Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Uncertain: Last Quiet Day

68
4 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
22.09.2016 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://theuncertaingame.com/
The Uncertain je "point-and-click" epizodická adventura, odehrávající se v post-apokalyptickém světě. V první epizodě se hráč zhostí role inženýrského robota RT-217NP, zkoumajícího povahu a existenci lidské rasy, která zanikla již kdysi dávno v nesmyslných válkách. Země je nyní obývaná pouze roboty, kteří žijí v harmonii bez válek. RT-217NP putuje do několika oblastí a prohlíží si různorodé domácí potřeby a umělecké díla, která zbyla po lidech. Snaží se pochopit lidské vnímání světa, a zda je skutečně odhalená celá pravda, neboť roboti se vždy pouze logicky rozhodovali a uvažovali na základě nul a jedniček.

Na hráče čeká během cestování několik hádanek k řešení, rozhovorů s ostatními roboty a v neposlední řadě také osudových rozhodnutí, která je potřeba učinit.


Poslední diskuzní příspěvek

Crash: Nerad bych ten závěrečný sprint opakoval :) Dobře si to rozvrhnout není problém. Horší je to fakt dodržet :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
The Uncertain mi sedlo. Zaujal mě námět, vyhovovalo mi pomalé tempo i relativní jednoduchost hádanek. Mohl jsem si tak v klidu užít příběh robota, který si žije svůj obyčejný život. To se ale v okamžiku změní, když se nachomýtne k něčemu, co neměl nikdy vidět. Následuje cesta za vyšším cílem.

Je pravda, že místy bylo tempo až moc pomalé. To hlavně ve chvílích, kdy jsem se přesouval o delší úsek. Obecně pohyb je asi největší slabina hry. Při přecházení mezi obrazovkami se pohyb "zamotá" a je potřeba zastavit a zmáčknout šipky znovu. Nejvíc je to cítit v závěru, kde je členitější prostředí a je tu víc možností, o co se zaseknout. Tím pro mě ztratil děj trochu na síle a konec jsem si kvůli tomu užil o něco méně. Trochu pitomá mi také připadala "honička", která má hru ozvláštnit, ale logicky se sem příliš nehodí a je spíš podprůměrná.

Hra dobře vypadá, po většinu času se příjemně ovládá a úkoly jsou logické (jen trhání trubky ze zdi bylo trochu mimo). Navíc vše dokresluje hodně povedený soundtrack a perfektní dabing. Už jen kvůli zvukové stránce a nasátí atmosféry má smysl vyzkoušet aspoň demo. Potěšily mě i drobné narážky na hry od Valve (Portal a Half Life) nebo chvilky, kdy váš robot nechápe zákonitosti lidského světa. Celkově jsem tedy spokojený a těším se na další díl.

Dohráno za cca 3 hodiny.

Pro: Zajímavý a napínavý děj / Hezká grafika / Skvělá hudba a dabing / Příjemné tempo / Několik humorných momentů

Proti: Pomalý a krkolomný pohyb / Honička ve vznášedle

+12+12 / 0
  • PC --
Uncertain vypadá na první pohled jako duchovní příběhové pokračování The Talos Principle. Vystřízlivění sice přijde hodně rychle, i tak ale musím uznat, že námět je hodně zajímavý. Lidé se na Zemi již nevyskytují a roboti tvoří relativně ideální společnost. Hlavní hrdina RT se protlouká svou existencí jako sběratel a vynálezce věcí, které skládá z pozůstatků lidské civilizace. Až do chvíle, než mu před domem spadne vznášedlo...

Vnímat lidský svět robotíma očima vytváří komické situace a RT tak komentuje předměty denní potřeby s robotí grácií. Analogové zařízení pro vizuální sebediagnostiku? Zrcadlo. Uncertain dokáže být místy opravdu roztomile humorná.

Hratelností je hodně podobná hrám od Telltale. Ačkoli dojde na trochu sofistikovanější hádanky, než je nejtěžší hádanka v celém Walking Dead (vlož baterie do rádia), stále se jedná o jednoduché adventuří úkony a puzzly, které hráč vyřeší bez větších problémů.

Bohužel psaní nedosahuje ani zdaleka kvalit Telltale, takže zbude jen zajímavý námět s triviální hratelností. Autoři se do hry rozhodli zakomponovat i akční prvek v podobě honiček a kromě toho, že jsou provedeny opravdu strašně, tak trochu nechápu, pro koho jsou vlastně určeny. Jsou frustrující a hráči adventur je rozhodně neocení.

Hra běží na Unity engine a autoři se chlubí spoluprací s nVidií, kteří jim pomohli zakomponovat některé grafické efekty. Uncertain vypadá opravdu pěkně, vo tom žádná. Ale technická stránka celkově je dost žalostná. Optimalizace zlobí, místy hra běží jen 45fps, jindy na 60fps, ale postava se i tak hodně škube, což spolu s toporným a pomalým pohybem působí dost hrozně. Narazil jsem na několik gamebreaking bugů a když k tomu přidám neohrabané ovládání, je průser na střeše. Zůstává tak celkem povedená hudba...

Pevně doufám, že se autorům v dalších chystaných epizodách podaří vyhnout rozporuplným rozhodnutím a trochu vyladit kód hry. I když je to celé napsané hrozně primitivně, mohla by zaujmout masy...
+10+10 / 0