Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Po tolika letech, co EA vlastnilo exkluzivitu na Star Wars hry a dokázalo ji trestuhodně nevyužít, se konečně dostalo i na fanoušky, kteří si žádali něco, co aspoň trochu bude připomínat staré dobré časy příběhových Jedi Knightů a Dark Forces her. Kdysi jsem měl velké naděje pro neohlášený Jedi Knight III: Brink of Darkness, avšak po prodeji Lucasfilmu společnosti Disney a zrušení herní divize LucasArts, mé naděje na tento neohlášený, leč plánovaný projekt skončili v troskách. Od té doby se herní Star Wars pokusili vzpamatovat skrze mobilní scénu (což je katastrofa) a projekty Star Wars: Battlefront a Star Wars Battlefront II, již pod taktovkou EA. Oba pokusy, řekněme si narovinu, nedopadly úplně podle představ. A pak tu najednou byla tahle hra. Jedi: Fallen Order byl dlouho spekulovaným projektem, ze kterého se nakonec vyklubala spása single-playerových Star Wars her. Pravdou totiž je, že Jedi: Fallen Order je odpovědí na volání fanoušků právě po hře s rytířem Jedi v hlavní roli, kde se nejeden hráč bude moci vyřádit v nějakém příběhu, na které bude aspoň trochu záležet a u toho nejlépe rozskeat světelným mečem celé Impérium. Tohle přece lidi chtěli, ne? No, já si tedy nejsem úplně jistý, že na druhé straně úplně pochopili požadavek. Nicméně, vezměme to popořadě:

Co? Kdo? Kde? A kdy:

Nacházíme se pět let po epizodě III, rytíři Jedi jsou rozmeteni na cucky, Impérium upevňuje svou moc a pomalu ždíme všechny své prostředky k posílení vlastní struktury. Zapomenutý padawan Cal Kestis se po troše zdráhání a problémech v současném zaměstnání vydává napříč galaxií na záchranu budoucí generace rytířů Jedi. Aby to byla správná Star Wars výprava, nebude na to pochopitelně sám. Společnost mu bude dělat tradičně roztomilý droid, hláškující (a za mě nepříliš sympatický) pilot hvězdné lodi Mantis a lidská žena s nejděsivějšíma očima v galaxii....(také zrovna žádná sympaťanda) a možná někdo další. Proti nim pak stojí celé Impérium s nekonečnou zásobou Stormtrooperů a také samozřejmě jeden z nejdebilnějších výtvorů ve Star Wars: Inkvizitoři. Náčrt by ale byl víceméně dobrý. Bohužel provedení značně pokulhává.

ŘÍkám to narovinu: nejraději bych se přidal na Temnou stranu Síly a všechny pozabíjel. Bez milosti. Od parťáků až po Inkvizitory. Většina postav je tak strašně nesympatická, že jsem byl vždycky rád, že s nimi na lodi, která je vaším provizorním domovem, nemusím trávit víc času, než je nezbytné. Hlavní postava taky není žádný Kyle Katarn, ale ujde to. Je tam totiž prostor pro postupný vývoj, což se ve skutečnosti i děje, což je príma. Bohužel, ostatní jsou tak hloupě a otravně napsaní, až to bolí. Nemluvě pak o plytkém scénáři, za kterým stojí Chris Avellone (Planescape: Torment, Fallout 2, Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, Fallout: New Vegas), můj nejoblíbenější herní autor, který nejspíš má nejspíš další geniální plán, rozjetý na pokračování a který v konečném výsledku bude dávát smysl.... a nebo se zde chtě nechtě seknul, jinak si to neumím vysvětlit. Bohužel, je to tak. Od člověka, který stojí za mistrovským Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, prostě nechápu tákýto unylý a mdlý příběh, jež má za úkol vás provázet hrou. Hlavně žádný strach, kroťte vášně, zní to poměrně tvrdě, ale furt se jedná o celkem fajn zábavu... když se nebudete koukat za oponu. No jo, fakt, nerozčilujte se. Prostě už mi není patnáct a kromě hezkých efektů a příšerek očekávám trochu víc, i když chápu a uznávám, že primárně od tak komerčního produktu, jako jsou Star Wars, je to dnes prostě už hodně. Naříkám na to kvůli starým časům, tam to prostě šlo a tvůrci byli odvážnější. A možná méně svázaní než dnes.

