Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (05.12.2021 01:33): Z těch adventur s Texem jsem dohrál jen Under A Killing Moon a tomu jsem dal 90%. Lauru Bow 2 bych viděl tak na 80%, a to hlavně proto, že tam jsou nevratné dead endy a ta akční honičková sekvence.

Jinak Space Questy je těžko zařazovat jako celek. 1, 2, 3 jsou pecky, Space Quest 3 mám v TOP 5 všech adventur. Proto nechápu, že přechodem na VGA ta série začala jít kvalitou dolů. Možná docházely nápady, těžko říci. Každopádně můj první a nevalný dojem, co jsem tady kdysi psal, Space Quest 6 do puntíku naplnil.

Mé souhrnné dojmy: https://ringohrani.blogspot.com/2021/12/ ... wilco-in-spinal.html
Tak dohráno, když jsem byl ve 2/3 hry, dal jsem si tady cvičně hodnocení 85%, myslel jsem si, že to půjde prostě nahoru a nemastný neslaný začátek vynahradil zhruba prostředek hry, aby se ale pak závěr proměnil v trapný anatomic quest a zašlapal zbytky atmosféry, u které bych si mohl říci, jo, hraji Space Quest. Takže 15% dolů na 70% a to jsem asi ještě hodně mírný a to jen z důvodu, že se mi docela líbil smysl zápletky a některé úkoly. Škoda, že mě většina nabídnutých prostředí ve hře nezaujala. Zlatý Space Quest 3, působil i přes mnohé vtípky mnohem seriózněji a napínavěji. Mám dojem, že to je prostředím snad nejslabší hra od Sierry, co jsem hrál.
Tak ten Beacon puzzle byl hodně peklíčko, bez pomoci manuálu (copy protekce) nemožné, ale i s tím manuálem to byl ořech vytěsnit jednotlivé indície. Ale nakonec se podařilo.
@Red (24.11.2021 01:58): První tři díly navozují díky grafice ten pocit serióznosti, a byť s drobnými vtípky, pořád tam je takové to hrdinské napětí, že z nedoceněného člena posádky - uklízeče, se stane hrdina, který vytáhne z průseru mnohem lepší týpky. Proto mám pro SQ sérii ze všech Sierrovek takovou zvláštní slabost. EGA grafika tomu navíc dává punc takového toho vesmírného chladu plného kovů. Čtvrtým VGAčkovým a hlavně pátým dílem se to bohužel přesouvá více do parodie a v šestém díle, díky detailnější kresbě a animacím vypadá náš hrdina Roger Wilco skutečně jako idiot.
Koukám, že jsem tu poslední post napsal před třemi roky já :-) No a vracím se sem s tím, že jsem se rozhodl konečně tento díl dohrát a mít tak SQ sérii zkompletovanou. První dojmy jsou pořád stejné jako kdysi dávno (hru jsem rozehrával někdy po roce 2000 a nějak mi nesedla a zanechala ve mně podivné pocity). Teď je ale na čase si to buď potvrdit nebo to vyvrátit. Pár prvních rébusů se mi povedlo vyřešit, momentálně jsem ale zakysl v baru, protože jsem tam sice přišel na montáž určité věci, ale nevím, co má být vlastně jejím cílem. Co mě na té hře bude iritovat je přetrapnělý humor. Roger nosí spoďáry a lá tanga? A proč tak dlouho v intru rotují na monitoru po té, co mu je svléknou při degradaci? Parodie na Street Fightera s tím, že se tam bijí proti sobě...ehmm, ti, jejichž název se už moc v negativních konotacích vyslovovat nesmí....vždycky jsem Sierru chválil za to, že dokázala humor ve svých hrách usměrňovat a zachovat dojem, že jde pořád o napínavé dobrodružství a nejde s humorem na sílu jako to bylo v Monkey Islandu nebo Sam&Max od Lucas Arts. U SQ6 se to ale mění, tohle není napínavá scifárna, tohle je hromada necitlivě navršeného humoru, kterému se bohužel nesměji, spíše se ušklíbám nad jeho trapnosti.

No uvidím, jaké bude ale finál score po té, až to dohraji, nechci tady v hromadě prvních negativních dojmů hru zatratit, abych se dopředu nespletl, jako se mi to stalo u Quest for Glory 5, která se nakonec u mě vyšplhala mezi adventurami do nečekaných absolutních výšin :-)

