulezite pri kazde dalsi volbe (me, a bohuzel i jejich). Ze je v tehotenstvi neprijemna na ostatni je uplne normalni.

A ted obecne. Pokud by se kazda matka v minulosti zdrahala privest na svet do tezke situace dite, lidstvo by vymrelo. Dneska mame civilizaci, ale drive to bylo mnohem vice o holem preziti. Deti jsou budoucnost, kdo zadne nema, ten zemre. Byt porad sam neni reseni.

Ma vyhoda je samozrejme odstup od deje. Kdyby se to stalo me, nedokazal bych se chovat stejne, jak to delam ve hre. V cim vetsim pruseru bych sam byl, tim vic bych se sam o sebe taky staral. U hry vis, ze hlavni hrdina dostane novou sanci.

Jsme lide, mame chyby a je treba si odpoustet. Kazdej v nejakou chvili bude slabej, i ten nejsilnejsi clanek.
@hvezdosvit (03.09.2014 22:33): S posledním odstavcem se nedá nesouhlasit. Nechala se napíchat v době apokalypsy Carverem, aby lhala chlapovi co ji miloval. Chce přivést do celé té zkázy dite, které v reálu nemá šanci prezit. Je protivná na všechny okolo a především na Clem. Neprojevila nejmenší náznak sympatie k malé, osamocené holce, která potřebovala pomoc. A je k ničemu, je to traverza, kterou musí ostatní vlacet s sebou...
@Garret (komentář): Az na ten posledni odstavec se s tim da souhlasit.

Prvni setkani s BC je skvele zpracovane. Jinak zatim nejslabsi dil z cele serie

Kennyho jsem mel jako Lee rad (i kdyz to obcas drhlo) a jako Klem jsem rad ze to dal. Mel to chudak hodne tezky. Kazdej, kdo se taha v takovy situaci s ditetem to ma tezky, je to jak koule na noze.
A presne tohle delal Lee. Az tu kouli roztocil do obratek, ze chodci nestaci valit bulvy z rozbitych lebek.
Klem je na dobre ceste, aby z ni vyrostla holcena podobna te z mesta v prvni sezone. Samostatna, smrtici, jen snad ne tak chladna. No vsak jeste brzo uvidim. To bude zas dojak.
@LuccinyHry (02.05.2014 08:57): Ano, neupírám TTG snahu se příblížit realitě. Rozličné osobnosti jen chválím a chápu, že ne každá postava se automaticky váže k archetypu "Hrdina". Ben mi rovněž nepřekážel (neseřvávala jsem jej), ale byl zkrátka "nepoužitelnej". Vystavoval členy grupy častějšímu nebezpečí + jemu samotnýmu dvojnásob hlídat záda, aby nepřišel o kejhák, ostražitost navíc.

Proto v každém díle, pokud to hra nabízí, se dělím se zkušenostma a učím ostatní.
@pettmergll (10.03.2014 17:25): Vím, že na 100% neodvrátíš popravu (headshot) Waltera v tom červeném svetru.

U Alvina je potřeba zvolit volbu (pakliže nepůjdeš stealth ke Kennymu, ale ukážeš se najednou s Rebeccou i Alvinem) "protect/save Alvin", kdy vyběhneš, aby ses ho zastal, Carver si tě pak veme jako terč. Kenny se následně vzdá.

Když se proplížíš kolem chajdy až ke Kennymu do kabinky, tak Carverův štít bude Alvin, jestli i zde je možné dospět k jeho smrti. To netuším. Já dala volbu nestřílej, další obětí by mohla být Sarita (něco v tom smyslu). Dopadlo to jen vzdáním se a Alvin přežil.

Release má být tentokrát kratší než u A House of Divided. Tipuju na konec května.
Akorát jsem to dohral, však mě to trvalo asi jen 2 hod a hrozně krátky, jinak jak všchni řikali o tomto díle že je luxus, tak mě to teda přišlo pruměr, ten předchozí díl byl lepší. Jinak ten konec tohohle dílu, taky vám zastřelil toho černocha? :D uplně na konci tohohle dílu, jak se měl Kenny s Lukem vzdát. Jinak kdy bude další díl? :) _D
@účet smazán (07.03.2014 11:39): Možná si to trochu vybavuju. Jinak mě dost zaskočilo potkání Kennyho, kterej měl být tutově mrtvej. Vysvětlení, jak se odtamtud dostal se asi nedočkám. Teda kromě Kennyho vlastních slov, že měl prostě velký štěstí
@Gromnir (07.03.2014 11:29): U mě se taky vyhnul odpovědi na Luka. Zkusila jsem obě metody, prokecnutí se a vběhnutí mezi Alvina a Carvera a stealth až ke Kennymu. A líbí se mi ta scéna stealth, než vydání se. Stejnak to u obou dopadne totožně, vzdáme se.

