Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (07.05.2019 11:42): Podle mě je ale čas, abychom si jakožto hráči neidealiozvali jednotlivce. Dobrá hra která posouvá médium může vzniknout i bez lidí jako Roberts. Vývoj her není práce jednoho člověka, ta hra by nevznikla bez zaměstnanců RSI (a možná nevznikne kvůli Robertsovi).

Jinak SC rozhodně neposouvá médium kreativně. Dát dohromady FPS, space sim a open world napadlo pravděpodobně každého hráče, který nějaký space sim někdy hrál, já o takové hře snil už někdy ve 13 letech. SC posouvá médium technologicky a s vývojem technologie fakt Roberts nemá nic moc společného.

Vývoj SC právě selhává na tom, že kreativec je zároveň i producent. Vávra má ve Warhorse Klímu a CEO (nevím jak se jmenuje..), kteří ten vývoj drží pohromadě a v nějakých mantinelech, tohle v RSI evidentně chybí a problém je prostě v Robertsovi. Zmanagovat takový projekt rozhodně není jednoduché a měl by to dělat někdo kompetentní.
@Bursoft (07.05.2019 10:50): co jsem četl tak každej rok vybíraj víceméně stejnou částku a 2018 vybrali snad zatím nejvíc, takže to nevypadá že by ten money train (a tedy vývoj) měl jen tak skončit. Mě osobně navíc zajímá jen Squadron 42, ze kterýho zatím moc neukazujou (ikdyž to hodinový demo vypadalo dobře), takže nevíme jak je na tom, jen že zatím plánujou betu na 2020.

@orromis (07.05.2019 11:11): Taky mám Vávru výš než Robertse, ale come on - má za sebou tři skvělý hry, Roberts jich tam má (dle wiki) krapet víc, ikdyž od Freelancera pak nic až do SC.
Já jinak Robertse neznám, nic kromě Freelancera jsem od něj nehrál. Ale přijde mi, že vision holder/creative director je docela důležitá pozice při vývoji jakýkoliv hry, co se snaží nějak posouvat médium. KCD by bez Vávry nevzniklo, SC bez Robertse taky ne, ať už je jeho management styl/kompetence jakákoliv.
@kuler91 (07.05.2019 11:13): Podle mě to nejsou idioti, prostě věřili někomu, kdo má mediální obraz úspěšného vývojáře a vizionáře. Není to vlastně ani podvod, protože se na hře pracuje, ale je to prostě příběh naprosté neschopnosti a troufnu si říct i selhání herních novinářů, které Robertse jako vizionáře vykreslovali a nepřistupovali k tomu dost kriticky. Je nutné na to koukat komplexně a poučit se z toho.

Star Citzen může nakonec jednou být i dobrá hra (a sám bych si jí strašně rád zahrál), ale přesto by se mělo vždy říct, jak špatně byl vývoj vedený a Roberts by měl mít skaženou reputaci (a ne reputaci génia, který si plní svou vizi bez kompromisů, kterou stále u mnohých má). Pokud ta hra bude jednou úspěšná, tak to bude zásluhou lidí, co jí vyvíjeli, ne Robertse.
@Paul (07.05.2019 09:40): Vávra má za sebou plně dokonečný hry, Roberts hromadu failů, Freelancera kterej vyšel dva roky po tom, co odešel ze studia, a Wing Commandera což je asi jeho jedinej úspěch. To se nedá srovnávat.

Zatím vše nasvědčuje tomu, že to je neschopnej patlal, člověk kterej vydělával na daňovejch loopholes v německu a kterej dává exekutivní pozice rodinejm příslušníkům, kteří na to evidentně nemají schopnosti.

Věci s jeho manželkou nejsou bulvár, ale konstatování právních faktů, dokresluje to jeho kredibilitu. Ten článek není postavený na jeho manželce, je to jen zmínka na pár odstavců.
@Paul (07.05.2019 09:40): Na Vortexu krásně vysvětlili, proč je možný, že se ta hra možná nikdy nedodělá. Prachy dochází, lidi už prostě nechcou platit devátým rokem za hru, která je v alfa verzi a jedinej příjem je z prodeje lodí, který je zdržují od vývoje hry. Už dávno mi přišlo, že toho ten týpek nasliboval hory a není možný to prostě zvládnou a pomalu to tak je. Podle mě z toho bude megaprůser v historii gamingu.

