Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

StarCraft: Remastered

14.08.2017
85
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

StarCraft: Remastered je předělaný StarCraft (1998) včetně datadisku Brood War z téhož roku. Remaster si zachovává hratelnost a atmosféru z původní hry, kterou předčí mimo jiné výrazně vylepšenou grafikou až ve formátu UHD (4K), přepracovaným videodoprovodem a vylepšenou zvukovou stránkou. Updatem prošel i multiplayer - matchmaking byl upraven na úroveň současných her od Blizzardu a dále můžete využívat speciálního cloudového úložiště pro vaše soubory. Uložené hry, replaye, custom mapy i vámi nastavené klávesové zkratky se po připojení do hry automaticky načtou. V neposlední řadě je možné si Remastered verzi propojit s původní hrou a váš stav včetně statistik nahrát do Remastered verze. Hra je přeložena celkem do 13 jazykových mutací.


Poslední diskuzní příspěvek

@Bravewolf (02.01.2021 14:15): Age of Empires II je samozřejmě výborná hra a v komentu k Definitive Edition jsem psal, jak se drží i na poli progamingu, ale rozhodně nelze říct, že by byla rozvinutější, složitější, nebo, že by představovala vrchol RTS. V tom byla vždy až za Starcraftem. Ono to možná svádí, když vidíš, že je tam více ras (národů) a že se sbírá více surovin apod., ale naopak v AoE II byly taktiky o maličko jednotvárnější než ve Starcraftu a herní mechaniky byly právě v SC:BW jednoznačně nejnáročnější. SC:BW má rozvinuté taktiky, protože se musí taktizovat už od výroby prvních jednotek. Existují strategie, které ukončí soupeře do 3 minut a s tím vším se musí počítat, buildy se musí přizpůsobovat, jednotky se musí nejen vyrobit, ale i správně použít atd. atd. Samozřejmě v AoE II to platí také, ale v SC:BW to platí v nejvyšší možné míře.

Co se týče HW nároků, tak zrovna k SC: Remastered je velmi málo informací, musel jsem vycházet z oficiálních požadavků. Ale je fakt, že ty remastery jsou většinou mnohem náročnější než původní hra, protože se využívají moderní technologie, byť jde o hru z roku 1998 a vývoj nemá optimalizaci pro slabý HW za prioritu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Pokud žánr real-time strategií vznikl v roce 1992 hrou Dune II, pak svého vrcholu dosáhl patrně již v roce 1998 Starcraftem. Jistě, existují mnohá vylepšení, či úkroky stranou v podobě jiných herních sérií, ale Starcraft stojí jako neochvějný pilíř profesionálního hraní počítačových her od roku 1998 dodnes. Fascinují mě příběhy z Jižní Koreje, které popisují raketový vzestup internetu a internetových kaváren právě ve spojení s počítačovou hrou Starcraft. Pokud vám pojem „internetová kavárna“ evokuje spojení internetu a kávy, pak v Jižní Koreji to znamenalo spíše internet plus Starcraft. Již v roce 2000 vznikla v Jižní Koreji, jako první na světě, organizace (KESPA), která nakládala s hraním her a profesionálními hráči jako sportovci, kteří by měli mít hraní místo práce, dostávat plat a jejich zápasy by měly být vysílány v televizi.

Starcraft je modla, na jehož herní elementy nesmí sáhnout ani samotný Blizzard. Nedostatky jako nemožnost označit více než 12 jednotek najednou, nutnost ručního posílání dělníků do těžby, nemožnost bindování více produkčních budov pod jednu klávesovou zkratku (číslo) se staly nedílnou součástí hry, kterou by sice leckterý příležitostný hráč rád opravil, ale vzhledem k přežívající herní komunitě a její „kultuře“ to zkrátka není možné. Starcraft je Starcraftem jen pokud je setsakramentsky těžký na ovládání, a tedy jen pokud hráči musí ze sebe dostat maximum, aby tyto prastaré herní mechaniky svou rychlostí a přesností překonali. Ve Starcraftu stále běží prestižní turnaje, nikdy neplatilo, ani nebude platit, že herní obec plně přejde na další díl(y) série, proto chápu, že herní mechaniky by se neměly měnit, byť se to ani u mě osobně napoprvé nesetkalo s vřelým přijetím.

Píšu to proto, aby bylo jasné, že příchod remasteru nemohl přinést žádná herní vylepšení neboli zjednodušení. Blizzard měl v tomto směru práci ulehčenou, remasterovat se bude pouze grafika, zatímco hra musí zůstat plně kompatibilní se systémem originálního Starcraftu. Je to elegantní řešení předcházející kritice. Blizzard k tomu navíc udělal maximum vstřícných kroků – původní Starcraft + Brood War vypustil do světa zadarmo a k tomu zavedl plnou vzájemnou kompatibilitu mezi původní a remasterovanou verzí hry, co se týče multiplayeru.

