Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (03.09.2023 23:24): Objektivní byli rozesraný konzole verze CP. To co vydala teď Bethesda na konzole funguje, vypada ok s dá se to v pohodě hrát. Kdyby ten Starfield dělali Poláci a byl úplně stejnej všichni by nadšením nadskakovali :)
@Charllize (03.09.2023 23:11): tak tady to zatím hrajou dva lidi, příliš malej vzorek na dělání nějakejch líbí/nelíbí závěrů. A proto se řeší objektivní věci jako zprasená optimalizace a neohrabaný UI.
Prostě další krok na Elder Scrolls cestě Bethesdy, se všemi plusy a mínusy. Nikdo normálně přece nemohl čekat něco jiného - stačilo letmo mrknout na pár minut videí, ne? Fanoušci budou spokojení, "hateři" taky .-)

15 let od vydání Fallout "3" nemůže být doufám překvapen nikdo.
Pro mě stejně nejlepší hrou od Bethesdy zůstane navždy The Elder Scrolls: Arena :-)
Libi se mi, jak tisice lidi zaplatijou, aby mohli delat zadarmo betatesting. No a ted nastoupi ceta moderu, kteri budou, opet gratis, lepit modiky, aby dodelali hru za vyvojare. Genialni.
Nerozumim jedny veci. Bethesda to na Xboxu locknula na 30 fps a bezi to tam celkem dobre se stabilnim frametimem. Proc proboha na PC chybi moznost zamknout si fps/nastavit ruzny vsync hodnoty? Ta hra nejde (minimalne na nvidiich) zatim nicim funkcne locknout (rivatuner, controlpanel, polovicni vsync ani custom rozliseni s 30 hz). I kdyz mam ve hre treba 30–50 fps, nedokazu nicim udrzet 30 fps s 33,3 ms. Dokonce to overshootuje pres 30 a napriklad rivatuner lock na 30 zpusobuje, ze hra jede na 27 v mistech, kde po odlockovani vidim treba 40. Hnusnej nahodnej stuttering skoro vsude. Clovek vleze do menu, vrati se a najednou mu to jede treba minutu bez vykyvu a pak se ve hre neco stane a zacne to silene prestrelovat/podstrelovat. Jasny, jedu na starsi 2060 super, ale ono je to vlastne fuk, protoze treba 3070, 4060 atd. na tom nejsou o moc lepe a ten funkcni lock by se hodil vlastne vsude, kde neni stabilne 60. Tohle me fakt stve, protoze jsme ochotnej hrat to na 30. Kvalita a stabilita obrazu s DLAA je jinak velmi slusna.
Stavění/úprava kocábek je dokonale on brand se zbytkem UI. Super že to Todd hajpoval jako tuze hluboký, long term systém, ale moc mi hlava nebere, proč to opět muselo bejt tak šíleně nepraktický, nepohodlný, matoucí. Otevřu stavítko, zpráva mě varuje, že kocábka je moc těžká, ať odeberu pár částí nebo zvýším grav kapacitu. Tak odeberu jedno cargo, bum error, mám někde nepřipojenou část. Ale cargo jsem rovnou deletoval a nikde v rozhrání se nic volně neválí. Zkouším znovu, tentokrát opačně rovnou připnout grav komponentu. Lítám s myší všude po kocábce, než mě vytrénovanej pixel hunting konečně dostane do zelených světel, sláva Toddovi, můžu připnout. Akorát že ejhle, stejný error, opět mám prej něco někde unattached. Proč to třeba automaticky nezvýrazní to, co má být jakože unattached? Proč mě to vůbec nechá něco někam prcnout místo toho, aby to nechalo něco někam jen legitimně připevnit? Proč MŮŽU něco přidat pod/nad dovolenou výškovou úroveň, proč se to automaticky neblokuje???

Rád bych řekl, že je to dobrovolnej sranec navíc, ale prý v pozdějších fázích hry už je to docela povinnou součástí hry. Takže opět, doporučuju čekat na mody.
V Cyberpunku když nastavím ultra preset (bez RT), 1080p nativ, tak mám i v nejnáročnejších místech Night City kolem 110fps. Ve Starfieldu podle toho testu 48.

