Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@lseling (30.09.2021 16:16): Jo, koukám, že mi taky trvá 2,5 roku, než odpovím :D
Já už nevím přesně mapu, ale bude to, jak píše Garret, nastavení modelu asi, když jiné modely to vyjedou mnohem snáze. No tož na hrabání se v parametrech na to asi čas už nemám.

To jsem kdysi něco podobného dělal např v GTAIII nebo VC, že jsem upravoval parametry vozidel přes handling.cfg :)
@koudy_cz (30.09.2021 15:26): Na které mapě byl ten kopec, který jsi nevyjel? Nějaká původní? Mně tatrovky celkem jezdily, na žádný větší problém si nevzpomínám. Ale je to už tak 3 roky zpátky. Nebo vlastně už asi pět, tvl to letí. Budu muset znovu nainstalovat.
@speedevil (11.04.2021 12:45): @Garret (31.10.2020 14:14): tak se synkem si to občas pořád dáváme, hlavně jsme tam narvali velké množství vozidel z workshopu, především tatrovky atd :)
Jako já chápu extra náročnost některých průchodů, ale aby tatra 6x6 s uzávěrkou a redukci na minimum nevyjela suchou lesní cestu? A ještě k tomu prázdná? Očividně tam není bláto, jen ten sklon je samozřejmě dost velký, ale vede tam cesta! Tak je předpoklad, že tam někdo pojede, neumím si představit tam jet naložený. Mrknu jestli to mám natočeno, kdyžtak nahraju.
Jinak je škoda, že některé vložené auta způsobí pád hry, a nejlíp na konci, např tatra T816 HETT 10x10, nadhernej stroj, výkon, trakce tam je, parádní balóny, a pak to spadne :(
To samý Kirovec, ten mi nikdy nefungoval.
Aspon, že ta Tatra 12x12 maká, sice je dlouhá, ale uveze nejdelší klády, vyjede všechno, akorát se občas člověk s ní nevytoci :)
@speedevil (10.04.2021 09:15): ....Ale abych jenom nechválil, nic neni dokonalý a některý chyby ve hře přetrvávaj i přes několik apdejtů a DLC-balíčků. Tak třeba MAZ-535 - proč by tahle výkonná osmikolka nemohla tahat dlouhý klády? Teoreticky by mohla a ve hře se tak nejdřív tváří - v garáži si nechá připojit (bez dalších podmínek) k nástavbě na klády i přívěs na DLOUHÉ klády, ale když s truckem hráč dorazí na místo nakládky, je vytrolen hláškou, že auto tento náklad neuveze a dlouhý klády naložit nejdou! Takže zpátky do garáže, připojit přívěs na střední klády (to je OK) a dát si repete. Mohl bych zkoušet hledat na internetu, jak tuhle chybu opravit, ale neumim anglicky a čas, kterej bych projel s gůgl-překladačem na různejch fórech jsem jako správnej kutil radši věnoval šťourání se v xml-souborech trucků a amatérsky jsem to pošteloval tak, že 535-ka už může dlouhý klády vozit. A rovnou jsem z nabídky doplňků garáže pro MAZ-535 vyhodil i "návěs s jeřábem", kterej by měl fungovat s připojenym přívěsem na střední klády - nejen že nejdou klády naložit (což se dozvíte opět až když přijedete na místo nakládky), ale na trucku tenhle doplněk nesedí správně (části zasahuje do zadních kol a kabiny) - sice to na funkci nemá vliv, ale v detailu to vypadá blbě. Takovýhle chyby bych chápal u kutilskech freeware módů do hry, ale placenej produkt by mohl bejt v pořádku... a možná by to i autor opravil, ale třeba nemá odezvu od fanoušků zrovna o mnou zmiňované prkotině, tak to neřeší. Ale nevadí, jak se řiká: "když nejde o život, jde o *****", že jo... starej Spintires mam rád i s chybama.
