Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jdu podle první rady, šaman:). Vybral jsem si člověka, Dal jsem si do charisma a rifle, etikety securtiy, corporate a acedemic.

Úvod mě hned zaujal, jen jsem čekal větší tutorial na téma boje. Hlavně ty schopnosti jsou mi pořád utajený, jenom jsem střílel a žral lékárničky:)
@Red (18.03.2017 00:25): Pokud chceš mít co nejvíce dialogů (často jde jen o několik vět), je třeba co nejvíce CHA a odemknout co nejvíce etiket (i když některá etiketa vynese jen jednu nebo dvě věty navíc za celou hru).

Ideální pro takovýhle styl hry je asi variace na mága - je to extrémně silná postava, které stačí oproti ostatním mnohem menší investice do karmy. V podstatě stačí investovat (maximalizovat) jen WIL a Spellcasting a vše ostatní je volitelné (samozřejmě nikdy, ale nikdy žádný cyberware, ale to platí pro všechny magické postavy).

Obecně je dle mých zkušeností v tomhle ohledu asi "nejhorší" Adept - vyžaduje opravdu vysoké investice do bojových vlastností a nezbývá až tak moc místa nazbyt.


@Red (18.03.2017 09:48): Hraní za melee postavu je zábavné. Ale boj zdálky je prostě rychlejší (Rifle...) - jen stojíš na místě a "kosíš".
No tak jsem ještě zmatenější než jsem byl:D

Asi si dám samuraje beze zbraně?
@SíDžej (18.03.2017 02:39): Prave deckera ti v pohode zastupi druznik preto je uplne zbytocne davat si ho ako svojho panaka.
Ja som hral vsetky 3 diely za samuraja a bol to moj najvacsi zabijak, takze rozhodne skvela volba pre potreby byt silny v bojovani.

@Red (18.03.2017 00:25): Tam dost zalezi od Charizmy, resp. ktore tie recove styly si zvolis. Ja som zacal s 2 v priebehu hry som si zvysil aj CHA na uroven 3 jazykovych stylov. To uz je slusna kombinacia aby si pokryl vacsinu veci. Akurat si musis spravne vybrat tie, ktore sa v hre najviac pouzivaju co je pri prvom hrani dost problem pokial si to dopredu niekde nevygooglis.
Ja som pouzival Shadowrunner, Corporate + potom pridane nieco z coho som mal pocit, ze vidim v moznostiach casto.
@Red (18.03.2017 00:25): Obecně je doporučován decker, ale hrál jsem poprvé za street samuraje a šlo to taky. Hlavní je se spíše specializovat jen na jeden typ útočného stylu, aby se dalo hrou snadno projít. Co se týče dialogů je nej vybrat si etikety gang, corporate a security.
@Red (18.03.2017 00:53): Tak ono vo fantasy cyberpunkovom univerze Shadowrunu, kde astrálne "duchovno" je rovnako reálnou a nespochybniteľnou zložkou sveta ako to "materiálno", sa to navzájom nevylučuje, že. ;)
@Flowerpot (18.03.2017 00:32): Tak nějak jsem ke čtení aur skeptický, přeci jen mi duchovno moc neříká a radši bych svět objevoval materialisticky vlastním rozumem a rétorickými schopnostmi.
@Red (18.03.2017 00:25): Asi najlepšou voľbou na ťažbu dialógov je myslím šaman (resp. konkrétne schopnosť čítania aur, ktorú si ale ostatné povolania obvykle spontánne nevyberajú), anžto sa mu v niektorých scénach odomknú dialógy, ktoré sú obvykle nedostupné, keď si môže prehovoriť s geniami loci určitých miest. A plody to obzvlášť nesie v skoro poslednom dialógu, kde sa mu odomkne jedna vskutku nádherná možnosť.
Nějaká rada před volbou povolání na první hraní? Chtěl bych jednoduchou cestu ale také vytěžit nejvíc dialogů. Nemám s hrou absolutně žádnou zkušenost a jsem spíš levej.
@Phoenix (19.01.2017 18:49): Hmm, nějakých podivností co se týká zásahů jsem si nevšiml. Popravdě mi spíš přišlo, že nepřátelé jsou dost omezení - na druhou stranu je fakt, že vzhledem k přesile by to bylo nehratelné, kdyby platila "fair play". U Dragonfall DC je myslím použit systém z Hong Kongu - tedy krytí a jiný způsob mechanismu brnění.

