Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Malignus (18.10.2025 14:37): Sticky dart ani nepoužívám. High Velocity mám téměř furt. Buď nabiji postupně, nebo stačí do půlky recharge and reload. Nebo běžím a mačkám Kolto Shot.

Pořadí je v prvním kole
1) Tracer Missile
2) Electro Net
3) High Velocity
4) Priming Shot
5) Heatseeker Missile
6) Blazing Bolts

V druhém kole
1) Tracer Missile
2) Blazing Bolts (Může být, že vyjde až v dalším kole.)

V třetím kole
1) Power Surge
2) Tracer Missile
3) pokud už je tak Heatseeker Missile/Blazing Bolts
4) Rail Shot (po třetí Tracer Missile je plně nabitý)

Všimni si, že ani jednou nečekám. Vždy rovnou spustím vlastnost. Výjimka je první Tracer Missile, ale tou začínám souboj.

Situačně jedu na Death from Above a Sweeping Bolts, pokud jsou nepřátelé u sebe. Pak přes Priming Shot případně jedu na zbytek (vzdálenější nepřátelé) normálně. V druhém kole pak přes Power Surge. Zase na nic nečekám, vše se spouští ihned.

Ještě situačně přihodím Chaff Flare, Energy Shield, Emergency Scan. Výjimečně hodím před soubojem Concussion Missile na nejsilnějšího nepřítele. Tu sticky dart téměř nepoužívám. Jet Boost (i tím se dá většina nepřátel přerušit btw a dostaneš jej už na lvl 23) či Rocket Out použiji u silnějších nepřátel, kteří se dostanou blízko.

Hydraulic Overrides pak proti přitažení atp.,když vidím, že jej opozičník sesílá. Disabling shot pak jako druhé přerušení (podle popisu je lvl 19 už).

Celý build viz
https://vulkk.com/2022/02/20/swtor-7-0-a ... ide-and-best-builds/

Arsenal Mercenary je imho nejlepší DPS build pro začátečníky, který má odpověď na velkou část situací a je jednoduchý na hraní. Nevýhoda za mě je, že i přes hezké animace střídáš jen pár skillů a vlastně je tak maličko nudný. Byť je dynamický. Jeho republic protiklad (Gunnery Commando) má kvůli jedné zbrani méně dynamické animace a tolik mě nebavil.
@Jab (18.10.2025 13:34): Sweeping Blasters i Death From Above mají průměr 5m. Fusion Missle má 8m (ale do lvl 39 ji nemá smysl používat). Tracer Missile zasáhne max 3 cíle v oblasti o průměru 5m, pokud jsou tedy u sebe 4, je lepší použít DFA. Teď jsem s Arsenal Mercenary prošel půlku Balmorry a 3 moby v oblasti 5m jsou hodně výjimečný. Ten build, co tu postuješ je teoreticky hezkej, ale plná využitelnost je tak na jedný a situačně na dvou dalších planetách. Nemluvě o tom, že ta Sticky Dart účinkuje jen proti trashi, čili proti stříbrným a zlatým ne, a má zpoždění 3 vteřiny (dřív byly na lvl 8 zdarma, což odpovídá využitelnosti). Za tu dobu odpálím 2 Tracer Missile, který udělají větší dmg a rovnou je vyříděj.
@Jab (18.10.2025 11:32): Mně by nevadilo, že první úrovně jsou horší, kdyby to byla alespoň zábava, ale první 4 planety se mlátit do hlavy, než to bude alespoň trochu hratelný... Lvl 35 je někde na Nar Shaddaa (4. planeta) za předpokladu, že uděláš všechno včetně exploration misí, heroic misí, bonus sérií, dynamic encounterů, space misí...

