Když v říjnu roku 2020 vyvrcholily vnitřní neshody ohledně směru budoucího vývoje her v konglomerátu Blizzard Entertainment, založili dva z hlavních vývojářů série StarCraft a WarCraft vlastní studio s názvem Frost Giant Studios a oznámili, že pro jednou zase ukážou světu, jak vypadá ta správná real-time strategie. Výsledkem je volně šiřitelný mix mezi WarCraftem III a Starcraftem II, postavený na 5. verzi Unreal enginu, zvaný Stormgate.
Stormgate bude ve své finální verzi obsahovat kompletní příběhovou kampaň a tři hratelné frakce, avšak ve fázi otevřené beta verze v únoru roku 2024 byly hratelné pouze dvě s tím, že ta poslední bude odhalená až při dokončení hry. Hratelnostně se jedná o rychlou real-time strategii zaměřenou na multiplayer, kdy jednotlivé hry mají být dynamické a akční od samého počátku mohou běžně trvat i pod 10 minut.
Design a fungování jednotek na bojišti vychází nejvíce ze StarCraftu, avšak herní mapy obsahují i neutrální jednotky, které buď mohou pasivně bránit nějaký bonus, či surovinu, anebo se i samy zapojit do boje jako např. v Dotě, či League of Legends. Hráči budou mít v průběhu hry možnost i sesílat pasivní "kouzla" jako v Age of Mythology. Není tedy žádným překvapením, že Stormgate je koncipován jako mix "všeho dobrého", co se doposud v žánru RTS urodilo.
- Žánr
- Forma
- free to play
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano