Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sonic Mania

Sonic Mania Plus

86
2 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
15.08.2017 PS4XOneSwitch
29.08.2017 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
https://www.sonicthehedgehog.com/sonic-mania
Sonic Mania je další plošinovkou z "nekonečné" série her s modrým ježkem Sonicem v hlavní roli, tentokrát vzniklou na počest Sonicova 25. výročí. Graficky a hratelnostně se vrací k pojetí původní trilogie pro konzoli Sega Mega Drive (1, 2 a 3 & Knuckles), ačkoliv s využitím moderních grafických postupů. Na hře pod dohledem japonských producentů pracovali nezávislí tvůrci vzešlí ze Sonic fanouškovské komunity, vedení Christianem Whiteheadem, který s vydavatelstvím Sega již dříve spolupracoval na mobilních portech prvních dvou Sonic her a na jehož Retro Engine hra běží.

Doktor Robotnik nalézá magický drahokam Phantom Ruby, který chce zneužít k páchání zla, v čemž se mu snaží zabránit stará známá trojice hratelných postav Sonic, Tails a Knuckles. Zón po dvou úrovních je tentokrát dvanáct a najdou se mezi nimi jak staré známé prostředí (například ikonická Green Hill z prvního dílu, Chemical Plant z druhého či Hydrocity z třetího), tak i zcela nové zóny (jako westernová Mirage Saloon). Zóny navrátivší se z předchozích dílů kombinují designy starých úrovní s novými oblastmi navrženými přímo pro Mania, které představují nové hratelnostní prvky.

Mania nabízí i multiplayerový režim pro dva hráče, ve kterém spolu mohou závodit o to, kdo jako první doběhne na konec úrovně. Pro multiplayer je možno odemknout i minihru Mean Bean, inspirovanou logickou hrou Dr. Robotnik's Mean Bean Machine z roku 1993.

Rok po vydání se hra dočkala rozšířené verze s podtitulem Plus, která kromě dvou nových hratelných postav, kterými jsou pásovec Mighty a vakoveverčák Ray z arkádové hry SegaSonic the Hedgehog, přinesla i tzv. mód Encore, obsahující remixované úrovně, a multiplayerové závody až pro čtyři hráče.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Pokud se vám někdo bude snažit namluvit, že Sonic nikdy nebyl dobrá série, nevěřte mu. Od přechodu do třetího rozměru sice i přes občasná světlá místa postupně upadala, ale původní 2D Sonicové z Mega Drive mají co říct i dnes. A není lepšího důkazu, než je Sonic Mania, která po dvaceti letech neúspěšného experimentování prostě jen zopakovala, co tehdy fungovalo a odnesla si nadšené přijetí v recenzích i u hráčů.

Mania není jen tak dobrá, jako původní trilogie. Je dokonce lepší, a to z jednoho prostého důvodu – jelikož funguje jako taková „best of“ kolekce Mega Drive Soniců, mohla si dovolit vybrat ty dobré úrovně z původních her, zahodit ty horší a doplnit je novými. Výsledek je čtyřiadvacet nabušených úrovní, téměř prostých hluchých míst. Jsou obří a prodchnuté myriádou možných cest, plné detailů a nápadů a krásné na pohled i na poslech.

I přesto Mania na ničem nelpí, překotně vás žene od nápadu k nápadu a nenechá vás ani na moment vydechnout. Tvůrci zručně mixují přítomné zóny s hratelnostními prvky zón, které ve hře vůbec nejsou a přidávají vlastní, čímž dosáhli toho, že i každá ze dvou úrovní jedné zóny působí zcela jinak. Chemical Zone přidává chemikálie, které vodu promění v želé trampolínu, v Oil Ocean můžete všudepřítomnou ropu s pomocí ohnivého štítu zapálit, Metallic Madness přidává zmenšující a zvětšující paprsky... Variabilita je zkrátka obrovská, což se týče i bossfightů. Bylo by jednoduché vytvořit nějaké minibosse a opakovat je, ale s tím se autoři nespokojili a hra tak obsahuje čtyřiadvacet unikátních bossů, včetně jednoho téměř geniálního (mluvím samozřejmě o Mean Bean Machine na konci Chemical Plant).

Plus to celé fantasticky vypadá – každá zóna je překrásně detailní, rozanimovaná a na rozdíl od originálů v plynulých 60FPS. A ten soundtrack! Nemůžete mít kvalitní Sonic hru bez dobrého soundtracku, a tenhle je na sto procent, ať už co se týče remixů (Stardust Speedway) či nových tracků (Ruby Delusions).

Kdybych měl Manii něco vytknout, tak to, že je až moc oddaná původním hrám. Převzaté a vylepšené staré úrovně jsou sice v pořádku, ale pořádně hra září teprv v těch nových, kterých je bohužel jen třetina. Hlavně taková Studiopolis je snad nejlepší zóna, kterou jsem v Sonic hrách viděl a hra složená jen z nových zón o její kvalitě by mohla být zcela fantastická. Snad tedy příště.

Manii je zkrátka a dobře radost hrát. Není to v žádném případě nic revolučního – je to prostě hra od fanoušků pro fanoušky, ale v tom je téměř dokonalá. Tvůrci očividně zbožňují Sonica, což prokázali už svými fangames a když dostali možnost vytvořit hru s oficiální licencí, udělali zkrátka hru, která by bavila hrát je samé. Čímž mimo jiné dokázali, že tak často skloňovaná poučka o tom, že fanoušci neví, co chtějí, nemusí být vždycky pravda.
+12