Arsenal Mercenary je nejvíc zkriplenej class, kterej jsem zatím hrál. Dřív si dostával každých asi 8 levelů utility point, za kterej sis mohl vybrat jednu z 8 utilit ze 3 tierů, myslím, že předtím to bylo dokonce 4 tiery po 6 utilitách... Ale - například Gyro Alignement Jets - dříve lvl 8-24 - situační, ale největší vužitelnost je na prvních planetách. Nyní lvl 73, kdy je to už v podstatě k ničemu. Stun - nyní lvl 68, dříve lvl 35 zdarma, ostatní clasy ho mají pořád na lvl 35 zdarma (SI, JG). Sweepenig Blasters dřív měla buff na lvl 8-24, který přidával 25% dmg. Teď má jen +15% Crit Chance a +30% Crit Dmg na lvl 35 + dalších 15% Crit Chance na lvl 78. Vzhledem k tomu, že Sweeping Blasters mají jen velmi malou oblast působení a od Tatooine dál jsou moby daleko od sebe, je to v podstatě bonus, který vůbec nevyužiješ. Arsenal Mercenary má vůbec malý dosah AoE abilit, takže po prvních 4 planetách je jejich využitelnost minimální. Improved Vents - dříve lvl 8-24, nyní 51. Pyro Shield je úplně pryč.
Tak jsem předevčírem rozjel Bounty Huntera a musím říct, že po 7.0 je to skutečně tragédie. V 6.0 to byl pohoda class, ale je to neskutečně na facku tvůrcům a dokud s tím někdo něco neudělá, budu hrát jinou class.

Na první planetě máte 3 útočný ability a žádnou defenzivní. Naštěstí mobové jsou trash a rychle chcípají, takže to není zase až tak patrné. Navíc člověk získá AOE Death from Above. Na druhý planetě se získá další útočná abilita, ale protože už se začnou objevovat tužší mobové, stanou se 2 útočný ability k ničemu. Z defenzivních abilit přibudou štít a 360° odhození. Ve výsledku ale člověk stráví celý Dromund Kaas souboji ve stylu Útok 1 - Útok 1 - Útok 1 - Útok 2 (občas útok 3, když mu skončí dlouhý CD a mob ještě žije) // opakovat, dokud nepřítel nechcípne a u toho stojí celou dobu na místě jak ču..k. Až na lvl 35 přibude Heartseeker Missiles (lze přpeínat mezi single a multi target upgradem od lvl 39).

Největší voser je, že ability, který dostal class zdarma na druhý a třetí planetě, teď dostává až na lvl 64 a 68 (stun, threat reduction, odskočení, vylepšný odhození, retaliation shield), což je v podstatě začátek Aktu 3 (Belsavis) a to ještě si z nich může vybrat jen jednu. Naštěstí první Mako v healer modu dokáže zabíjet moby rychleji než hráč, protože nemá channeled ability a dokáže tak střílet rychle a dává větší dmg. To doskočení a stun mi dost chybí. Nevím, jak to máte s BH vy. Na Balmoře přepínám na Pyrotecha, snad to bude lepší.
https://www.youtube.com/watch?v=s_wjhdJ-zls

Rozehrál jsem zase po mnoha letech za bounty hunter(ku). A možná jsem tomu classu křivdil. Příběhově to není to nejlepší, ale dialogově to je super i mimo rozhovory s "družníky". Občas je ta perspektiva lovce odměn celkem vtipná. Viz video výše s vrácením královské koruny Alderaanu.
@Radecker (23.04.2025 12:21): ;)

Já třeba koupil The Elder Scrolls Online kdysi, abych po pár hodinách doslova umíral nudou. Ani pro mě MMO nejsou. Ale tady je vedle kompletního dabingu i osm solidních příběhů postav. A pak... Mám palác na Alderaanu, krásné Chiss sídlo o mnoha oddělených budovách na Coperu. A dokonce i na imperiální flotile má můj sith warrior trůn/křeslo jak Emperor s výhledem na vesmír. :) Vlastně nemám jen stronghold na republic flotile a na Mek-Sha.

