Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (06.01.2024 17:20): Starfield už jen tak nedohraješ, věř mi. Vlastní zkušenost, pořád se mu od října vyhýbám jak jen to jde :D

A k SC, občas ho nainstaluju, zapnu, pokoukám co nového udělali, pokochám se tím zaměřením na detail a obrovský porce práce co na tom odvedli a co ještě mají zároveň před sebou. A pak snad už jen doufat, že se dožiju nějaký základní vydaný verze. Pořád v tom je vidět ta chuť udělat něco revolučního a že se to pomalu hýbe kupředu :)
@Charllize (06.01.2024 17:19): tak v zrovna ve Star Citizen uměli udělat takový "Blade Runner Corusant", což by mě dost zájímalo. Tím jsou pokud vím unikátní, ale jinak souhlasím. Musí to někde jako když osekat když dělají celý vesmír.

@AlieN (06.01.2024 17:44): asi na tom něco je když dali miliardu. Je fakt, že mě svého času taky braly "webové hry" a toto v podstatě asi funguje na stejném principu jen to víc vybízí k utrácení peněz jestli to dobře chápu.
@Streamline (06.01.2024 20:29): Však právě tenhle balík tu řešíme.

K tomu jak se teď hra dá nebo nedá hrát když jsem ji teď po delší době zkoušel během týdne v listopadu kdy byly všechny lodě zdarma - ta hra viditelně dělá obrovské pokroky a hrát se už normálně dá, obzvlášť pokud máš partu lidí se kterými se do ní můžeš pustit.

Na čistě singleplayer hra trpí občasnými výpadky AI npc postav a dost věcí ještě není dodělaných s tím že spoustu assetů k různým gameplay loops tam evidentně mají nachystaných a postupně to do hry přidávají - ve smyslu že už se tam dá strávit pár desítek hodin kdy pořád budeš objevovat něco nového a budeš se bavit, ale ještě to není na stovky a tisíce hodin... jak to bude až hru dotáhnou do konce.

Bugy už jsou problém relativně dost malý, pár grafických glitchů, párkrát mi hra spadla, ale už je to na úrovní ve které (bohužel) dnes vychází některé AAA hry do prodeje a jejich autoři se tváří že je hra hotová. Jen optimalizace na "ne úplně top" hardware je problematická, takže v podstatě to jediné co mi brání abych SC opravdu začal běžně hrát je že bych na to rád měl silnější grafickou kartu.
@Feidias (06.01.2024 17:11): To je právě ta zajímavá past mobilních her - zaberou dost málo času, resp je v pohodě rozkouskovatelný v průběhu celého dne, takže je snadno mohou hrát i dospělí velmi dobře vydělávající lidé kteří by jinak na pravidelnou dvouhodinovou herní seasson třeba u toho WoWka už ani náhodou nenašli čas. A když to spojíš se světem jako Star Wars kterému většina fanoušků dávno vyrostla do produktivního věku s velkým příjmem...
@AlieN (06.01.2024 17:20): Xka jsem hrával hodně, ale ctyrku jsem hrál zatím hodně málo. Nejradši mám nejmíň oblíbený Rebirth. To byla hra do které když jsem pronikl tak jsem si říkal ze se ti Němci úplně posrali. Třeba ty detaily základen byli úplně mimo. Nebo jejich stavba kdy ti to droni a lodě stavěli před očima. A i mi vyhovovala ta jedna loď :)
Do Starfieldu bude brzy survival, pak to bude ono.
@Charllize (06.01.2024 17:14): Kdysi jsem se na něj trochu díval, ale je to moc arkádová střílečka, to mě moc nebaví. Když už tak si jako jednoduchou space sim akci spustím Star Wars: Squadrons a mám to aspoň ze svého oblíbeného vesmíru.