Jasně, je to o simulaci terénu, ale z posledních verzí klasickýho Spintiresu jsem měl trochu pocit, že to s tou těžkou průchodností terénem už trochu přehnali (jako ve Snowrunneru). Trpělivost je na místě, ale ne každýho baví, když se patlá na deseti metrech bahna pět minut. Ale když je nejhůř a nějaký oblíbený auto, který prostě ve hře mít chci, jede terénem jakože nejede a je to fakt votrava, je výhodou starýho dobrýho Spintiresu (teď třeba ve verzi 1.7.1), že se da jednoduchym způsobem upravit frikce v souborech pneumatik a tim zlepšit průchodnost terénem... ale žádná divočina, když se to přežene, tak se sice truck líp brodí bahnem, ale s vyšší frikcí se výrazně zvyšuje i spotřeba paliva a někdy na lepší přilnavost pneu někdy pak nestačí default výkon motoru trucku (problém hlavně když se hraje na klávesnici bez analogu)... tyhle parametry (např.točivej moment) se pochopitelně daj taky upravit stejně jednoduše jako frikce u pneu. Ale jak řikam, musí se decentně, aby pak hra nebyla moc jednoduchá, to by se z terénní průchodnosti otravné mohla stát průchodnost nudná. Jasně, teď nechápete a tohle "čítování" berete jako zabijáka hry, ale když se na to jde decentně, může to zážitek z hraní Spintiresu zpříjemnit. Dokud jsem nezačal zkoušet všelijaký módy do hry, tak jsem tyhle úpravy neřešil a jel jsem Spintires normálně v defaultu, ale některý truck-módy (který se mi po fyzický stránce líbily a chtěl jsem si je nechat) měly třeba šíleně udělaný světla, přeplácaná barvičkama tak, že to bylo hnusný jak ve dne, tak v noci. A když se ukázalo, že jde vlastně jen o jednoduchou úpravu xml-souboru ve wordpadu, začal jsem si hrát a "tunil" jsem si už hotový módy, třeba jen kvuli světýlkům. Ale jinak tomu nerozumim, všechno jen systémem pokus-omyl, ale když to pak ve hře funguje, jak se mi to líbí.....
A proto mam taky tuhle verzi (1.7.1) Spintiresu nejradši, jsem rád, že starej dobrej Spintires zatim žije (od určitýho DLC - asi Černobyl - konečně možnost vypnout lock na 60fps!) a nemusim se patlat ve Snowrunneru, kterej se mi nelíbí, nebo Mudrunneru, kterej pro mě neni posun k lepšímu oproti starýmu Spintiresu a kvuli hnusný, "vyblitý" grafice a omezení fps jsem tenhle počin vypustil uplně a vracet už se k němu nebudu. Spintires jsem si oblíbil už před léty jednoznačně kvuli verzi 03.03.16, na ní vzniklo asi nejvíc módů/map (mam velkou sbírku, užívam si jen singlplayer, onlajn mě nezajímá) a kdo si chce svoje starý dobrý módy užít i teď, je výhoda, že i ve verzi 1.7.1 drtivá většina módů dělaná pro 03.03.16 normálně funguje.
*U verze 1.7.1 jsem si všiml, že po letech vyhodili kírovec (K-700) - netušim, co v tom je za "politiku", ale neni problém si tenhle truck do hry dodat z předchozí verze, nebo si K-700 stáhnout jako kutilskej mód, kterej bude mít i víc funkcí (např.může táhnout valníky).
Ať už za touhle hrou během těch let stojí kdokoliv, zaslouží velkou pochvalu a starej Spintires zatim patří rozhodně mezi moje nejoblíbenější simulátory.
@koudy_cz (31.10.2020 11:47): pokud máš dobře zařazeno, měl bys mít možnost se z toho vysekat. ale musíš být trpělivý, tahle hra je právě o simulaci terénu, nehraje se tady moc na ujeté km :-) jinak můžeš používat naviják k urychlení pohybu. mapu máš vždy otevřenou pouze jednu po startu hry, ale můžeš začít kteroukoli jinou a pokud by ses chtěl vrátit zpátky do mapy, kterou máš rozehranou, hra si bude pamatovat tvůj progress
@Garret (31.10.2020 07:48): aha, no já právě zapomněl prives a jel jen takto nalehko https://drive.google.com/file/d/11IO1b1u ... RL2/view?usp=sharing
Pac jsme vůbec nevěděl, ani jestli ta 813 to vůbec umí nějak sama pobrat, myslíš že kdybych ji celou naložil tak se to tam nějak pak dá zajistit? To bych asi neriskoval :D
Každopádně dneska jsem si zajel pro nejdelší návěs a naložil tedy standardně https://drive.google.com/file/d/11IbAJEV ... Cn/view?usp=drivesdk
Ovšem s takovou tam pojedu týden jede to pomaleji než krokem, no jsem zvědav.
Jaké máte zkustenosti s těmi offroad pneu oproti výchozím? Mně přišlo, že se hned zaborily u garáže a to jsem ještě ani nevyjel, ale možná v nějakém velkém bahně budou lepší no.
Ale je prostě fajn, že kdyz mne přestane bavit se plazit jak slimak s kladama, tak se prepnu na druhé auto a jedu třeba do nové garáže. To je fajn.