Jsem v té hře zaháčkován. Jakkoliv ji hraji už celkem málo. :)
@Jab (23.04.2025 11:49): Jo, rozumím. Já taky nejsem typická cílovka. Pořád to beru tak, že jsem na návštěvě v místě, kam mě vlastně nikdo nezval a u lidí, které moc neznám a kteří mají trochu jiné návyky. Takže se jen snažím chovat uctivě a zatím hledám ten nejlepší způsob, jak tam ten čas strávit co možná nejpříjemněji :) S čímž mi tedy výrazně pomáháš.
@Radecker (23.04.2025 11:01): Zase ale... Tak to chtěli hráči. Chtěli se dostat k max level contentu a plnit po cestě co nejméně questů. :) Až budeš znova hrát za republiku, tak plň jen class questy. Vše ostatní je dobrovolné. ;)
@AlieN (23.04.2025 10:39): No tak to jsem zvědav, jestli budu na Tatooine, nebo jinde absolvovat podobný souboj za zrcadlového Jedi Knighta. S tím level scalingem to jde vlastně oběma směry. Moje postava je díky side questům těžce přelevelovaná a místo, abych si za odměnu užíval instatní krájení nepřátel, hra mě uměle degraduje na "maximální level planety". Takže i když jsem na Tarisu už byl nad 30. úrovní, celou planetu jsem fakticky odehrál jako postava 21. úrovně. Zatímco tedy zřejmě kdysi hra motivovala k plnění side contentu, dnes od něj vyloženě odrazuje.
@Radecker (23.04.2025 10:19): Bývalo to těžší. Teď už je leveling brán jako content směr k levelu 80. Kdy pak při těžších flashpointech a operacích můžeš a budeš občas umírat. Není to imho v tomhle jiné než ostatní MMO.
@Radecker (23.04.2025 09:33): Dopad je hlavně v tom že s některými abilitami zabíjíš nepřátele rychleji, tzn se u nich tolik nezdržuješ :)


Já ve hře zemřel u starého mistra Jedi na Tatooine, který na začátku souboje vyřadí mého healujícího companiona, a sám má u sebe slušně silného tanka. Ti jediní mi dali zabrat... ale zase, sice jsem zemřel, ale předtím jsem jednoho z nich zabil - já se o dva metry dál oživil a v klidu doléčil, on zůstal mrtvý. Druhý pak už padl snadno.


Jinak ve hře ten absolutní level scalling jakoukoli obtížnost přímo vylučuje. Díky němu právě neexistuje ani ten vývoj postavy - číslo levelu se zvyšuje, ale nepřátelé jsou pořád relativně stejně silní.
@Jab (23.04.2025 09:46): Ah, díky. O tom stromu abilit pod "K" jsem věděl, jen mi nedošlo, že si můžu přepínat jejich varianty. Vzhledem k tomu, že moje zdraví v soubojích asi ještě nikdy nespadlo pod tři čtvrtiny, asi má v PvE i tak mimimální dopad.

To je vlastně možná další taková malá podvědomá věc - nikdy jsem se necítil úplně v ohrožení. Zemřel jsem jen když jsem si zašel udělat kafe a spawnovali se u mě nepřátelé ještě než jsem měl healujícího companiona :-D A jednou jsem se na Coruscantu propadl do voidu :-) A smrt je vlastně jen respawn. Když si vzpomenu, jak jsem se kdysi v Kotoru natrápil s Calo Nordem, jak jsem musel mikromanagovat companiony, kombinovat schopnosti, gadgety, atd... Tam jsem ty high stakes opravdu cítil. Ono to srovnávání asi nemá smysl a není úplně fér. Ale jsem jen člověk a neubráním se úvahám, že když šlo udělat tohle a tohle, proč nemohli doťuknout ještě i tamto :-)
@Radecker (23.04.2025 09:33): Shodujem se velice, se souboji a levelováním to mám stejně. U něj si tedy můžeš vybrat něco jednou za cca pět levelů, ale to je pořád směšné, stejně tak gear který snad začne hrát nějakou roli až v endgame, která mě nezajímá.

No... není pro mě moc zázračné že v něčem je to lepší než běžné MMORPG, když ten žánr celý považuju za podřadný a těžce nezajímavý, a nedovedu si představit že bych trávil čas třeba u WoW (ale na novou Dunu jsem velmi zvědavý, to je pravda).
@Radecker (23.04.2025 09:33): To zase pozor. Zmáčkni ve hře "K". Na některých úrovních si ability přímo vybíráš. Jen to nevidíš, protože to hra dělá automaticky i. Ale můžeš je přepnout kdykoliv. 

@AlieN (23.04.2025 09:41): Zase hráči to tak chtěli. A i já jsem rád, že mohu oblíbeného companiona s level 50 affection tahat vždy s sebou.