Já bych se rád pustil do X4, ale nemám na to teď čas... prvně bych mohl dohrát ten Starfield, eh.
@Feidias (06.01.2024 17:15): Tak Ja to vždycky bral tak ze když mám velký vesmír a planety ze na většině z nich je kulový a vzasade to tak je v pořádku. Ale samo by mi nevadilo kdyby to generování došlo už tak daleko ze by na každé z nich byli třeba takové Skyrimy nebo GTA :)
@AlieN (06.01.2024 12:31): je divné, že na to mají čas i peníze. Ten článek je každopádně zajímavý. Chápu že je to zlomek lidí, ale stejně. Chápal bych spíše děti bohatých rodičů co mají čas to utratit...
@Charllize (06.01.2024 16:46): " ze to nemají ani z půlky hotový "
Tak to každopádně. Oni furt budují základy, a na těch teprve se dá vystavět zábavná hra - těch gameplay loops je tam viditelně pořád mnohem víc jen načrtnutých, než hotových,
@AlieN (06.01.2024 16:31): Jo Ja to četl ze se na ty stejné lodě dá vydělat v pohode i ve hře. Což dává ještě menší smysl. Leda když je někdo boháč a stojí mu to za ten usetreny čas. A lidi pro které je milion nic se najdou. Protože, milion je fakt vzasade nic dneska, když to trosku přeženu.

Jinak plno záběru ze hry je super až neskutečne. Ale vždycky když na to koukám dýl nic moc se tam nedeje. Přistane na krásný planetě která je jak živá, chvíli tam chodí, kochá se a zas odletí. Néže by to jinde bylo jinak, ale pořád mi to přijde ze to nemají ani z půlky hotový :)
@Charllize (06.01.2024 16:04): No jasně, u SC to odjakživa bylo napůl kupovat věci ve hře a napůl "donations" na vývoj hry.

Tak když ty prachy někdo má... ono to na první pohled púsobí nemálo divně, ale když se nad tím zamyslíš - Star Citizen je extrémně levná hra. Tedy, když pominu že je furt v alpha/early access. Základní balíček se hrou stojí $50, a to je to onlineovka která se bude hrát dalších 20 let, a víc do ní nikdo vrazit nemusí pokud vyloženě nechce kvůli marginální výhodě. Na všechno ostatní se dá vydělat přímo ve hře, a v současném nastavení to ani není nijak zvlášť nadlouho (ale čas od času ti to smažou).
Kolik za dobu jeho existene utratil za hru průměrný hráč World of Warcraft?
@Feidias (06.01.2024 08:07): Oh my sweet summer child. Lidé hrající mobilní hry jsou absolutně šílení, tedy, aspoň někteří z nich.

Sám už pár let hraju Star Wars: Galaxy of Heroes, hru která vydělala už hodně přes miliardu dolarů, a většina z toho je z velmi malého procenta hráčů. Já hraju F2P, neutratil jsem ani korunu, ale někteří....

Nedávno jsem narazil na tento post popisující fungování "whale" guildy, sdružující lidi kteří utratí za hru tisíce dolarů ročně - který byl napsaný před šesti lety, kdy hra měla cca dva roky, a už jen za tu dobu stihli někteří utratit až $100,000 - a mnozí z nich stejným stylem hrají doteď.
Btw chystaný base building vypadá luxusně. Nejen osobní základny a mining outposty, hlavně ty implikace pro masový multiplayer, guildy... ty tam snad budou moct stavět celé města a pak o ně vést války.

Ale to je hudba dost vzdálené budoucnosti, v příštím roce hru čeká hlavně server meshing a lepší možnosti nastavení grafiky včetně DLSS - což by mohlo vyřešit problémy které jsem tu zmiňoval nedávno, s AI a výkonem hry.
Balíček Legatus 2953 do Star Citizen, který obsahuje všechny lodě ze hry, přijde kupující na 48 000 dolarů (v přepočtu asi 1 milion korun). 

Tak co, kdo kupuje? :)
Příští týden začne další Free Fly - do konce měsíce otevřená hra pro všechny s libovolnými loděmi.

