Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Technomancer

27.06.2016
28.06.2016
kompatibilní
62
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jedná se o akční RPG zasazené do světa předchozího počinu tvůrců Mars: War Logs. V té se ujmete role technomancera Zachariáše, mutanta opovrhovaného společností, který dokáže ovládat elektřinu, a který je na útěku před tajnou policií. Ve hře budete moci plnit úkoly pro šestici frakcí, přičemž každá je založená na jiné myšlenkové doktríně, na jejímž základě na vás čeká jeden z pěti konců.

Zachariáše budete moci vylepšovat a trénovat ve třech různých bojových uměních. Buď v ofenzivním boji s holí, nožem a pistolí nebo v defenzivním boji s palcátem a štítem. Potyčkám se však budete moci také vyhnout, ať už stealth postupem nebo ukecáváním. Tvůrci dále slibují několik různých řešení jednotlivých questů a bohatý strom dovedností. Autoři kladou důraz také na vaše společníky. Ti budou reagovat na vaše počínání a můžou vaše chování schvalovat, nebo vás můžou kvůli němu opustit, či na vás přímo zaútočit.


Poslední diskuzní příspěvek

Mám dohráno, za 45 hodin.. Co jsem tolik času oproti ostatním dělala, to je mi záhadou... Dojmů je hodně, tak později sepíšu do komentáře.. Zatím jen můžu říct, že si mě hra získala a tím pádem ji hodně odpouštím...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Technomancer je ten typ hry, kdy vám stačí první dvě hoďky na to, abyste se hrou dále nemarnili čas. Podobně jako jeho předchůdci jde směle ve stopách béčkové produkce, kdy ze všeho nejvíce připomíná filmy od Cannon Films.

Nezajímavý příběh. Nudné souboje. Nulová hratelnost. Tři N, které Technomancera dokonale vystihují. Ani by tak nevadila do očí bijící lacinost hry, kdyby nebyla neustále podsunována samotnými autory. Jejich lenost, cokoliv od minulých her změnit a udělat lépe, je neuvěřitelná. Stále ty stejné chyby pořád dokola. Stále ta stejně špatná hra pořád dokola.

Pokud máte zbytečné desítky hodin života a rádi byste o ně přišli, tak Technomancer rozhodně stojí za vyzkoušení. Pokud si vážíte vašeho volného času, tak raději běžte válet sudy na nejbližší kopec.
+23 +24 −1
  • PC 60
I navzdory kritice se mi předchozí kousek s názvem Mars: War Logs z dílny nechvalně proslulého Spiders Studio líbil. Bylo to takové malé skromné RPG s tak akorát dlouhou hrací dobou okolo 15 hodin a jednoduchým atmosférickým příběhem. I přes mnohé ústupky jsem si tu hru tehdy dost užil a o to více se na Technomancera těšil.

V první řadě je nutno říci, že se tvůrci nikam výrazněji neposunuli. Akorát je všeho víc a celé to trvá něco málo přes 30 hodin, tedy zhruba o polovinu déle, než předchůdce. Příběh je o poznání epičtější a osudovější, byť jako celek je oproti konkurenci poměrně slabý. Hodně věcí ale vyvažuje perfektní atmosféra a setting, který mě u hry hódně dlouho držel. Vše ostatní je spíše průměrné, ale svým způsobem dost chytlavé. Tedy, alespoň v první polovině (úvod v Ophiru, celý Noctis). S příchodem do Údolí mutantů jakoby tvůrcům došly nápady a prachy a začali naplno recyklovat. Místo aby děj gradoval, tak ho začali rozmělňovat hromadami narychlo splácaných questů, obzvlášť návraty do úvodní lokace, Ophiru, plné neustále a velmi rychle se spawnujících nepřátel mi pily krev. Je to škoda, protože do té doby to byla moc fajn hra, ale tvůrci OPĚT nedokázali najít onu pomyslnou hranici (ne)zábavy.

