Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (05.06.2019 11:11): Hele já tam tu možnost nemám, ale co jsem viděl nějaké obrázky tak myslím že ano. Jen je asi potřeba datadisk Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm, který v modifikaci odemyká další možnosti, ale ten nemám.

Já vybíral čistě podle seriálu abych si udělal vlastní konec :-) Sice jsem nebyl nikdy žádný velký fanda, ale zakončení mě nepotěšilo a Deny jsem si právě ke konci oblíbil.
Tak jsem právě strávil příjemných 36h s modifikací A Civ of Ice and Fire. Rozhodně mohu doporučit, funguje bez problémů, nekoliduje s češtinou. Zpracovaná je mapa Západozemí i Essosu, nové divy (Velká pyramida, septum, Casterlyova skála...) a samozřejmě specifické jednotky včetně draků :-) Na výběr je několik historických období a mnoho známých postav se seriálu i z historie.
Opravdu zajímavé. Zajímavý komentář k tomuto dílu. Takže celé to fňukání bylo okolo stylizace CIV6 do horší grafiky( souhlasim, realističtější grafika mi sedla více), která ještě ubrala na přehlednosti mapy. To je fakt, a že je to o zvyku jen dokazuje, jak neintuitivní to je. Districty a další nové mechanismy hry, které jsou stežejním rozdílem tohoto dílu a kompletně mění cestu za různými victory conditions ve hře, by bylo fajn. Co se mi zdá ale naprosto praštěný a postavený na hlavu je, že někdo napálí hře 100%, aniž by zmínil neodmyslitelnou část hry a tou je, jak to jejich AI zvládá. Po několika odehraných stovek, ba až 1000 hodin v namodované civ5 jsem se nechal rozmazlit usílím neustále AI vylepšovat na poli bitevnim, tak i managementové. To co předvedla 6 v době, kdy jsem ji měl naposled spuštěnou, je debakl a to hlavně při válčení. Další věcí je UI. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tahle strategie je založená na číslech a šachovym uvažováním a tady to prostě nejde pořádně dělat, když UI je na úrovní RTS strategii, ba i hůř. Ta hra si s ohledem na předchozí díly v momentálním stavu nezaslouží 100% ani náhodou. Osobně bych ji neohodnotil stem ani kdyby byla perfektní, protože firaxis zaujal typické marketingové stanovisko- prodej civek po balíčcích, na to jsem háklivej. V 5 v těch rozšířeních zároveň přidávali nové mechanismy a dokonce nové victory conditions. Tady už se zas perou prachy přes pár civek, který měli už dávno hotový na stole.

Já ji taky nezatracuju a chápu, že i 5 byla hodně daleko od jejího výslednýho stavu před všemi těmi přídavky. Ale tak se nedušuju, jak tenhle díl už vyjde v lepší fázi, než konečná 5. Neni to pravda. Sami si nasrali na hlavu tim, jak to slovně velibili a tim zvedli očekávání ještě před vydáním. A nutno dodat, že já sám jsem hru koupil skoro o rok později po jejim výdáním. Ani si nechci představit, v jakym stavu byla na releasu. To jsou doslova záplavy stížností na steamu na to, či ono okolo AI, ale firaxis s tim moc nedělá, hlavně že vydá balíček dvou nových civek, to zavře všem casualum hubu.
@Red (09.01.2018 23:21): No mě se to nechce kupovat, když už jsem to kupoval. Nepirátím už někdy od roku 2000, kdy jsem začal nakupovat na eBayi originálky, nejprve jen volné origoš CD od těch, co zahodili krabici a pak jsem se pustil do nákupu celých krabic :-) GoG je pro mě taková záložna, když mám něco jen na disketách nebo se mi enchce štráchat pro CD, tak si tam ve slevách nakupuji bezpracné instalačky :-)
@Ringo (09.01.2018 22:46): No že to není widescreen bych přežil, ale u mě na notebooku prostě i pohyby jednotek trhavý, na druhém 6 let starým notebooku je to dokonce téměř nehratelný. Ty mody jako první světová válka který se nahrávaly přibližně hodinu a bylo tam průměrně 20 jednotek na jednom políčku mapy jsem ani nezkoušel:)

GOG mě odnaučil pirátit, tak vyšší cenu tam beru jako odpustek...je škoda že tam nejsou další díly.
@Red (09.01.2018 22:27): Civ 3 si nějak nerozumí s grafikou, hází se to do menšího rozlišení a bije se to s plochou. Jinak já to instaluji z CDček všechno, na GoGu se mi to zatím nechtělo kupovat znova, u trojky nemám moc potřebu a čtverka tam je zbytečně drahá, za tolik jsem jí koupil kdysi origoš Complete s menším tištěným manuálem a plakátem s technologiemi.
Já mám trojku a čtyřku na GOGu, paradoxně trojka mi jde problematičtěji, na notebooku se seká a vůbec je náročnější:/ Naopak mě překvapilo asi před rokem jsem hrál warez dvojku a ta mi šla na win 10 jak z praku.
@Red (09.01.2018 21:58): Já jsem odkázaný teď jen na pětku. A při tom porovnávání mi to dnes nedalo a nainstaloval jsem všechny díly a jen tak letmo vyzkoušel. Civ 1 mám jak v DOS tak Win 3.1 verzi, takže jsem pod DOSbox naisntaloval i Windows 3.1. Totéž jsem musel udělat s dvojkou, rozjet ji pod Win 3.1, protože na ty win setupy z winů 3.1 - 98 se desítky tváří jako na naprosto neznámou věc. Největší nostalgie samozřejmě jednička, až jsem se tam na několik tahů ponořil. S dvojkou je to horší, mám s ní problém od začátku, už ve své době mě až tak nechytla za srdce, prostě jen upgrade Civky do izo a více jednotek, ale kounout na tu krabici a prolistovat hutný manuál, to taky docela dýchla nostalgická atmosféra, dokonce nostalgie k tomu, jak se mi hra moc nelíbila, až bych si jí zahrál :-). Trojku jsem nainstalil taky a po dlouhém boji jsem jí musel vyřešit NoCD crackem, protože Win 10 si neumí poradit ochranou u her z 2000 let s médii s antipirátskou ochranou. Bohužel ale na Civ IV nefungoval ani no cd patch a prostě ji nespustím, což je naprosto žalostné, tento díl ,ač jsme jej hrál asi nejméně zatím, považuji za stále úplně nejkomplecnější a nejpovedenější Civku, takže mi časem nezbyde, než si za tuhle hru zaplatit znovu a koupit ji na GoGu. Výsledek tedy letmého hraní je, jak jsem psal níže, láká mě Win Civ 1 (hrával jsem v devadesátkách jen tu DOS verzi. Civ 2 je jen upgrade s více jednotkami, takže asi oželím, Civ 3 oželím, naštvala mě po pár tazích a celkově k ní cítím skoro až averzi, Civ IV nespustím....nedá se svítit. Civ V vede po všech směrech. Civ VI zatím nechávám spát a zatím asi neberu ani na Humblu v akci za 12 doláčů s dvěmi DLC. Těch DLc už je plno a jednou to vydají komplet a já si klidně počkám. Na to, jestli se změní můj postoj k té hře a na to, jestli to dalšími DLC vylepší trochu více k světu.
@Ringo (09.01.2018 21:46): Tak teď jsi mě znejistěl, možná máš pravdu. Taky jsem se navíc nahrál trojku, hraju ji v práci (šéf hraje pětku). To jsem začal být aktivní na civfanatics a dělal mody apod, nikdy jsem ale nebyl hc hráč (hraju obvykle na monarch), mě se právě líbil historický étos budování reálného národa/civilizace, i proto jsem se nahrál různých historických scénářů a takový hry za lidstvo/rasu a la alpha centauri, master of orion nebo stellaris mi nic neříká. I v novým xcomu dávám hodně na ty vlaječky na zádech:)

Šestku plánuju zahrát až vyjde sedmička, to potom už bude kompletní a odladěné:D
@Jab (09.01.2018 21:51): Nevím, nemám ozkoušené, já těch obtížností v Civ 1 až tak moc nezkoušel, nejraději hraji na budovatelskou pohodu. U té jedničky to už na toho Prince bylo dost o hubu.
@Jab (09.01.2018 21:37): To dělá skoro každá strategická hra na vyšší obtížnost, každý stupeň navíc znamená zlevnění výroby pro počítač, zdražení pro tebe. U té Civ 1 je kouzlo v tom, že je fakt v tom základu a nemůže tě vykývat nějaká jemna nuance, že jsi ámhle místo téhle budovy nepostavil tamtu. Máš pár budov, pár typu jednotek, zúrodnění, důl a cestu a starej se.
@Red (09.01.2018 14:47): V pětce je spokojenost a nespokojenost dána prostě tím, jak se daří říši. Což mi přijde ok. Nespokojenost v horní dolní ve trojce je sice taky reálná, může se to stát i ve skutečnosti a stává se, nicméně se vzpourami a korupcí byla Civ spíše otravná než zábavná. Postavíš pravekou osadu a jen se zvýší na 3 a máš tam jen jednu jednotku vojáků, tak vzpoura. Naprosto nesmyslná věc. Teď si přesně nepamatuji, jestli dvojka jela na zdroje, se mi zdá, že tam ta závislost na propojené zdroje ještě nehrála roli na to, co vyrobíš a spíše to jen přidávalo štíty, ale nechci kecat. Fakt už si to nepamatuji. Co mě ale asi na Civ 3 iritovalo nejvíce, tak konvertování měst, i v případě, že jsem tam měl 30 jednotek, to byla tak neskutečná ptákovina, že jsem dobyté města místo toho raději likvidoval, než že bych je zabíral. Hra vyloženě nutila ke genocidě. Sakta, čím víc nad tím přemýšlým, tak ta trojka byla asi vyloženě nejprotivnější, i když jsem ji hrál mnohonásobně více než dvojku. Dnes bych si ze starých dílů rasi zahrál z hecu jen Civ 1 na nejtěžší obtížnost prostě rozdat si to s compem v pure edici Civky :-)
Dvojka už měla zdroje. Odstříhl jsi cesty k ropě a jel si s tanky proti dragounům. Systém nákladnosti vzdálenosti od hlavního města ti ve trojce vadil, ten systém v pětce kdy ti celkovou nespokojenost v říší zvýšilo každé postavené město byl mnohem nesmyslnější. Bojový systém v pětce by byl fajn kdyby s ním ai uměl. Hlavní slabina civky obecně, zoufalé přesouvání jednotek AIčkem zde ma ještě větší rozměr, město dobude jen omylem. První civky taky měly mnohem lepší vytváření náhodných map, vysvětluju si to že ve 4 a 5ce už byli tak vysazení aby někoho nepoškodily že jsou nakonec téměř všechnyvyváženě nudné.
@Ringo (08.01.2018 18:17): Mě to fakt moc neláká. Prostě i přes těch pár vylepšení nechci hrát další díly her, kde mám z prvních dílů odehrány tisíce hodin. Ta Alpha Centauri s datadiskem byla dostatečně jiná, aby mě to přitáhlo. Frakce rozdělené ideologicky byl super nápad. Stejně jako tuhá sci fi atmosféra. Žel gameplay samotný pokulhával,jak jsem psal aj v komentu k původní hře i datadisku Alien Crossfire.
@Gordon (08.01.2018 21:36): No, jisté prvky nebo duch Alpha Centauri tam cítit je. Tam byla v půdě jakási jakoby houba (červená), asi obdoba toho zeleného mraku, terraformingem se ničila a tím se zasahovalo do ekosystému planety. Zajímavé tam bylo třeba, že šlo vyvolat globální oteplení a zvedly se hladiny oceánů a smetlo to do moře města, které byly na pobřeží. Zajímavý a zároveň malinko prudérná byl u AC systém vylepšování jednotek. Každá nová technologie třeba vylepšila kanón a jednotky se designovaly. Vozítko, plus te kanón bylo vozítko s kanónem. Vymyslel jsi lepší kanón, nadesignova ljsi nové vozítko s lepším kanónem atd. Samozřejmě od množství naskládaných technologických výdobytků se odvíjela cena takové jednotky. Prudérní bylo, že hra vnucovala autodesignované jednotky, takže se ti v seznamu hromadily a pak byl nekonečný seznam toho, co jsi mohl vyrobit. Šlo to sice promazávat, ale kolikrát jsem jen půl hodiny promazával seznam jednotek, které už nebudu chtít vyrábět.

