Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tag: The Power of Paint

81
8 hodnocení Platformy
Žánr:
logická > nezařazeno *
akce > plošinovka
akce > 1st person akce
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
2008 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://games.digipen.edu/downloads/Tag_Set…
Tag by se dal označit jako logická plošinovka z vlastního pohledu. Hráč se nachází v černobílém městském prostředí a úkolem je dostat se do těžko dosažitelného cíle. K tomu má barvící pistoli, s níž je možné nastříkat objekty třemi různými barvami s unikátními vlastnostmi. Zelená barva umožňuje skákat a odrážet se od zdí, chození po červené zrychluje a modrá barva přilepí postavu k povrchu, díky čemuž je možné například chodit po zdech.

Hra byla vytvořena skupinou studentů na škole DigiPen. Vyhrála v studentské kategorii Independent Games Festival (IGF) v roce 2009 a podobně jako v případě hry Narbacular Drop, zaujala i u firmy Valve Corporation. Autoři byli najati, aby se podíleli na druhém Portalu a implementovali do něho svůj koncept s barvami.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Tahle hra je přesně jeden z důvodů proč miluju databázi-her. Dostal jsem se totiž díky ní (vám) ke spoustě skvělých kousků na které bych jinak neměl šanci narazit.

Tentokrát mě zaujal především název který odkazuje na fenomén graffiti a rozhodně jsem v tomto směru nebyl zklamán. Vsadil bych se že někdo z vývojářů byl writer a to i proto že se celou vizuální stránkou hry nese jedno z nejdůležitějších poselství graffiti a sice vytvářet z unylých, ošklivých městských zdí pestrobarevná umělecká díla. Čímž mimochodem myslím třeba tohle a rozhodně ne takovéhle hrůzy.

Na to že hru vytvořily studenti jako školní práci je hratelnost skoro až na profesionální úrovni a tak není divu že s ní vyhráli cenu na herním festivalu a vybralo si je studio Valve Corporation pro práci na Portal 2. Ten jsem také hned po TAGu dohrál a doteď se z něj v dobrém slova smyslu nevzpamatoval ale o tom jindy a jinde.

Zápory jsou pro freeware tituly typické. Krátká herní doba, respektive málo levelů, a občas nějaké to padání do oken ale upřímně vychází i horší a zabugovanější hry a ještě za ně chtějí peníze :) Překvapila mě i nutnost dohrát hru na jeden zátah ale to je věc názoru. Suma sumárum další velmi povedený kousek do kategorie freeware/oddechové.
+11(12-1)
  • PC 90
Tag. Minimalistická hříčka v minimalistické grafice. V níž logické uvažování převládá nad hbitostí a přesností.

Hra začíná povedeným tutoriálem, během něhož je nenásilnou formou vysvětleno k čemu při řešení hádanek využívat barvy. I proto mým jedinými zákysy bylo, "kam mám jít" a "kde je dole". Při přichycení na kolmou stěnu nebo dokonce strop, za použití modré barvy, se totiž hráčova kamera pootočí tak, že to vypadá, že pořád stojí na zemi. I když se za této situace na kraji obrazovky zobrazí šipka znázorňující směr gravitace, je jednoduché se splést a spadnout do bezedné hlubiny, čímž dojde k respawnu k poslednímu checkpointu. Poté je příjemné zjistit, že vystříkané barvy na bílých plochách zůstaly. Pokud se ale v gravitačních hrátkách rychle zorientujete. Přijdete na to, že modrá barva hru příliš ulehčuje.

I s vědomím, že hra vnikla jako nezávislý studentský projekt a nemůže proto býti příliš dlouhá, přijde její konec nejen do jedné hodiny, ale i dříve než byste čekali.

Závěrem: Na odreagování příjemná hříčka, kterou je ale nutné projít na jeden zátah.

Pro: Nenáročné logické hádanky, je to zdarma

Proti: Krátké, po vypnutí hry se uložené pozice smažou

+8(9-1)
  • PC 85
Tak Tag: The Power of Paint je po Perspective druhá hra, po jejímž dohrání lituji, že jsem taky nestudoval na DigiPen. Mají tam dobré nápady, které v krystalické podobě bez zbytečných přívěsků taky zrealizují.
V tomto případě se jedná se o FPS (first-person sprayer), ve kterém se hráč snaží dostat z místa na místo s pomocí stříkání barev měnících vlastnosti povrchů - něco jako WS Platinum. Minimalismus ze hry jen, ehm, odkapává: všech devět map je stejně hranatých a černobílých, nastavit lze jen citlivost myši a příběh není ani na stránce hry.
A to je dobře, protože už 20 sekund po spuštění hry řešíte jen to, jestli to zelené je kyselina a jestli se na to dá šlápnout. Boing! Jak obtížnost pomalu rostla, víc a víc jsem se těšil na velký finální koktejl ze všech ingrediencí, ale hra bohužel skončila trochu dřív.
Herní doba je ani ne hodina, což je při absenci trvalého ukládání vlastně dobře. V rámci levelů jsou pak k dispozici checkpointy, takže se jedná o příjemně strávený oddechový čas.
U srdce mě zahřál historický aspekt hry: rozlévání tekutin bylo převzato do Portal 2, a to včetně vývojového týmu Tagu. (Podobně jako samotný koncept portálů pro Portal o rok dříve)
S hodnocením je to svízelné - kdybych hodnotil jen to, co ve hře je, bylo by to jasných 100 %. Když ale přihlédnu k tomu, co tam není a být mohlo, musím sáhnout o trochu hlouběji.

Herní výzva 2017 - 9. "Kamarád doporučuje"

Pro: Zajímavé herní mechanismy, přímočarost, historický význam, zdarma

Proti: Nevyužitý potenciál na konci hry

+8