Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Subject 13 (27.09.2020 01:38): To je v pohode, zaujímalo ťa to, tak si sa na knihu spýtal.

Tak ja mám angličtinu veľmi rád. Preto ani nehrávam hry s inými než anglickými titulkami a veľmi rád mám aj anglický, hlavne britský voice-over v hrách. Taktiež knihy čítam predovšetkým v angličtine. V češtine a slovenčine preferujem len knihy, ktoré sú originálne z iných slovanských jazykov, lebo budú čisto pre podobný základ jazyka zvyčajne kontextovo vhodnejšie preložené. Skúšal som čítať aj v španielčine a nemčine, ale nemal som z toho taký pôžitok, lebo hoci som väčšinou rozumel, tie jemné nuancie, slang a podobne som dostatočne dobre nevnímal (hlavne v španielčine to bol problém). V angličtine naopak problém nemám, žijem ňou pracovne aj reakreačne tak dlho, že sa občas pristihnem pri tom, že rozmýšľam po anglicky. No a práve z anglických textov alebo hlasov vo filme, či hrách alebo u mojich známych stále počujem ten výrazný rozdiel, ktorý ma v mojich očiach a ušiach delí od toho, aby som znel plnohodnotne anglicky (nemyslím ako native speaker, to je takmer nemožné samozrejme). Je ale pravda, že sa mi veľakrát stalo, že vedeli, že nie som native speaker, ale nevedeli ma zaradiť odkiaľ som. Stretol som sa už v minulosti s tým, že je to akási forma neutrálnej angličtiny, kde ovláda človek gramatiku a princípy komunikácie a dáva si pozor na nepoužívanie svojho rodného akcentu, no chýba mu ten akcent anglicky hovoriacich krajín a uviazne tak niekde na neutrálnej pôde.

Ale to už je asi veľmi slušný offtopic.
btw: myslím, že aj aktívne a pasívne spievanie vie človeka dobre naučiť frázovať a odnaučiť sa svoj akcent a dialekt rodného jazyka.
@Tulareanus (26.09.2020 00:54): Jo, přes dvě stě komentářů je slušný rank.

V pořádku, už se k té knížce vracet nebudu. Byl jsem jen zvědavý.

Myslím, že jsem dával dobrý pozor. Protože mě to tak zaujalo. Proto jsem Tě spíše poslouchal, než sledoval, jak hraješ. Ono je vždy takové povznášející, když slyšíš, že avatar, se kterým vedeš sem tam diskuzi má také hlas... na který jsem samozřejmě byl děsně zvědavý :-). Celé to potom dává takový hlubší lidský rozměr. Přeji Ti, abys i Ty byl spokojený se svým projevem. Já třeba používám angličtinu, protože jí používat musím. Ale když nemusím, nedělám to, protože jí nemám rád. Aniž bych totiž byl nějaký vlastenec, tak miluji svůj rodný jazyk. Ač je těžký a já jsem dyslektik, mám ho opravdu rád. A líbí se mi, že stream bereš jako tréning. Tenhle přístup mívám u jiných věcí také, takže chápu, co tím myslíš.
@Subject 13 (25.09.2020 21:35): Hej ohľadom Dredgeov, ale i sveta ako celku. Lore sa dá samozrejme rozšíriť a existuje na to priestor, čo už viac o godstonoch alebo o tom, ako vyzerá svet na juhu.

Ja viem. Uvidím, nič nesľubujem. Kedysi som zvykol písať veľa komentárov, ale posledné roky ich píšem hlavne kvôli hernej výzve alebo občas špecificky, ak mám po hraní konkrétnu myšlienku alebo myšlienky, ktoré si chcem pretaviť do písomnej podoby predovšetkým pre seba.

