Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Uncertain: Last Quiet Day

22.09.2016
23.09.2016
69
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Uncertain je "point-and-click" epizodická adventura, odehrávající se v post-apokalyptickém světě. V první epizodě se hráč zhostí role inženýrského robota RT-217NP, zkoumajícího povahu a existenci lidské rasy, která zanikla již kdysi dávno v nesmyslných válkách. Země je nyní obývaná pouze roboty, kteří žijí v harmonii bez válek. RT-217NP putuje do několika oblastí a prohlíží si různorodé domácí potřeby a umělecké díla, která zbyla po lidech. Snaží se pochopit lidské vnímání světa, a zda je skutečně odhalená celá pravda, neboť roboti se vždy pouze logicky rozhodovali a uvažovali na základě nul a jedniček.

Na hráče čeká během cestování několik hádanek k řešení, rozhovorů s ostatními roboty a v neposlední řadě také osudových rozhodnutí, která je potřeba učinit.


Poslední diskuzní příspěvek

Do 16. dubna na Steamu se slevou 90 %. Ze Euro padesát už je to slušná nabídka za tříhodinovou jednohubku, základní cena je nesmysl. Současně mají ohlášeno pokračování s podtitulem Light at the End. Avizovaný termín vydání letošní druhý kvartál, tak uvidíme, zda jej stihnout dodržet.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
My máme bájnou Atlantidu, roboti zase pátrají po existenci lidí. Teda alespoň v The Uncertain. Lidstvo je pryč, města a domy obsadili roboti a spokojeně v nich bivakují. To je případ i RT-217NP, robota osamoceně žijícího na farmě až do chvíle, kdy se mu na pozemek zřítí loď. Pak už není nic jako dřív.

Jde o první (a zatím poslední) epizodu vlastně úplně obyčejné adventury, která je ale zasazená do zajímavého prostředí, hezky vypadá a má příjemný soundtrack i dabing. Tempo hry je pomalé, obtížnost hádanek spíše nízká a celá epizoda zabere kolem tří hodin času.

Bavily mě robotovy poznámky a reakce na lidské pozůstatky bydlení. Věci po zmizení lidstva zůstaly na svých místech a roboti pro řadu z nich nemají využití ani pochopení. Vtipně to dokresluje RTýho popis dětské venkovní houpačky ve stylu: dlouho jsem se snažil pochopit, na co je tato kovová konstrukce, ale nic praktického mě nenapadlo. Takže předpokládám, že jde o umění.

Přes hezký vzhled je poznat, že jde o budgetový produkt, technická stránka není dokonalá a autoři se nevyhnuli občasnému přešlapu jakým je například akční honička vznášedel, která představuje to nejhorší, co epizoda nabízí. I tak bych se rád brzo dočkal pokračování, vzhledem k neúspěšné kampani nejsou vyhlídky zatím příliš růžové.
+17
  • PC --
Uncertain vypadá na první pohled jako duchovní příběhové pokračování The Talos Principle. Vystřízlivění sice přijde hodně rychle, i tak ale musím uznat, že námět je hodně zajímavý. Lidé se na Zemi již nevyskytují a roboti tvoří relativně ideální společnost. Hlavní hrdina RT se protlouká svou existencí jako sběratel a vynálezce věcí, které skládá z pozůstatků lidské civilizace. Až do chvíle, než mu před domem spadne vznášedlo...

Vnímat lidský svět robotíma očima vytváří komické situace a RT tak komentuje předměty denní potřeby s robotí grácií. Analogové zařízení pro vizuální sebediagnostiku? Zrcadlo. Uncertain dokáže být místy opravdu roztomile humorná.

Hratelností je hodně podobná hrám od Telltale. Ačkoli dojde na trochu sofistikovanější hádanky, než je nejtěžší hádanka v celém Walking Dead (vlož baterie do rádia), stále se jedná o jednoduché adventuří úkony a puzzly, které hráč vyřeší bez větších problémů.

Bohužel psaní nedosahuje ani zdaleka kvalit Telltale, takže zbude jen zajímavý námět s triviální hratelností. Autoři se do hry rozhodli zakomponovat i akční prvek v podobě honiček a kromě toho, že jsou provedeny opravdu strašně, tak trochu nechápu, pro koho jsou vlastně určeny. Jsou frustrující a hráči adventur je rozhodně neocení.

Hra běží na Unity engine a autoři se chlubí spoluprací s nVidií, kteří jim pomohli zakomponovat některé grafické efekty. Uncertain vypadá opravdu pěkně, vo tom žádná. Ale technická stránka celkově je dost žalostná. Optimalizace zlobí, místy hra běží jen 45fps, jindy na 60fps, ale postava se i tak hodně škube, což spolu s toporným a pomalým pohybem působí dost hrozně. Narazil jsem na několik gamebreaking bugů a když k tomu přidám neohrabané ovládání, je průser na střeše. Zůstává tak celkem povedená hudba...

Pevně doufám, že se autorům v dalších chystaných epizodách podaří vyhnout rozporuplným rozhodnutím a trochu vyladit kód hry. I když je to celé napsané hrozně primitivně, mohla by zaujmout masy...
+10