A přibyl v ní konečně nový solární systém - Pyro. Ale ten je zatím jen na testovacím serveru s omezeným přístupem. Youtube se plní videy od hráčů, a vypadá parádně.
@Feidias (23.10.2023 14:25): technicky by to asi utáhly (30fps), ale pokud vím, tak o vydání na konzolích CIG nikdy nemluvili. Ale nepřekvapilo by mě, kdyby to aspoň na PS5 vydali (na Xboxu ne, protože S má jen 10GB ramky a nelze vydat hru jen na Xku bez Ska).
26 minut ze Squadron 42, který je prý feature complete.
Tak předpokládám že už jen tak půl dekády a dočkáme se.
Ale vypadá to fantasticky a hned jak to vyjde, tak kupuju :)
Nějak jsem to zapomněl sledovat, ale jak to teď Vávra na fb chválil, tak na to koukám a jako hodně cool. Škoda, že vydání se asi nedožiju. :D
@AlieN (01.06.2020 22:47): Ja mam za to ze Braben to ma naplanovany a hru vytvarel s tim ze tam bude dalsi veci pridavat, takze by to fungovat mohlo. Zatim mi prislo ze vetsina veci co tam pridaly byla udelana dobre a i tam dobre zapadla. Ale mas pravdu ze tyhle pokrocilejsi hratky jsou krapet jiny level, takze se to posrat samozrejme muze.
@Charllize (01.06.2020 21:26): Já se třeba těch space legs v Elite vyloženě bojím, imho na to ten engine není stavěný a bude to chtít hodně velké kompromisy, takže to nakonec dopadne mizerně (ani omylem nic na levelu Star Citizen), a nebo (pravděpodobnější) to nikdy nebude.
Stačí se podívat jak dlouho teď odkládali Fleet Carriery, a to je v podstatě úplně primitivní věc.
@AlieN (01.06.2020 21:23): Ja doufam ze to dotahne Braben driv. I kdyz taky delaji sileny odklady a ty planety s atmosferou jsou v nedohlednu.

Ale priznavam ze kdyz by SC nejak vysel jako cela hotova hra, asi bych sel kupovat novy PC :)
@Charllize (01.06.2020 20:55): Jo, ten sníh a skály už jsem zmiňoval dole, vypadá to parádně. A to na tom videu ani nejsou vidět detaily jako že v závislosti na počasí se ti ten oblek postupně zasviní sněhem, který pak v teple zase postupně roztává.
@AlieN (28.05.2020 20:01): když jsem zkoušel free verzi někdy před rokem, tak to běželo 60fps a za několik hodin to nespadlo..spouštění taky bez problému. Dost mě to tehdy překvapilo. Měl jsem to ale nainstalovaný na SSD, který snad i hodili do minimálních požadavků. Nebo je možný že tahle novější verze je mnohem rozbitější.

Jinak vcelku souhlas. Ale osobně jsem mnohem víc zvědav na S42..snad někdy vyjde aspoň to.
Star Citizen je tento týden free, takže jsem se pustil do testování.
Tedy, snažil jsem se o to... když se hra spouští více než půl hodiny, pokud vůbec spustit jde, nezřídka padá, a když už nepadá, tak jede průměrně v 15-20fps, tak to není úplně snadné.

A když pominu zmíněné drobné technické nedostatky, tak to je docela hezké - tak za tři až pět let to bude fakt bezva hra :))

Prostředí základen a měst esteticky připomíná chudou verzi Cyberpunk 2077, což je fajn, jen v nich krom nakupování není zatím vůbec co dělat, a to už moc fajn není. Zvlášť když npc nefungují a bojové arény se spouští separátně z menu. Potenciál je tady ale obrovský, ani jsem moc nečetl co všechno je ve hře vlastně v plánu no při Robertsově megalomanii to beztak ještě nabobtná, ale dovedu se představit že pro mnohé bude v tomhle space simu to skutečné létání ve vesmíru spíš jen vedlejší činnost. Rozsáhlé moc nejsou, ale bloudil jsem v nich kvalitně, bez návodu na youtube bych se na spaceport ke své raketě nedostal.

Raket samotných je už teď dost, v rámci tohohle týdne se každý den dá testovat jiná, ale bohužel nedostal jsem se k těm větším jako je Anvil Carrack, což je v podstatě místní verze Serenity. Představa že bych si mohl zahrát online Firefly, najmout fungující npc posádku na pomocné činnosti, a žít na své lodi v temnotě vesmíru okrajových oblastí civilizace je až příliš krásná... otázkou je kolik zrovna tahle loď pak ve hře bude stát, zda se k ní vůbec bude možné rozumným způsobem za herní peníze dostat - aktuálně se dá koupit afaik jen za 17 678 CZK, no není to krása?

