Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Garret

Garret

Bernard Dean • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Spintires

  • PC --
Spintires v poslední době dostává jeden update za druhým a zdá se, že tento pohřbený projekt je zase oživen. Dokonce je k dispozici nové placené DLC a autoři hlásí, že se Spintires mají ještě další plány. Jenže, jak došlo k tomu, že tady máme dvě skoro stejné hry - Spintires a Mudrunner? Jaký je mezi nimi rozdíl? A která je lepší? Sám jsem si tyhle otázky pokládal a nezbylo, než otestovat obě hry na vlastní kůži a trochu pogooglovat celou situaci.

V současné chvíli je duchovní otec Spintires, říkejme mu Pavel, u Sabre Interactive a pilně pracuje na Mudrunnerovi, jeho DLC a dokonce na druhém dílu - Snowrunner. Tomu ale předcházela rozepře s distributorem Spintires - britským Oovee - kteří měli Pavlovi dlužit nemalé peníze, což způsobilo rozpad jejich pracovního vztahu. Jaxe říká, pravda je někde uprostřed a zatímco Oovee se dušují, že splnili všechny svoje smluvní závazky s Pavlem, ten je zase přesvědčen, že mu dluží ještě hodně peněz, i když vlastně ani neví kolik.

Kdybych tomu měl vložit svůj vlastní názor, tak mám pocit, že Pavel podepsal nevýhodnou smlouvu a po obrovském úspěch chtěl více peněz, což dává smysl. Jenže ty mu Oovee neodklepli a užívali si jich po svém. Jeden ze CEO si dokonce koupil mercedes za 135k liber (který mu do 14 dní někdo polil chemikálií a znehodnotil tak lak). Spintires byl velký komerční úspěch a protože pro Oovee to byl jediný projekt, je zřejmé, že peníze pocházely právě z prodejů Spintires. A to Pavel, celkem pochopitelně, nemohl akceptovat.

I když Oovee vlastní práva na Spintires, Pavel vlastnil engine a kód a mohl si tak celou hru začít vyvíjet znovu, pod jiným názvem a distributorem. Tou dobou se zdál být Spintires mrtvý, protože Oovee se dostali do křížku se zákonem kvůli nepřiznaným příjmům, zatímco Pavlovi šla práce pěkně od ruky a v roce 2017 vydává Mudrunnera. Oovee všechny svoje legální problémy dořešily a zřejmě sehnali dostatečně schopné lidi, kteří jim celý Spintires pomohli postavit zase na nohy.

Takže tady máme dvě hry, které mají v základu šest stejných map. U Mudrunnera jsou mapy oproti originálu trochu pozměněné - jiná rotace mapy, jiné názvy a další drobnosti, ale není to nic zásadního. Teprve až nově vydané mapy, v rámci DLC, jsou unikátní pro každou hru zvlášť. Zatímco Spintires má dvě nové oficiální mapy, Mudrunner už jich má pět.

V čem má Spintires navrch?
- Lepší grafika, detailnější a ostřejší modely vozidel, lepší barvy. Mudrunner je proti němu doslova hnusný, barevně jalový a rozmazaný
- Offroad - lépe simuluje např. gravitaci, zároveň je větší výzvou, auta se chovají uvěřitelněji
- Modely jsou vizuálně věrohodnější, lépe použitelné a více modifikovatelné (např. je možno měnit pneumatiky)
- Sice chybí pohled z kokpitu, ale zase má pohled "nad kabinou", který mi přijde užitečnější
- Lepší audio - hlavně zvuky motoru, ale taky detaily jako pískání brzd, krákání v lese...
- Mnohonásobně více modů

V čem Spintires ztrácí?
- Kulisa řazení tvarem připomíná strom a vrazit tam offroad jedničku je o nervy. v Mudrunner se řadí "do čtverce" a je to velmi intuitivní a jednoduché i poslepu
- Kamera je neposedná a rotace kolem vozidla probíhá dost skákavým pohybem, při nakládce s bagrem jsem chytal z kamery amok, prakticky stále jsem pořádně neviděl. V Mudrunneru jsem takové problémy vůbec neměl.

Mudrunner by měl být, pod vedením Pavla, po všech směrech nadřazenější verzí, jenže to není tak jednoduché a s masivními vylepšeními se ze Spintires stal vyrovnaný soupeř. Jediným důvodem tak může být politika Oovee a tedy jejich bojkot.
+21