Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Uncertain: Last Quiet Day

22.09.2016
23.09.2016
03.03.2022
69
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Uncertain je "point-and-click" epizodická adventura, odehrávající se v post-apokalyptickém světě. V první epizodě se hráč zhostí role inženýrského robota RT-217NP, zkoumajícího povahu a existenci lidské rasy, která zanikla již kdysi dávno v nesmyslných válkách. Země je nyní obývaná pouze roboty, kteří žijí v harmonii bez válek. RT-217NP putuje do několika oblastí a prohlíží si různorodé domácí potřeby a umělecké díla, která zbyla po lidech. Snaží se pochopit lidské vnímání světa, a zda je skutečně odhalená celá pravda, neboť roboti se vždy pouze logicky rozhodovali a uvažovali na základě nul a jedniček.

Na hráče čeká během cestování několik hádanek k řešení, rozhovorů s ostatními roboty a v neposlední řadě také osudových rozhodnutí, která je potřeba učinit.


Poslední diskuzní příspěvek

Do 16. dubna na Steamu se slevou 90 %. Ze Euro padesát už je to slušná nabídka za tříhodinovou jednohubku, základní cena je nesmysl. Současně mají ohlášeno pokračování s podtitulem Light at the End. Avizovaný termín vydání letošní druhý kvartál, tak uvidíme, zda jej stihnout dodržet.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
My máme bájnou Atlantidu, roboti zase pátrají po existenci lidí. Teda alespoň v The Uncertain. Lidstvo je pryč, města a domy obsadili roboti a spokojeně v nich bivakují. To je případ i RT-217NP, robota osamoceně žijícího na farmě až do chvíle, kdy se mu na pozemek zřítí loď. Pak už není nic jako dřív.

Jde o první (a zatím poslední) epizodu vlastně úplně obyčejné adventury, která je ale zasazená do zajímavého prostředí, hezky vypadá a má příjemný soundtrack i dabing. Tempo hry je pomalé, obtížnost hádanek spíše nízká a celá epizoda zabere kolem tří hodin času.

Bavily mě robotovy poznámky a reakce na lidské pozůstatky bydlení. Věci po zmizení lidstva zůstaly na svých místech a roboti pro řadu z nich nemají využití ani pochopení. Vtipně to dokresluje RTýho popis dětské venkovní houpačky ve stylu: dlouho jsem se snažil pochopit, na co je tato kovová konstrukce, ale nic praktického mě nenapadlo. Takže předpokládám, že jde o umění.

Přes hezký vzhled je poznat, že jde o budgetový produkt, technická stránka není dokonalá a autoři se nevyhnuli občasnému přešlapu jakým je například akční honička vznášedel, která představuje to nejhorší, co epizoda nabízí. I tak bych se rád brzo dočkal pokračování, vzhledem k neúspěšné kampani nejsou vyhlídky zatím příliš růžové.
+23
  • PC --
Uncertain vypadá na první pohled jako duchovní příběhové pokračování The Talos Principle. Vystřízlivění sice přijde hodně rychle, i tak ale musím uznat, že námět je hodně zajímavý. Lidé se na Zemi již nevyskytují a roboti tvoří relativně ideální společnost. Hlavní hrdina RT se protlouká svou existencí jako sběratel a vynálezce věcí, které skládá z pozůstatků lidské civilizace. Až do chvíle, než mu před domem spadne vznášedlo...

Vnímat lidský svět robotíma očima vytváří komické situace a RT tak komentuje předměty denní potřeby s robotí grácií. Analogové zařízení pro vizuální sebediagnostiku? Zrcadlo. Uncertain dokáže být místy opravdu roztomile humorná.

Hratelností je hodně podobná hrám od Telltale. Ačkoli dojde na trochu sofistikovanější hádanky, než je nejtěžší hádanka v celém Walking Dead (vlož baterie do rádia), stále se jedná o jednoduché adventuří úkony a puzzly, které hráč vyřeší bez větších problémů.

Bohužel psaní nedosahuje ani zdaleka kvalit Telltale, takže zbude jen zajímavý námět s triviální hratelností. Autoři se do hry rozhodli zakomponovat i akční prvek v podobě honiček a kromě toho, že jsou provedeny opravdu strašně, tak trochu nechápu, pro koho jsou vlastně určeny. Jsou frustrující a hráči adventur je rozhodně neocení.