Dobrá zpráva ale je, že se to dobře hraje. V podstatě je Jedi: Fallen Order totiž míchanice z tohoto receptu: Dark Souls (možná spíš Sekiro), Tomb Raider, potažmo Uncharted a Jedi Knight nebo Force Unleashed. Takhle seznamově ten recept zní dost divně, ale světe div se, ono to funguje a je to zábava. Jak to jde dohromady, je vám asi jasné: soubojový systém, cestování po mapách, meditační místa (ukládání pozice/restart nepřátel), architektura úrovní... to vše si hra bere z her od FromSoftware. To DNA tam je bezpochyby vidět a pokud vás tyto hry neoslovily, myslím, že Jedi: Fallen Order nedáte. A to je naprosto v pořádku. Nicméně upozorňuji, že nároky na hráčský skill jsou opravdu minimální oproti Souls hrám, stejně tak i srozumitelnost příběhu. Pohyb jako takový je též podobný Soulsovkám, ale je definitivně šmrncnutý Uncharted nebo Tomb Raiderem. Myslím, že pokud jste alespoň jednu sérii hráli, víte o čem je řeč. Průzkum ruin, řešení hádanek, pohyb po mapě... pokud jste hráli alespoň jednu hru z těchto sérií, budete rychle doma. No a poslední složka je tvořená hrátkami se Sílou jako třeba ve Force Unleashed. Sílá je vaší zbraní, štítem i pomocníkem. Postupně, jak si budete zlepšovat schopnosti, dostanete možnost se podívat do míst, která předtím byla nedostupná a objevovat jejich tajemství. Pozitivní je, že na každém místě něco je, i když, jak jsem poukazoval už výše na stupiditu scénáře, opravdu mě sere, když přijdu k pohřební urně, zmáčknu interaktivní tlačítko a Cal Kestis se pomocí své speciální schopností ponoří do Síly, aby pak tajemně prohlásil, že našel pohřební urnu, do které se pohřbívají mrtví... Jó, to tam fakt je. Asi ale pořád lepší, než hledání stupidních beden s kosmetikou, které podle mě působí akorát rušivě.

Když bych to rozpitvával fakt do mrtě, asi mi celkem i vadí, že zabíjení nepřátel vám dobíjí takový ten "Sílo-metr", díky kterému můžete používat speciální pohyby a nebo celkově vůbec schopnosti Síly jako takové. To mi prostě nedává smysl a tudíž nemyslím, že je to dobrá featura. Na druhou stranu, rozsévat mečem zkázu je fakt obrovská zábava a garantuju, že si to užijete, pakliže přejdete tyto mírné nedostatky. Inu není to prostě ten Jedi Knight a budete-li ho v tom hledat, budete zklamaní. Já k tomu aspoň tak přistupoval a myslím, že to bylo dobře.

Přes všechny výtky je Jedi: Fallen Order dobrá hra. Vlil čerstvou dávku energie do zkomercializované značky, potěšil spoustu hráčů a tak trochu flákl přes držku EA manažery, kteří tvrdí, že v single-player hrách není budoucnost, za což jsem mu nesmírně vděčný. Jsem také zvědavý na další dobrodružství Cala Kestise, jelikož už teď víme, že jsme jej neviděli naposledy. Snad si tvůrci uvědomí, že dospělý hráč snese i trochu víc, než jen mdlý a opatrný příběh a trochu upraví charkter postav, které jsou s prominutím prostě na přesdržku. Pokud se toto podaří, máme se na co těšit.

Mimochodem, konec je vážně epickej. Dejte mi toho víc.

