Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Falagar - no S jsem vždy považoval za hodně zjednoduššený co do ovládání a principů, prostě oproti hardcore RTS je to osekaný, jako příklad srovnání Planscape či BG versus Diablo, ale některý věci opravdu bijí do očí a tohle je jen zlomek z nich, něco by prostě melo fungovat i v takhle zjednoduššené hře, v komentáři Diablu taky nevytýkám že v podstatě je to hrozně jednoduchý a primitivní proti výše zmíněným hrám, protože tak k němu přistupuju, je blbost hulákat u Diabla po větvených dialozích atd. atd., S vidím stejně, ale co je moc to je moc, tohle nemá s příjemným hraním nic společného a klikfest v podobě jednotlivého označování jednotek i v případě že jim chci dát stejný povel je fakt na hlavu a ne herní prvek. Od začátku k němu přistupuju tak jak si zaslouží, nechci ze S hardcore strategii, ale tohle je opravdu moc hloupé a bijící.

"uprostřed bitvy, kdy to lítá ze všech stran volit příkaz každé jednotce zvlášť je pro mne prostě pruda"

stejně jako pro h3d4, o čem je tu už hezky dlouho řeč? :)) Já si přeci stěžuji na to samé.

Siege tanky nedostřelí dál než dohlédnou, dostřelí jen tam kam dohlédnou. Kompenzace je fajn věc, ale osobně bych to tedy vyřešil lépe, takhle v to nevidím kompenzaci ale jen hloupé chování jednotek, které do sebe nechají střílet, pokud bych tohle chtěl nějak obhájit, tak jako tvůrce bych to nějak logicky zdůvodnil, je to jako zdůvodnění proč třeba kouzelník nemůže nosit těžké zbroje, prostě nemá sílu. Proč se nemůže siege tank složit po útoku z místa na které v rozloženém stavu nemůže? Vysvětlení je jaké? Aby přibyla další jednotka, která jen supluje tupost tanků a jako že rozšiřuje taktické možnosti a zabírá tak místo jednotce, která by tam byla i z lepšího důvodu než jen zaplácnout díru v AI.

Pokud se tohle složneí/rozložení někomu nelíbí, další řešení je na tank přidat kulomet proti takovým případům, neexistuje snad tank kde by nebyla taková podpora a to ze zcela praktických a logických důvodů, proč zde neni takový upgrade?

Z tohohle důvodu starcraftu snižuju hodnocení i za nelogičnost a hloupost, ke hře jsem sice přistoupil k jako jednodušší konceptem a ne k jako hardcore RTS, ale hloupost u her netoleruju :)

Jasně že nic ve zlém ;)

btw - tak to pardon, nemělo tam být W3, ale jen Warcraft, protože ten styl je pořád stejný už od prvních dílů W a ty byly před Stracraftem, Blizz jen protáčí ty samý principy dokola v naprosto odlišných hrách a světech, a to je to co mi vadí.
Slayer: Z komentáře jsem pochopil, že jsi (zřejmě?) nehrál sc1, proto jen tak pro zajímavost: SC2 nevykradl systém stavění a některé mechanismy u ras z W3, to W3 to vykradl ze SC1 (SC2 by v těchto principech jako teleportace protosských budov nebo creep zergů měl být úplně stejný jako SC1)... ;-)
Slayer: Myslím si, že tvůj problém je v tom, že sis vybral špatnou hru. Ve smyslu, že tě nebaví sci-fi, nebaví tě tento typ strategií obecně a vytýkáš mu, že je takový jaký je... :-)

Přesto dávám komentáři plus, protože jsem přesvědčen o tom, že člověku, který např. o Strarcraftu nikdy neslyšel, dokáže účinně popsat, co může a co nemá ve hře očekávat, jaký typ hratelnosti jej čeká. To je to podstatné a to také hodnotím kladně. Sám jsem koment četl od vrchu dolů aniž bych se podíval, kde končí, takže jsem s délkou takový problém neměl - kdybych se však dopředu podíval, je otázka, zdali bych se odhodlal jej číst. :-)