V čem ale nesouhlasím s většinou jsou souboje. Ty mě prostě bavily a žral bych je až do konce, nebýt nízké variability lokací a nepřátel (a jejich tak velkého počtu). Je to jednoduchý systém rubání a uskakování, podobně jako v druhém Zaklínači. No, "jednoduchý." Ona je hra i na střední obtížnost místy opravdu dost tuhá. Vylepšování equipu je rozhodně nutnost, stejně tak jako nerozhazovat jen tak skill pointy, ale dopředu si promýšlet svůj build.

Příběh jako takový je slabší a ani finále moc nepřekvapí, ale dialogy mi přišly na celkovou úroveň hry dost dobré a hra si trochu hraje na takový chudší Mass Effect. Companionů není tolik a ani nejsou nijak extra zajímaví, ale že by nebyli promakaní, to se říct nedá. Jen s těma ženskejma je to jedna velká bída. Nejsympatičtější protějšek do případné romance je totiž vykázaný technomant Andrew. Beze srandy! :(

Ve výsledku mě ale The Technomancer mírně zklamal a to především odbytou druhou polovinou, která výsledný dojem stáhla hodně dolů. Pro příště bych prosil hru zbytečně nenatahovat a lépe se přizpůsobit omezenému budgetu. A hlavně ten respawn. Zatraceně, respawn není NIKDY řešení!

Pro: první polovina hry, atmosféra a setting, chytlavé souboje, je to slušná výzva, parťáci a dialogy s nimi

Proti: druhá polovina hry, chybí tomu větší osobitost a nějaký wow moment v příběhu, backtracking a s tím související respawn... ... jo a taky ty romance probůh

+23
  • PC 85
The Technomancer je nejvíce podceňovaná hra, kterou hodnotí lidé, kteří ji nepochopili. Ale to nevadí, to se stane. V první řadě je třeba si uvědomit, co jste dostali do rukou, že ano. :)
The Technomancer je skvělý cyberpunková hra a abyste dokázali pochopit cyberpunkovou hru, musíte chápat cyberpunk! Tahle hra je dělaná pro naší cp komunitu a proto je naše hodnocení diametrálně odlišné. (Protože my víme, co v takových hrách hledat, jak si příběh spojit, kde číst mezi řádky...)

Hrozně moc lidí kritizuje příběh, že je mělký a nudný. A já si říkám, jestli tu hru vůbec hráli. *SPOIL* Žijete na Marsu, kde si lidstvo z místních obyvatel tzv. “mutantů”, udělalo otroky na práci. (Nepřipomíná vám to něco?). Ocitnete se v kůži sympatického klučiny jménem Zachariah a stanete se technomancerem, což znamená, že dokážete pracovat s elektrickou energií. Zaměstnaný jste u policie a myslíte si, že jste ten hodnej, ale když dostane za úkol navštívit pracovní “tábor” stávkujících mutantů, kde je máte donutit zase makat, i kdybyste měli použít hrubou sílu, moc dobře se za tou klávesnicí necítíte.

Že se jedná o RPG, to všichni víme. A i to se stalo terčem kritiky, že prý je to úplně zbytečný a nemá to na nic vliv. Omyl! Něco uděláte špatně, nebo pošlete do prdele někoho, koho jste neměli, už vám bude chybět důležitá spojenecká jednotka.
“Ty ses vykašlal na záchranu našeho člověka? Fakt, tak s naši jednotkou nepočítej!”
A víte co? Můžete mít dokonce romanci! Sice máte na výběr jenom 3 možnosti, ale i na tak malou hru je to docela úspěch. Co musím přidat jako velké plus, jedna z těch možností je dokonce muž, takže mysleli i na gay hráče a šílený ženský jako já. (♥)
Dokonce si můžete upravit i vzhled postavy, pokud se vám hraje raději s upraveným ksichtem. (Ale raději mi to neříkejte :C )