Beyond zní tedy zajímavě docela. Jak bude možnost, tak pořídím :-)
@Ringo (08.01.2018 19:22): Centauri jsem nehrál tak nevím posoudit... :)
Každoprdně!: V základu je to stejné (bez datáče) s tím že na začátku si město shodíš s oblohy (s datáčem můžeš i na moře) s tím že máš volbu kam ho strčit, jiný tech tree (teď koruna z výšky) na začátku je to docela průda protože když si znepřátelíš alieny tak tě budou prudit a všude je ta zelená mlha (miasma) která je toxická. (pokud si v datáči nehraješ na vodní svět) Ve střední fázi se ti budou odemykat tři "filo" směry, Humanismus kterým krajinu a města přibližuješ pozemskému vzhledu zatímco heretičcí alieny a jejich atmosféru níčíš. Technokratický směr který proměňuje tvá města v ocelové citadely, a máš výhodu v technologii a průmyslu. A pak je tu třetí směr který ti dá bioponorky, možnost vypěstovat obří monstrum jako v pacific rim, přivolat na cizí města obřího červa nebo využít miasmu ve svůj prospěch, (taky můžeš cvičit kavalerii na osedlaných alienech) prostě jde o proměnu tvé frakce ve prospěch "přírody dané palnety.
Každá frakce tak má potom naprosto odlišné jednotky takže aválčení je pak docela prdel. :)
V jedné hře jsem dokonce zkoušel všechny tři směry kombit rovnoměrné ve své společnosti, výsledek byl zajímavý... :)
@Gordon (08.01.2018 19:07): Sakra kde na to člověk má brát čas :-) A to jsem myslel, že Beyond minu, dle toho,. jak na něj slyším kritiku, jaká je to nuda. Jinak ale k Aphla Centauri se to ničím asi neblíží ani náznakem, že? Prostě jen Civ 5 na jiné planetě, nejde o nějaký remaster jako byla Civ IV: Colonization, kdy se remasterovala jen grafika a principy hry zůstaly stejné jako ve stařičké Colonization, že?
@Ronik (08.01.2018 18:47): Sakra, nabídka dobrá i na to, jak jsem to zepsul :-) Na tom Humblu to budu mít v poličce nebo se mi to převede na STEAM? Nerad bych kromě GoGu a STEAMu obhospodařoval ještě nějakou třetí virtuální poličku s hrami :-)
Tak podľa hesla "kde sa dvaja bijú tretí vyhráva" konštatujem objektívnu pravdu.

Najlepšia je C5 complete a potom asi trojka (taky complete verzia) .

Ale v podstate jediné čo ma vyslovene nebavilo bola tá vesmírna Beyond či ako sa to volalo....

Osobne po C6 pokukávam a sem tam sa mi objaví v košíku (keď je dobrá zľava) ale zatiaľ som ju vždy pred kliknutím paypalu vymazal....
50% mi asi nestojí za to riziko :-D
@Gordon (08.01.2018 17:27): Ve skutečnosti nešlo o vtip, ale snahu mi vrátit s úrokama kritiku některých RPG her :-) Trochu mě překvapuje, že čekal, že se budu smát :-)

Ale vrátil bych tuhle diskusi raději k tématu o Civilizaci 6.