Pro: Výprava, zajímavý námět, zábavný souboják, audiovizuál je peckózní, design úrovní, originální hudba

Proti: Plytký příběh, doprovodné postavy, dialogy, malinko repetetivní, zbytečné bedny s kosmetikou

+13
  • PC 95
Po letech strávených u akčních stříleček sem poprvé vzal do rukou světelný meč a můžu říct, že sem byl mile překvapen a hlavně potěšen. Jelikož nejsem fanda Star Wars a podobných blbin, tak sem vlastně slepě a bezhlavě skočil do něčeho, pro mě, úplně nového. Ke Star Wars Jedi: Fallen Order sem se dostal úplnou náhodou díky traileru na YT. Po shlédnutí několika recenzí sem si řekl, že tu hru prostě musím mít ve své Steam knihovně a musím si jí zahrát ať to stojí, co to stojí.
Po 18 hodinách hraní a dohrání Fallen Order sem zjistil, že sem udělal dobře, že sem si hru koupil a že bezhlavé skočení do nového herního žánru nebyl vůbec špatný nápad.

O Star Wars hrách, které za posledních 10 let vydalo EA sem nic moc dobrého neslyšel a proto sem se jim striktně vyhýbal a mě samotného ani nijak nezaujaly. Ono, když nejste fanboy těchto her, jen stěží si k nim nacházíte cestu, jenže tato hra si našla cestu ke mě. Jako by říkala- "ty blboune, zahraj si taky něco jinýho než Call of Duty, mám ti co nabídnout"

Po dost prudkém začátku, kdy sem se učil ovládat postavu Cala Cestise a neustále sem umíral, protože moje schopnost se hře krapet přizpůsobit byla mizivá, sem se nakonec do této hry trošku vžil a začalo to být o dost lepší. Nakonec se mi podařilo vžít i do role Padawana co nemá samopal ale světelný meč a nemůže běhat po mapě jak Rambo. Po zvládnutí počátečních problémů sem se mohl směle vrhnout do této hry.

Úchvatné grafické zpracování jak postav, tak i všech planet, které navštívíte dodávalo hře nádech. Příběh byl také zajímavý a nenudil. Hra je sama o sobě dost zajímavá a hráči má co nabídnout. Ať už je to výběr hadrů, které bude nosit hlavní hrdina, tuning jeho světelného meče nebo výběr laku kosmické lodi se kterou lítáte po galaxii. Výběr nátěru vašeho robotického parťáka taky není k zahození.
Na jednotlivých planetách nevíte, zda se kochat krásným prostředím nebo kosit Stromtroopery. Každou planetu také obývají, ne zrovna krásná, a také dost nebezpečná stvoření, které vám jdou po krku stejně jak Impérium, takže se nenudíte. A když to na nějakou nudu vypadá a není co kosit, tak musíte všelijak šplhat, skákat a přemýšlet jak se dostat dál aniž by jste někam spadly, jako třeba já 20x za sebou a na tom samém místě.
Boss fighty byly také hodně dobré a taky těžké. Jen s Malicosem sem se drbal docela dlouho. Velké plus dává hře i fakt, že máte při probíhání map naprostou volnost a můžete si po planetách poskakovat jak chcete.

Hlavní záporačka Inkvizitorka Trilla je celkem drsná a Cal od ní dostává pěknou sodu. Byla jí škoda, její konec mě docela zklamal. Ale kdo mě potěšil ze všech postav nejvíc byla Nightsister Merrin. Jak ze začátku vystupovala jako mrcha, tak se z ní s postupujícím příběhem vyklubalo roztomilé stvoření a jak sundala kapuci, tak se z ní stala dočista kóča. Mám i takový dojem, že se Merrin do Cala zamilovala a snaží se to všelijak okecávat a dělá ze sebe svéráznou čarodějnici jenom proto, aby to Cal nezjistil. Ten konec mě jenom utvrdil v tom, že Merrin je do Cala fakt zakoukaná...kdo ví, třeba se mílím, ale pocit je pocit.

Co mě na celé hře nepotěšilo bylo trio hlavních hrdinů, kteří byly neslaní, nemastní a řekl bych, že na klasické hrdiny těchto příběhů i dost ubrečení. Nejsem zastáncem namyšlených superhrdinů, ale Cal Kestis je spíše chcípáček co se skrývá před Impériem. A ostatní na tom nejsou, bohužel, o moc líp.
Kolikrát sem si při hraní připadal jak v Tomb Raider nebo Indiana Jonesovi když sem musel všelijak kombit abych se mohl posunout dál. Skákání tam bylo na můj vkus trošku moc a bylo to kolikrát o nervy, když jste furt chcípaly na jednom místě a problém jste překonaly až po dlouhých minutách přemýšlení jak dál.