Ja teraz nechcem hovoriť o žiadnej knihe, aby sa nestalo, že tú knihu ktorú spomeniem, otvorím, prečítam pár strán a zatvorím. :) Som totiž vo fáze výberu z niekoľkých kúskov a chcem to nechať čisto na aktuálnej nálade, keď sa k tomu dostanem.
Dík za kompliment. Na jednej strane viem, že typický "transylvánsky" tvrdý prízvuk, typický pre Ćesko a Slovensko zvyčajne nemám, ale i tak by som si mal viac dávať pozor, lebo stále sa mi stáva, že čím viac hovorím v monológu (čo je samozrejme prípad streamu), tým v priebehu času vie prízvuk upadnúť. Som totiž dosť zvyknutý komunikovať v angličtine, veľká časť mojich pracovných rokov bola doposiaľ na tom postavená a mám aj kamarátov natives, na ktorých si angličtinu rád precvičujem, no táto cesta nikdy nekončí. :)
@Tulareanus (25.09.2020 02:06): Pokud myslíš ohledně Dredgeů, tak to určitě ano.

Jasan, psát ho nemusíš. Jen mě by mně zajímal další názor. Přečetl jsem si všechny komentáře a nejvíc musím souhlasit s tím od Bingmana. Ale zase jsem rád, že ostatní si hru užili o hodně víc.

Také mi ta kniha vězela v knihovně skoro dva roky, takže chápu ;-). Musí na ní zkrátka dojít řada.
A znovu opakuji, mě ten akcent přijde vážně skvělý. Nezaslechl jsem žádný náznak přízvuku, kterým jsme ve světě tak charakteristicky známí.
@Subject 13 (24.09.2020 16:13): Tak ja som rád, že v trojke sme o Dredgoch dostali pomerne dosť infa, lebo som sa bál, že ich stihne osud iných hier/sérii, kde vlastne rasu tých, proti ktorým bojuješ realisticky nezačlenia do herného sveta ich príbehovým pozadím a lore. Celkovo som rád, že sme vlastne podostávali väčšinu odpovedí na väčšinu malých aj veľkých otázok.
Hej, mohol by som k trojke napísať komentár. Moc sa mi nechce, ale popremýšľam nad tým. :)

S knihou sa ozvem, ale myslím, že tento rok sa k nej určite nedostanem. A dík za pekné slová ohľadom streamu, ale do bezchybného akcentu to má ešte ďaleko. Ale práve používanie angličtiny v praxi aj týmto spôsobom beriem ako tréning.
@Tulareanus (23.09.2020 03:10): Přesně kvůli tomu jsem si už Eyvinda nebral, ale jako charakter byl výborně napsaný. Oceňuji i to, když jsou postavy napsané tak, že umí vzbudit i různorodou škálu antipatií. Rugga, i když byl tak nenávidění hodný bastard, stejně nebyl úplně černobílý. S jeho projevem o tom, že lidé jako on jsou vždy potřeba a že tu vždy budou, jsem chtě nechtě musel souhlasit. Přesto ale lituji, že jsem se nad ním smiloval. Hlavně jsem se už potom - jako u mnoha dalších charakterů :-( - nedozvěděl co se ním stalo

Možná, že na to mají vliv Tvá rozhodnutí, nebo volba ospovědí, ale mě se potom Hakon choval jako blbec. Od té chvíle, co mu přišel jeho bojechtivý kámoš. Nejsem si jist jeho jménem, protože několik Varlů mi splývá. Griss a Bersi jsou třeba hodně zaměnitelní.

Právě proto jsem měl nejraději Ubina s Iverem, protože uvažovali úplně jinak. Hakona jsem měl také rád, protože se všeho zhostil dobře měl vtipné komentáře. Zkazil se (u mně) až ve trojce.

A Koňáky jsem neměl rád z těch důvodů o jakých píšeš, to vše měli opravdu hodně dobře vymyšlené. Mé důvody byly úplně prosté, skoro bych řekl až primitivní - prostě mi přijdou divní a klišoidní koně s lidským trupem, nic víc v tom nebylo :-).

Úplný opak pro mně jsou Železňáci. To je hodně originálně vymyšlená rasa. Řeč pomocí vibrací, vlastní podzemní kultura. Moc rád jsem o nich sbíral střípky informací. Hlavně od Alfrun.

Mohl bys napsat shrnující komentář jen ke třetímu dílu. Ten si pamatuješ znamenitě, jak čtu z naší diskuze.