Bez ohledu na velikost lodí ale, hmotnost se u nich moc neprojevuje, což je po zkušenostech z Elite dost nezvyk, je to mnohem větší arkáda a nevím jestli si na ten flight model zvyknu, hlavně extrémně rychlé otáčení do stran (Yaw) ten pocit z létání dost przní (naopak roll má citelný delay). Stejně tak je zjednodušené všechno ostatní, ovládacích prvků je výrazně méně, přistávání na planetách je dětsky snadné, dostat se z orbity na určené místo někde na povrchu je otázka pár vteřin a zmáčknutí jednoho tlačítka.
A to je dost škoda, ta hra jinak působí "reálně", a ve chvíli kdy na planetě vylezu z lodi vydám se v noci na pěší průzkum opuštěné základny, tak to rázem získá atmosféru jak Vetřelec. To propojení otevřené fps hry a vesmírného simulátoru je geniální a až (jestli) ho dotáhnou do konce, tak už žádné jiné hry nebudou potřeba. Teď je na tom ale viditelně ještě hodně práce, hra občas udiví propracovanými detaily, třeba parádním povrchem sněhu a skal na ledové planetě, a na tom jsou stromy vypadající jak ze hry z devadesátých let. Což je v různých podobách ve hře všude, spousta nefunkčních a zjevně nedodělaných či úplně chybějících věcí.

Jako tech demo alfa verze hry je to teď dobré a dokáže nalákat, lidi kteří u toho ale teď skutečně tráví čas "hraním" a nedejbože i peníze za lodě navíc, ty pochopím jen těžko.
Ve Fallout 4 a Skyrimu SE skrz stropy už neprší.

A jo Starfield pojede na stejným enginu, tedy pokud se tomu tak dá říkat. On Unreal je taky pořád ten stejnej engine.
@Korbitch (28.11.2019 07:08): I se starým enginem se dá udělat dobrá hra, a přestože mám k bethesdím hrám spoustu výtek, tak jsem se u nich většinou bavil a počítám, že se Starfieldem to bude stejný. Plus existuje nenulová šance, že pro ně třeba id Software udělá novej engine, nebo že si něco jinýho licencovali.
@Paul (17.10.2019 20:10): A na co přesně jsi zvědavý? Já osobně, jak moc ještě doprasili téměř 15 let starý engine, aby to jakš takš vypadalo a fungovalo. Pochybuju, že bude nový. Nejsou prachy ani schopný lidi, že jo. No a hlavně jestli bude pršet stropem. To je klasika už řadu let. Bez toho si to nedokážu vůbec představit.
@Paul (17.10.2019 20:10): Tak on SC taky uz jaksi stira ty hranice ciste vesmirnyho simulatoru a zabredava do dalsich peti zanru k tomu :)

Starfield, Todduv vysneny projekt ktery si hycka v hlave od doby co pri tvorbe Daggerfallu v Bethesde roznasel kafe, nemuzu se dockat:) Maji nekolik revolucnich next gen technologii a nepremozitelne gamebryo 25 generace k tomu, to musi klapnout a opakovat se rok 2006 kdy kazdymu lezly oci z dulku kdyz vysel Oblivion (a nikdo nemel pocitac na full detaily)

A hlavne Todd na to ma neskutecnej balik penez, kazdej tady mu prispel, dekujeme :)

A jinak asi jo, taky se mi nezda ze by Todd delal dalsi Elite :)
Digital Foundry trochu rozebralo technickou stránku současný alfy
https://www.youtube.com/watch?v=OngP6uEfQoE

Samozřejmě je furt možný že "plná verze" nikdy nevyjde atd atd, ale i tak je to asi nejambicióznější projekt co je v současnosti ve vývoji, a kupodivu už tam toho docela dost narvali.
@pajmič (07.05.2019 15:39): SC má sice cca 23krát větší rozpočet (beru to tak, že KCD mělo rozpočet kolem 200M korun, SC to má v dolarech), ale má jen cca 5x víc zaměstnanců. SC zaměstnává lidi v německu, UK, US kde jsou mzdy mnohem vyšší než u nás, takže ty rozpočty nemůžeš porovnávat takhle jednoduše.