Dokonce i když zapnu RT Ultra, tak mám kolem 70ti. Starfield raději RT vůbec nemá. Už ale chápu, proč to na konzolích zamkli na 30. To je docela komedie, takhle blbě byl od Bethesdy naposled zoptimalizovanej snad Morrowind, kterej jsem musel hrát s dohledností pět metrů před sebe aby se hejbal :)

Ale zase to má aspoň méně bugů, prý.

@AlieN (03.09.2023 14:10): já nemám nic proti vizuální stylizaci, ale zničení kontrastu a jakýchkoliv tmavších stínů nepovažuju za vizuální stylizaci.
@Paul (03.09.2023 07:31): Za mě 1.
Upřednostnění vizuální stylizace oproti realističtějšímu looku není nijak špatně (navíc ono i té 2. k realistickému svícení dost chybí), a považuju za docela samozřejmé že se o něco stylovějšího Bethesda snaží. Takhle mi to evokuje Prey, které ostatně taky vyšlo pod Bethesdou, a to je jen dobře.

Přičemž mě samozřejmě nijak nepřekvapuje že tyhle mody vznikají - ony totiž vznikají k úplně každé hře která vyjde, "zlepšení" grafiky tím že zvednou kontrast a barevnou saturaci. To je taky dost nuda.
Obecně - je to o preferencích.
Jak je to vlastně s tím, že s vámi může cizí loď odletět do vesmíru? Hines i Todd to chválili ale na videích jsem viděl, že to v těchto případech hráče vytlačí skrz texturu pryč z lodi.. která odletí bez něj.
@Paul (03.09.2023 09:47): Já už to tu několikrát posílal, já mám PTSD od Dark Souls 3 ta skála vpravo. 
Od té doby mě to ve všech hrách hrozně štve, ale zároveň nikdy není nic horšího, než právě tento příklad.

Ale ony to jsou asi odlišné problémy, něco kontrast, něco nasvícení, něco filtr. Ale třeba takový Nioh kvůli tomu hrát nedokážu. Tam je to fakt extrémní šedý maglajz.
Jsem rád že nejsem blázen a vidíte to stejně :)

Jako nechápu to - Bethesda musela specificky nadesignovat tyhle lookup table filtry. Prostě záměrně vytvořili filtry který z obrazu dělaj washed out, bezkontrastní mess. Používaj jiný displeje než zbytek světa? Mají divné úchylky? Samé otázky. Ještě že hry vydávaj na PC, kde se daj u(o)pravit.
@Paul (03.09.2023 07:31): jednička je jak přes mokrý toaletní papír.

Každopádně přesně tenhle problém má skoro každá hra co hraju. Hlavně teda Soulsovky. O to svěžeji působí Alan 2 který tímto dle videí asi trpět nebude.
@Paul (03.09.2023 07:31): Chvíli jsem přemýšlel, co je tam jiného a stále to sotva vidím na mobilu, ale je to hádám o piss filtru. Myslím není úplně ideální screen na srovnání, nicméně někde níž si postoval video kde to srovnávali a s tím piss filtrem mi to přijde lepší. Má to lepší atmošku, takový lehce retro nádech.

edit: Na PC už to vidím, dvojka lepší
O pár dalších hodin později opravdu chtivě vyhlížím mody, které téměř všechny zdejší systémy usměrní a zkonzistentní. Kocábku mám na planetě a fyzicky jsem ve sklepě kilometr vzdálené základny. Z tohoto místa není problém skočit na galaxy mapu a jedním kraťounkým loadingem se teleportovat k jiné planetě v úplně jiném systému. Jakmile mám ale loďku docknutou, mohu tak činit jen v rámci stejné soustavy. Když už sedím v lodi a levituju ve vesmíru, při každém skoku do jiného systému musím sedět a 10 vteřin čumět na přípravu skoku, přestože když tam činím z planety, zatímco třeba sedím v pyžamu u baru, tak je přesun okamžitý. Možná blbost, ale bytostně mě nasírá.

Taky mě mocně dokáže mentálně depilovat skutečnost, že AAA hra v roce 2023 mě nutí při sledování NPC se podřídit jejich unylému tempu. Myslel jsem, že už bude standardem, že se NPC naopak přizpůsobí mně, nebo že přinejhorším budeme aspoň moci kráčet stejným tempem. To ale možné není, můžu buď běžet třicetkrát rychleji, než NPC kráčí, nebo kráčet ještě pomaleji, než dané NPC. Proč...