Jestli tedy někdy tu knížku přečteš, hoď sem dojmy. Zajímalo by mě, co na ní řekneš. Mně úplně dostala tím jak skvěle byla napsaná.

A včera jsem se utrhl, abych se na chvíli kouknul na Tvůj stream - bezchybný akcent! Kdybych to točil v angličtině já, znělo by to spíše nějak takhle. Jen s více slovanským přízvukem :-D.
@Subject 13 (23.09.2020 01:21): Čo sa týka Eyvinda tak tam boli také pekné zvraty, ktoré menili to, ako postava pôsobila, hlavne na začiatku pôsobil ako naivný učeň a nie mocný valka, čo bol samozrejme zámer. Aj po tom zlome v dvojke som mu ešte čiastočne veril, v podstate až na konci dvojky som si povedal, že to nemá v hlave v poriadku, ale bral som ho ako tragickú postavu, nie ako zlú.

Neviem, či to má nejaký vplyv, ale ja som hral za Alette a nemal som pocit, že by sa Hakon nejak arogantne alebo negatívne správal voči ostatným parťákom a to som tú hru dohral len pred mesiacom. Ubin bol super už od jednotky ako nehráčska postava. Ako píšeš, bol to intelektuál a veľmi racionálna osoba, ktorá chcela poznať najprv všetky okolnosti a protinázory, než robila závery. A takých postáv tam bolo naozaj málo. Iver bol tiež fajn napísaný, z istého hľadiska mi prišlo, že práve tým ako o sebe pochyboval a hľadal odpovede na svoje otázky vlastne ani nevedel, že reálne vie o tom, ako "funguje" ich život a spoločnosť vlastne najlepšie.

Mne Horseborn neprišli nesympatickí, len iní, pripomínali mi indiánov v tom spôsobe ako videl svet a ako komunikovali s ostatnými rasami. Môžeme ich viniť z nezhovievavosti, ak bol ich život násilne narušený a nie náhodou?

Popisy predmetov sú pre mňa jeden z mála herných mínusov. O to viac, že niektoré veci sú v nich napísané v skratkách, ktoré nie sú predtým nikde použité. A zatiaľ čo mov ako movement sa dovtípiš, niektoré iné ani nevieš, že sa tak tie abiltiy volajú.

Ak by som písal komentáre, tak by som musel začať asi u jednotky, ale tam si to už slabšie pamätám, predsalen je to už pár rokov, čo som to hral.

Algernon nič. Mám to poznačené, ale tú knihu nevlastním a dávnejšie som si povedal, že pokiaľ vyslovene fyzicky pred očami nenatrafím na nejakú extrémne dobrú ponuku, tak knihy nebudem kupovať, kým nepohnem tými, ktoré mám nakúpené a neprečítané.
@Tulareanus (23.09.2020 00:51): Uznávám, že byl Eyvind jeden z nejkomplexněji napsaných charakterů, který procházel po celou dobu svou zkáznou katarzí, ale u těch hrdinů právě také záleží hodně na prostých sympatiích z Tvé strany, jako hráče a právě proto jsem už ho potom do bojů nebral. Dokonce jsem od něho čekal nějaký podraz a považoval ho za nejnebezpečnější postavu z celé hry, což je vlastně celkem blízko pravdě

A Hakon mi nevadil tím, co jsi zmiňoval. Přeci jen jsou všichni Varlové takoví nerudní samorosti, takže to tak nějak pochopíš. Vadilo, jakým stylem potom začal mluvit se svými lidskými parťáky. Urážel je a povyšoval se. To předtím nedělal. Jediný, kdo ne něho platil, byl v mém případě Rook. Proto jsem měl rád Ubina, protože to byl takový Varlský intelektuál, který asi nejlépe z Varlů dokázal přistupovat k situaci s patřičným odstupem a nezaujatostí. Ale nejraději jsem měl pochopitelně bručouna Ivera. V něm se celou dobu odehrávalo mnoho rozporů, které byly opravdu brilantně napsané

A je pravda, že se mi líbila schopnost Koňáků dělat ústupové manévry. Ale prostě mi byli nesympatičtí a oproti ostatním národům mi přišli i malinko klišovití

A máš pravdu, že z popisků předmětů toho moc nezjistíš. Příště budu více experimentovat. Na poprvé jsem se přeci jen více zaměřoval na směřování příběhu.