Tím nechci říct, že by to nevypadala dobře, ta městská planeta vypadá hodně drsně.
@orromis (07.05.2019 09:32): jo, četl jsem ten originál pár dní zpět. Proto jsem měl chuť to sám zkusit. Ta část o jeho manželce mi přišla dost bulvární. Četl jsem i ten epickej článek na kotaku (možná ho tady i postoval). Hodnotím jen co jsem hrál, a přijde mi, že Star Citizen má potenciál. Nijak nerozporuju, že je Chris Roberts mikromanažer perfekcionista typu Vávra kvůli kterýmu se to protahuje a musej věci předělávat. Ukočírovat takovej projekt musí bejt peklo a dělat ho pod takovým člověkem taky. Ale ze samotný hry mám dojem dobrej.
@Paul (07.05.2019 09:23): Četl si ten článek na Forbesu? Obhajování Robertse/Star Citizen je teď už neobhajitelné (a to jsem tu hru sám nějakou dobu obhajoval jakožto velkolepý projekt, kterej by prostě za peníze producentů nemohl vzniknout a že je dobře, že vzniká).
@Korbitch (07.05.2019 05:38): Bulvárek. Já si to včera nainstaloval když je to teď zadarmo, a dojmy docela dobrý. Vypadá to krásně a dá se to hrát, běží to taky dobře (60fps max). Pokud dodělaj tu single kampaň Squadron 42, všechno bude odpuštěno :)
@Paul (11.02.2019 20:33): posledni bašta PC hrani v plne parade :)

Ja nedavno koukal na stream cloveka co si kupuje ty drahy lode, zrovna predvadel jednu za 750 dolaru. Ty penize na ni jsou videt, nadhera:) Nejvtipnejsi bylo ze asi 10 minut hledal kudy se do ni leze (byla fakt obrovska)
Na jaký sestavě to hraješ?

Vypadá to hezky. Nejsem sice technik z NASA, ale vlétnout do atmosféry pod 45stupňovým úhlem...? A to odlepení od povrchu je taky komické. Proč se ty rakety / motory aspoň nenatočí k zemi, aby to aspoň jako vypadalo? Nečekám sice simulátor, ale tohle se mi nelíbí.
Tahle hra vypadala úchvatně už od začátku, ale příliš mi to připomínalo Space Engineers a takový typ hry úplně nemusím. Po tom, co vyšel trailer na singláč, je to jasná budoucí koupě.

@Charllize (18.10.2018 22:40): Má to mouchy (viz. mrkání), ale jako nové uplatnění technologie je to pecka! Role-play feel jako prase :)
@Charllize (18.10.2018 22:40): Nevíš protože toto: "How is this level of facial animation possible in real-time with just a webcam yet Fallout 4 characters look like muppets." ? :))

A za mě docela wow, ani jsem nevěděl že toto ve hře bude, a až to trochu poladí (a naučí postavu mrkat), tak to bude vypadat dost impresivně. Ale co je zásadnější - headtracking za pomocí low cost kamerky přímo ve hře, hell yes!

Ale samozřejmě, bylo by docela fajn kdyby dodělali nejdřív hru, a až pak do ní přidávali podobné detaily.
Hm, tak jsem to zkusil a na mém kompu je to naprosto nehratelné, holt to bude chtít novou mašinu. Ale tu než si pořídím, tak už to bude hotová hra, protože na vše ostatní mi zatím bez problémů stačí...
Bylo by fajn kdyby se to nekdy dostalo do faze ze se bude dat rict ze to je hotova hra. Zahral bych si to rad. Jenze..zejo :)
@orromis (25.08.2018 19:04): Ve všech modech? Optimalizace ve hře samozřejmě je celkově značně napytel, ale singleplayer mody mi jedou velmi svižně, problém mají se síťovým kódem (i Colonial Marine - pobíhání po mapě je naprosto v pohodě, ale ve chvíli kdy potkám soupeře je to instantní zásek)
Zkusil jsem to a běží to pod 30FPS (a nejen mě, lidé ve hře si také stěžovali) bez ohledu na grafické nastavení. Tak příště :D
@pajmič (07.06.2018 14:27): To platí přece o každém kickstarter projektu, jen u Star Citizen ten "kicktstarter" prostě nikdy nezastavili, a volně ho prolnuli s early access a dlcčky. Je to mor a taky bych si přál ať je to hezky postaru, ale co se dá dělat, tradičním vývojem by tohle nikdy nevzniklo.
U EA by se tomuhle přístupu samozřejmě každý vysmál, protože ti na AAA hry mají prostředků dost, jinak se ale najdou těžko. A že tohle je záběrem větší než libovolná jiná hra.