Konkrétně v Hong Kongu má většina členů týmu dost otřesnou šanci na zásah, a až tak velké problémy jsem neregistroval (i když minou docela často).
@Sadako (19.01.2017 18:35): jj, to (nesmyslný způsob výpočtu zásahu, který nekoresponduje se zobrazovanou pravděpodobností) je jedna ze dvou věcí, která mi na každém Shadowrunu dost vadila (další jsou ty zpropadené loadingy).

Ve trojce se k tomu přidala hrozivá záplava IMHO dost o ničem textu a bylo vymalováno.
@7c (18.01.2017 20:34): Mno, problém je v tom, že mě u Shadowrunů (všech) naprosto hustomasakrózně sere, jakým způsobem se tam vypočítává úspěšnost zásahu. Když s 90% na zásah 3x minu, je to na píču a když se mi to podaří několikrát za sebou, zlomila bych autorovi tohoto skvělého systému zásahů obě ruce.
Takže jsem jela místy quicksave/výstřel/úspěch/quicksave/neúspěch/quickload atd.
Že je v HK méně bojů zní v tomto ohledu jako dobrá zpráva, ale fakt bych ráda věděla, proč nejsou schopní očividně dlouhodobý problém opravit.

Ad WoW - zkoušela jsem už všechno možné včetně čisté nové instalace, nezabralo nic. Podle wowforums to vypadá, že část lidí má prostě problém s dlouhým prvním loadingem.
@7c (18.01.2017 20:34): Tak zrejme preto viacerí z nás podobné problémy zo saveami nezaznamenali - lebo sme saveovali mimo bojov.

Jediný bug, na ktorý som narazil bolo, že sa mi nedal ukončiť boj, lebo posledný enemák kempil kdesi pred dverami - na to som v jednom Steam fóre videl dobrú radu, že treba celú partu zobrať a premiestniť čo najdaľej od daných dverí - AI sa potom zobudí a dverami prejde.
Tak neviem nakoľko je to horúce, dohral som všetky Shadowruny a Dragonfall pôvodný aj Dragonfall DC a nikdy som nič problémové so savegame nemal.
@Sadako (18.01.2017 01:23): Příběh je určitě zajímavý (HK) - resp. zejména postavy a jejich vykreslení. "And we got paid! A lot! So it was a happy ending for everyone, except for all the people that we killed! (Mimochodem mise se snad nejvíce mrtvými za celou hru.)

Slabší je to po bojové stránce (paradoxně - tedy málo bojů :) a hlavně po té technické. Vlastně bych řekl, že hodně problémů může způsobovat ukládání během bojů - takže lepší je ukládat jen před a po - tohle asi platí i pro Dragonfall).

Hmm, k tomu nahrávání, to je dost zvláštní - i v nejlepším případě je TSW myslím alespoň dvakrát tak dlouhý než WoW. A to vím o lidech, co plánovali umístit části TSW na RAM disk (nakonec to myslím technicky nešlo). Cokoliv nad 10s bych považoval za nějaký podivný problém (a buď na reinstall/opravu nebo alespoň vymazání všech možných caches nebo dočasných souborů či co všechno ta hra má).
@7c (17.01.2017 18:52): Na HK mě láká příběh a prostředí, jako ostatně i na Dragonfall a Returns.

Hmm, TSW se loaduje v pohodě, pokud jsem to nehrála na stroji, který byl hluboko pod doporučenou sestavou, ale to WoW je po několika posledních patchích na pěst. Téměř každé první nahrání za frakci či u pozdějších i za DLC (Pandy, Draenor, Legion) trvá příšerně dlouho, pak už je to OK, ale to nejdelší jsem naměřila snad pět minut.
@Sadako (17.01.2017 01:34): Nevím proč, popravdě. Právě po zkušenosti s Hong Kongem jsem znovu (tentokrát DC) rozjel Dragonfall a hned na začátku mě překvapilo, jak je hra svižná a nahrávání i ukládání taktéž. Možná může zpomalování způsobit velké množství uložených pozic v adresáři (alespoň jsem narazil na nějaké takové postřehy ve fórech).

Co je na HK odlišného netuším, nějakého zásadního rozdílu jsem si nevšiml (možná by to šlo poznat v maximálním přiblížení) - nicméně alespoň po grafické stránce vypadají podobně. A pokud by to byl problém grafiky, tak to je zlé...

