Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Technomancer

  • PC 60
I navzdory kritice se mi předchozí kousek s názvem Mars: War Logs z dílny nechvalně proslulého Spiders Studio líbil. Bylo to takové malé skromné RPG s tak akorát dlouhou hrací dobou okolo 15 hodin a jednoduchým atmosférickým příběhem. I přes mnohé ústupky jsem si tu hru tehdy dost užil a o to více se na Technomancera těšil.

V první řadě je nutno říci, že se tvůrci nikam výrazněji neposunuli. Akorát je všeho víc a celé to trvá něco málo přes 30 hodin, tedy zhruba o polovinu déle, než předchůdce. Příběh je o poznání epičtější a osudovější, byť jako celek je oproti konkurenci poměrně slabý. Hodně věcí ale vyvažuje perfektní atmosféra a setting, který mě u hry hódně dlouho držel. Vše ostatní je spíše průměrné, ale svým způsobem dost chytlavé. Tedy, alespoň v první polovině (úvod v Ophiru, celý Noctis). S příchodem do Údolí mutantů jakoby tvůrcům došly nápady a prachy a začali naplno recyklovat. Místo aby děj gradoval, tak ho začali rozmělňovat hromadami narychlo splácaných questů, obzvlášť návraty do úvodní lokace, Ophiru, plné neustále a velmi rychle se spawnujících nepřátel mi pily krev. Je to škoda, protože do té doby to byla moc fajn hra, ale tvůrci OPĚT nedokázali najít onu pomyslnou hranici (ne)zábavy.

V čem ale nesouhlasím s většinou jsou souboje. Ty mě prostě bavily a žral bych je až do konce, nebýt nízké variability lokací a nepřátel (a jejich tak velkého počtu). Je to jednoduchý systém rubání a uskakování, podobně jako v druhém Zaklínači. No, "jednoduchý." Ona je hra i na střední obtížnost místy opravdu dost tuhá. Vylepšování equipu je rozhodně nutnost, stejně tak jako nerozhazovat jen tak skill pointy, ale dopředu si promýšlet svůj build.

Příběh jako takový je slabší a ani finále moc nepřekvapí, ale dialogy mi přišly na celkovou úroveň hry dost dobré a hra si trochu hraje na takový chudší Mass Effect. Companionů není tolik a ani nejsou nijak extra zajímaví, ale že by nebyli promakaní, to se říct nedá. Jen s těma ženskejma je to jedna velká bída. Nejsympatičtější protějšek do případné romance je totiž vykázaný technomant Andrew. Beze srandy! :(

Ve výsledku mě ale The Technomancer mírně zklamal a to především odbytou druhou polovinou, která výsledný dojem stáhla hodně dolů. Pro příště bych prosil hru zbytečně nenatahovat a lépe se přizpůsobit omezenému budgetu. A hlavně ten respawn. Zatraceně, respawn není NIKDY řešení!

Pro: první polovina hry, atmosféra a setting, chytlavé souboje, je to slušná výzva, parťáci a dialogy s nimi

Proti: druhá polovina hry, chybí tomu větší osobitost a nějaký wow moment v příběhu, backtracking a s tím související respawn... ... jo a taky ty romance probůh

+23