Měl bys ke hře napsat komentář. Dost by mě zajímal.

A ještě jedna off topic otázka: Co Růže pro Algernon?
@Subject 13 (23.09.2020 00:41): Čo sa týka zmien charakteru: Myslím, že práve preto bol Eyvind dobre napísaný, že tam bol vlastne vidieť jeho psychický rozklad. Hakon mi neprišiel v trojke nesympatický, ber to tak, že charakter postáv je dostaný aj tým, do akých situácii a dialógov ich dostaneš. Hakonov problém bol v tom, že ako sám povedal, on bol bojovník a nikdy nechcel byť vodcom ľudu. V jednom dialógu aj povedal, že dajte mu, čo má ísť zlikvidovať a on to urobí, ale nechce hrať vyčkávacie hry a robiť pasce, lebo varlovia tak nebojujú a on na to nie je zvyknutý.

Alea som v trojke vôbec nepoužíval, v tej družine sa mi skald jednoducho nemal ako zmestiť. Ale uznávam, že ako postava mi bol tiež sympatický. Čo sa týka horseborn, tých som na konci dvojky a veľkú čast trojky používal dvoch, ale Canary ako taká bola dosť silná aj vďaka tomu, že na ranged jednotku dosť vydržala a mala dobrý movement.

Tak ono žiaden trinket sám o sebe neabsorboval zranenie, ale mal na sebe napísané, že pridáva tri úrovne špeciálnej ability napr. pre willpower alebo pre 2 alebo 3 rôzne vlastnosti a podľa toho aké si mal body, tak ti pridal. Napr. ak si mal 4 body v špeciálnej willpower vlastnosti a tá ti dávala 40% na bonus willpower na ťah, tak ten trinket pridal tri úrovne = zvýšil úroveň na 70%. Podľa mňa si to nemal bugnuté, len tie popisky sú tam tak strohé, že bez vyskúšania človek nezistí, že to takto funguje a že tie oranžové trinkety a viaceré fialové sú dosť OP. Minimálne polovicu lvl. 10 trinketov som si preniesol ešte z BS 2 a tie lvl 12.-15. som poväčšinou nakúpil v obchode za dosť veľa renown. Jeden trinket na takej úrovni mi dal aj Tryggvi.
@Tulareanus (22.09.2020 04:19): Jej, ani se raději neptám co jsi s chudákem Ekkillem udělal :-D.

Říkal jsem si, že Alfrun musí být hodně užitečná, když jí umíš dobře používat. Ale jak jsem psal, nebyla možnost si ji "osahat" na nečisto a když už jsem jí vzal do boje, okamžitě jí někdo zmlátil, protože jsem jí neuměl využít. Juno mi také vůbec nesedla. Ač její schopnost vstát z mrtvých byla opravdu hodně zajímavá. Ale její podpůrné runy mi moc nevyhovovaly. A samozřejmě nic nevydržela. Eyvinda jsem využíval více, dík jeho řetězovým bleskům. Ale spíše ve druhém díle. Ve třetím už neměl moc smysl a navíc se mi celkem zprotivil. V jedničce byl třeba hodně sympatický, stejně tak ve dvojce. Ve trojce už ne. Stejná, podivná změna se jen tak mimochodem udála s Hakonem. V předchozích dílech byl opravdu příjemným charakterem. V tomto se choval jako ten největší tupec. Tu změnu v jeho povaze jsem vůbec nepochopil a je mi to trochu líto.

Samozřejmě jsem v obou družinách využíval své skaldy. Aleo mi svým teatrálním chováním v lecčems připomínal Marigolda ze Zaklínače a tak to byl ihned můj velký oblíbenec, stejně jako Sparr, který byl zase hodně nahláškovaný. A jejich schopnosti byli také hodně užitečné.