A nabízet pay-to-win lootboxy nebo něco slibovat ve hře za plnou cenu a pak to do ní dát jen jako další placené dlc je mnohem větší prasárna, než tohle spoléhání na nadšence a na charitu, tady předem víš co dostaneš.
"ale je pravda, že ta část hry, kterou mají hotovou, je prý úžasná."

To asi říkaji lidi, jenž už do tý hry vrazili částku hodnou na barák s bazénem, ne? :)
@pajmič (07.06.2018 14:27): Jako jo, v hodně věcech máš pravdu, ale je pravda, že ta část hry, kterou mají hotovou, je prý úžasná. Osobně už jsem si to chtěl několikrát koupit, ale nikdy nebyla žádná super akce, abych do toho šel, případně jsem si říkal, že na to nemam čas/komp.
Omluvte má ostrá slova, pánové. Ale to, co vidím, by se dalo slovy definovat pouze jako ultimátní zmrdstvo. Jak dlouho je ta hra ve vývoji? 6 let? Kolik už nasomrovali na crowdfundingu? 200 mega? Z toho co vím, tak ta hra není ani zdaleka hotová a místo toho, aby prostě použili hrachy, které již vybraly, tak se nijak snaží z blbců tahat peníze. Osobně je mi to jedno, ta hra mě nezajímá, ale pokud jde o otázku principu, tak teda nasrat. Kdyby si něco takového dovolil Ubisoft nebo EA, rozhořčení lidstva by asi způsobilo implozi vesmíru.
@Korbitch (29.05.2018 17:56): zní to drsně, ale ve výsledku to není nic moc jinýho než když na kickstarteru můžeš dát 10000 dolarů za večeři s tvůrcem. Není to o nějakém DLC, je to prostě nabídka pro bohaté lidi kteří tomu projektu věří a chtějí jeho vývoj podpořit.

Samozřejmě, lepší by pro ně bylo, kdyby Roberts nabízel model Figu a tedy podíl ze zisku, ale to by pro něj nebylo tak výhodné, dokud se najdou lidé kteří mu ty prachy dají za nic.
Konečně ukázali Squadron 42 a jo, technologicky a ambicema je to jinde. Snad se zadaří to dodělat, protože tohle si budu chtít zahrát.
@Charllize (30.10.2017 13:09): Tak nějak jsem to myslel. Je to egomaniak, který si ukousnul příliš velké sousto, ale i tak by asi nebylo od věci poslechnout si jeho názor (pokud má hlavu a patu a nejde jen o názoruprostý hejt), protože byl první, kdo se o něco podobného pokusil a v případě nejlepšího z celé série pokusů to stále stačilo jen na průměrnou hru (UC).
@Phoenix (30.10.2017 09:03): ja jsem hral jeho dve hry, Battlecruisera a Universal Combat a za vsi tou hruzou bylo videt jadro genia. Dodnes moc nevim co si o tech hrach presne myslet, tak si radsi z Dereka srandu nedelam:)
Tezko rict, mozna kdyby mel vic penez, lidi, pokory..mohly jsme mit tech SC uz nekolik.
@Paul (30.10.2017 08:30): Derek je samozřejmě sebestředný sociopat ... ale vzhledem k tomu, že se nemalou část života pokoušel o něco jako Star Citizen a několikrát pohořel, tak by možná některé jeho postřehy nebylo špatné vyslechnout, mají-li hlavu a patu.
@Paul (29.10.2017 17:23): Ještě aby ten říkal něco jiného, loser :D

Vypadá to hrozně dobře, detailnost nového města bere dech - taky doufám v nějaký free víkend s 3.0 abych si to létání pořádně vyzkoušel, ale dost možná to i rovnou koupím. Možná to nebudu pořádně hrát ještě pár let, ale v long run je to jediné MMORPG které kdy chci hrát.
No Derek Smart to neúnavně kritizuje jako nemožnej pipe dream co nemaj nikdy šanci dodělat a vydat :)
Mě by upřímně úplně stačila ta singleplayer kampaň. MMO část mě láká z technologickýho hlediska, ale hrát ani moc ne.
@Paul (29.10.2017 10:06): Já už se na to těšim jak malej Karas. Pořád vyhlížím, kdy finálně vyjde 3.0 release. Pořád doufám, že s ním buď bude nějaká sleva nebo free víkend nebo tak něco...