Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Třetí série Walking Dead vzala všechny nešvary té druhé a rozvinula je do extrému: epizody jsou kratičké, hráč je lineárním dějem nucen do hloupých rozhodnutí, která nechce udělat (dobrovolně nakráčet doprostřed davu, který je připravený mě zlynčovat, je přibližně na stejné úrovni demence jako přechod přes zamrzlé jezero ve dvojce), zajímavé postavy dostanou málo prostoru a namísto toho se setkáváme s figurkami, na kterých nám ani nemůže začít záležet.

Na druhou stranu to není celé úplně špatné, nevadilo mi hrát za jinou postavu než za Clementine a Javierův zásadní problém "mám bráchu, který je debil, a nemůžu s tím nic dělat" s sebou přináší spoustu zajímavých možností. Bohužel to ale opět kazí zmiňovaná absence možnosti cokoliv nějak významně ovlivnit, dokonce ani předvídatelný konflikt o Kate. V jejím případě hra vykrádá zápletku z první série seriálu, takže v momentě, kdy zjistíme, že je David naživu, nemusí být člověk zrovna scénáristický génius, aby mu došlo, že ho dřív nebo později vytočí, že mu jeho mladší, slabší bratr ve volných chvilkách během boje se zombie přebral manželku. Problém je v tom, že ať od začátku děláte co můžete, abyste Kate odstrčili, stejně vše nakonec vyústí ve stejnou hádku.

Tady už je vážně absurdní tvrzení, že byl příběh "ušit" podle toho, jak jsme ho hráli. Příběh byl takový, jaký měl být a vy jste tomu prostě bezmocně přihlíželi. Vůbec to bylo všechno takové osekané a zkratkovité a v některých momentech se Telltale asi už vůbec nesnažili. Příklad: skupina lidí utíká před zombie, už se zdá, že jsou v bezpečí, když najednou ups - jedna postava náhle zařve. Nevím, jaká je přirozená reakce na to, když člověka vedle vás sežerou zombie, ale stoprocentně vím, že to není okamžitá recitace pohřební elegie (Byl to super člověk. Nezapomeneme.)

Sečteno podtrženo, hra měla mnohem větší potenciál, než co jsme ve výsledku poznali. O nějakých puzzlech nebo procházení už nemůže být pochopitelně ani řeč, na to Telltale evidentně rezignovali už dávno.

Koupím si pokračování? Tak co mi zbývá, když se tam konečně dozvíme, jak to teda bude s tou Clementine :)

Pro: záblesky dobrých nápadů; alespoň to rychle uteče

Proti: zkratkovité, lineární, nedomyšlené

+17
  • PC 90
Ok, tak tady se budu oproti jiným lišit. Jenže nemůžu si pomoct, ale já jsem ze třetí sezony opravdu nadšený.

Prvně co hned po zapnutí vás trkne do oka je vylepšená grafika i mechanismy. Jo tohle už vypadá opravdu dobře a taky se to tak hraje. Neměl jsem žádný problém s ovládáním a ani jsem si nevšiml nějakých otravných bugů jako v minulých dílech.

Každopádně se tu podíváme na jiný příběh i postavy, ale stará dobrá Klem se tu vyskytuje, jen si za ni v týto sezoně nezahrajeme a já musím říct, že mne to opravdu nevadilo. Bylo fajn ji vidět zase z jiné perspektivy. Hlavní postava Javi je sympoš a opravdu se mi líbilo, jak jeho postupný vývoj gradoval a měl smysl. Líbilo se mi, že u něj když jste udělali rozhodnutí tak většinou šlo vidět.

Jasně, zase je tu ten klasický problém, že velké věci prostě neovlivníte, ale musím říct, že hra vás některými momenty opravdu překvapí a ledasco jsem fakt nečekal. A kdo došel až sem, tak podle mne nemůže být tímhle zaskočen a překvapen. Já to bral tak jak to je a líbilo se mi to. Příběh odsýpá, má drsný momenty a potkáte se s pár opravdu zajímavými postavami. Zase musím říct, že mne tu žádná postava nevadila ani neštvala a zase mne to potěšilo.