Koňáky jsem vůbec nevyužíval, protože jsem je jednoduše neměl rád. Byli divní.

A když čtu, jaké předměty jsi měl k dispozici, tak jen kroutím hlavou. Já se k takovým předmětům vůbec nedostal. Pořád jsem měl jen taková, co zvedají všechny základní schopnosti, ale nikde žádný co by pohlcoval zranění a tak podobně. Nechápu to. Možná bude něco pravdy na tom, o čem psal Bingman - že některým se třetí díl rozbil. Začínám se bát, že možná budu ten případ.
@Subject 13 (21.09.2020 19:59): Dytcha som použil len v tretej kapitole len raz, keď to bolo povinné pre príbeh. Ekilla som v trojke ani nemal. :) Alfrun bola pre mňa vždy autoinclude pretože bola fakt silná aj ako healer, aj ako support a v prípade potreby aj útočník. Ono samozrejme magické postavy sú oveľa ťažšie na naučenie, pretože všetky, ktoré sú v hre a je ich logicky málo, sú špecifické. Vôbec sa mi napr. nepáčila Juno alebo som sa za ňu nenaučil hrať, alebo mi bola slabá. Eyvinda som miestami hrával kvôli jeho mendingu a neskôr som dával občas do družiny aj Sparra, pretože jeho skald abilita na pridávanie willpower za killy sa dobre chainovala s aoe útokmi alebo tými ktoré dávali poison, či bleed.
Celkovo som inak využíval willpower primárne na chainovanie breakovania, aby som čo najskôr mohol dávať dole život bez šance na resist, ale to je jedna z najzákladnejších taktík, ktorú asi dobre poznáš.
Čo som sa ale pomýlil bolo nie, že som používal Gunnulfa, predsalen ten bol s Hakonom, ale v Iverovej družine som využíval dosť Mogra. V podstate základ bol Iver, Alfrun, Mogr, Folka a dve postavy som varioval, ale najčastejšie to boli dredgovia, menej často Bersi, Eyvind, Sparr.
V mestskej družine som mal najčastejšie zostavu Alette, Oddleif, Canary, Hakon, Petrus a Bastion nahradil Gunnulfa, keď sa pridal.
Dosť veľa vedelo urobiť dobré prerozdelenie hrdinských titulov na špeciálne ability a mal som navyše veľmi veľa oranžových trinketov, ktoré boostovali špeciálne passive efekty a na niektorých postavách som mal aj 70-80% deflect a veľké absorbcie dmgu a podobne. Väčšinu tých špeciálnych efektov som si vybral defenzívnych, akurát na veľkých postavách Varlov som častokrát dával ofenzívne.
@Tulareanus (21.09.2020 19:52): To jsme měli celkem podobně. Akorát, že já rád používal Dytche a Ekkilla, kterého mimochodem považuji za jednu z nejmocnějších postav v celé hře. Nejednou mi rozhodl bitvu. O Alfrun vím, že je dobrá, ale nějak jsem se za ní nenaučil hrát, takže mi dělala podporu v dalších vlnách. A už nevím, kým jsem v boji nahradil Folku, ale právě v oněch chvílích přišlo ono snížení obtížnosti
@Subject 13 (21.09.2020 19:39): Tak tam som našťastie nemal problém, ohľadom postáv - Folka mi prežila, jediný kto mi v hre odišiel bol Fasolt, inak mi ani nikto neumrel. V Iverovej družine som nemal problém práve pre väčší počet dredgov a od nabratia som využíval novú postavu Alfrun, ktorej som dal item na oveľa väčší pohyb a jej obnovovanie armoru bolo extra silné + jej útočné kúzlo sa tiež vedelo zísť. Inak som hral samozrejme na to, že Iver a Gunnulf boli vpredu, Folka pri nich na bonus na armor/defense a za nimi práve dvaja dredgovia pričom ten ranged vedel vyvolávať toho malého jaštera, čo bola vždy prvá vec, čo som s ním v každom boji robil a s tým druhým som zas začínal každý boj buffom. No a ich vlastne supportovala Alfrun, ktorá vďaka relicu s movementom vedela ľahko prísť ku komukoľvek, kto to potreboval.
@Tulareanus (21.09.2020 19:34): Také jsem používal všechny dredge. Ve městě jsem problém zase tak neměl. Zabijácké bitvy pro mně byly v Iverově družině. A potom, co mi ten bezmozek dekapitoval moji milovanou Folku, jsem měl bojeschopnost ještě více omezenou.