Přesto bych rád zmínil, že s některými závěry zásadně nesouhlasím - ne z hlediska zkušenosti se hrou (ta mi došla domů z Anglie teprve dnes, takže mi začne jízda v nejbližších dnech), ale z hlediska toho, co by hra měla přinést. Zmíněný příklad s chováním tanků nebo battle cruiserů je nejhlavnějším prvkem. Ač jsem jednoduchým single playerovým hráčem, battle cruisery se v sc1 chovaly tak, jak bys chtěl a velice mne to prudilo - uprostřed bitvy, kdy to lítá ze všech stran volit příkaz každé jednotce zvlášť je pro mne prostě pruda. Podobně s tanky. Hra ti dává něco za něco. Rozložené tanky mají daleký a účinný dostřel, kompenzuje se to jejich slabinou na blízko a tím, že dostřelí dál než dohlédnou, takže je prostě musíš podporovat dalšími jednotkami. A je to tak jedině dobře, protože se to nezvrhne na CaC styl postavit armádu nejsilnějších tanků a převálcovat s nimi mapu čistě kvůli množství a kadenci. Pro vítězství je potřeba taktizovat a rozhodovat se kterou nevýhodu obejdeš kterou výhodou jiné jednotky. Tento princip jakožto hráč sběratelských karetních her prostě miluju - nic nerozbije hru víc, než když se najde kombinace, na kterou neexistuje odpověď... ale nic ve zlém, koment jsem si celkem užil...
"takže opravdu není čas na to, abyste vybrali skupinu battlecruiserů pak z ní pár vyselektovali a hodili yamato"

ale je tři prdele času na to každý vybrat hezky zvlášť, že? To co popisuješ v tom odstavci je přesně to proč tohle takhle ošetřit a ne to zavrhovat. Stejně jako je demence každý tank zvlášť rozkládat, tak je demence každou schopnost u jednotky používat po jednom když jich je potřeba více.

"Dělat to ručně, že by se musel vybrat každý zvlášť, je zkrátka nemožné."

Zkus uhodnout o čem je tu už hezkou dobu řeč.

To pokročilejší chování neni nic extra, žádná Amerika, vadí ti snad že SCV sami opravují stavby a jendotky aniž by jim někdo dal příkaz to dělat? pokud ne, nemělo by ti vadit ani tohle, je to úplně to samé akorát plikované na jinou jednotku.
Omg, aby všechny jednotky ve skupině použili určitou abilitu po 1 zadání, to je extrémní zhovadilost a jedna z největších brzd v SC1. Chápu, že vy si ten singl hrajete jinak, ale jak bylo řečeno SC2 je hlavně multiplayerová hra a v multiplayeru je i během bitvy třeba neustále vyrábět, kontrolovat ekonomiku, nebo ještě lépe bojovat na 2 místech najednou, protože tam se pozná, který hráč je lepší a který přestane stíhat, takže opravdu není čas na to, abyste vybrali skupinu battlecruiserů pak z ní pár vyselektovali a hodili yamato. Ještě horší je to s templářema, tam se opravdu počítá každý bod many a není nic horšího, než kdyby všichni hodili storm na 1 místo (damage se nesčítá) - jako v SC1, nebo nedej bože kdyby všichni feedbackli jednoho ghosta. Už tak je vždycky bitva o nervy, když se blízí k sobě armáda s ghostama a armáda s templářema - to je jen a jen o rychlosti a přesnosti, jestli stihne ghost hodit EMP a vyžrat všechnu manu, nebo je templáři dřív vyfeedbackují. Dělat to ručně, že by se musel vybrat každý zvlášť, je zkrátka nemožné.

Scriptování jednotek? Aby se tank sám složil, když k němu někdo přijde na blízko? :) Co takhle na začátku napsat "rozjeď těžbu, postav pár tanků na obranu, vymasuj battlecruisery a všechno znič" a odejít si na kafe? :)
Slayer: I přes poměrně polámanou stylistiku jsem ti za mušličky to plus dal :-)
danny - neřekl jsem, že straré hry jsou lepší, ale že pro mě jsou lepší volba, protože toho splňují pro mé potřeby víc než S2, je to jen můj názor, o S2 se toho nažvanilo tolik, že jsem to zkusil a napsal co si o tom myslím, a stojím si za tím, že přidání těch pár povelů koncept Stracraft opravdu nezruinuje : D

