Stranded Deep nejlépe vystihuje pojem "survival simulator", tedy simulátor přežití v extrémních podmínkách a hra by se tak mohla zařadit vedle současných titulů Miasmata, The Long Dark či The Forest.
V případě Stranded Deep se jedná o přežití s omezenými možnostmi na malém tropickém ostrově kdesi v Pacifiku . O tom, že se nejedná o procházku růžovým sadem, není pochyb. Po krátké úvodní sekvenci, v níž jsme z poklidného rozjímání nad sklenkou Martini na palubě soukromého tryskáče vytrženi silnými turbulencemi a než se nadějeme, bojujeme o holý život. Po probuzení se nacházíme v malém nafukovacím člunu na širém moři. S vypětím všech sil dopádlujeme k blízkému ostrůvku a začíná boj s horkem, nedostatkem potravy a vody, žraloky a dalšími nástrahami. K dispozici budeme nebo taky nebudeme mít různé více či méně užitečné předměty (nůž, sekera, kladivo, baterka,...).
Hra využívá procedurálního vytváření herního prostředí, takže nikdy předem nevíme, do jaké situace a s jakým vybavením se dostaneme. Je ovšem možné vytvářet si i nástroje vlastní a dokonce stavět improvizované přístřešky, ale jedná se o boj s časem na vyprahlém kousku země uprostřed oceánu.
V jaké fázi vývoje SD asi je? Nedomyšleností a chyb je tam dost, chvílema mám pocit, že se hra vyloženě brání, aby byla hrána.
@musa (17.01.2021 09:51): ano, zdraví se obnovuje, když je člověk najezený a napojený
@musa (17.01.2021 09:51): ano, zdraví se obnovuje, když je člověk najezený a napojený
Pro: prozkoumávání světa a situace, které nastávají, stavění
Proti: konec hry, bez popisu věcí