Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Ascent

29.07.2021
24.03.2022
70
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

The Ascent je cyberpunkové akční RPG, odehrávající se v dystopickém světě budoucnosti zvaném Veles, kompletně ovládaném megakorporací The Ascent Group. Ta však za záhadných okolností ukončuje činnost a její arkologie se stávají bitevním polem gangů, zločinných syndikátů a korporací, kde jde obyčejným lidem doslova o život. Hráč se jakožto bývalý otrok The Ascent Group musí chopit zbraně a pokusit se odhalit tajemství jejího zániku.

Po stránce hratelnosti se jedná o klasickou izometrickou twin-stick střílečku s charakterovou progresí inspirovanou sérií Diablo. V soubojích lze využívat coverového systému a svou roli hraje i zničitelné prostředí. V průběhu hraní může hráč svou postavu vybavovat řadou nových zbraní, brnění a kybernetických implantátů a specializovat ji pomocí různých skillů. Hra podporuje i kooperační multiplayer až pro čtyři hráče.

V srpnu 2022 vyšlo DLC s názvem The Ascent - Cyber Heist.


Poslední diskuzní příspěvek

Ta kamera je hrozný zlo. Nemám nic proti zvolenému formátu, ale to provedení. Střílí po nás všechno možný, co ani není vidět. Samozřejmě velice přesně. My se do toho samozřejmě trefit nemůžeme. Takže běžíte naslepo k věžím, který mají dmg jak debil. Přitom by stačilo, kdyby byly aktivní jen ty, které jsou na obrazovce. Když už ta kamera neumí zabrat celou scénu, krucinál.... Přitom je to jinak tak boží.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Koncept cyberpunku si bobek pořád ne a ne čmajznout a užít delší pobyt na pořádném mainstreamovém výsluní. Oba Blade Runneři finančně selhali, a byť si jiné výplody tohoto subžánru rozhodně našli úctyhodné skvadry fanoušků, doposud nikdy nebyl opravdu široce populární. 6 let po posledním dílu se až teď mluví o novém Deus Ex, a jaxi kolem toho není takové haló, jaké by bylo třebas o libovolném novém skinu do Fortnite. Cyberpunk 2077 se prodával navzdory problémům hodně dobře a pak si užil nedávný obnovený boom v popularitě, nicméně problémy to byly natolik zásadní, že konkrétně této situaci moc nepomohl. A tady Ascent ji taky satanužel absolutně nepomohla.

Ascent je o ošumělých přízemních činnostech planety Veles, sirné hromady věží, kde ohnivé biče šlehaj vzduch a holografické reklamy se jako duchové protínají deštěm. A o ničem jiném moc není. Její panoráma vesele cituje onen Scottův majstrštyk, ale na jeho poetiku ani zbla nedosahuje. Veles obývá i řada různých emzáků, které hra pochopitelně nijak neprofiluje a nepřibližuje jejich kultury, proč taky. Děj se točí kolem překvapivého pádu korporátu, který vše v ústředním velkoměstě ovládá, takže na ulicích puká anarchie a několik zainteresovaných grup, od těch kriminálních až po ty konkurenční korporátní, se snaží převzít vládu.

A více Vám k příběhu upřímně nepovím. Rád bych, ale od nějaké druhé odehrané hodinky jsem se jal dialogy přeskakovat, protože do té doby byly jen vatou otravně zdržující od příjemné, ač tuctové akce, a atmosférických procházkách tímto vizuálně nádherným, ač zcela povrchním světem. A proč ne, však co je špatného nad formou naprosto válcující obsah? Proč si to neužít jako dobrou adaptaci Soudce Dredda?

Já vlastně ani nevím. Z nějakého záhadného důvodu jsem si od toho legitimně sliboval scifi variaci na Grim Dawn. Za nenaplněná očekávání si můžu zcela sám, navíc to zřejmě byla očekávání od základu totálně nereálná, bo jak by mohla grupa 12 nadšenců doručit něco tak pěkného i s jakous hloubkou a inteligencí? 

Je to ode mě nefér, votomžádná. Na druhou stranu, abych nebyl nefér i sám k sobě, se musí nechat, že je to echt zbytečně dlouhý a samolibě grindovitý, a vlastně to moc neví, čím to chce bejt. Asi proto jsem si to neužil jako dobrou adaptaci Dredda, tedy dobrou, prioritně stylovou bezmyšlenkovitou režbu v nádherných, proklatě atosmférických kulisách. Taková řežba by mě totiž imrvére nenutila do ukrutně nudných dialogů s ukrutně nudnými enpécéčky. Působivý debut, a nic moc víc.

Pro: Audiovizuál; atmosféra; gunplay; jako prvotina dvanáctičlenného týmu nepopiratelně hustý

Proti: Jako cyberpunk dílo tristně okoukané a maximálně strohé na jiné než vizuální detaily, ale zřejmě věřili, že příběh napsali zajímavej...

+20