Délka hry je prostě standartní, není to jak u předchozích dílů, ale o to víc právě příběh nemá tolik hluchých míst jako v druhé sezoně a někomu se může zdát, že je více akční, ale tuhle změnu já opravdu rád uvítal a aspoň máte pocit, že se neustále něco děje.

Opravdu mi přišlo, že na tomto díle si dalo Telltale záležet oproti druhé sezoně a trochu se to příbližilo v mých očích k perfektní jedničce a velice rád si tento příběh užiju znovu. Ale samozřejmě, pokud jste odpůrce takových her, tahle sezona vás nepřesvědčí o opaku. Ale celkově si to hraní postupných sezon opravdu užívám a tento svět má opravdu spoustu skvělých story, které vám nabídne a stojí za to se stát součástí světa nemrtvých.

Pro: postavy, příběh, některá rozhodnutí, některé momenty v příběhu mne opravdu dostaly

Proti: graifka by mohla být v některých lokacích ještě lepší, délka hry, důležité části příběhu neovlivníte

+10
  • XOne 60
Jakožto fanouška seriálových baletících zhniláků od AMC ( hlavně první 3 série ) a úspěšnému dohrání první a druhé herní série jsem nutně musel sáhnout po New Frontier.

Tentokrát se série se točí okolo příběhu Javiho, bývalého baseballového hráče, který se ocitne s rodinou svého bratra na cestě před světem Muertos. Zase o nějaký ten rok odrostlejší Clementine, která se přimotá do cesty, zdá se tentokrát nebude hlavní postavou, což není na škodu, nicméně holka šikovná už nekňourá a naučila se efektivně likvidovat Chodce jako na pásu a protože jsem nepolíbený komiksovou předlohou Kirkmana, velice mě překvapila postava Ježíše a i kolonie Království, kteří se objeví na scéně a znal jsem ji jen z výše zmíněného seriálu.

Epizody byly rozděleny do kratších kapitol, poslední epizoda, stejně jako předchozí, se mi moc nelíbila, dramatický třesk v podobě rozuzlení trojúhelníkové romance se nekonal, zajímavé postavy, které bych rád viděl pokračovat, skončily. Celkově jsem v této třetí sezóně vnímal to, jak jsem byl vlastně tlačen nalinkovaným příběhem dopředu, volby nebyly vlastně nijak zvlášť důležité, všechno to tak nějak proběhne v rychlosti a počáteční nadšení postupně opadalo. Poslední epizodě dávám 60 %, za celou sezónu to vidím o pár procent výš 70 %
+7
  • PC 75
The Walking Dead A New Frontier je post-apokalyptická adventura odehrávající se ve světě plném zombie. Hra se skládá z 5ti krátkých epizod, ve kterých se příběh bude odrážet od vašich rozhodnutí. Aspoň takhle hra na první pohled působí, ale bohužel trpí samou chybou jako jiné hry od Telltale a to že různé rozhodnutí vás stejně dovedou ke stejnému závěru.

Příběh se zaměří na novou postavu Javiho a jeho rodiny což je velká změna oproti příběhu z první a druhé sezónu, kde se soustředil hlavně na Klementýnku. I ta se v této sezóně objeví ale nedostane tolik prostoru jako v předchozích hrách.

Příběh má kolem šesti hodin takže nečekejte zvláštně dlouhou hru ale pro fanoušky her s rozhodnováním nebo pro fanoušky Telltale by tahle hra neměla být zklamáním.

Pro: Postavy, Zajímavá grafika

Proti: Malá svoboda v rozhodování

+6
  • PC 60
Komentár je na celú A New Frontier sezónu. 

Mikulášsky Skromný balíček nadelil sladkokyslý mix hier z pod vlajky Skybound, kde okrem pestrofarebných arcade prkotiniek moje hladné črievko zahliadlo všetky Telltale príspevky do značky The Walking Dead.