Chtěl bych, aby mě někdo přemluvil, že je to dobrá hra, protože mě mrzí, že se mi poslední díl mé oblíbené série a nelíbí :-)
@Ringo (08.01.2018 17:23): Ne... Vtip byl v tom, že jsem parodoval tvou kritiku novějších RPG vlastní kritikou novějších civilizací (které jsem nehrál a proto byla má "kritika" irelevantní a o jejím meritu nemělo smysl diskutovat).
Ak nezarátam SMAC, pred Civ IV bol pre mňa najlepšou civilizáciou spin-off Call to Power II, obzvlášť hi-tech éra so stavbou podmorských miest, tunelov a bio-ponoriek!
@Jab (08.01.2018 17:18): No, vtip, jestli měl být vtip v tom, že preferuji Civ IV a V před stařičkou Civ 3, zatímco o nových RPG hrách jsem ochoten napsat, že stojí za prd a preferuji naopak ty staré, tek mi to přišlo jako nepochopení toho, co jsem tu napsal než jako vtip :-) Nevím, no, fakt tam nenacházím to, čemu bych se zasmál :-)Tto bych ti mohl na to odvětit, a snad jsi to z toho, co jsem psal pochopil, že preferuji stařičkou Civ 1 před Civ 2 a že preferuji Civ IV a V před Civ VI, takže z tohoto hlediska stále preferuji ty starší díly, ne?

A pokud to je to mé špatné uchopení a psal jsi to o Civ VI, že je to jako dělané pro New breed hráče, kteří nejsou schopni zkousnout složitosti 4 a 5, tak pak ok, to souhlas, ale to není vtip, to je realita, ne? :-)
@Jab (08.01.2018 17:01): Ale já jsem dobře pochopil, o co ti jde, že když preferuji na jedné straně staré RPG oproti novým, tak proč vychvaliji nové díly CIV (přičemž ale jsem začal kritikou dílu nejnovějšího). Inu je to jednoduché, jsou hry, kterým technologický pokrok sluší a jsou hry, kterým moc ne.
Takže za mě osobně obecně. Pokud bych měl hodnotit systém Civek:

Civilization 1: Top z hlediska přínosu, nic lepšího v tomto směru tehdy nebylo. Tento díl se bude hodnocením vymykat prakticky všemu, protože grafika je stařičká, přes to dýchá atmosférou a vzbuzovala v hráči spoustu fantasie a Civka tak byla přesně taková, jak ji chtěl hráč vidět.

Civilization 2: Pro mě velké zklamání ohledně honby za nabobtnalostí základních mechanismů. Zúrodňování na 2x díky modernizace bych ještě chápal, duplicity jednotek obzvláště v moderní době, kdy se stejně vyplácelo vyrobit tu lepší, přes to vám v krátké době technologie nabídly třeba dvě růyné pěchotní jednotky, to už bylo zbytečně navíc. Ve strategické hře tohoto globálního charakteru nejde o druhy jednotke jak někde ve Steel Phanters, astačí dělení na pěchotu, mechanizovanou a tank... Graficky mi ani na svou dobu moc nesedla, podivné zbarvení všeho, filmové xichty...bylo to celé chladné, už jsem tam necítil tu atmosféru. Aby to nebylo vše, hra byla schopna mapu přehltit jednotkama tak, že čekání na hráčův tah bylo úmorné, stejně jako jejich vybíjení. Přes to všechno to byla ve své době stále vynikající hra, i když jsem raději zůstal více herně u jedničky.

Civilization 3: Po dlouhých letech to chtělo opravdu Civku, která nebude jen grafickým upgrade s nějakými jen jednotkami navíc, chtělo to trochu oživit zásahem do systému. Což se povedlo surovinami. Sice hra už nebyla tak svobodná, ale dalo to hře nový zábavný rozměr. Trochu nelogicky byl vyřešen systém korupce a revolt, místo strategického aspektu navíc to bylo spíše otravné. Graficky na první dobrou ok, s odstupem času si hráči všimli jakési vyblitosti barev a začali vytvářet grafické módy, které Civ 3 udělaly skutečně pěknou.