S tímhle na tebe jde tak možná sevencreature, já opravdu ne, rozhodně bych nenaznačoval že S2 je něco více než skutečně je jak tomu bylo u něj, proto má S2 ode mě tohle hodnocení a pro kvalitní RTS půjdu jinam i vpřípadě kdy budu chtít RTS ražení Stracraft, jednoduchý. Já se na S2 ve srovnání s opravdovými RTS dívám stejně jako na srovnání Baldura a Diabla, takže tohle řeš spíš s ním než se mnou, třeba bude to co řekneš taky potřeba zarámovat.
Slayer: Jejda, tohle ale přece není o tom, že staré hry jsou lepší a nové o ničem. Tady jde o to, že ty chceš, aby jablko chutnalo jako hruška... čti.: koupil jsem si hru z úplně jiného žánru než jaký mě baví. Měl jsi jít radši do Total Waru, ten by tvoje choutky splnil o mnoho lépe. A nesnaž se na mě jít s tím, že Total War a SC jsou oboje RTS, to je jako bys řekl že Baldur's Gate a Diablo jsou jeden a ten samý žánr.
sc - nechceš mi snad tvrdit, že SC je nějakým propracovaným simulátorem takticko strategického válčení, že ne? protože pak udělej rámy dva.

pipboy - ale v tom je ta prdel, ty ty příkazy buď použiješ když je potřeba, nebo je prostě nepoužiješ a budeš je ignorovat když potřeba nejsou, máš na výběr, takhle na výběr nemáš a máš jen jednu volbu, s přítomností příkazů se nic nemění, stále můžeš hrát jen s jednou volbou, ale zároveň můžeš využít i volby jiné, takže v čem je problém?

Jinak já si ani zvykat nemusim, nový hry nehraju, tohle je výjimka utvrzující mě v tom, že staré hry jsou lepší volba. Chápu, že prostě nezapadám do skupiny hráčů co baští hry tohohle typu, a jsem tomu rád.
SC2 je delany pro urcitou skupinu skupinu hracu, kteri stoji o specificky gameplay, ktery se s "tim nejlepsim z jiz udelanych her" jaksi vylucuje :) Holt si budes muset zvyknout ze ne vsichni chteji po strategiich to same co ty >_>

Jako ciste SP hrac bych ty nejake zakladni nastaveni chovani patrne uvital taky, ale chapu ze z hlediska multiplayeru je to krajne nezadouci a uprimne receno hold position a follow unit mi celkem vystaci a jen par malickosti mi vylozene chybelo. Napriklad kdyz mam jednotku co ma follow na jinou jednoutku a obe zaroven nekam poslu, bylo by fajn kdyby to zaroven nerusilo follow, to same s hold position. Problem je ze vsechny tyhle "chci aby to bylo chytrejsi" blbosti z toho naopak delaji zbytecne komplexnejsi hru, bo stejne jako existuji situace kdy se takove chovani hodi, zaroven s tim vzniknou situace, kdy takove chvavni bude na obtiz a pridelavat zbytecnou rezii, bo SC je znacne dynamcika hra a role jednotky se muze menit celkem rychle, behavior jednotky neni nic ocividneho a nez hlidat jak ho ma ktera zrovna nastaveny si to nakonec stejne radsi budu oklikavat sam. A z tohodle hlediska maji jednotky zakladni chovani relativne OK.
"S je hodně masová záležitost pro masy, a neni tu prostor pro nějakou propracovanost, takticko-strategická část zde dostává na prdel"

Škoda, že tu není možnost podpisů :( Hned bych si tohle zarámoval. Jde o jednu z těch vzácných perel, které se neobjevují každý den.
Slayer: Jenomže to je právě to, o čem tahle hra je... vše je v maximální míře ponecháno na schopnostech hráče! Pouze o Att/Mov to opravdu není :)
danny - jak se vylučují?