Jinak k nahrávání - WoW a další MMO by měly mít nahrávání map prakticky okamžité. Jediná (ovšem výrazná) výjimka byl z mých zkušeností TSW bez SSD - hrát to na standardním disku bylo peklo, obzvlášť v době před masovým rozšířením teleportů, kdy přejít z jedné zóny do druhé přes Agarthu mohla být záležitost na 10 minut XD
@Tulareanus (15.01.2017 16:18): ok...ale mě tenhle bug v Returns vyvolal k tý sérii dost averzi. Chápeš že vidět že se podobnej bug vyskytuje v Dragonfallu moc enthusiasmu nedodá. Ale..asi tomu šanci dám, když už jsem si to přidal do výzvy. Akorát na ten bug pak nesmím zapomenout.
@Paul (14.01.2017 15:39): Po chvíli hrabání se v diskusích to vypadá, že je tam neopravený bug, se kterým se nedá nic dělat, kromě toho, že celou poslední část APEX rising projdeš bez savů. Arghrrr, bych čekala, že když jim na kickstartech a spol. lidi nasypali tolik dukátů, bude to po technické stránce lepší.
Ty x minuté loadingy celou hru mě taky pěkně serou, Dragonfall se načítá pomaleji než nový Dalaran v posledním WoW DLC.
NTP, to jsou ale takoví kokoti neschopní.
V APEX rising mi to (zřejmě těsně před dokončením) zamrzlo a vymazalo všechny savy v misi, což znamená, že je několik hodin hraní v píči. Harebrained Schemes fakt dobře píšou scénáře, ale měli by si kurva konečně najmout někoho, kdo umí třeba i programovat.
Mám problém v původním datadisku tedy v ne Director cut verzi. Nechce mě to pustit do mise bloodline protože nemám Deckera přesto že si do týmu přidám Alnura (já decker nejsem). Už jsem zkusil vygooglit snad všechny rady ale nic nezabralo, tak kdyby jste někdo věděl co s tím prosím napište.
@Tulareanus (09.01.2016 23:12): Hmmm, pribehovo slabsie? To by som ani nepovedal, pribehovo ine, ale slabsie, neviem. Napriklad spolocnici boli podla mna vyborne napisany a rozobrany. Kazdy mal nieco a tieto veci vlastne v Returns ani neboli.
Zaujímalo by ma, ak som v rámci príbehu práve odovzdal 50,000 a vrátil sa metrom naspäť, cca koľko hry mi ešte ostáva do konca?
Dohráno, Dragonfall se mi líbil o dost víc než Dead's man switch, sice ten konec byl trošku jinej než jsem čekal, ale tak už to holt bejvá. Hong Kong je zas úplně separátní příběh nebo má nějakou návaznost na předchozí díly ?
@Neelixx (17.12.2015 14:23): Hral som ešte Ne-Director´s Cut verziu a tam sa mi to nestalo. Ale Shadowruny majú jeden všeobecný bug/feature- občas sa Ti neskončí boj, aj keby mal - pretože nejaké NPC sú ešte za dverami (ktoré väčšinou hráč nemôže otvoriť) a situáciu vyhodnotia tak, že tam budú kempiť - a človek sa nikam nepohne.

Vtedy, ak nepočítam použitie konzole a spawnu, je najlepšie odísť so všetkými postavami do navzdialenejšieho rohu od daných dverí a NPC sa vtedy rozhodnú ta prenasledovať a vstúpia do miestnosti.
Nenarazil někdo na bug při útěku z Aztechnology ? U terminálu přetížím generátory, chci utéct, ale u dveří mě kontaktuje Amsel a zahlásí, že musím napřed splnit svůj úkol (přetížit generátory) a nepustí mě to ven. No, strávil jsem na tom dvě hodiny, nakonec jsem to vyřešil tak, že napřed můj decker otevřel únikové dveře a až pak jsem přetížil generátory.
@mazar1234 (15.12.2015 23:42): Súhlas, tiež to mám rozohraté a toto sa mi tam oproti pôvodnej hre dosť páči. Potom aj čo sa týka postáv to naozaj pôsobí ako družina, aj keď ešte nie som až tak ďaleko. btw: Hrám Elfa shamana.
@Neelixx (15.12.2015 23:18): Jj to ma tiez obcas henvalo, ale do urcitej miery je to tam dane tymi volbami.
Napr. Deckerovi ked davas vsetky volby do +deck tak ma potom ten najvyssi deck a tiez sa tam obcas menia zbrane podobnym stylom.

Fakt oproti povodnej verzii kde si nemohol absolutne nic (mohol si hodit do inventara lekarnicku ci granat) je to suprove zlepsenie.
@mazar1234 (15.12.2015 22:53): Ty body mi vlastně zas tak nevadí, spíš mi vadí, že jim nemůžu koupit lepší zbroj, zbraň,..atd. Ale beru to tak, že si kupujou vlastní vybavení, však na jejich platy jde po skončení mise dost peněz. :) Žoldáky nepoužívám vůbec, jen základní partu.