Sečteno podtrženo... Star Wars Jedi: Fallen Order je nadprůměrná hra a vývojáři se na tom dost vyřádili. Mile rád si počkám na pokračování.

Pro: Herní doba, grafické zpracování, příběh, volnost při hraní, Nightsister Merrin

Proti: Hlavní hrdinové, obtížný terén

+11 +16 −5
  • PC 80
Nějakou dobu mě trvalo než jsem to dohrál, hra se mi velice líbila, i když některý skákačky.... no :D

Hra je v celku zábavná, pro mě jedna z těch lepších her ze Star Wars, ne však nejlepší, problém mám v některých věcech. Hra má skvělou atmosféru a hudbu. Avšak kromě hlanvího hrdiny a hlavní záporaka. jsou ostatní postavy poněkud ze slabšího soudku. Bohužel budu srovnávat.

Zpočátku mě hra velcie bavila, takže jsem tady tomu dál 95 procent, ke konci už však to ztrácela dech, a mě to přestalo tak nějak bavit. Nakonec jsem to douhrál, ale až po nějaké době, což pro hru není moc dobře. Konec byl velmi zábavný.
Co se týče soubojů, nejsou špatný snaží se přiblíž k Soulovkám, což ne vždy je špatně, ale upřímně kdybych to měl srovnat třeba s Jedi Knight, tak jsme zase bohužel někde jinde. Co se týče líp napsaných postav, tam prostě dobře funguje KOTOR 1-2, dokocne oba KOTORy mají mnohem lepší atmosféru. Přesto hodnotím souboje a atmosféru jako dobrou věc na téhle hře.

Co však nehodnotím dobře jsou mapy se skákaním a šplháním, u některých map je to sice dobrý, ale po čase jsem si začal říkat, a musí tady být takhle zbytečně daná další skákačka? Já chápu, že se má člověk snažit k něčemu dostat, což je fajn, ale někdy toho bylo prostě moc a místo zábavy to začalo nudit.

Pro: Atmosféra, hudba, hlavní postava, i hlavní záporná postava hry.

Proti: Ostatní vedlejší postavy, skákačky se začnou po čase opakovat a začnou nudit.

+10
  • PC 50
Bez mučenia sa priznám, že v tomto prípade asi bude chyba u mňa. Fallen Order som si zakúpil, lebo bol v zľave, hoci k svetu Star Wars žiadny extra blízky vzťah nemám. Ale poznáte to... možnosť prevteliť sa do rytiera Jedi je proste lákavá.

Hra samotná je však vlastne dosť veľká nuda. Pritom nástrel príbehu znie sľubne. Sledujeme mladého Cala, ktorý unikol vyvraždeniu rádu Jedi v Epizóde III a teraz musí nájsť cestu k Sile, postaviť sa na stranu dobra a také tie veci. Určite ide o zaujímavejšiu premisu, než má celá nová filmová trilógia dohromady, ale o to tristnejšie je, že ma to aj tak príliš nebavilo.

A neviem, či je to tým, že k tomu svetu nemám potrebné väzby, alebo proste tým, že je to nejako lenivo vyrozprávané. Samotné planéty sú dosť nudné, vizuálne nezaujímavé a hoci sa to tvorcovia snažia maskovať, tak sú pomerne lineárne. Niektorí nepriatelia sú otravní až smiešni (rôzne krysy a všelijaké mimozemské potvory).

Ovládanie na klávesnici je hrozné (platí hlavne pre ovládanie Sily) a bez toho, aby som si ho upravil, by som to snáď ani nevedel hrať. Po grafickej stránke sa mi hra páčila a boje s mečom mali tiež svoje kúzlo. Celkovo ma to ale nedokázalo dostatočne zaháčkovať, príbeh ma nebavil a hlavný hrdina vlastne tiež.