Co taky musím pochválit, tak je velká svoboda v souboji. Máte na výběr 3 stromy dovedností, ten nejdůležitější je styl vašeho boje, buď si můžete vybrat jeden ze tří, které vám hra nabídne, nebo kombinujte všechny možnosti. Záleží na preferenci. (Ale nejlepší je ta technomancerská badass tyč!) Další strom je pak o zlepšení vašich potřeb, jako je síla, damage a pod. No a posledním stromem je něco jako RPG strom, kde si vybíráte dovednosti, co vám mohou pomoct při rozhovorech. (Například, pokud se někoho snažíte přesvědčit a chcete na to jít přes vědu, bez schopnosti vědy máte 25% šanci, že osobu přesvědčíte, rozšířením schopnosti se pak šance procentuálně zvyšuje; 25%, 50%, 75%, 100%. A nemyslete si, že když máte 75%, tak to musí vyjít… nevyjde. :C)
BTW, když už jsem u toho, hodně hejtovaný dabing je pořád lepší než u poloviny her. A naše hlavní postava má sakra úžasnou barvu hlasu!

Co je na celý hře ale absolutně nejlepší, tak ta atmosféra. To prostředí Marsu na vás dýchá postapokalypticky a design je udělaný naprosto krásně. A ta atmosféra se vás jen tak nepustí, naopak postupně ve hře na vás upadá větší a větší deprese z toho, co se tam vůbec za zády lidí děje.

CPAF! ♥

(Moje recenze z fb stránky Videohráč, nechtělo se mi to psát znova.)
+12 +13 −1
  • PC 80
Přemýšlela jsem, jak začít s komentářem na hru, která schytává kritiku ze všech stran - a ne neoprávněně. Myslím že nejlepší bude začít tím, že vám to potvrdím. Hra si zaslouží velkou část toho, co se o ní píše. Ano, chce být dlouhá a obsáhlá, ale vrací vás neustále na stejné lokace. Ano, nepřátelé se respawnují, a vždy, když procházíte, musíte se "prosekat", což vzhledem k obtížnosti může být až úmorné. A ano, od romance toho moc nečekejte...

To jsou za mě asi hlavní zmiňované problémy. Osobně bych uvítala více dialogů (protože postavy jsou dle mého napsané a nadabované super), více cutscén nebo celkově příběhového obsahu. Kritika na hratelnost nebo souboje mi přijde neoprávněná. Bavily mě. Z důvodu toho, že jsem i na normal dostávala ze začátku slušně nakopáno, jsem se rozhodla pro styl Guardiana, tj. štít a palcát. Většinu bodů jsem ale cpala do Technomancera a minimálně poškození jsem pak působila opravdu slušné. Přesto jsem až do konce hry musela zůstávat ve střehu, aby mě nesložili i řadoví nepřátelé, když se na mě seběhnou ze všech stran. Jako největší hrůzu a málem ragequit ale vyhlašuji zmutovanou gorilu, která vás překvapí když jedete pro izolaci na rover. A to je skoro na konci hry a ne první setkání s tímto tvorem, ale třetí... Zbývající dva stromy, které jsem musela nechat netknuté, vypadají zajímavě, takže si nejspíš znovu vyzkouším i jiný herní styl - Warrior s tyčí vypadá naprosto skvěle a Rogue s dýkou a pistolí by taky mohl mít něco do sebe - mám ale pocit, že oba styly budou na hraní obtížnější.