Ještě tedy nechápu dokud nedodelam jednu mapu, tak se do jiné nedostanu? Ptz hned po startu hry jsem hned ve hře, ten (ne)save system je celkově zvláštní...
@koudy_cz (31.10.2020 01:22): klády je potřeba ještě "zabalit", takže jakmile jich máš správný počet naložený na správném přívěsu, a máš je správně naaranžované, ukážou se ti na nich zelené tečky a po kliknutí se svážou xobě. Chernobyl je divný, ještě nedávno na Steamu byl... možná ho dočasně stáhli
Heleďte machři, já to vzal konečně po letech na stýmu za 2 eura a docela mne to baví, resp rovnou jsem tam stáhl kolos 813 a jiné auto ještě ani nezkoušel :) v podstatě zajezdit si v tatrovkach je jeden z hlavních důvodů.
Jen jsem moc nepochopil, když jsem přijel bez vozíku pro dřevo jen s tou krátkou korbou a jeřábem, šly naložit jen "vygenerované" klády dřeva co se objevují po dvou a ty když jsem se rozjel tak všechny spadly, to asi dělám něco blbě co?
A další dotaz, kde vezmu DLC Chernobyl? Na steamu jsou jen 4 a v nich není...
Díky
A když už jsem ochotnej se jakš takš smířit s grafikou hry, protože mě to hrát baví, najednou si začnu uvědomovat, že tu máme další věc, co mi na hře neštimuje - zvuky motorů.
Už tolikrát byl nějakej ten upgrade, DLC, mapa, auto... a ty zvuky aut jsou furt takový... no, nic moc. Už jsem slyšel hafo zvuků motorů reálnejch náklaďáků a to co vydávaj trucky ve Spintiresu je podle mě celkem bída, zasloužilo by si to lepší. Znam to i z jinejch (závodních) her, že nejen fyzika a vizuál, ale i zvukovej projev aut má vliv na zážitek ze hry... a ve Spintiresu zní náklaďáky spíš jak elektromobily... a to zážitek neni  :D
@Garret (14.12.2019 16:11): Jo jo, Černobyl je dobrej. Těch 60FPS je sice v defaultu zapnutý, ale v nastavení grafiky přímo ve hře se dá vypnout > pak má hra FPS podle toho, kolik Hz obnovov.frekvence se nastaví pro monitor přímo ve Windowsu - když dam 120Hz, ve hře mi leze i to FPS na 120.
Většinou jsem byl ke grafice hry tolerantní a leccos jsem vytrpěl, protože fyzika týhle hry mě fakt baví, ale občas mam období, kdy mě takovýhle věci se*ou víc... a to je zrovna teď. Ten Spintires bez tý grafický škubatůry prostě nepojede! Je jedno, jestli dam vysoký nebo nízký rozlišení, je jedno, jestli snížim detaily na LOW až už to víc nejde - hra se nechutně škube i když ukazuje 100FPS! Další důkaz toho, že já mam prostě problém hrát závodní hry, který nemaj volbu Vsync=ON. Ještě se NIKDY nestalo, že bych si užil (pokud jsem to rovnou nevyhodil) nějakou závodní hru, která by v nastavení neměla tuhle možnost. A bohužel se mi zatim stalo jen JEDNOU, kdy by u nějaký hry s absencí volby Vsync pomohlo toto nastavit přímo v nastavení grafický karty - Spintires ale bohužel patří do skupiny 99,9% her, kterejm je šumák, co si nastavim v ovládacim panelu nVidia. Jó, kdyby dělal grafiku hry Codemasters, .....
@lseling (komentář): K tý samovolně se přibližující kameře: Jo, z možnostma kamery ve hře jsem taky nebyl dvakrát vodvázanej, ale kdysi se s nějakym módem (truck, kterej měl místo kol pásy jako tank) do hry stáhlo i pár dalších souborů, který tenhle problém pro mě vyřešilo - je tam i soubor "...config.xml", kde je plno nastavení do hry - krom jinýho i zakázání automatického zoomování a možnost několikanásobně většího oddálení kamery, který se občas fakt hodí. Mně osobně třeba vadilo i řízení v noci - grafika stojí za prd a v noci jsem viděl kulový, pro mě takřka nehratelný, musel jsem popohánět čas (a tim i přijít o palivo), abych mohl pokračovat ve hře za světla - toto může taky vyřešit výše zmiňovanej config - úpravou lze buď nastavit pevně danou denní hodinu, která se nebude měnit, nebo třeba nastavit menší fofr ubíhání času (default je 45minut na den).