K samotným změnám v grafice nelze napsat nic jiného než pochvalu. Herní modely se v roce 1998 nedělaly příliš detailní, takže zdaleka nestačí pouze zvednout rozlišení a vyhladit hrany, spousta detailů musela být nově vymyšlena a přikreslena. Filmečky kampaně se pak dočkaly lepších barev. Zajímavé je srovnání s jedním z nejhorších remasterů všech dob – Heroes of Might & Magic III HD. Na obou hrách bylo odvedeno srovnatelné množství mravenčí práce, co se týče překreslení grafiky, ovšem tím veškerá podobnost končí. HoMaM III HD je pro jakékoli rozumné hraní absolutně nepoužitelný. Naopak SC: Remastered myslel i na praktické hraní a zavedl například matchmaking, neboli automatické vyhledání ekvivalentního soupeře v multiplayeru. K SC: Remastered bylo tedy přistoupeno velmi citlivě i takticky, nepochybně dokáže ve všech ohledech nahradit původní hru. Mise splněna.
+26
  • PC 100
Remaster Starcraftu jsem přivítal s nadšením, dokonce jsem si ho předobjednal (přece si nenechám ujít alternativní podobu hlavních budov). Vysledek mě ale trochu zklamal, naivně jsem očekával, že remaster přinese nějaké speciality.

Co se týká úprav grafiky, ty jsou velice fajn...popravdě mě zaskočil detailnější vzhled "sunken colony" a dalších budov/jednotek, jejichž vzhled jsem měl zafixován jako rozmázlou siluetu (hmm... ta šmouha v původní grace jsou psi-úponky zealota... atd.)
Zvlášt vložené kresby popisující události, namísto pouhého zeleného textu na černém pozadí.

S vývojem remasteru přišly i novinky jako nastavitelná časomíra nebo počítadlo akcí za minutu (dostupné i v původní verzi). Lze vidět opravdové zacílení na multi-playerovou komunitu. A je to dobře.

Štve mě, že tvůrci nepřidali nic jiného navíc. Něco jako novou kampaň. Prázdných míst od počátku prvního dílu k začátku druhého je dost, nabízí dostatek bílých míst, čekajících na zpracování/objevení. K čertu, mohli tam aspoň vložit tři mise odehrávající se na Chau Saře, které byly dostupné pouze v demoverzi původní jedničky.

I když kromě grafických změn Remaster nic nového nepřinesl, a jedná se jen o šlechetně vyhlížející avšak prachsprostý způsob na tahání peněz, hra je původní.
A původní hře jsem dal 100%, i když mě remaster plně nenadchnul, nebudu z tohoto hodnocení odebírat.
+14
  • PC 70
Legendární strategická hra StarCraft, která na konci 90. let definovala žánr real-time strategií, se v roce 2017 dočkala své modernizované verze pod názvem StarCraft: Remastered. Hru opět přivedlo k životu studio Blizzard Entertainment, které se snažilo zachovat původní kouzlo a herní mechaniky, zároveň však přinést titul do 21. století s lepším technickým zpracováním. Hráči se mohou těšit na kompletní příběh tří znepřátelených ras — Terranů, Zergů a Protossů — včetně rozšíření Brood War, a to v původní nekompromisní podobě, která vyžaduje strategické myšlení, precizní mikro-management a rychlé rozhodování.

Oproti původní hře nabízí remasterovaný StarCraft především výrazné grafické vylepšení. Hra běží v rozlišení až 4K, byly přepracovány animace, portréty postav i uživatelské rozhraní. Přibyly nové možnosti pro online hraní včetně podpory matchmakingu přes službu Blizzard.net a cloudového ukládání. Zvuková stránka byla také přepracována – dabing byl ponechán původní, ale ve vyšší kvalitě, a hudba prošla remasteringem. Fanoušci ocení i možnost kdykoli přepnout mezi novou a starou grafikou.

Navzdory novému vizuálnímu kabátu zůstala atmosféra hry téměř netknutá. Zachování všech původních mechanik i kampaní přispívá k autentickému zážitku, který si fanoušci pamatují z původních verzí. Nový grafický kabát však hře propůjčuje modernější nádech, díky kterému je možné si plně vychutnat detaily bitev a prostředí, aniž by hra přišla o svou strategickou hloubku nebo tempo. Právě v kontrastu starého herního designu s novou technologií vzniká zajímavá symbióza nostalgie a inovace.

Přestože remaster přináší řadu pozitiv, zastaralé prvky z původní hry se ještě víc podepisují na celkovém dojmu. Stále totiž platí omezení na pouhých 12 jednotek ve skupině a nutnost kontrolovat každého workera působí zdlouhavě a archaicky. Ačkoli bylo rozlišení značně zlepšeno, samotná hratelnost zůstala v mnoha ohledech „přikovaná“ k minulosti. Ti, kteří chtějí totéž co koncem 90. let, budou nadšeni. Já ale po zkušenosti s hraním dvojky byl velmi zklamaný. Remastery trpí právě na zastaralé herní mechaniky, a proto jsem příznivcem spíše remaků s tím, že se pokusí zachovat atmosféru příběhu originálu.

Pro: grafický remaster až do 4K, původní dabing a příběh, vylepšený multiplayer, přepínání mezi novou a původní grafikou, nostalgie

Proti: nedostatky z původní verze jsou stále přítomny - omezené skupiny, manuální mikromanagement, zastaralá UI, chybí automatické těžení a chytřejší pathfinding

+13