"Som tu od dôb pôvodného Kirkmana!" - Pyšne si udieram na prsia, aj keď sa poza búčky šušká, že som originálny komix nedokončil, dostal som sa v príbehu relatívne ďaleko, ďalej ako v AMC sérii, ktorá je známejšia širšiemu publiku. Na seriál som sa úprimne tešil, prvé dve~tri série som si i užil no akosi s postupom času, kedy nemŕtvi sú stále menšia a menšia hrozba a problémom sa stávajú hlavne živí a ich móresy, som sa bavil stále menej a menej. Aj v prípade komixu, aj v prípade seriálu sa dej dostal do telenovelovej roviny, ktorá prestala baviť nie len mňa ale aj nejedného fanúšika. Prvá a druhá séria od Telltale games však nádeje urdžiavala pri živote, pretože v rámci univerza TWD sa za mňa s prehľadom jedná o najlepšie rozprávané príbehy, i keď už koncom season 2 sa nejaké tie nelogickosti v konaní a správaní postáv začali objavovať. Nič z čoho by som ale vyslovene škrípal zubami a nechtami oškriabaval steny. A tu prichádza A New Frontier, ktorý presne nailol moment, pre ktorý by u mňa zhaslo TWD aj na ďalšej platforme, nebyť to očividný spin-off. Práve tomu som sa chcel vyhnúť a po dokončení druhej série, som zámerne minisériu s Michonne ani nezačal hrať, aj trochu preto lebo som tejto postavy naprieč hrami a médiami prejedený. ANF však malo na screenshotoch Clementine, "reku to mi stačí", povedal som si. Práve výhoda byť "pozdě" a zahrať tieto dve série bez nútenej trojročnej prestávky, vytvorili gap v ktorom sa zrejme tento príbeh stratí a ja si budem môcť vychutnať Final Season.

Na prvý pohľad je všeličo lepšie. Grafika, čo sa týka svetiel i tieňov, je k zalíznutiu, ovládanie je akčnejšie (aj keď stále rovnako limitované a opakujúce sa) a brutalita sa naprieč hrou navýšila o veľmi (ne)pekné momenty. 

Čo sa však vytratilo je chuť udržať protagonistov nažive. Možno by mi až tak nevadila zmena hlavnej postavy, ale Javy, alebo ak chcete Javier, je pekný degeš a ani raz ma nebolelo s ním umrieť. Clementine som vždy mal akýsi vnútorný dôvod ochraňovať za každú cenu aj napriek tomu, že konať správne sa často neoplatila a buď Clem alebo niekto iný na moje rozhodnutia doplatil. S Javym mi to bolo po celý herný čas absolútne jedno, a tak som si aspoň vyskúšal pružnosť hry, ktorá tvrdí, že jej dej sa odvíja od hráčových rozhodnutí (v skutočnosti len niektorých selected rozhodnutí), ktoré sú natvrdo zásadné aj keď v konečnom dôsledku bezvýznamné. Choval som sa ako idiot, prick, klamal som a zrádzal koho šlo, no i tak verím, že takmer totožné outcomes by som dostal aj keby sa správam vzorne dobre a morálne správne. Doviedlo ma to napríklad k situácií kedy mi jedna z postáv nadáva za to, že kvôli mne niekto prišiel o život, pričom v rámci toho istého dialogu mi ďakuje za to, že sa na mňa môže vždy spoľahnúť a že si kryjeme chrbát. Prehlásenia typu; "Nikdy Vás už neopustím!" a o moment neskôr "Rozdeľme sa na dve-tri skupiny" sú tu bežnou manipuláciou s osudmi preživších.

Jedno bonusové Proti pod rúškom spoileru; Kennyho autonehoda a následná smrť bola čistý MEH.

Pro: obľúbený štýl grafiky je ešte krajší na pohľad, pohodové ovládanie, fajnové bolestivé momenty

Proti: nezaujímavé nové postavy, neustála retrospektíva zbytočne rozptyľuje od už tak jalového príbehu, krátke čo v tomto prípade nie je vyslovene mínus

+3