Zajímalo by mě, komu při playtestingu přišlo adekvátní, že když se při rozhovoru s NPC rozhodne společník taky něco danému NPC říct, kamera se na ně zafixuje a čumí mi do očí místo toho, aby se aspoň vzdáleně koukali směrem k oné NPC.

Ještě víc by mě zajímalo, komu při playtestingu přišlo v pořádku, že z lodního prostoru můžu všechno nabrat k sobě do kapes, ale pak už to do toho prostoru nemůžu vrátit. Takže když omylem naberu všechno a má kapacita najednou čítá 265/150, tak to můžu všechno rozházet, nebo se umučeně trmácet do krámu rozprodat, nebo se to pokusit všechno použít. Lahoda.

Nicméně nutno vyzdvihnout, že to doposud ani jednou nespadlo, a až na jednu komickou momentku se společnicí jsem vlastně nezaznamenal zatím jediný bug. Krom performance je to technicky na Bethesdí poměry vyloženě vymazlené, zdá se. A atmoška to opravdu táhne přímo suverénně.

Pár pohlednic:
https://i.imgur.com/eo8O6Zv.jpg
https://i.imgur.com/ibrAaep.jpg
https://i.imgur.com/YIyXbZs.jpg
https://i.imgur.com/uvRCPkn.jpg
https://i.imgur.com/4RM4tGq.jpg
https://i.imgur.com/RaUQKmg.jpg
https://i.imgur.com/cNNtdqQ.jpg
https://i.imgur.com/C5gseeN.jpg
https://i.imgur.com/NPocpaL.jpg
https://i.imgur.com/n8xTCHd.jpg
https://i.imgur.com/OlpXE1W.jpg
https://i.imgur.com/JkhzmPL.jpg
https://i.imgur.com/JZOx4NT.jpg
Ten začátek je dobry fail, kosmonaut, který potká úplně cizího chlapa případně ženskou ji po prohození 2 vět dá svoji loď svého robota a dobrovolně zůstane na planete těžit kameny v dole :D Jsem zvěda jak to bude pokračovat dále.
Po prvních 4 hodinách je to vskutku dražší The Outer Worlds s dalekosáhle slabším writingem a quest designem, překvapivě obstojným space combatem, a velice překvapivě debilním, turboultra nepohodlným user interface, který je souběžně navržen spíš pro gamepad, ale na padu se člověk k seznamu questů musí 5x proklikat. Města nemají mapy. Není možné trackovat více aktivit najednou. Reálné cestování vesmírem je otázka několikanásobného proklikávání glorifikovaným meníčkem místo toho, aby to meníčko bylo jednoduchý, pohodlný, a člověk se k tomu proklikal rychle.

Nová lockpick minihra je taky vymyšlená zejména na zbytečné zdržování, zábavného či uspokojivého na ní není nic. Přesvědčovací minihra je v konceptu zajímavá, ale v kombinaci s tím writingem to ještě více zdebilňuje už tak dost slabé dialogy, á la přesvědčím borce se stáhnout tím, že mu pohrozím lebo su velkej drsoň a právě jsem vyvraždil celou jeho skvadru, on řekne 'good point' a pak pokračuje v rozhovorové linii, kterou jsme dokončili tři dialogy dřív. Žádná postava zatím neměla připsanou jedinou větu navíc na zohlednění, že jsme se už seznámili a mluvili spolu. Epic clap.

Ale má to dosti solidní atmošku a přestřelky zatím ujdou. Všem ale horoucně doporučuju si počkat na patche a hlavně mody, především na to UI.
@Charllize (02.09.2023 13:40): V JRC bylo dnes Xko + FH5 za 11k :/ Už vyprodané ale. Příště to stihneš!

Jinak s těmi JRPG na Xbox bych to neviděl tak bledě. Zajímavé bude sledovat jak moc stoupnou prodeje po Starfieldu v Japonsku. Momentálně se tam Series blíží s prodeji 500k, což imo není úplně zanedbatelné číslo už. Ono by bohatě stačilo, kdyby MS koupili Mistwalker nebo PlatinumGames třeba. Moc by to nestálo, ale dopad by to mělo velký.