Wampa je nějaký cartel market companion. Čistě pro efekt. Žádný quest. Já bych za něj neutrácel. Už takhle companionů mám ve hře mnoho desítek u všech high level postav.
@Jab (23.04.2025 09:28): Na nižší affection jsem ty rozdíly nepozoroval, ale ok tedy. Preferoval bych kdyby to omezené přece jen bylo, třeba to že křehká Twillek otrokyně by měla dělat tanka prostě nedává smysl.

... a už vůbec ne healující Wampa :D
Ale už jen jeho existence jak ho vidím v tom seznamu jako companiona je cool, toho bych bral. Škoda že ten nějaký svůj vlastní quest mít asi nebude.
@AlieN (22.04.2025 23:14)jen samé "hej ty vojáku, pomož nám vyhrát válku, znič to a přines mi hento" zástěrky pro nekonečné řady soubojů.  

Z planetárních questů mám stejný dojem a ještě zhoršený tím, že se svým provedením vlastně vůbec neliší od "žlutých" side questu a exploration questů, kterých jsem zatím většinu udělal (právě jsem se svým Jedi Knightem dokončil Taris a mířím na Nar Shadaa - tedy stále první kapitola). Mnohdy mají ty obyčejné side questy i zajímavější story než ty planetární, zvláště na Tarisu, kde většina z nich odkazuje k událostem v prvním Kotoru a doplňují události uplynulých 300 let. Rozhodně bych je ale nedoporučoval absolvovat a já už dále taky nebudu. Spíš bych si už příště přečetl historii Tarisu na wiki :-)

Je mi vlastně trochu proti srsti cokoliv té hře vyčítat, protože Bioware v rámci MMO prokazatelně onu extra mile pro RPG fanoušky ušli a asi udělali maximum, co šlo. Oproti Kotoru je to ale opravdu osekané, často se můj gameplay smrskává na kličkování mezi nepřteli, jen abych mohl rychle dál. Trochu mě mrzí, jak brutálně je zjednodušený systém levelování. Z mého pohledu ani o levelování nejde - postava nemá vlastnosti, neexistují tu skill pointy, levely vlastně jen automaticky zvyšují poškození, hit pointy a jednou za několik úrovní doplní nové skilly.
@Jab (23.04.2025 08:24): Tak aspoň něco no. Na Tarisu jsem teď, ten si asi taky odehraju pořádněji... čistě z nostalgie na něm po Kotorech :)

Companioni a jejich subquesty, no zase aspoň něco, tady jsem očekávání neměl žádná takže i to málo potěší... jen tedy když Quinn šel na vlastní misi a vrátil se z ní doslova za vteřinu bylo dost pitomé, to měli udělat jako skutečný úkol který mu zabere nějaký čas a do té doby musím být sám nebo s někým jiným.

Ne že by v tom byl nějaký rozdíl, což mi u nich už vadí víc - že u nich asi není žádný rozdíl z hlediska gameplaye. Všichni se mohou přepnout na libovolné povolání, všichni jsou v nich zdá se stejně schopní. Tak aspoň že se občas mohou zapojit do dialogů.
@Jab (23.04.2025 08:24): Jen bych ještě upozornil, že některé ty postavy v DLC si tě pamatují, ale objevují se v bonus misích, takže před rozhovorem s nimi je třeba udělat jejich bonus misi (například Darth Shaar na Belsavis).
@AlieN (23.04.2025 00:20): Ne zase úplně. V rámci těch planetárních misí potkáš charaktery, které tě pak budou znát i během dalšího příběhu na dalších planetách. Čili Taris vždy získá Impérium. Ale pokud to uděláš ty, tak si to hra bude v pozdějších situacích pamatovat. Není to moc. Není to ale zase nic.

Klasický případ. Hned na Korribanu jsou planetární mise také. A potkáš tam Maloru, kterou pak potkáš i v DLC a mnoho později a hra si pamatuje, jak si vyřešil quest s ní a je tam nějaká reakce. Trvalé konsekvence ale nečekej. SWTOR se větví minimálně. Resp. až s posledními DLC tam něco takového na základě voleb je. Ale podle mého to drží pohromadě hodně s bídou. A je otázka, kam to směřuje.