Vyzkoušel jsem i nějaký ty Mudrunnery, ale nemam zájem, zůstávam u starý verze, která mi vyhovuje, aktuálně 03.03.16 a jiná už mě nezajímá.
@speedevil (15.11.2017 20:06): Nejsi jedinej, já to tak taky cítím a Mudrunner jsem si nekoupil. Jednak chci ještě ve starým Spintires vyzkoušet nějaký mody, jednak toho bláta bylo poslední dobou dost a vrátím se zase na silnice a rychlejší auta. Ale tím neříkám, že kdyby byl Mudrunner někdy ve slevě, že do něj nepůjdu.
@themacs (13.10.2017 11:30): Hráč, kterýho starej Spintires bavil a měl jasno v tom, že pokud vyjde další verze, určitě do toho pujde, by byl nejspíš rád, kdyby byl Mudrunner víc hra nová, než jen jak píšeš "vlastně skoro stejná hra". Kdo starej Spintires nezná, tomu je to jedno, kdo ho zná dobře, musí bohužel uznat, že novýho se v Mudrunneru koná opravdu málo a někomu by se to mohlo zdát jako vyhozený prachy. Grafika pořád stejná (to nevadí), fyzika v pohodě, ale to byla už ve starym Spintiresu. Kdo zná starý default mapy, nemůže si nevšimnout, že v Mudrunneru jsou zkopčený menší nebo větší části map ze starýho Spintiresu (třeba u Downhill nebo Deluge spíš větší). Takže Mudrunner sice neurazí, ale ani nenadchne. Pokud jezdíte i rally a při projíždění erzet v DIRT4 (s tim jejich generátorem tratí) si řikáte "sakra, tudy už jsem někdy jel", může se vám něco podobnýho stát při projíždění Mudrunneru, pokud si dobře pamatujete default tratě ze starýho Spintiresu. Kdybych chtěl bejt vošklivej, řekl bych, že starej Spintires + hafo módů/tratí/aut stačí a Mudrunner je zbytečná hra, ale možná jsem jedinej, kdo to tak vidí :D
Však si počkejme co se vyklube ze Spintires: Mudrunner.

Původní autor začal novou hru, nicméně na stejném principu (vlastně je to skoro stejná hra). Avšak není už omezován studiem a nejspíš to bude i aktualizovat.
@lseling (12.10.2017 12:06): Nebyl jsem schopný ovládat rameno ve všech třech osách, takže jsem často končil tak, že jsem byl s drapákem těsně nad kládou, ale nešlo mi to dát dolů, aniž bych se neposunul někam mimo. Takže jsem musel pokaždé kousek popojet s kamionem tak, aby to vyšlo. To byl pěkný opruz.

Nemuselo by se vozit pořád dřevo. Prostě něco jiného, cokoliv. Abych měl aspoň iluzi nějaké různorodosti.
@lseling (komentář): Za tu manipulaci se dřevem bych tvůrce nakopal. Jednak za ten jeřáb (na klávesnici je prakticky neovladatelný, gamepad je nutností) a druhak za to, že nebyli schopní vymyslet ani na jedné mapě nějaký jiný úkol.
Nevíte někdo, co s tím, když hra 4x za minutu spadne do hlavního menu? Začal jsem hrát novou mapu a takhle se mi to odvděčilo.
V mapě Flood jsem našel jen jednu garáž, která je uzamčená. Je to nějaký bug nebo do ní prostě musím natahat všechny auta z mapy, aby se otevřela? Nebo je někde něco skryto a já to neodhalil?
@lseling (19.06.2017 11:20): Jo, ty dvě odpoledne asi nesedí ... spíš 6 odpoleden :D Ale já to hrál s kámošem v Coopu, tak to jde o dost rychleji a je to i větší zábava.

Navíc, nedávno tuším zpřístupnili Editor na tvorbu map, tak je možné, že komunita udělá nové mapy :)
@themacs (10.02.2017 17:05): Ty dvě odpoledne mi nějak nesedí, leda jsi to hrál na "pohodu". Já jsem to rozehrál na hard a za jeden večer jsem nestihl pořádně prozkoumat ani první mapu, natož abych se dostal k plnění úkolů. Ale hrozně mě to baví. Akorát škoda, že není pohled z kabiny s rozhlížením, pak už by tomu nechybělo nic.