Ano, uznávám, že pláču na špatném hrobě, S je hodně masová záležitost pro masy, a neni tu prostor pro nějakou propracovanost, takticko-strategická část zde dostává na prdel, ale i tak považuju těch pár módů chování za samozřejmost v každé rts, celkem mě krkalo svý křižníky neustále řadit do formace, která zajistí účinné pokrytí, ale asi chci opravdu moc, attack a move mi už prostě nestačí pěkných pár let.
Slayer: Problém je spíš v tom, že funkce, které popisuješ se buď navzájem vylučují nebo jdou zcela proti značce StarCraft...
Některé tvoje postřehy stojí za zvážení, ale asi máme prostě jiný vkus... možnost naskriptovat chování jednotek v různých situacích a v závislosti na různých faktorech zní zajímavě, ale (z jiného žánrového soudku) třeba v takovém Dragon Age to mělo za následek, jak píše 7c, že se "hra hrála sama". Jednou za čas přišel nějaký boss a člověk musel mírně pozměnit strategii, ale 90% času, pokud si se skripty dostatečně vyhrál, stačilo sledovat, jak to krásně funguje. Nevím no, byla to celkem nuda:)
osobně nechápu, proč je pro tvůrce tak těžké prostě zkombinovat to nejlepší z již udělaných her a dovést to k dokonalosti, spíše než to je asi těžký se vzdát $, protože základní počty hovoří jasně, vyplatí se vydávat více nedodělaných her než méně pořádně propracovaných.

sc - tohle ale není o tom, aby se hra sama hrála, je to jen o umělé inteligenci aby se jednotka bránila když na ní někdo útočí, celkem logické a jak už jsem psal, Aoe2 měl celkem širokou nabídku povelů, způsoby chování, formace atd. a samo se to opravdu nehrálo, takže bych to tak nedramatizoval.
"hráč pak musí takové jednotky buď neustále kontrolovat a řešit takové situace místo koncentrace na jiné věci"
Tohle je dle mého názoru v tvém případě kámen úrazu. A také cíl SC2 - nastavit skill cap dostatečně vysoko. Těm lidém, co preferují, když se hra "hraje sama", se to ovšem líbit moc nebude.

Samozřejmě, že Blizzard dokáže vytvořit jednoduché hry, které nevyžadují nějaké úsilí (koneckonců, "zjednodušování a zpřístupňování" a úlitby masám "casual" hráčům jsou předměty nejčastější kritiky od té víc "hardcore" části jejich hráčské základny), vše jde nastavit na autocast a z povzdálí sledovat. Ale Starcraft mezi takové hry nepatří a ani patřit nemá.

Jinak řečeno jsi jako člověk, který si objedná houbovou polévku a potom si stěžuje, že je v ní moc hub (pro pamětníky .-).
Kdo jako první vytvoří strategii s intuitivností Blizzardích her, možností Eart 2150 série a možnostmi nastavení AI z Final Fantasy XII, bude mít můj věčný vděk :)
Skupina 5 siege tanků rozložených na artilerii, např. jeden nebo dva budou mít v chovaní nastavenou možnost v případě útoku zblízka se složit a tudíž zlikvidovat nepřátele, pak se opět rozloží a jede se dál, jednoduché, prostě, praktické. Kvůli absenci širšího nastavení jednotek teď jen stojí a čumí a nechají se zlikvidovat jedinou jednotkou, nebo utíkají což ale opravdu nepomůže, hráč pak musí takové jednotky buď neustále kontrolovat a řešit takové situace místo koncentrace na jiné věci, nebo prostě vybudovat x dalších jednotek, které budou těm dalším krýt záda, čímž tu máme řetězec x jednotek, které se navzájem musí krýt a to jen proto, že tvůrci nejsou schopni vytvořit pokročilejší AI, která má aspoň záblesk inteligence.

Tohle mi jako blbost opravdu nepřijde.
vytku jsem neprehledl, proste mi to v SC prijde jako zbytecna blbost :)
jinak teda AoE2 si uz moc nepamatuju, takze porad nevidim v kombinaci s cim by to melo davat smysl.
Slayer: Tak není všem dnům konec, protože co se týče Blizz her, tak každou chvíli budou vycházet nové a nové patche, takže třeba tam tenhle problém, kdy nejde nakliknout x jednotek ze skupiny a následné zadání hromadného příkazu speciálních vlastností, někdy v budoucnu bude vyřešen.
kurva slayere to bych si musel vzit dovolenou, abych se odvazil k precteni tvyho komentu..
pipboy - ad viking, patrně si přehlédl moji výtku k nemožnosti nastavit chování jednotek, zkombinuj tyhle dvě věci a vyjde ti jak to myslim, takže příklad s vikingy má hlavu a patu. Ohromný problém nastavit chování toho vikinga/ů při útoku, prostě nastavíš, bude reagovat jak jsem psal, nenastavíš, nechá se rozstřílet nebo uletí, je to srozumitelný? Už AoE2 měl x možností chování, tady je prd. Dosaď to samé u siege tanku a modří už vědí :) mě kurevsky naruší obranu když chvíli řeším něco jiného a jedna ještěrka rozdrtí armádu siege tanků a ty jen čumí a dělaji kulový.