V tom také jsou ty class stories unikátní. Ty jsou opravdu osobními příběhy a jsou dalece nad tím, co třeba nabídl originy v Dragon Age: Origins. Netvrdím, že příběh i poté nemá své momenty, kdy se rozhoduje, kdo bude žít a kdo bude tvůj nepřítel. A i to má vliv na to, kdo se třeba objeví v následném DLC. Ale těžko to považovat za trvalé konsekvence, když to vlastně pro tebe až tak moc nemění. Jestli máš pak k dispozici toho či onoho companiona (a druhý je mrtev) mimo hlavní příběh neberu za důležité trvalé konsekvenci. Ale hej... Je to tam.
@Jab (23.04.2025 00:08): Asi už chápu. Je tam příběhový posun, ale v Class stories má (snad?) smysl to co hráč udělá a jak se rozhoduje, může svůj příběh ovlivnit - ale na planetách ve válce, ač ty nejsou úplně statické a taky se nějak vyvíjí, je ten vývoj na hráči nezávislý a dopadne to z širšího pohledu vždy stejně.

Což mě teď osobně trochu nakrklo, protože zrovna na Balmoře jsem plnil questy na podporu Impéria i nějaké nepovinné :D
@AlieN (23.04.2025 00:05): To jen částečně. Potkáš tam třebas charaktery, které pak i dál hrají roli. Ne nutně ale přímo v class story.

Taris vyhraje Impérium a Balmorru republika v rámci planetárních questů. Na obrazu mapy se to ale nezmění. Resp. ten je odlišný mezi stranami od začátku do konce stejně. Dějově tam ale ten posun je. Není to opravdu tak neprovazané, jak myslíš. Ani zase tak provázané, jak chceš.
@Jab (22.04.2025 23:56): A dějově důležité jsem myslel konkrétně pro mou postavu a její příběh.

Vlastnictví planet... no je to onlineovka, nečekám že v tomhle ohledu se tam může dějově stát cokoli podstatného, že bych třeba republiku z nějaké planety dokázal vyhnat. Cokoli co tam udělám je zbytečné. Bohužel, no, pro tuhle nutnost zachovávat status quo herního světa obvykle onlineovky vůbec nehraju.
@Jab (22.04.2025 23:56): Ah, takže kdyby rozjel další DS postavu, tak tyto questy mám za ni stejné, díky.

A ty class stories - ty pokračují v expanzích hry, rozvíjí se jimi jejich příběhy dál? Nebo stačí basic?
@AlieN (22.04.2025 23:14): Stačí class. Planetární jsou jen dvě linie. Empire a Republic. Dějově ale samozřejmě důležité jsou. Však jde o vlastnictví planet, jak píšeš.

Ta logika tam je, že ji postupně skrze smrt blízkých dostáváš k temné straně až ji zlomíš při přímé konfrontaci, kdy odhalíš i tvář jejího mistra. Je to trochu přes koleno. Ale ne v rámci SW universa imho.
Jak důležité je plnit planetární questy? Zatím jsem plnil všechny hlavní (fialové) úkoly, neb jsem myslel že s těmi co jsou označené Class souvisí a je pro příběh potřeba obojí, ale začínám tušit že to tak není a jsou esenciálně zbytečné... a hlavně mnohem méně zajímavé, jen samé "hej ty vojáku, pomož nám vyhrát válku, znič to a přines mi hento" zástěrky pro nekonečné řady soubojů.

Jsem překvapený že jsem se teprve dostal do druhé kapitoly, četl jsem že příběh za každou postavu by měl být kolem deseti hodin a to tedy bude podstatně déle.

Btw k příběhu Sith Warriora - jako jo, vedle Kotoru je ten příběh a postavy jak z pomocné školky, ale nějaký ten základ jejich atmosféry a starého Star Wars světa tu zůstal, což je fajn. A hrát za tak přímočaře zlou postavu je tu zábava, s tím si v bioware docela vyhráli... i když pořád s dost hloupými omezeními (sorry Vette, ten obojek ti zůstane nafurt, i když tím asi přijdu o tvůj quest).