Po cca desiatich hodinách hrania som to teda zabalil, pretože ma proste prestalo zaujímať, ako príbeh skončí a ani samotné hranie mi bohvieakú zábavu neprinášalo. Ale keďže som za hru zaplatil len necelých 5 eur, tak ma to ani príliš netrápilo... Star Wars fanúšikovia ale budú, predpokladám, oveľa spokojnejší.

Pro: pekná grafika, boje so svetelným mečom

Proti: nezaujímavé svety, nemastný-neslaný príbeh, ovládanie

+10
  • PC 60
Proč? Prostě proč? Proč ještě v roce 2019 vznikají tupý repetitivní koridorovky? Jako nechápejte mě špatně, značku STAR WARS mám rád, ale to do psí díry nemůže z tohohle světa vzniknout jedna jediná pořádná open world hra? Nejvíc se tomu blíží P2W MMORPG Star Wars: The Old Republic a to je dost smutek.

Že to bude průser jsem věděl hned po spuštění, když mě hra upozornila, že si jí nejvíc užiju s ovladačem. Že to ale ve finále bude samý hopsání a běhání uzoučkym koridorem (a to ještě díky nepřesnosti ovládání s řadou neúspěšných pokusů o různý přeskoky), to mě nenapadlo. Co mě ale vytočilo do běla a ve finále donutilo po asi osmi hodinách hru prostě vypnout a odinstalovat, je celkovej koncept, kdy vás hra nutí se do některých lokací vracet třeba i třikrát, přičemž se samozřejmě respawnují nepřátelé, takže jedete ty stejný souboje stále dokola. Pro mě je to dost zoufalej pokus jak natáhnout herní dobu.

Jasně, je to moje chyba. Neměl jsem hned skočit na podzimní výprodej na steamu a měl jsme si tu hru nejdřív proklepnout. Ale celkově je to dost škoda. Hra jinak vypadá hezky, příběh by taky nemusel bejt uplně marnej (odehráno nějakejch 8+ hodin, takže nechci úplně soudit), ale ten gameplay je jak z roku 2000. Bez googlení bych si tipnul, že je to zase port z konzole. Proč nám PCčkářům tohle dělaj. :(
+6 +14 −8
  • PS5 75
SWJ:FO je po dlouhé době pořádná SW hra, která má lehce naivní příběh a vykrádá z ostatní her co může.
Dostanete namixovanou Laru, Uncharted a podivnej soubojovej systém typu lego her.

Hraje se to jinak pěkně. Hra vás zbytečně nenutí do sbírání vzpomínek/mincí etc.

Hra skončí v momentě, když to začne být zajímavé. No tak se třeba dočkáme v pokračování.

Pro: SW svět, hudba,BD1 robůtek

Proti: tak trošku od všeho kousek, načítací časy na ps5!

+4 +8 −4
  • XOne 85
Wow! Star Wars hra je pojem už takmer neznámy. No Star Wars Jedi: Fallen Order zachránil hernú divíziu SW. Úžasný príbeh plný combatu so SVETELNÝM MEČOM! Veď čo iné potrebuje SW fanúšik k tomu, aby bol spokojný Príbeh padawana Cala, ktorý odhaľuje tajomstvá galaxie je úžasný koncept, ktorý v konečnom dôsledku funguje ukážkovo. Je to zábava na kratší čas, ale pokiaľ máte radi hry do 20 hodín, tak je to presne pre vás. Občas ma nudili parkourové sekcie, kde hra sklamala najviac. Občas keď proste chcete vyskočiť na tú plošinu tak skočíte ale Cal si v tom povie, že prečo by vás mal poslúchať, tak skončí dole a vy zomriete, plus celé od znova! Toto je asi jediný mínus tejto hry. Príbeh plný jediovských záležitostí, stormtrooperov, svetelných mečov je to pravé pre fanúšika SW. Najviac ma potešilo, že vy si môžete customizovat svoj svetelný meč, outfit, loď... Pre mňa, ktorý strávi hodiny pri hrách len vyberaním vhodného outfitu, bol toto super zážitok, za ktorý vďačíme nečakane EA.