Jako já jen poukazoval na to, že ta hra je dead. že se na ní nepracuje a některé zásadní věci (zmiňovaný multiplayer, který pro mne důležitý je) nejsou dokončené, nepsal jsem, že se to nedá hrát :)
@Kwoky (09.02.2017 23:30): Jde to v klidu hrát, žádný bugfest se nekoná. Net je plný modů, jak map tak vozidel, a žádné jiné podobné poježdění, kdy se mnohatunová monstra perou s přírodou, prostě neexistuje. Má to svoje zvláštní kouzlo :)
@Kwoky (09.02.2017 23:30): Hrát se to dá, to jo :) Je to docela zábava, hlavně mulťák ve dvou třeba, hlavní náplní je totiž nehostinnou krajinou převézt dřevěné klády z bodu A do bodu B a když se třeba navzájem taháte z bahna a pomáháte si, je to parádní. Jenže ... je tam málo map, není tam ani moc aut a hlavně je podstatná chyba v multiplayeru = nedá se ukládat ... takže třeba hrajete 3 hodiny, odvezli jste půlku klád a najednou to někomu spadne .... fission mailed, musíte začít vše znova ... tohle neopravili a nejspíš už ani neopraví ... nicméně hra jako taková je ten první případ - nedodělky a oprava nejspíš nepřijde ... ale nejsou to nedodělky, které by bránily nebo nějak omezovaly při hraní ... jen ten multiplayer ... ale hlavně, je to bohužel zábava jen na pár hodin, protože těch map je tuším 6 a za 2 odpoledne jsou projeté ...
@themacs (09.02.2017 22:25): Takže hra je v jakém stavu? Kdybych si ji koupil, tak funguje, ale jsou tam nedodělky a nedá se počítat s opravou? Nebo je to "rozbité" a koupil by si to jen blázen?
@Walome (09.02.2017 22:20): Problémy vývojář vs studio, problémy s autorskými právy, studio se prostě nedohodlo s vývojářem, ten od toho odešel, ale nemá na to práva, takže ta hra zůstala tomu Oovee (či jak se to píše) studiu, které však nemá toho vývojáře, takže je to dead, protože oni na tom nepracují ...

EDIT - Upřesnění: Studio koupilo práva od vývojáře, ten na tom měl pracovat, jenže to studio mu neplatilo, tak od toho odešel ...
Škoda, že tato nadějně vypadající hra, umřela. RIP Spintires. Nápad to byl skvělý :)
Abych zůstal u hry s autama, ale zahrál si taky něco jinýho, než třeba rF, AC, SCE, F1 (od CDM), zkusil jsem nejdřív simulátor kamiónů (ETS2, ATS). Kamióny byly ovšem brzo nuda, takl jsem se znova pustil do Spintires. Je to fakt dobrá gamesa, fyzika mě baví a když hráč zná default tratě nazpaměť, jsou na netu k mání další auta a tratě. Tak jak to už u free módů do her bejvá - ne každej výtvor je použitelnej nebo povedenej, u tratí do Spintires to někdy vypadá, jakoby se šikulové předháněli, kdo udělá nejšílenější nebo nehratelnou trať, ale občas se z toho dá vybrat.
Spintires je fakt povedenej simulátor pro hráče, kteří nevyžadují jenom rychlý závodní káry, ale rádi se virtuálně vyřádí v terénu s náklaďákama a podobnou technikou. Hru jenom trochu kazí grafika, ale díky zábavný fyzice se to dá přežít. Kdyby si grafiku hry vzal do parády např. takovej Codemasters, věřim, že bych byl nadšenej a na hodnocení bych přidal klidně 10-15%.
Ten ZIL B-130 je ve hře uplně zbytečný auto, ten se nehne z místa když mu plivnete pod kola, natož aby se vyhrabal z bahna s nákladem :-D
Jde přemapovat ovládání na ovladači pro X360? Jde mi hlavně o zapnutí navíjení navijáku. Na klávesnici "F", ale na ovladači je to prázdné.
@Arc (17.06.2014 06:18): No ono to bylo ve fázi "early access" snad rok teď v betaverzi mám dojem? Ani jsem to nehrál, jen koukal na videa už před rokem. Mezitím vybrali na Kickstarteru 60000 liber.
Taky mi to zatím přijde málo, věřím ale, že podobně jako čeští SCS budou hru dále rozvíjet a přidávat obsah skrze aktualizace atp.
@Garret (17.06.2014 01:17): spíš to přehnali na některých mapách kde nejde vyjet s největším nákladem ani z pily :/
Jinak největším problémem je teď multiplayer (alt+tab disconnect, nemá save systém, kamera,...), modovatelnost znepřístupní multiplayer (což je nesmysl, ledaže by byl multiplayer jen jako addon a tudíž nebyl od začátku plánován) a podobné kiksy.

Jinak za takovou cenu je tam toho až moc málo a působí to na mě víc jako Early Access než jako full hra.