A dlužím Ti ještě odpověď na Tvou otázku ohledně Ash of Gods - o té hře jsem se dozvěděl poprvé až od Tebe :-). Musím si o ní tedy něco zjistit.
@Subject 13 (21.09.2020 19:31): Tak záleží aj od zloženia družín. Ja som naprv v hl. meste hral prevažne na 2 veľké jednotky, veliteľa stráži so štítom, ktorý stál pri nich na zvýšenie def a troch lukostrelcov. Varlovi s tempestom som dával heroic title na to, aby dával damage over time. V boji som používal všetkých dredgov, ktorí mi prišli sami o sebe dobrý, hlavne vrhač kameňov a ten, ktorý vedel buffovať silu.
@Tulareanus (21.09.2020 06:15): Také bych si nepomyslel, že mi třetí díl tak moc nesedne. Zvláště potom, co jsem prožil v druhém díle. Jako celek mě sága opravdu bavila a budu na ní rád vzpomínat. A jednou, až dostatečně "zapomenu" si to střihnu celé znovu. Tentokrát to zařídím tak, aby mi první díl přežila Alette.

A co se boje týče, tak jsem si všiml, že tu s ním nemělo problém více lidí a to mi úplně přihrává otázku: hráli jsme tu samou hru :-D ? Ne, vážně... nepovažuji se za nějakého extra taktika/stratéga, ale rozhodně také nejsem až tak velké jelito a vím, že dokážu ve vyhrocených situacích vykouzlit opravdu mistrovské taktiky. Ale prostě... tady jsem se snažil co to šlo a stejně jsem dvě bitvy nebyl schopný vyhrát. A po dvou hodinách zkoušení už mě to opravdu přestalo bavit, protože jsem byl strašně zvědavý, co bude dál.

Všem, tudíž i Tobě, které poslední díl nadchnul, ten pocit moc přeji. Myslel jsem, že budu nadšený i já, ale bohužel, jsem stále hodně zklamaný.
Jako je prima, že se někdo inspiruje, ale ten Ash of Gods podle traileru vypadá jako naprostý knockoff bez nějakého vlastního nápadu.

Jinak souhlas s Tulareanus ohledně příběhu TBS3 - opakuju sice, co jsem napsal v komentáři a asi už i tady v diskuzi, ale jako poslední kapitola to fungovalo výborně a kvalitativně mi to přišlo na stejné úrovni jako předchůdci, i závěr se mi líbil.
@Subject 13 (komentář): Vidím, že si celú ságu "zlopol" veľmi rýchlo, tak dúfam, že ťa to ako celok bavilo, hoci pozerám, že trojka ťa sklamala a je mi aj trochu ľúto, že tu sa náš názor rozchádza - nemyslím si, že súboje boli nejak brutálne ťažké, práve naopak, neustále som najmä zo začiatku šetril a čakal nejakú zákernosť, ale žiadne zákernosti alebo náročnosť bojov so sundrami z jednotky a dvojky sa nekonali. Navyše na takých vysokých leveloch ani 2-3 zranenia na hrdinoch nerobili veľký rozdiel a čo mi bolo trochu ľúto, že všetci noví hrdinovia mi prišli v podstate ako tí najsilnejší možní. Asi od cca 1/3 hry som ľutoval, že som od začiatku nedával aj všetky bonusové vlny nepriateľov, lebo to išlo pomerne v pohode, najmä pre tie hrdinské tituly, extra silné artefakty a podobne.
Ku GoT by som to asi prirovnával len počtom postáv a ich rozdielnosťou ako aj strachom o ich život, ale určite som nemal z BS 3 taký nahorklý pocit zo zle a nelogicky vygradovaného príbehu ako v prípade GoT. Ono predsalen v BS 3 sa veci stali poväčšinou veľmi logicky a to nielen v kontexte GoT ale aj všeobecnej logiky herných príbehov.