Hra běží na Unity engine a autoři se chlubí spoluprací s nVidií, kteří jim pomohli zakomponovat některé grafické efekty. Uncertain vypadá opravdu pěkně, vo tom žádná. Ale technická stránka celkově je dost žalostná. Optimalizace zlobí, místy hra běží jen 45fps, jindy na 60fps, ale postava se i tak hodně škube, což spolu s toporným a pomalým pohybem působí dost hrozně. Narazil jsem na několik gamebreaking bugů a když k tomu přidám neohrabané ovládání, je průser na střeše. Zůstává tak celkem povedená hudba...

Pevně doufám, že se autorům v dalších chystaných epizodách podaří vyhnout rozporuplným rozhodnutím a trochu vyladit kód hry. I když je to celé napsané hrozně primitivně, mohla by zaujmout masy...
+12
  • PC 70
Dá se pochopit, že bavit se kulturou ze země, která je nyní ve válečném konfliktu, co sama vyvolala, by kde kdo mohl vnímat jako čistě neetické. Nicméně Rusko je pořád země, ze které vzešla celá řada zásadních autorů a když pominu filmový průmysl (který je dlouhodobě pod neustálým tlakem politbura), tak věřím (a doufám, že ne naivně), že kromě hudebního průmyslu je tu ještě ten herní, který by pod tlakem státní propagandy úplně být nemusel.

Nevypadalo to tak ani v minulosti, kdy jsem u ruských her hned v úvodu tradičně vídal logo 1C company, a určitě se to podle mě netýká ani této hry. Kde už toto logo v úvodu nevídám, což je vlastně dobře, protože ono to mnohdy kvalitu úplně nepředesílalo. A přitom tady by si to zanevření hned v úvodu úplně nezasloužilo.

Tvůrci zde totiž vytvořili velice pěknou 3D adventuru, která ve velice pěkném postapokalyptickém prostředí rozjíždí příběh robota, co si myslí, že je na světě sám spolu s dalšími roboty. Tedy bez lidí. Jenže světe div se, ono to bude všechno trošku jinak. A je jen na Vás, kam až se s příběhem dostanete. Ten je tu totiž veskrze hodně fajn a podporuje fakt, že Rusové to s čapkovým slovem robot uměli vždycky parádně rozjet.

Ano, opravdu zde můžeme mluvit o příběhu, který krásně odkazuje na Isaaca Asimova. Takže co Vám budu povídat, už z tohoto důvodu si hra pozornost dozajista zaslouží. Škoda ale, že veškerý obsah hry je poměrně omezený a dohrajete ho za slabých pár hodin. No a když už budete joooo, rozjetí, tak hra příběh utne a řekne: Pokračování příště...což je set sakra škoda, protože kdyby tu byla trošku delší doba, než nezbytně nutná, věřím, že by se o této sérii mluvilo úplně jinak.

Osobně jsem si pak chtěl splnit výzvu a tak jsem hru celou odehrál v ruštině, což mě teda hodně překvapilo. Hlavně z toho úhlu pohledu, že mi to dost přidalo na atmosféře. Na té ale přispěly i minihry, které jsou fajn a moc se u nich nenadřete. Inventář tu také úplně nepředstavuje obtíž, protože co nasbíráte, to na boku vidíte a když pak jdete do nějaké interakce s nějakým předmětem, hra Vám ho hned nabízí.

No, co Vám budu povídat. Obtížnost je tady opravdu spíš nižší, než vyšší. Sílu hra ale bezesporu čerpá především z příběhu. Ten jde po vzoru těch nejzajímavějších, které téma může nabídnout a já bych si díky tomu moc rád zahrál pokračování. Minimálně i proto, abych se dozvěděl, co se v tomto domněle prázdném robotickém světě vlastně děje. No, tak třeba příště.

Pro: Překrásný postkatastrofický svět, který domněle obývají roboti, ale realita je přeci jen trošku jinde. Tajuplná, atmosferická, se zábavnými minihrami a nesterotypní.

Proti: Bohužel ale hodně krátká, poměrně jednoduchá a příběhově utnutá přesně tak, jak by si hra tohoto žánru asloužit neměla.

+10