Ale převrácení Jaesy na temnou stranu, to bylo hodně WTF. To už není pomocná škola, to je downův syndrom po mozkové mrtvici. Já ji honím po půlce galaxie, zabiju jí oba mistry i rodiče, a ona se ke mně instantně přidá, snad mi i začne lézt do postele. Ani nemám monžnost ji zabít. Bizár.
@Jab (06.04.2025 07:31): Před mnoha lety jsem hrál Smugglera a nevzpomínám si že by mi tehdy toto vadilo - nejsem si jistý jestli jsem tehdy měl ještě 24" nebo už 32" - ale teď na 43" už to problém je. Podepisuje se na tom určitě i že teď jedu Sith Warriora a při meele combatu je toho blikajícího barevného bordelu na obrazovce o dost víc než při ostřelování z blasterů.

Btw Smugglera jsem tehdy nedohrál, i když už je na lvl 26. Nebavilo mě to vůbec. Teď jsou sice souboje pořád mizerné, ale díky tupé AI která tě ignoruje dokud nepřijdeš tak na tři metry jich většinu prostě ignoruju, a příběh za toho SW zatím vypadá zajímavě. Dokonce ty dialogové možnosti a z nich vycházející nelinearita snad ani nejsou úplně iluzorní.
@Jab (06.04.2025 01:28): Tak to dělám - stoupnu si k nepříteli, víceméně náhodně mačkám tlačítka na klávesnici, a postava mi nějak poskakuje a máchá mečem dokud nepřátelé nepadnou. Rozdíl poznám leda mezi aoe a single target útoky. Ne tenhle gameplay mě nebaví ale snažím se vydržet.

Myší bych klikal kdybych ji dokázal najít... no je to stará hra, evidentně nepočítali s velkými 4K monitory :/
Je dobré že HUD jde zvětšit i s texty dialogů, bez toho bych fakt potřeboval lupu, ale velikost kurzoru to neovlivňuje.
Je možné změnit velikost kurzoru? V tom barevném bordelu na obrazovce během boje se mi velice snadno ztrácí.
Sice souboje jsou jen random klikání na nějaké ability, ale předpokládám že to se časem s rostoucí obtížností změní?
@Malignus (24.08.2024 22:17): Určitě žádné to DLC už pak není nikterak skvělé. Počítaje v to i RotHC. Ale to není ani zrovna zlé. Nejlepší DLC je podle mě to druhé zadara - tedy Shadow of Revan. Druhý nej je Onslaught. Hlavně Onderon je jako planeta krásný. RotHC je za mě asi třetí. Imho špatné je až to poslední DLC. Legacy of the Sith je dost nuda. Ale... Zase má v sobě jiné zajímavé věci.
https://www.youtube.com/watch?v=U1lQjcGvwKA

Teď jsem na 58 %. Stále ok a má Copero Stronghold vypadá fajnově. Imho asi můj nej výtvor so far. Problém je, že to vypadá jak série apartmánů k pronajmutí či přímo hotel (viz ty dlouhé chodby k výtahům). Ale to je dáno tím základním členěním interiérů. Snad. :D
@Malignus (12.05.2024 00:36): Díky. Stálo to jen asi půl miliardy. :)

Měl jsem spoustu dobrých cartel dekorací z těch krabic, co byly v téhle season. Štěstí. Plus spousta fajn Voss, Onderon, Makeb dekorací je za credits či prefabs.

Udělal jsem z toho klidné sídlo pro svou chiss agentku. Spousta místa pro hosty ale tedy. :) Však ten základ i vypadá jak pro turisty.

Mám teď čtyři vybavené SH. Akorát, aby se to vešlo na stránku jejich seznamu. :) Vedle Copero ještě Imperial Fleet, Alderaan a Nar Shaddaa.

Koupené a unlocknuté mám i všechny ostatní SH. Krom Mek-Sha a Republic Fleet. Ale mám teď 15 coinů. Tak jednu ještě koupit mohu.
Copero Stronghold 

Už jsem od doby pořízení přidal pár detailů. Ale stále nevěřím, že jde tahle SH udělat na 100 % complete, aniž by to bylo přecpané těmi nadužívanými small hooks a dekoracemi byly i na střechách, kam není ani normálně přístup. SH je to nádherná. Ale někdo tady moc nepřemýšlel.

Video je SH na 52 % complete. Teď jsem na 54 %.
Ač je to stále série, která nevyprodukovala jediné top RPG. Tak u čtyřky se to určo změní. :)