Inak na Ash of Gods: Redemption sa nechystáš? Ja to mám už dlhšie nachystané v to-play liste, ale ešte som sa k tomu nedostal. Mali by sme to zahrať, aby malo hodnotenie hry na dh väčšiu výpovednú hodnotu. :)
@MCZ (25.08.2020 03:29): Tak ono ja som to mal podobné: Alette a ostatní ubránili Arberrang a Dredge sa ku mne pridali, btw: práve Dredge hrdinovia mi prišli v trojke dosť OP, Aleo zarecitoval báseň, ktorá vlastne pozostávala z názvov kapitol trilógie a taktiež sme videla Ivera so zvyškom. Ale skôr by som bral trošku toho "čo sa dialo potom", keďže tri hry o postavách, to keď už človek prežíva, tak sa do nich celkom investuje a chcel by trošku detaily o ich nasledujúcich osudoch. :)
@Tulareanus (25.08.2020 02:28): Záleží to na mnoha parametrech, ale já jsem třeba pořádný epilog dostal. Rook a ostatní ubránili Arberrang, ještě předtím si stihl udělat další dítě i najít spojence v řadách Dredge a když už bylo dobojováno, během posledního rozhovoru na hradbách spatřili vracejícího se Ivera se zbytkem jeho družiny. Krásné.
Tak trilógia konečne dohraná. Jednotku a dvojku som dohral jedným dychom za pár dní od rozohratia, no do trojky som sa pustil až po dvoch rokoch od toho, ako som to pustil na prvú hodinu a pol. A v podstate práve asi prvá hodina a pol bola najslabšia časť hry a potom to už bolo len napínavejšie a napínavejšie a nové ability a hrdinské tituly celkom pekne hru obzvláštňovali, aj keď jedna vec mi na combate prekážala a to pri mnohých veciach veľmi vágne popisky a až skúšaním človek zistil, ako niektoré veci presne fungujú a čo určité označenia fungujú. Škoda len, že hra nemala "poriadny" epilóg.
@John Mirra (24.02.2020 18:48): Ono se to blbě spoiluje, když těch konců je několik a ta hra staví na tom, že je to "tvůj příběh" a "tvé postavy". Plus je tam pár dalších proměnných (kdo všechno přežije atd.).

Bych ti doporučil počkat na nějakou slevu a zkusit to, ten třetí díl má určitě nejhutnější atmosféru a děje se tam toho docela dost. Pokud tě nebaví souboje, můžeš si jednoduše snížit obtížnost a soustředit se jen rozhovory, což?
@MCZ (23.02.2020 22:32): Mě už moc nebavila ani ta dvojka, tak právě nevím, jestli má smysl to vůbec kupovat a rozehrávat, byť je to třeba krátké. Docela mě to omrzelo, ale zajímalo mě, jak to dopadne.
Nevyspoileroval by mi někdo příběh? Docela by mě zajímalo jak to dopadne a co tam teda šlo, ale hrát se mi to nechce :) Dohrál jsem jedničku i dvojku. Zkoušel jsem to najít na netu, ale nějak jsem to nenašel.
@Paul (19.08.2018 11:18): Podle mě téhle sérii hodně ublížilo rozdělení na tři hry s dvouletými prodlevami, mám sice jedničku i dvojku rád, ale příběh určitě není taková pecka, abych na jeho dokončení nedočkavě čekal několik let. Prostě si to zas zahraju, až to ke mě přistane v nějakém bundlu. Kdyby to vydali až komplet, bude ten hype určitě větší.
Tahle hra tedy prošuměla. Na steamu pouhých 300 recenzí, zde ani jedno hodnocení..přitom recenze dobré (např. PC Gamer 90%), je to od bývalých Bioware lidí..
Ale už druhý díl prodal jen třetinu toho co jednička, takže se asi nic jiného čekat nedalo.