Zatím jsem se dostal teda do hotelu a na všechna řešení si přišel sám. Jediné, kde jsem se nechal naťuknout, když jsem totálně tápal, byly dvě slova, "search android" v názvu youtube videa. Najednou jsem našel smysl a došlo mi, že ty rychle se pohybující postavičky musím vyzpovídat, že to není jen grafický komparz, aby to vypadalo živě. A tím pádem jsem našel smysl pro celou tu činnost, co jsem dělal v baru. Takže musím říci, že zatím přísně logické, jen to chtělo dříve přijít na to, že ne u každé postavičky pobíhající kolem v tom městě se objeví "no response".
Nejlepší díl byl stejně trojka. Když pominu závěrečnou střílečku, která teda byla nic moc, tak atmosféra, prostředí, úkoly....znakem dobré adventury je i logičnost a v SQ3 nebylo nic nelogického, zatímco na hezkých VGA dílech 4 a 5 narážel člověk na jednu prasárnu za druhou, za ten banán v díle 5 bych autorům urval hlavu. Takže SQ3 rulez, pro mě jedna z nej adventur vůbec. Šestka jinak byla už taková divná, vůbec mi to nepřipadalo, žýe hraji Space Quest.
@90210 (29.10.2018 12:35): No žejo, už jsem si myslel že jsem ztratil smysl pro humor, opravdu mě tam většina vtipů přišla hrozně na sílu. A to jsem schopnej smát se každé blbosti.
@Han22 (komentář): Souhlas s tou grafikou, ta je skutecne desiva, ale i samotna hra mi neprisla moc vtipna ve srovnani s predchozimi dily, byt jsem rozhodne nehral vsechny a dohral jen prvni. Vzdal jsem to relativne brzy.
Zdravím přijdu o hodně když začnu Space Quest jiným dílem než jedničkou ? Nebo je to jedno a žádné mezery v příběhu mě nečekají ?
Dohráno. I když tu bylo několik zajímavých lokací, které stojí za to vidět (cyberspace), odkazů (Vnitřní vesmír) a vtipů, tak ve finále to nebylo úplně ono - pixelhunting, vysoká obtížnost, nezajímavý příběh. A k tomu technické potíže - hra občas spadla, škubal se zvuk, atd. Sečteno a podtrženo, během hry už jsem vyhlížel konec a to je vždycky špatně. Pátý díl je lepší.
@ugraugra (07.07.2013 13:49): Me doslo, ze mam nejak pouzit to kolo, nebo co to tam pobliz bylo, ale byl v tom zakomponovanej pixelhunting, nemohl jsem najet na ten pouzitelnej pixel, tak jsem premyslel o jinych resenich a nakonec musel pouzit navod. Peknej vopruz.
@Fingon (08.11.2012 23:32): Bez do VGA verze SQ 1 a podle toho se rozhodni, jestli ti sedne styl humoru. I kdyz SQ 1 nema zrovna user friendly zacatek s time limitem, to me dlouho odrazovalo.

Obsahuje asi nejvtipnejsi umrti ze vsech Sierrek, ktery jsem hral (a ze jich bylo dost), na zahuceni do lavy, instant replay a komentar dvou prasat s elektronickou tuzkou vzpominam dodnes. To jsem tehdy fakt necekal.:0)
Hm, Space Questy... mohlo by mě to bavit víc než King's Questy, vzhledem k žánru (doufám, že už někdo konečně dodělá remake čtyřky, já tu CGA/EGA grafiku fakt moc nemusím a na rozdíl oD QFG2 ani nemám motivaci se tím prokousávat;)

Bych si to stáhl, ale co je to na GOGu, se mi to "krást" nechce, tak snad někdy... ale co jsem to chtěl... á, už vím, našel jsem stránku věnovanou online verzím právě starých sierráckých klasik jako QFG1, KQ1, SQ1, PQ1... http://sarien.net/
@Drolin (08.11.2012 23:08): Ne, hral jsem jen jednicku. 4. a 5. dil jsou prej taky tezky. Nerikam ze je sestka spatna hra, ale zasekavam se od samyho zacatku.

BTW vytasil jsem stary Score, precetl si na SQ6 recenzi a ten autor vubec nepochopil o cem je intro/story a blaboli totalni nesmysly, co ale chtit od cloveka, kterej misto New Jersey napise New Yersey....Nebylo to poprvy a Henzl aka Cpt. Vlada byl totalni recenzentska nula. Byl to ten dement, co dal Larrymu 6 40% a v recenyi na Kyrandii 3 mel hudebne "naucnou" vlozku, totalni balda. Se ani nedivim, ze tehdy psali ICE a Andrew vsechno sami, kdyz meli k ruce podobnej material a dalsi "talenty" jako treba Cervinka.

http://www.oldgames.sk/mag/score-21/page/22/
Zatím se nic neděje a hra tam na schválení stále visí s dalšími třiadvaceti hrami. A to mám v plánu přidat ještě spoustu dalších. To se načekáme. :)
A vobčas ti to vrátí k předělání - jako mě - a nevíš o tom. Zkontroluj si Správu her :)
Jó, to je jak kdy :) Někdy to je schválené hned, někdy admini čekají, až těch her bude víc.
Právě zjišťuju, jak dlouho trvá, než se schválí přidaná hra. Jestli to má vůbec cenu, nějakou hru přidávat. :)