Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Scarlet Nexus

25.06.2021
69
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Technologicky vyspělá společnost v zemi New Himuka je daleko od vymožeností, které si dnes umíme vůbec představit. Mozky zdejších občanů nejen že jdou vylepšovat a vybavit je tak různými super schopnosti, ale také je lze vzájemně propojovat a vytvářet tak jakousi síť, v níž si lze propůjčit schopnosti druhých. Jedním z místních obyvatel je i mladík Yuito Sumeragi, nováček v Others Suppression Force, která má za úkol bojovat s vetřelci zvanými jako "Others". Elitní jednotky téhle organizace využívají svých psionických schopností a Yuito tak ovládá telekinezi. Nicméně díky svému mozku si může propůjčovat i schopnosti druhých. Zatím co má plné ruce práce s bojem proti vetřelcům, na mysl se mu vkrádají také pochybnosti o správnosti využívání téhle vyspělé technologie...

Na Scarlet Nexu se podílí tvůrci sérií Tales of, God Eater nebo hry Code Vein. Sami autoři hru popisují jako brain punk futuristické RPG inspirované mangou Cyborg 009, tedy především jejím týmem plným jedinců s nadpřirozenými schopnostmi, a samozřejmě také západním sci-fi žánrem, přičemž jistě přijde na mysl hlavně Den trifidů od Johna Wyndhama. Smyšlené zasazení je pak částečně inspirováno 90. léty minulého století, ač ve značně alternativním pojetí. Protagonista Yuito, pro kterého se dle původních plánů příběh psal, však může být nahrazen ženskou hrdinkou Kasane Randall, přičemž se mění pouze jejich příběhové pozadí a příběh jako takový si lze užít naplno s oběma.

Herně může titul připomínat výše zmíněné tituly, nicméně akční soubojový systém je spíše po vzoru her jako Devil May Cry s tím rozdílem, že výraznou roli hrají různé schopnosti v čele s telekinezi. Vaší největší zbraní se tak rázem stává samotné bojiště a zde přítomné věci. Na souboje nejste sám a doprovází vás tak parťáci z OSF, od nichž si na bojišti můžete půjčit třeba pyrokinezi a další možnosti rozšiřitelné ve vašem stromu schopností. Tohle propůjčení má svůj vlastní systém pout nazvaný Struggle Arm System, z něhož plynou různé bonusy a lze v průběhu hry vylepšovat.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 70
Při hraní Scarlet Nexus mi nejednou hlavou probleskla myšlenka, jestli mě to vlastně baví. Nejde snad o to, že by se jednalo o špatnou hru. Několik zbytečně polovičatých a nedotažených věcí nicméně docela kazí dojem z jinak výtečné akční rubačky.

Ano, předně se nenechte zmýlit tvrzením o nějakém RPG, ba dokonce JRPG. Levelujete a sobě i svým parťákům měníte vybavení (teda jenom zbraň a doplňky), ale osobně jsem za celou dobu nezaznamenal nějaký výraznější vliv takového počínání. Někde v menu se zvyšují číslíčka, avšak pocit z bojů je pořád stejný. Mnohem povedenější upgrade je učení skillů, protože je pro jednou vidět, že nad tím někdo trochu přemýšlel a většina odemknutých schopností má smysl a vhodné využití.

Stejně tak speciální schopnosti, které si dočasně můžeme vypůjčit od svých spolubojovníků, dávají střetům patřičnou různorodost. Neviditelnost chrání proti projektilům, teleportace pomůže proti nepřátelům kryjícím si slabiny a třeba pyrokineze dodá útokům ohnivý element. Navíc si se svými kolegy mezi příběhovými kapitolami může zlepšovat vztah. Na oplátku potom můžou protagonistu ochránit před úderem nebo ho oživit padne-li v boji.

Vůbec jejich charaktery jsou překvapivě povedené a dokážou vyprodukovat několik docela zajímavých dialogů a myšlenek. Pravda, jsou hodně ovlivněny anime (stejně jako příběh), přesto si troufnu tvrdit, že to funguje a jedná se možná o nejlepší složku Scarlet Nexus. Děj je míchanice všeho možného. Nedokážu mu ale odepřít dobré tempo a spád, kdy se v zásadě pořád něco děje. I možnost výběru hl. postavy docela ovlivní jeho průběh (anžto se oba příběhy odehrávají současně) a odhadem 70% obsahu se v nich liší.

Samotný průběh hraní má své mouchy. Běháte v uzavřených chodbách, zabíjíte desítky (vizuálně dost WTF) nepřátel a občas uvidíte nějakou tu cut-scénu. Ty jsou tu mimochodem provedeny v jakémsi komiksovém stylu, což, i přes několik výhod, jednoznačně nenahradí plnohodnotné real-time hrané. Aspoň jsou teda všechny plně namluvené. To také není u her z Japonska úplně pravidlem. Rozhodně nezkoušejte vedlejší questy. Všechny totiž spočívají v nutnosti zabít konkrétního nepřítele konkrétním způsobem. Je to přesně tak otravné, jak to zní. Odměny za splnění navíc ani nestojí za řeč.

Z textu výše jasně vyplývá, že se SN žádnou hrou roku nestane. Pozornost si ovšem zaslouží, o tom žádná, a pokud holdujete podobnému stylu her (Devil May Cry, Nier), tak určitě neváhejte.
+20