pvt - tak na ně mrkni a poznáš na co odkazuju :) PvT - ale řekni mi jak moc je negativní možnost u víc jak dvou BC užít jejich speciální schopnost a platí to samozřejmě i pro jiné jednotky, jak tohle může být špatné? To jako ten nejlepší hráč kliká jako blázen na x jednotek aby jim zadal jden a ten samý příkaz? tak to profík asi niky nebudu, blbce ze sebe od vývojářů dělat nechci. Argument o šetření je jak jsem dokázal hloupost, prostě chci mít možnost použít schopnost u více jednotek a když nebudu chtít tak to nepoužiju, jednoduchý, ale Blizz dává jen jednu možnost, nedává na výběr. Ono dokonce i u toho tvýho počtu 12 to neni marný, ke konci tam jsou jednotky co vydrží i víc těch výstřelů. Blizzard teda zvyšuje obtížnost tupostí jednotek a nevychytaným ovládáním, hm, to neni moje parketa.
Pipboy (22:52:55 koment): bod pro tebe, hlavně za druhou část... nějakou dobu jsem tu nebyl. Škoda, že ještě nebyla zavedena fukce dávat "palce" nahoru/dolů v diskuzích. Jasně, při téhle konstrukci diskuzního vlákna by se to asi brzo ztratilo, ale tak pro dobrý pocit:)
Slayer: Já ti to nevnucuju, jen říkám, jak to je... A víš, že neznám... mám sice jejich humor rád, ale tak jednou za 10 let :)

Ale právě tím, že je SC2 už od prvopočátku koncipován jako hra pro "Progamery" a až pak běžným konzumentům, tak je to vše udělané tak, aby to těm profíkům co nejvíc vyhovovalo... zrovna si vzpomínám na koment jednoho z našich nejlepších bývalých hráčů SC a W3 - "SC 2 má všechny klady původní hry a naopak řeší všechny nedostatky, které mělo W3" Takže ano, pro některou sortu lidí má tahle hra všechno, a tím pádem pro některé jiné nemusí mít vůbec nic, ale to už je úděl Blizzardích her:) Jinak plně chápu tvé výtky... stavba zdi á la Red Alert má taky něco do sebe :)

Nate: Je to tak, jak W3 a SC/SC2 jsou v podstatě strategické klikfesty, i když samozřejmě to je jen jedna část úspěchu, jak si poradit s nepřítelem.
zrovna priklad s BCruiserama bych zrovna videl stejne, pokud budu chtit energie setrit, proste si vyberu jen cast letky/jeden BC. Konec koncu pokud jde neco znicit jednim vystrelem z Yamata, ve vetsine pripadu to muzu zrovna tak rozsekat na kusy klasickou palbou, tim spis pokud mam BCruiseru vic. A vubec v SC1 to aktivovaly vsecky a kdyz se mi na zakladnu riti Kerrigenova a ja to musim jak kokot je obklikavat aby vytsrelily vsechny, to autory proklinam taky :)

Na druhou stranu priklad s Vikingama je blbost, uz vidim jak jeden hydralisk donuti vikinga sednou na zem, kde se do nej okamzite zakousne stado zerglingu, ultralisk a nejaky obranny pozemni bordel. Siege tanky zase - kdyz ho nekde zakotvim tak mi asi plni nejakou roli a predpokladam ze na blizko ho chranim necim jinym. Kdyby se nakrasne slozil protoze se k nemu zrovna dostal zergling, moh by tim taky vytvorit kurevsky velkou diru v obrane. - Tohle jsou presne ty veci za ktery tam mj. visi to moje minus.
PvT: Takže zde micro management spočívá spíše v click-festu na způsob Diabla? Hmmm, svým způsobem je to pravda a nic proti tomu, ale mě se to také nezamlouvá.
PvT - ad "sloupek" koukám, že cimrmanovské semináře asi moc neznáš : )