A z doslechu prý Warhorse platí nic moc a zaměstnává na IČO což je pro ně levnější (alespoň programátory).
@orromis (07.05.2019 15:04): Proto jsem zdůraznil POMĚR mezi těžkou, ale uskutečnitelnou vizí a rozpočtem/manpower/resources, které měl Warhorse k dispozici. Oproti SC, který je objektivně, alepson na papíře, větší a ambicioznější, tedy mnohem náročnější na produkci.

Jenže velikost není všechno. KC je, co do velikosti, oproti SC trpaslík, ale je daleko zajímavější a (podle mě) komplexnější, ale nad to všechno je to dokončený titul, což SC určitě nikdy nebude. Nebo to vyjde, ale určitě ne tak, jak si to Roberts představoval.
Takže se nic neděje, a ty desítky článků a vývoj jak na toboganu je v pohodě, dobre vedet. :)

Za mne to smrdí až hrůza, sorry.
@Charllize (07.05.2019 15:03): žádnejch 129 žalob na krku nemá, jsou ale uprostřed jednoho sporu s Crytekem. Těch 129 je toto:

The Federal Trade Commission has received 129 consumer complaints related to Cloud Imperium, involving requests for refunds as high as $24,000, according to information revealed by a Freedom of Information Act request.

Tzn 129 backerů chtělo vrátit prachy a byli odmítnuti, tak podali stížnost na FTC.

Samozřejmě, nevrátit prachy je bullshit, ale pokud tak maj napsaný podmínky a člověk do toho s tím jde, tak jeho blbost. Člověk musí bejt buď hodně bohatej nebo hodně vypatlanej aby dal 24K na hru bez nároku na profit ze zisku. Zvlášť když se ta hra dá zahrát zadarmo, popř. za 45 doláčů.

Ale ve výsledku to není o moc jiný než rewards na kickstarteru kde lidé taky mohli dát 10K za Kingdom Come.
@Paul (07.05.2019 14:46): Jo, generalizuju, to máš pravdu, možná zbytečně, takže případně sorry.

@pajmič (07.05.2019 13:35): Ambicie KCD a SC jsou nesrovnatelné. KCD je malej svět, singleplayer only, SC má bejt svět o desítkách slunečních soustav, má tam fungovat ekonomika, NPC, pohyb po planetách a celé to má být online (a hráči můžou kooperativně ovládat jednu entitu - jeden řídí, jeden ovládá zbraně, ...). Složitost realizace takové vize je obrovská, KCD je oproti tomu o dost jednodušší.

@Charllize (07.05.2019 15:03): +1
@orromis (07.05.2019 13:29): Předpokládám že mluvíš o jiných hráčích než tady, nevidím že by tu někdo někoho idealizoval. Jen píšu fakta - někdo kdo ten projekt iniciuje a drží vizi je potřeba, a je jedno jestli je to Roberts, Vávra, Kojima, Suzuki nebo Franta Vomáčka. Jestli je dostatečně kompetentní to dotáhnout a s týmem ukočírovat a zrealizovat je jiná věc a u Star Citizena zatím neprokázaná, ikdyž jak jsem psal, z tý současně hratelný verze mám dobrej pocit. Ale proof of the pudding bude až vyjde (jestli vyjde) Squadron 42.
@Paul (07.05.2019 09:40): Máš psychologický pojem zvaný ego. Pak je tu perfekcionalismus a diletantství. Spoj ego s neumětelstvím a vyjde ti strejda Kris Robertek.

Náš baron Vávra sice má taky občas velkou hubu, ale z toho co nasliboval valnou většinu splnil. A to mě Kingdom Come, v poměru prachy/lidi-nápad, přijde stejně ambiciozní, ne.li ambicioznější, než Scam Citizen. Problém je vždy ve vedení. Pokud ti tým povede nějaké nabubřelé, diktátoské, megalomanské hovado, nemůže to dopadnout dobře.