Každopádně JRPG od Segy a Namca tam hrát můžeš už teď. :D Chtělo by to aby se Phil nějak dohodl se Squeenixem konečně.
@Fritol (02.09.2023 13:29): To Ja bych to klidně dal, ale musel bych to mít na čem hrát :) U hry v který stravim stovky hodin mi par stovek navíc je asi jedno.
Za různý Skyrimy jsem už dal od toho 2011 tak 7k :)
Zaroven v tom Starfieldu pořad nevidím důvod dát 14k za xbox na kterým bych pak nemoh hrát jrpg páč tam většinou nejsou. Být to i na ps5 zřejmě bych ji kvůli Starfieldu vzal. A na PS mám velkou knihovnu her který by mi na xboxu byli nanic.
@SilentWolf (02.09.2023 09:58): Tohle si založím, protože až vyjde TES, tak ti garantuju, že to bude hrát s předstihem leda tak Charllize. :D 30 eček navíc za o 5 dní dřívější hraní bych nedal ani za Life is Strange tyjo.

Jinak Forza Motorsport bude mít také 5 dní early access za 100€. Docela se mi tahle praxe líbí a doufám, že to bude nová norma u Microsoftu, protože těch 5 dní může prodeje daných her úplně zničit, pokud budou ve špatném stavu, takže to bude zaručovat kvalitní vydání snad. Si představte, že by se tohle dělo u Redfallu... by snad ani nevydali nakonec. :D

Navíc když to mělo peak skoro 300k hráčů, tak to muselo prodat alespoň půl mega za těch 100 eček. Na tohle se ani Nintendo nechytá. Raději ať vytřískají z lidí prachy tímhle způsobem než nějakými gaas kravinami.
A TADY to teda vůbec nikdo ještě nehraje? Se divím. Věřím že u TESVI bychom byli za příplatek ve hře už všichni. :-D
Koukám na Vortex a přijde mi to docela ok, ale stromy v tom hlavním městě vykopírovali snad z Morrowindu :D. Jak hezky to vypadá v interiérech nebo třeba ty space suity, tak to město jak kdyby vypadlo z 10 let staré hry, hrozný :D
U steraka na YT se mi líbilo, jak se hned v intru jízdou výtahem vysrala animace a postavy levitovali před výtahem ve vzduchu. To je stejné, jak když v intru Skyrimu ten vozík byl posedlej ragdoll ďáblem.

Jakože doslova první vteřiny, co vidíš ze hry a jsou rozbitý.
První dojmy youtubera zaměřeného na space simy (a Microsoft Flight Simulator) - líbí se mi že letový model není až tak arkádový jak jsem se bál, je tam i (omezené) ovládání vertical a lateral thrusters, i otáčení lodi nezávislé na vektoru pohybu. A taky management energie. Bylo by fajn kdyby se do boje mohla zapojit i posádka, ovládat věže nezávisle na hráči pokud je na loď přidělá, ale obávám se že to už bych po tom chtěl moc.

Btw první mody na lepší imerzi už jsou venku - BetterHUD 
@Charllize (01.09.2023 17:30): v komentáři pod tím videem jsem napsal "So to summarize, you are not showing DLSS on vs off, but DLSS is always enabled, and you are showing Reshade on vs off, where you removed the green filter." Což mi potvrdil s "exactly". 

@SilentWolf (01.09.2023 17:19): mě ten zelenej filtr přišel takovej divnej už na videích, takže nejdřív zkusím hrát vanilla, ale je možný že ho dám pryč. Pamatuju si na mod Fellout pro FO3, kterej dělal něco podobnýho. Ale zrovna tam mi ten filtr k tý post-apo docela seděl, tady mi to sedne míň.
@Paul (01.09.2023 16:58): na reshady ještě chvíli počkám, ty první co vyjdou zkoušet asi nechci, ale vypadá to na první Bethesda hru kde zas tak potřeba nejsou. Moc do toho nevidím, ale údajně ve hře ani není brightness slider a hra má vážně tmavou černou (a nikdo neví zda je to záměr nebo overlook - když už ani FOV nedodali). Což sice kopě hráčů vadí, čemuž asi rozumím, ale nevypadá to tak vyblitě. A vskutku když se dívám na nějaké video z podzemí, vypadá to fakt hezky. Celkově to na některých videích vypadá o hodně líp než bych čekal.