Vidíš, a proto nemám v grupě 12 Battlecruiserů, protože to je trochu hloupost, ale mám třeba tři po 4 nebo po 6, nebo prostě není problém rychlým výběrem táhnutím myši vybrat z těch 12 jich pár a těmi udeřit kanónem najednou, takže tenhle argument, že je to záchrana proti plýtvání je trochu nic moc, magie micra, hm, to fakt ne :)
Teda až jsem se lekl toho Slayerova komentu :-) No nic, jdu se tím přelouskat, snad to na to mínusko nebude... Tak to přeci jen na to mínusko bylo a to jen tím předposledním odstavcem... já ti dám sloupek! Jsi se učil psát u Jiráska, ne? :D Jinak jednu věc si neodpustím dementovat... jak píšeš o nemožnosti nakliknout jedním příkazem speciální vlastnosti všech označených jednotek, ale musíš klikat jednu po druhé, tak to je přeci velice logické... vezmi si, že máš nakliknuto 12 Battleshipů a všechny střelí Yamato gunem do 1 nepřítele... tak 2-4 Yamaty ho zničíš a zbytek se ti vyplýtval úplně zbytečně... v tom je právě ta pravá magie micra, za co nejmenší čas udělit co nejvíce různorodých příkazů a na tom staví obě série strategií od Blizzardu.
h34d - myslim, že jsem problémy v AI rozepsal dostatečně.

cobra - tak vítej do klubu u tebe se já bavim královsky.
Kupa keců na 65%... A další pak přihodí stížnost na to, že se autoři snažili vyhnout stereotypu "postav základnu a převálcuj nepřítele". Takhle jsem se snad ještě u žádých komentářů nepobavil :-) Měli byste se nad sebou zamyslet ;-)

//Jo a málem bych zapomněl na tradičně trapně kritického (podle něj "vybočujícího ze stáda") Ebba.
Slayere když pominu tu dlouhou (dloooouhou) snůžku nesmyslů, tak aspoň jedno mi vysvětli: "nic moc AI" ? Já teda nevím, jak to říct, aby to nevyznělo jako egomasturbace, ale já jsem člen národního týmu a přesto jsem zatím 2 mise nedokázal vyhrát na nejtěžší obtížnost. Však si to zkus, na Brutal ti komp umí focusovat mediky/opravující SCVáky, ve skrimishi scoutuje, dělá dobře načasované pushe atd., prostě všechno možný...
pipboy: Tvuj styl je asi vsechno mozny, ale poutavym bych ho zrovna nenazval :P
Zoltan - viděl jsem tu možná když ne stejně dlouhé tak minimálně srovnatelné, ale nějak jsem necítil potřebu dotyčnýho prcat za to, že je to moc dlouhý, jinej kraj, jinej mrav.
Slayer: Jak chceš, na druhou stranu máš možná nejdelší komentář na databázi, a to se počítá :)
dlouholetý hráči: ještě jsi v mezích, zatím mi u tebe hlava neklimbala.
btw jsem se teda mrknul na ty svoje predlouhe komentare a tenhle je dvakrat delsi nez moje nejdelsi kousky, takze to u sebe asi zatim moc resit nebudu :)
Zoltan - tahle hra není obyčejná, byla dlouho ve vývoji, hodně očekávání, i když ne tak u mě jako u jiných, proto jsem dal delší komentář, rozebrat to více, všechny ostatní moje komentáře jsou střední, tenhle výjimečně dlouhý, nevím proč by nemohl, nikdo to nemusí číst, to je každýho věc a nějaký mínus mi je fakt ukradený, pro mě to neni smysl života jako pro drsňáky pod tebou :)
uff, teda jsem příznivce delších komentářů, ale tohle je fakt moc ...
Slayer: A nechceš to zkrátit? Tak o polovinu :) Nerad dávám mínusy, ale tohle je už fakt extrém, za tu dobu jsem mohl mít přečtené tři strany Paže Oberonovi :/ :D