Bonnie je ta fetna, co balila toho dědulu, na níž žárlila jeho stará, a kterou jsme omylem následně v poli přeháhli tyčí po hlavě, načež zemřela. Na nás pak bylo říci páprdovi pravdu nebo zatloukat xD
@účet smazán (07.03.2014 11:20): No nevim Kenny o něm nemluvil, ani když jsem se na Luka zeptal. V upoutávce na další epizodu tam není. A taky nevim proč o něm Carver neví, když má celou naši skupinku dobře zmapovanou. Jinak si asi budu muset znova na osvěžení záhrát 400 days protože tu Bonnie si vůbec nepamatuju a teprve tady od vás sem se dozvěděl, že bych si ji pamatovat asi měl.
Nevíte nahodou kdy ma vyjít čeština? když tak čtu ty vaše komentáře tak se těším a hlavně jak je to dlouhý :DD
@účet smazán (06.03.2014 19:03): Prvá séria až tak úžasná nebola, ale vďaka malému počtu dielov mala istý spád. Inak ma seriál prvé 3 série pomerne bavil, pretože mal viaceré silné fázy, tie v 4 sérii takmer chýbajú a tvorcovia skúšajú divákovu trpezlivosť dielmi "o ničom". Paradoxne sledovanosť každou sériou rastie :D
Tak Kenny je zpět a pořád se chová jako debil... jinak pohyb Clem na začátku je dost sporadický, když už nad ní mám kontrolu tak s ní můžu popojít o dva kroky... a když jde tak má držení těla jak Polda Pankrác.
@Jett Rink (06.03.2014 17:31): Ok. díkes

@M.a.t.t. (06.03.2014 16:58): Od teď se tím budu řídit. :D Kéž bychom potkali další lidi ze starý party.

Jinak souhlas, začíná to skvěle thrillerově gradovat, o 300% lepší než seriál (zvládnuta jen první série, dál se to nedá, jak je to stupidní xD), kde se jenom souloží a kde jsou postavy bezcharakterní joudové.

Nějak mě tu začínají deprimovat neustálá upozornění u každé chůjoviny: "She/He'll remember that". Dopady však vůbec nezaznamenáte. Dle mýho se ani tvůrci nenamáhaj hloubš s dějem twistovat. Season 2 už je čistě interaktivní, hráč již tak podstatně nezasahuje do situace. Možná by to chtělo ubrat na face2face battlech, escape momentech a přidat tu klasickou adventurní p&c, puttle a stealth stránku z S1čky.
Ha, ja som to vravel. Podľa klasických pravidiel platí, že pokiaľ priamo neukážu smrť nejakej postavy, tak mŕtva nie je. A zo všetkých dostupných informácií vypývalo, že to bude Kenny.

Každopádne fakt nejaká dlhá epizóda a stalo sa tam viac, ako v tých predošlých, za čo majú Telltale plus. Škoda, len, že už úplne rezignovali na akékoľvek skutočné hranie a aj ten jediný náznak logickej hádanky odbili primitívnym spôsobom. Nie je to síce vyložené negatívum, v rámci žánru to funguje výborne, ale kvôli tomu nemôžem byť vyložene nadšený. Kiež by si však podobnú dejovú kvalitu držal aj seriál, v ktorom sa v 4 sérii skoro nič nedeje a momentálne ma skôr nebaví.
@Jett Rink (06.03.2014 14:31): Páč Rebecca čeká jeho dítě. Naší skupině tvrdí, že otec je Alvin, není to pravda. Jen Klem zná pravdu. Jak hledáš v EP1 věci na ošetření, tak to v koupelně schovanej uslyšíš. + Na konci ji lze setřít větou. "A čí je to dítě, když ne Alvina?" "Měla bys na mě být milejší, jinak to bonznu." Čímž ji zkrotíš. A samozřejmě v EP2 se Carver sám prohlašuje za otce, viz scéna ve srubu v horách.

Možná ještě něco Carvera žere, to se dovíme v dalších epizodách, Carlos říkal, že už nemohli snášet jeho humáč praktiky, když pro něj dělali, nebo něco v tom smyslu, tak jej opustili.

Nicméně nabývám názoru, že i Carlos a spol. nejsou bůhví jací andílci. Něco tají.


Jo a může mi někdo říci:
Když si vyberu Peta, dojde i tak k zastřelení Matthewa na mostě?
Nevíte někdo, proč šla Carvetova skupina po lidech, k nimž se přidala Clementine? Moc jsem toho nepochytil.
Docela překvapení ten "přeživší".