Proč jsem u hry ale vydržela tak dlouho (cca 45 hodin) je především zasazení a atmosféra. V prvé řadě, jste na Marsu. Vody je málo a hlavním platidlem je sérum. Slunce je nemilosrdné a život se tak musí uchýlit do stínu. Část obyvatelstva je zmutovaná, někteří se narodí jako první generace lidským rodičům, ostatní mutanti jsou již generace za generací. Většina se rodí do otroctví. Život pozměněný, stejně jako místní zvířata. Do toho všeho máte společnosti, které jsou spolu ve válce. A jako v každé společnosti spousty sociálních problémů, ať už otroctví mutantů, gangy, korupce... Pro vás jako hráče se vrací systém karmy a vztahy se společníky a frakcemi, které přímo ovlivňují vaši vzájemnou interakci. Útočí členové frakce na potkání? Jsou ochotní tě podpořit ve spojenectví? U společníků jsou to hlavně různé bonusy.

Atmosféru z velké části pomáhá vytvářet hudba. Nekecám, když vám řeknu že si ten soundtrack pouštím jako podkres při práci. A přijde mi, že čím víc ho mám naposlouchaný, tím je lepší. Nevím jak popsat celkový design, ale hudba k němu prostě skvěle sedí (má to mouchy, ale přesto tě to okouzlí?) Samozřejmě atmosféra Ophiru (např. Exchange) je jiná než v Noctisu nebo v Mutant valley, ale všude to do sebe dobře zapadá.

Příběh také hodnotím kladně, byť hlavní záporák Viktor ve mě příliš emocí nerozdmýchal. To už spíše Zachův rival Alan, který je takovým osobnějším záporákem. Jeho menší zhroucení a přiznání v poslední kapitole to docela pěkně uzavřelo. Hlavním tématem ale zůstává snaha technomancerů uchovávat před veřejností jejich největší tajemství - to, že jsou také mutanti (ale to už je propálená informace i z popisu). Jsou mutanti, vzniklí cílenou mutací prvních kolonistů. V průběhu hry se navíc dozvíme, že přímo Zacha vlastně vytvořil Scott při svých experimentech Jejich hlavním posláním je pak sbírání cenností po kolonistech a usilování o snahy kontaktovat Zemi, s vidinou naděje na záchranu. Což bude i Zachův cíl, jak to dopadne vám spoilerovat nebudu.

Na závěr musím zmínit, že Technomancer, jakožto pokračovatel Mars: War Logs, není jen druhou hrou ze stejného univerza. Odehrávají se současně a události, které se dají do pohybu ve vězeňském Camp 19, mají na svět přímý dopad. Propojení mě velmi potěšilo, zejména návrat Scuma, jeho popis povstání mutantů a jakou roli v něm hrál Roy (z prvního dílu).

Nejspíš jsem ještě na něco zapomněla, ale už tak komentář přesáhl délku, kterou je většina lidí ochotna číst. Tak nějaké odkazy na screenshoty:
Zmínka o ději Mars: War Logs, Reserved Judgement, Rover, Polar Expedition

Pro: Zasazení příběhu, atmosféra, hudba, soubojový systém

Proti: Vracení do stejných lokací, respawn nepřátel

+9
  • PC 30
Hra podporuje až 8 jádrové procesory s povolenými 8 vlákny. No jo, jenže dneska není 12 a víc vláken nic speciálního, takže nefunkční hra. V BIOSu zastavovat jádra kvůli jedné hloupé hře nemíním. Styďte se vývojáři ze Spiders Studio, že to neumíte opravit!

Hraju teda hru na starším PC a není to zdaleka tak dobré jako Mars: War Logs. Jasně, ani to nebyla velká pecka, ale zdaleka to nebyla taková nuda.
Technomancer je v dnešní době podprůměr, ale i v době vzniku nemohla být hra v ničem nadprůměrná: grafika, naskriptování, technické provedení, jednoduchost příběhu, není tam nic, co si člověk zapamatuje - hra počítám upadne v zapomnění stejně jako celé studio, které nikdy nedokázalo navázat na svou nejlepší hru Bound by Flame.

Pro: žádné klady nehledejte, je to téměř ve všem průměr

Proti: hra z 2016 podporuje maximálně 8 vláken, problém s moderními procesory

-3 +2 −5