Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sports Car GT

SCGT

93
2 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
duben 1999 PC
23.04.1999 PS1
Vývojáři:
, (sekundární)
Sports Car GT je závodní simulátor vydaný v dubnu 1999 firmou Electronic Arts. Hlavním módem hry je Šampionát, ve kterém hráč závodí ve čtyřech třídách GT. Začíná se ve třídě GTQ, poté se hráč dostane do GT3, dále do GT2 a nakonec do GT1 třídy. Na začátku hry vám bude umožněno zakoupit vůz do 50 000 dolarů, který si za vydělané peníze můžete upravovat či ho vyměnit za nový. Na vozidlech se dají změnit brzdy, výfuk, motor, převodovka, aerodynamika či pneumatiky. Dalším módem je Arcade, kde si hráč vybere vůz, trať, délku závodu a může vyrazit závodit. Time Trial je klasický mód, ve kterém se snažíte zajet co nejrychleji daný okruh. Může sloužit také k testování nastavení vozu.

Hra obsahuje následující vozy: Porsche 911 Carrera, Porsche 911 RSR, Porsche 911 GT2, Porsche 911 GT1, BMW M3, Panoz Esperante, Panoz Esperante GT-R, Saleen-modified Ford Mustang, Vector M12, Lister Storm, McLaren F1 GTR, Callaway C12, Mercedes-Benz CLK-GTR, Mosler Raptor, a také dvě fiktivní auta Dodge Copperhead a Plymouth Prowler. Projet se s nimi můžete po těchto trasách: Hockenheimring, Mosport Park, Road Atlanta, Sebring International Raceway, Desert Speedway, Laguna Seca Raceway, Lime Rock Park, Donington Park, North Point, Chatham, Sardian Park.


Poslední diskuzní příspěvek

Pokoušel jsem se jí rozjet na XP Home, měla problémy se stabilitou i v režimu kompatibility s Win 95/98. Tak jsem jí nainstaloval na Win 98SE,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
V devadesátých letech bylo závodních simulátorů hratelných pouze pomocí volantu poskrovnu. Kromě Grand Prix Legends, či Grand Touring to byl Sports Car GT, který simuluje pro mně neznámou americkou závodní sérii Professional Sports Car Racing.

Systém kariéry je kromě nákupu ojetých vozidel téměř stejný jako v Need for Speed: Porsche 2000, tedy za peníze vyhrané v závodech si hráč kupuje tuningové díly, které po jejich instalaci skutečně fungují. Na každou trať je potřebné odlišné nastavení auta, nejvíc měněnými parametry byly přítlak, délka převodových stupňů a huštění pneumatik. Hráči SCGT jsou kromě řidičů taky mechanici s alespoň základními znalostmi mechaniky závodních vozidel. Ve hře funguje systém nápovědy při koupi výkonnějších dílů.

Samotné závodění je skvělé, pocit z jízdy realistický, a proto velice návykový. SCGT byla hrou, kvůli které jsem si pořídil volant, který jsem od té doby nepoužil. Opravdu napínavé byly závody na trati Desert Speedway, což je název pro Las Vegas Motor Speedway, pětihodinovky v kanadském Mosport Parku, či dvanáctihodinovka v Sebringu. Mimochodem, víte, kolik vážných jezdeckých chyb uděláte počas dvanáctihodinového závodu? Já je udělal několik, ale výsledek stál za to: když jsem se nenechal vystřídat svým počítačovým jezdeckým kolegou, který se pravidelně propadl z prvního na třetí místo, do cíle jsem dojel sice první, ale druhý dojel za mnou se spožděním řádově v sekundách, většinou 6 až 12 sekund. Je zajímavé hrát hru, která se navzdory jednodušší grafice hraje jako GTR od SimBinu, či mod GTR pro F1 2002. Ostatně v SCGT byl jako v první hře od Image Space Incorporated použit herní systém GMotor 1, který byl později použit třeba ve hře rFactor. Ve svém hodnocení jsem nedal plný počet bodů kvůli zmatenému chování soupeřů v boxích.

Hru mohu doporučit všem retro virtuálním jezdcům, kteří chtějí zjistit, jak se hraje předchůdce rFactoru z roku 1999.

Pro: schopnost pohltit hráče na mnoho hodin denně, skvělý fyzikální model, inteligentní soupeři, možnost rozsáhlé modifikace hry stažením modů

Proti: zmatení soupeři v boxích

+10