EDIT: Dohráno, tak konec byl zajímavej, ale ta ukázka na "příště" mi přišla děsně nezajímavá. Taky jsem si celou dobu říkal že ten přeživší zní jak Madsen a najednou v titulkách byl, toho chlápka žeru.
No, mně teda Bonnie přišla hlavně jako snadno manipulovatelná, a tudíž nespolehlivá, což tady tomu odpovídá.

Kenny vypadá dost ztrhaně, uvidíme, jaký udělá pořádek v té Carverově komunitě.
@Gonzalez (05.03.2014 13:50): OK, díky, tak to rozehraju znovu s hodinkama.

Normálně v Nickovi vidím druhýho Bena, nemohu s jistotou říci, zda-li budu s těma Nickovýma úletama trpělivá jako u Bena. Proč vždycky v postapo filmu/seriálu/hře musí být osoba totálně nepoužitelná pro život. Achjo. Ale dobrý, uvidíme, co posere tentokrát.

V next time se zase Bonnie tvářila friendly, možná je špiónem pro grupu 400days. Will see.
určitě nadprůměrná epizoda. Přišla mi i mnohem delší než ta první.
@účet smazán (05.03.2014 13:42): já jsem hodinky sebral a u mostu je dal Nickovi, který měl radost, nic víc se na toto téma nedělo

jo ta Bonnie, mě taky naštvala. ve 400days mi přišla jako milá a přátelská
Tak první dotaz:
Když v All That Remains seberu ty hodinky, nařknou mě následně z krádeže? Budou více nasraní než z vzatí medikamentů? Nebo se na to nepříjde a já je v této epizodě mohu u toho mostu předat Nickovi, načež mi bude zavázán? (což je blbý, já je nevzala, takže to budu muset rozehrát znovu, shiiit.)

+
Jak je možný, že se Bonnie odtrhla od 400days a stala se z ní über bitch, mi serou. Alespoň se konečně začínají díly i s lidma proplétat. S Lily by byla větší prdel, ale nu což, tak máme dědulu Kennyho. xD

A nějak z těch sekvencí se nedá poznat, zda-li si hra správně načetla savy z Seasonu 1 a Seasonu 2 EP 1.

Paráda díl, EP3 vidím na červenec. xD
Mně přijde epizodní vydávání her jako skvělej nápad, protože to člověka nutí o těch hrát víc přemýšlet a bavit se o nich a víc si je tak užije. Jak jste už tady ale psali, tak Telltale jsou spíš odstrašujícím příkladem epizodního vydávání. Kdyby byli alespoň schopní oznámit, že sorry, ale nestíháme to, epizody budou co dva tři měsíce, tak by to taky bylo o něčem jiném. (I když prostě měsíční odstup mezi epizodami by mělo být maximum, protože po delší době si to člověk prostě už tak dobře nepamatuje.)
Samozrejme, že ak budú Telltale pokračovať týmto štýlom, tak si kopú vlastný hrob. Údajne by ich už mali vydávať s cca mesačnými rozostupmi, ale momentálne mám problém im to veriť.
Pokud hra nevyjde do úterý, tak to bude zatím největší doba co se čekalo mezi epizodami. Co si vůbec myslíte o epizodním vydávání her? Líbí se vám to? Nebo byste raději, kdyby hra vyšla jako celek? Podle mě není epizodní vydávání her špatný nápad, člověka to udržuje v napětí, je možné diskutovat o tom, co se stane příště a spekulovat. Na druhou stranu pokud se ale na další epizodu čeká déle než měsíc hráči začínají být netrpěliví a frustrovaní.
Tak nakoniec sa termín vydania podľa očakávania posunul. A nikto nevie kedy presne :)
Tak přecejen, TWD Ep1 vyšla už v prosinci, takže celkem dlouho. Ale myslim, že od teď to bude vycházet s TWAU s rozdílem +- jednoho měsíce.
Oni ani včas neoznámili, kdy vyleze EPka 2 na Wolfa. Info o release na Smoke & Mirrors jsem nalezla již týden před, hned na několika game zahraničních webech, a ty uváděly 4th February (správně). Totéž zde, několik stránek/fór uvádí devátého, a na games.cz máte článek, že A House Divided je "za rohem". Neděle si o to přímo říká. ;) Ale jasně, od TTG nic nevylezlo. Tak se holt nahodí oprava na změnu data vydání.
za dva dny? Ještě to oficiálně neoznámili, pochybuju, že to vyjde tenhle víkend.