Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Existuje nějaká modifikace, která přidává možnost přespání / přečkání na určitou dobu?
Neviete prečo na ohniskách chýba oheň? Verzia hry je 1510.
Vyriešené:horia ak pri nich niekto sedí
Iná haluz, nikto nemá lepší oblek, a ak má stojí 12 000, človek šetrí a aj tak mu všetko ukradnú a vratia iba veci.
Jo jo, Clear Sky vypada vazne paradne. Ale mam pocit, ze jsem v Clear Sky nemusel hrat lokace, kde by mi padaly fps k 10 jako v nekterych lokacich CoP. Jo Nate asi mluvi o HW pozadavcich pri vysokem nebo maximalnim nastaveni. Tak o tom nevim nic. :-)
Vie mi niekto vysvetliť prečo má tento S.T.A.L.K.E.R lepšiu grafiku ako CoP?
@Say (06.06.2013 13:03): No vidíš a v jedničce jsem jich měl tolik, že se mi ani nevešly do báglu a prodával jsem je pořád furt a furt a hlavně jsem je nacházel VŠUDE. Tady se pro ně musím brodit do těch největších radiačních sraček a anomálií...
@Bodkin (06.06.2013 12:47): Podle mě za to může "absence" respawnů, resp jsou ve velmi omezené míře (a to takové, že nedokážu odhadnout kde se zase objeví nějaká ta příšerka) + tě pořád neposílá jeden člověk pro nějaký dokumenty. Příběhově je to ale pořád "bla bla bla", ale nevadí to, protože atmosféra je tu skutečně silná.

Možnost téměř kohokoli odstřelit taky vítám, to já rád :) ale tak to bylo i v původním díle, stejně jako smrtelnost NPC, pro které plníš vedlejší úkol. Artefakty jsem našel asi 3, touhle dobou jsem jich v SoC měl asi 20, takže taky supr. No a je to kurevsky těžké, ale za to může asi datastor, takže opět body nahoru.
@Walome (06.06.2013 12:44): Na tom zase není nic překvapivého, z předchozího dílu se opravdu poučili ( + ty nové lokace se mi líbí mnohem více než ty původní). CoP to pak dotáhl k naprosté dokonalosti.
Tak ke STALKERovi se hooodně dlouho nedostanu, jsem zvědavej, jestli se do toho znova po x měsících zase vžiju, každopádně musím říct, že se hodně divím, jak moc mě hra baví, když u prvního dílu jsem trpěl nudou.
no tak první podzemí, kde vlezeš do chodby, za tebou začne potrubí upouštět ohnivý plameny a ty musíš metat, přičemž ti do cesty skáčou snorkové. Super!
Je nějaká možnost jak změnit nastavení grafiky a rozlišení mimo hru? Mám tam asi něco blbě jelikož po spuštění se objeví jen černá obrazovka a nic.
@Walome (02.05.2013 22:12): Detektory iba ukazuju artefakty, samotne anomalie su automaticky detekovane tym pipanim cim si blizsie tym rychlejsie to pipa. Aj ked uz si nepamatam ci je to s tym pipanim rovnako aj v SoCH ale mam dojem ze ano.
Hm, detektor mi nereaguje na anomálie - stačí ho vytáhnout nebo co se s ním musí dělat? nepípá, a to u ní stojím - mám ten typ detektoru, co by měl pípat v jejich blízkosti.
@Say (29.04.2013 15:20): To jo, ale v nabídce nebyla ta moje optika - ale jak říkám, ještě jsem to nezkoumal, počítám, že se stejně dříve či později k nějaké hotové zbrani dostanu. Přece jen, v téhle Zóně, kde je prý všeho nedostatek, je zbraní, lékáren a jídla tři prdele. O artefaktech nemluvě (ačkoli zatím nemám ani jeden, pravda :) ).
@Say (29.04.2013 14:45): Já hrál s normální (cool), pak jsem zapnul dynamickou a to je úplně mimo. U Half Lifeu okej, ale tady je to mimo mísu.
Ovšem ještě jsem neměl odvahu hodit granát - představa, že mi skončí pod nohama mě moc netěší a mám takové tušení, že šance zásahu je stejně minimální.
@Walome (29.04.2013 14:21): Hudba dokáže hráče nechat pěkně napnutého, to nech. Teda já vypnul tu dynamickou (rockový nářez během přestřelek). Když ti pořád hraje ten ponurý ambient, je to supr=)
@Say (29.04.2013 14:16): Haha, rambo styl je fakt unreal. Zatím mi fakt stačí jedna kulka a padnu - jen málokdy jsem ještě na nohou, ale to mě hned dorazí.
Hodně mi to připomíná Flashpoint, kterej se hrál taky těžkopádně a z každého headshotu měl člověk radost - ono z každého zabití má člověk radost.
Ještě přemýšlím, že si úplně vypnu hudbu.
@Hydr0gen (29.04.2013 13:11): Ano, CoP už je vymazlený.

@Walome (29.04.2013 12:21): Nevím jak u tebe, ale mě na střelbu reagují dost pohotově. Pokud zůstanu na místě, tak se ke mě do pár minut připlíží od neznáma a je po mě. Když se na ně naopak vrhnu, počkají si na mě a dostanou na kritickém místě. Na rambo styl jsem rezignoval brzo... A velice rád=)
@Walome (29.04.2013 12:34): Takový pocity mám momentálně z hraní Call of Pripiyat... Clear Sky už asi zpětně hrát nebudu, ale je fajn vidět, že tyhle prvky tam jsou také.