Civilization 4: opravdovou revolucí je až tento díl, z mého pohledu klidně dva předchopzí přeskočím a Civ 1 jako základ - > Civ IV jako pokračování je naprostý ideál. Zůstal systém suropvin, ale přibyly možnosti konečně oddělit politiku od ekonomiky, což jsem si přál už v 90. letech po stovkách hodin odehraných v jedničce, kdy mi na mysli začaly vyvstávat nápady, jak by to mohlo být ještě lepší. Co trojka načala, čtverka splnila prakticky do puntíku. 3D grafika překvapivě hru nezruinovala, naopak byla použita s rozumem, kouká se na to dobře, ošklivou Civ 2 a trochu studenou Civ 3 překonává hravě.

Civilization 5: Myslel jsem, že si už do konce života vystačím s Civ IV a další díly nebudu potřebovat a nemají šanci přinést nic nového. Ale mýlil jsem se. Civ 5 už sice není úplně čistá Civ jak ji známe, čtverce se změnily v hexy a už nejde stackovat jednotky, jen jedna jednotka může okupovat jedno políčko. Předmět kritiky mnoha skalních fandů, mě se ovšem tahle změna velice rychle zalíbila a považuji ji za parádní taktický aspekt, hra tak kombinuje Civku trochu naprosto geniální válečnou Romance of the Three Kingdoms 11. Po x odehraných hodinách Civ V jsem se dokonce přistihl při úvahách, zda se budu umět vrátit k dílům, kde na jednom čtverci může stát jednotek neomezeně. Ale Civ IV samozřejmě neobětuji :-) Graficky je hra již pseudo 3D, oběkty půsopbí prostorově, ale už to není 3D mapa jako v Civ IV, což ale nevadí. Překypuje pěknými detaily a navozuje skutečný dojem rozmachu civilizací a zahcovává kreslený charakter. (modlím se, aby jednou v pozdějších Civkaách nepřišla mapa třeba fotorealistická, ale zatím se bát nemusím, protože loni přišel jiný extrém.....

Civilization VI: co oproti Civ 4 a 5 ještě změnit? Systém měst. Najednou už musíte počítat, že políčka města jsou osazovány typovými districty, v kterých stavíte určitý typ budov a obětujete tak třeba louku vedle města, která by šla zúrodnit. Takže je třeba takticky uvažovat, jaké políčko města k čemu využít. Zajímavý nápad. To je ale zatím jediná zajímavost, kterou shgledávám u této Civky za pozitivní. Graficky nastal ten extrém, že je hra komixová, cartoonová, políčka jsou zasazeny do chudé palety barev do svělezelena a celé to působí jako komix bez stínování, jednotky působí směšně. Údajně zjednodušení a úlitba pro dotykové displaye. Takže jak byly konzolové spinoffy Civ Revolution 1 a 2 zjednodušené pro konzole a mobily, tak tady to vypadá na zjednodušení pro Tablety, iPady a pod. Zdráhám se to tedy zatím považovat a plnohodsnotnou Civilizaci.

Můj žebříček základní série:

1. Civilization IV
2. Civilization V
3. Civilization I
4. Civilization III
5. civilization VI
6. Civilization II

Civ 6 stále nechávám ale prostor a šanci přeskočit v žebříčku Civ 3, doufám, že Civ VI bude ještě obohacována o vylepšující balíčky a ve finále může jít sice oproti pětce k zjkednodušenému dílu, ale zároveň překonávající principy Civ III. Civ I jsem dal vysoko proto, že byla první, strávil jsem u ní v životě nejvíce hodin, neměla na svou dobu chybu, ale z herního hlediska už po ní člověk sáhne asi málokdy, vždy dá přednost některému z pozdějších dílů.