CoP je v tomhle každopádně vymazlený - skupiny stalkerů chodí krajinou, občas se utkají s mutanty, občas s bandity, obírají mrtvé, mají prostě svojí agendu. Hra si tak nějak plyne, nikam tě nehoní a člověk si může vychutnat atmosféru. To mě ba.
@Walome (29.04.2013 12:34): Ano.

Což mi připomíná můj monster plán, kdy za pomocí upilované kozlice, pár granátů a poloprázdné pistole zaútočil na přesunující se vojáky, vylákal je do blízké budovy, použil tradiční WWW techniku a nakonec polomrtvý ukořistil několik SUček.

A rázem jsem byl polobůh.
@Bodkin (29.04.2013 12:24): No tak jsem to myslel, sorry. RPG prvky to má, díky tomu se teď klepu před každou přestřelkou a jsem si jist, že později se budu klepat o malinkato míň. Líbí se mi tu ta volnost, že nemusíš plnit questy abys vydělal expy např. na střílení z ákáčka - stačí zastřelit prvního šmejda s ákáčkem a urvat si ho pro sebe.
@Say (29.04.2013 12:12): V tomhle směru (přímá konfrontace) je to ok - ale například když vystřelíš poblíž základny vojáků, čekal bych, že se na tebe aspoň někdo půjde podívat (na druhou stranu, taková střelba je tam asi na denním pořádku). Nikdo také nijak nereaguje na mrtvé parťáky, dokonce jimi i projdou. A stealth postup taky moc nejde, ale opět je třeba zmínit, že vystřílet základnu deseti lidí asi neni žádná sranda.

Co mě na datastoru překvapilo (ještě se uvidí jestli mile nebo nemile) absence(?) vozidla. V tuhle chvíli si říkám, k čemu tam to auto v prvním Stalkerovi vůbec bylo, protože teď mi přijde, že by bylo navíc - ale pokud se nepletu, tam byl člověk furt unavenej.

Zatím mě to ale baví, už jen to, že mě hra nijak nebuzeruje a žije jakž takž sama - prostě jdeš a z dálky slyšíš výstřely a víš, že to neni jen zvuková stopa - tak vylezeš na věž, jukneš dalekohledem a tam osamocenej stalker a proti němu tři psi. Sejme první, ale další dva ho udolaj. A možná by ti ten stalker dal i nějakej quest, ale prostě už máš smůlu.

Což mi připomíná další genitální tah - absence RPG prvků - člověk tak nemusí plnit ty vedlejší úkoly kvůli zkušenostem.

No a noční Zóna - nejde o to, že se člověk bojí (to taky) ale ta atmosféra. Větřík, deštík, tma jak v prdeli, na obloze se blejská nějaká anomálie, v dáli je oheň a blízko tebe pobíhaj psi a zevlujou zombíci.

Snad se k tomu dneska dostanu :)

PS: Skyrim jsem nehrál, naposledy to byl Oblivion, kde jsem do kolouška nastřílel dvacet šípů a on si vesele pobíhal dál jako živý jehelníček.
@Walome (29.04.2013 08:29): Popravdě zdejší AI je snad první, u které jsem si při hraní s Datastorem neříkal WTF. Teď s Complete mi to občas nějakého buglého čumila do země ukáže, ale stále je to o několik tříd výš, než u jiných FPS. Krytí za překážky, společné obklíčení z dvou stran, žádné "skyrimovské" střílení do oka se slovy "Someone there?", atp.
@Say (28.04.2013 23:43): No, je to klišé, ale ono to tam takhle asi fakt vypadá, o to je to působivější - teda, asi tam nejsou zombíci, ale kdo ví. Ale atmosféra byla dobrá i u SoCH a zážitek ze hry mi to nevylepšilo.

Zase je fakt, že tady jsem věděl do čehu jdu, což ovšem neznamená, že bych necítil zklamání v některých momentech - např. kdy se ukáže, že nemá smysl při odstřelování jednoho území měnit pozice, když AI stejně spolehlivě ví, kde jsi a ještě ke všemu má bezchybnou mušku.
Na druhou stranu, když se dobře kryješ, tak máš vyhráno, což umocňuje realistickej zážitek.
Jedna věc se tomuhle gameplayi musí nechat - v SoCH se mi stalo, že jsem si šel k NPC pro odměnu za splněný úkol a z dálky jsem viděl, jak ji na lopatky položili psi. Teď mi zase zadali za úkol zabít nějaký dva vojáky, a patrně se o to postaral někdo jinej, protože úkol je splněn, ale zároveň to hra nebere tak, že bych to splnil já.
Takže tu funguje aspoň ta iluze, že Zóna žije vlastním životem.

A teď jsem dostal za úkol zabít pět banditů - jedna kulka mě spolehlivě sejme a byl to docela adrenalin, ale kryl jsem se za děravou střechou a to mě zachránilo. Zabil jsem 4, pátého dorazil zombík, který se pak přišoural ke mně :D tak dostal brokárnou mezi voči.

Minimálně tyhle momenty za rozehrání stály. Je to fakt čistá hratelnost.